4. županijska smotra građanskog odgoja za grad Zagreb
Autor: VID IVANJEK, 5. 4. 2017.
U našoj školi je 23.3. ove godine, održana Smotra građanskog odgoja. Na Smotri su sudjelovali i učenici PB 2.a i 3.a, učenici 3. skupine PSP-a i učenici 1.,2. i 3.c s projektom „Znam, hoću, mogu biti … prijatelj“. Projekt su predstavljali učenici: Sara Krpina, Mare Čuraković, Emma Jurašić i Borna Sučić. Cilj predstavljenog projekta je osvijestiti problematiku osoba s invaliditetom, upoznati različite vrste invaliditeta, upoznati i usvojiti norme pravilnog i prihvatljivog ponašanja prema osobama s invaliditetom, poticati prijateljsko ponašanje, međusobnu komunikaciju, razumijevanje, uvažavanje i toleranciju, razvijati empatiju prema osobama s teškoćama, uključivanje osoba s teškoćama u zajedničke aktivnosti. Izbor i istraživanje problema: U našoj smo školi svakodnevno u mogućnosti vidjeti i kontaktirati s učenicima s teškoćama u razvoju. Povremeno smo bili i svjedoci situacija u kojima drugi učenici izbjegavaju učenike s teškoćama ili im se neprimjereno obraćaju. U takvim situacijama nismo znali kako postupati. Željeli smo promijeniti ili bar utjecati na neka ponašanja i stavove. Željeli smo ostvariti bolje kontakte i družiti se više s učenicima s teškoćama naše škole. Istraživali smo Konvenciju o pravima djeteta i Kurikulum, temeljni dokument naše škole koji nam govori o uključivanju svih učenika u sve aktivnosti u školi. Međusobno smo razgovarali i raspravljali o problemu, razgovarali s učenicima čija braća imaju teškoće i s odraslima i njihovim iskustvima. Sve što smo istraživali, vidjeli i čuli vodilo je jednom cilju, a taj je da želimo biti prijatelji s učenicima s teškoćama. Radionica je dobila i ime Znam, hoću, mogu biti… prijatelj. Moguća rješenja problema: U međusobnim razgovorima zaključili smo da se moramo dodatno informirati, ispitati stavove učenika, upoznati specifičnosti učenika s teškoćama, ostvariti suradnju s učiteljicama i aktivno uključiti naše učenike s teškoćama u zajedničke aktivnosti (od učenja, pomoći u učenju, kretanju, druženju u što više situacija i aktivnosti u školi pa sve do zajedničke igre). Najbolji pristup rješenju problema: Za ostvarenje cilja našeg projekta bila nam je potrebna pomoć odraslih i učiteljica koje rade s učenicima s teškoćama. Početni dogovor s učiteljicama lako smo ostvarili. Dogovorili smo suradnju s učenicima kroz zabavne i poučne aktivnosti, radionice i svakodnevno druženje u prostorima škole. Plan djelovanja: Nakon promišljanja, razgovora i diskutiranja dogovorili smo i planirali sljedeće aktivnosti: Ostvareni rezultati: Nakon uočavanja problema, istraživanja, razgovora i promišljanja krenuli smo u osmišljanje i provedbu projekta. Započeli smo postavljanjem plakata s upitnicima u prostorima škole, a kasnije smo ih zamijenili simbolima za pojedine teškoće. Kroz anketu smo ispitali stavove. S učiteljima smo dogovorili radionice na kojima bi sudjelovali i učenici s teškoćama. Proveli smo dvije poučne radionice. One su nam pomogle u razumijevanju osjećaja i načina postupanja prema osobama s teškoćama u razvoju i kako im možemo pomoći. Evaluacije su nam dale smjernice u pronalaženju najboljih rješenja i planiranju aktivnosti u budućnosti. Mentori učenicima bile su učiteljica: Jasna Romich Jurički, Spomenka Horvat i Jasna Guliš. Prije same smotre Projekt „ Znam hoću, mogu biti… prijatelj „ predstavljen je učenicima 4.a razreda i Aktivu defektologa Jasna Romich Jurički
Slika 1: predstavljanje projekta učenicima 4.a razreda
Slika 2: predstavljanje projekta Aktivu defektologa
Slika 3: predstavljanje projekta na Smotri građanskog odgoja
sat
|
početak - završetak
|
0.
|
7.10 - 7.55
|
1.
|
8.00 - 8.45
|
2.
|
8.55 - 9.40
|
3.
|
9.50 - 10.35
|
4.
|
10.40 - 11.25
|
5.
|
11.30 - 12.15
|
6.
|
12.30 - 13.15
|
7.
|
13.20 - 14.05
|
8.
|
14.10 - 14.55
|
9.
|
15.00 - 15.45
|
10.
|
15.50 - 16.35
|
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |