Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi
Početkom kalendarske godine zahuktao se naš projekt Ready, Study, Green te su se u sklopu projekta odvile mnoge zanimljive aktivnosti. Tako smo u školi obilježili sve važnije ekološke datume i djeci još jednom približili ideju "zelene" škole. Osim provođenja radionica s djecom, učitelji naše škole išli su i na nekoliko tečajeva u Španjolsku i Irsku te na praćenje rada (Job Shadowing) u Češku.
Aktivnosti su učitelji predstavili na Učiteljskom vijeću održanom 24. travnja. Klikom na opširnije pročitajte kako su izgledale mobilnosti te pogledajte prezentacije s mobilnosti.
Petero učitelja (Martin Huzek, Jakob Delić, Marina Kozina Klasić, Patricija Marušić i Silvia Delfin Jukić), od 18. do 22. ožujka sudjelovali su na praćenju rada u osnovnoj školi Kosmonautu 15 u češkoj Ostravi. Tamo su se upoznali s kolegama te prisustvovali praćenju nastave engleskoga i češkoga jezika te glazbene i tjelesne kulture. Osim što su se upoznali s radom škole, imali su priliku vidjeti prigodne plesove školske folklorne skupine, sudjelovati u kreativnom izvođenju nastave na vanjskim zelenim površinama, upoznati grad Ostravu te u konačnici usporediti odgojno-obrazovni sustav Češke i Hrvatske.
Nakon stjecanja neprocjenjivog iskustva i praćenja rada u predivnoj Češkoj, dvije učiteljice naše škole zaputile su se na daleke Tenerife kako bi prisustvovale tečajevima vezanim za IKT i na taj način stekle dodatne kompetencije. S obzirom na to da je našem projektu jedan od tri ključna cilja upravo poboljšati IKT kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika škole, kao logičan slijed bila je prijava na dva takva tečaja čiji je naglasak bio na praktičnoj primjeni digitalnih alata. Učiteljica Brankica Vrbat sudjelovala je na tečaju naziva Making the most of new technologies, apps and social media in the classroom, a učiteljica Marija Samardžić na tečaju Discover the best apps and tools for e-learning, distance learning and web design. Oba tečaja trajala od 7. do 13. travnja, a svaki je obuhvaćao 35 sati rada na aplikacijama i programima kao što su: Padlet, Canva, FigJam, Lingoclip, Monkey QR, Baamboozle, Mentimeter, TED-Ed, Gartic Phone, Actionbound, Wordle, Genially, JeopardyLabs, Socrative… Svi navedeni alati vrlo lako su primjenjivi i poželjni u nastavi. Prednost korištenja ovih alata podrazumijeva prilagodbu nastavnih materijala prema potrebama svakoga učenika, praćenje napretka te evaluaciju postignuća temeljenih na digitalnim podacima. Osim rada, vrijeme su posvetile istraživanju Tenerifa zajedno s ostalim kolegama iz Norveške, Latvije, Poljske, Mađarske i Njemačke. Također, upoznale su i grad u kojemu su boravile, Puerto de la Cruz, te predivnu vulkansku planinu Teide. Posljednji dan obilježen je ugodnim druženjem s ostalim kolegama, a u Zagreb su se vratile obogaćene novim znanjima i vještinama te s ciljem primjene stečenih znanja u nastavi kao i s namjerom dijeljenja iskustva s ostalim kolegama u školi.
Nakon uspješnih tečajeva u Španjolskoj, učiteljice Ana Škalić Kabok i Lorena Džaja su u Dublinu pohađale dvije edukacije naziva: There Is An App for That i Exploring Biodiversity and Ecology Through the Lens of Creativity and Culture. Tečajevi su se održali u organizaciji Europass Teacher Academy u periodu od 15. do 19. travnja.
Postavljeni su, a kroz aktivnost Food fear (prezentacija zemlje iz koje dolaze) i ostvareni ciljevi edukacija sa svrhom prihvaćanja i ostvarivanja komunikacije u svijetu različitosti. Priliku za upoznavanje kulture zemlje domaćina ostvarile su uključivanjem u tečaj irskoga plesa, a o povijesti irskoga naroda na putu do samostalnosti imale su priliku čuti tijekom turističkoga obilaska grada. Navedenim edukacijama ostvaren je cilj promicanja vrijednosti cjeloživotnoga učenja i primjena digitalnih alata u nastavi sa svrhom praćenja i vrednovanja učenika te općenito osuvremenjivanja nastave. Realizirane su aktivnosti istraživanja bioraznolikosti u cilju osvješćivanja potrebe njezinoga očuvanja i djelovanja u svakodnevici. Isto tako, učiteljice su potaknute na kritičko razmišljanje o primjeni umjetne inteligencije u nastavi i osvješćivanju pozitivnih, ali i negativnih posljedica njezinoga korištenja. Nadalje, obogatile su znanje o načinu primjene alata za izradu kvizova, anketa ili jednostavno provedbu etapa ponavljanja i vježbanja na dinamičan i zabavan način. Kao trajni podsjetnik na stečena poznanstva i iskustva provedenih edukacija, ponijele su i ručno izrađene poklone od recikliranog materijala koje su sudionici međusobno razmijenili.
Navedenim edukacijama nije završen naš projekt te se radujemo svim novim iskustvima koje učitelji naše škole tek trebaju doživjeti.