« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ŠKOLSKA GODINA 2024./2025.
Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala
Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA
Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA
KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.
Treći i posljednji transnacionalni sastanak partnera na EU projektu Traditional Children's Stories for a Common Future – TRACE održan je u Granadi, Španjolska, 15.-16. srpnja 2021. u organizaciji Europske arapske zaklade za visoko obrazovanje (Fundación Euroárabe de Altos Estudios) .
Sastanku su prisustvovali projektni koordinator Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu (Hrvatska), Osnovna škola “Josip Pupačić” (Hrvatska), Udruga Kreativne ideje (Latvija), Euro-Arapska zaklada za visoke studije (FUNDEA) (Španjolska), i Sveučilište na Peloponezu (Grčka).
______________________________________________________________________________________________________________
Prezentacija projekta TRACE – Festival dalmatinskih klapa, 2.7.2021.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XOTNvYJktOo
_____________________________________________________________________________________________________________________
Zagreb, 29.6.2021.
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu organizirala je događaj TRACE Multiplier 29. lipnja 2021. Rezultate projekta Trace predstavili su Frida Bišćan, koordinatorica projekta iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Bruno Ćurko i Ivana Kragić iz Udruge Petit Philosophy, Bernarda Klarić i Marina Fistanić iz Osnovne škole Josipa Pupačića te Dragana Koljenik i Karolina Holub iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu.
U događaju su sudjelovali i književnica Nada Mihaljević koja je čitala odabrane priče, knjižničarka Keti Krpan iz Knjižnica grada Zagreba s biblioterapijom na temu priče Mandin zdenac te predstavnici partnerskih institucija iz Španjolske, Latvije i Grčke s online prezentacijom odabranih priča iz njihove zemlje.
Na ovom događaju sudjelovalo je više od 60 delegata, uglavnom učitelja, knjižničara i odgajatelja iz različitih institucija i gradova.
Radionice u OŠ Josip Pupačić
https://www.youtube.com/watch?v=TNBU_1m3heE
Priča Crni ovan u interpretaciji Marije Šarac
https://www.youtube.com/watch?v=m4bNot5Dy74
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Priručnik TRACE
Nakon odabranih priča i provedenih radionica, objednili smo svoj rad u priručniku TRACE, namijenjenog učenicima, učiteljima, knjižničarima kako bi se mogli njime služiti. Priručnik je preveden i na engelski jezik.
Priručnici su dostupni u prilogu.
Engleska verzija :
https://drive.google.com/file/d/10W4HlvN5qxJfOEAVn22X4i60ePXBsU-h/view?usp=sharing
Hrvatska verzija:
Bernarda Klarić, 28.svibnja, 2021.
TRACE NA PRIČIGINU
U tjednu posvećenom Josipu Pupačiću, sudjelovali smo s projektom TRACE, upoznajući učenike, učitelje i knjižničare s intelektualnim rezultatima. Školski Pričigin otvoren je pričom Crni ovan, koju je pročitala učiteljica Marija Šarac. Nakon upoznavanja s pričama, prisutni su mogli razgledati učeničke radove, koje možete i vi pogledati u našoj galeriji!
ISTRAŽIVANJE: Odnos učenika prema tradicionalnim pričama
Cilj istraživanja, istraživačka pitanja i hipoteze
Glavni cilj istraživanja bio je ispitati koliko su učenici upoznati s tradicionalnom pričom
Istraživačka pitanja:
Hipoteze:
Sudionici istraživanja su učenici OŠ Josip Pupačić.
U istraživanju je sudjelovalo 59 učenika.
Istraživanje je provedeno u svibnju 2021. godine.
Postupak i instrument
Podatci su prikupljeni uz pomoć online upitnika Google obrasci.
Anketni upitnici rješavani su u virtualnoj učionici, za vrijeme trajanja redovnog sata Hrvatskog jezika.
Učenici su ispunjavali upitnike od 10 minuta.
Prije ispunjavanja upitnika učitelji i učenici su bili upoznati s načinom na koji upitnik trebaju ispuniti te s razlogom ispunjavanja.
Instrument ovog istraživanja bio anketni upitnik.
3. Rezultati i rasprava
Odnos prema tradiciji u nastavi
Voliš li čitati ili slušati tradicionalne priče?
DA NE
Koje etične vrijednosti prepoznaješ u pričama?
KRATKI ODGOVOR UČENIKA
Kakve osjećaje u tebi pobuđuju tradicionalne priče?
KRATKI ODGOVOR UČENIKA
Potiču li te na daljnje istraživanje tradicionalnih običaja
DA NE
Potiču li te na održavanje običaja sredine iz koje potječeš?
DA NE
Doživljavaš li ih kao istinitim?
DA NE
Želiš li i sam/sama zapisati tradicionalnu priču iz svoh kraja? (npr. Priča o životu Mile Gojsalić, o pohodima omiških gusara i sl.)
DA NE
Zanimaju li te tradicionalne priče drugih zemalja i naroda?
DA NE
RETULTATI ISTRAŽIVANJA - Odnos prema tradicionalnoj priči
https://drive.google.com/file/d/1-hbE_CYcB_TxUdDjohtobs6JeKSdRBso/view?usp=sharing
Istraživanje su smislile i provele Bernarda Klarić, prof, Marina Fistanić, prof, Davorka Deur, prof., 13.svibnja, 2021.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROJEKT TRACE
KAKO ČITANJE UČINITI ZANIMLJIVIM - 2021. GODINA ČITANJA
IZBORNA LEKTIRA
U godini smo koja je posvećena čitanju, zato smo sa svojim učenicima odlučile satove lektire učiniti što zanimljivijima.Odlučile smo tradicionalne dječje priče obraditi kao izbornu lektiru.
Kako smo odrađivali radionice? Svim našim učenicima od 1. do 6. razreda podijelile smo priče u Google Classrom. To je platforma koju smo ove godine koristili u nastavi. Svi učenici su mogli čitati priče kući, odabrati najdražu priču, najzanimljiviju priču, priču koja im se nije svidjela..
Radionice smo provele u razdoblju: veljača, ožujak 2021.
S učenicim smo izvodile radionice:
Rezultati radionica:
Davorka Deur, Marina Fistanić, Bernarda Klarić – ppt- ŠTO JE PROJEKT TRACE?
https://drive.google.com/file/d/10Qn3smpgLPs1amxPE6rF-IrhAFXpJ13y/view?usp=sharing
Marina Fistanić – priprema za 1. razred
Tradicinalne priče zavičaja: Crni ovan
https://drive.google.com/file/d/1tEZYPMIMpGoaIaSx5lYsJyzGQJIoTZya/view?usp=sharing
Bernarda Klarić PPT- Crni ovan
https://drive.google.com/file/d/1t8NT3CmKuBvUQA5BkYL-9jY7SgyCCimD/view?usp=sharing
Bernarda Klarić – priprema 6. razred
https://drive.google.com/file/d/1tQbL_I_9IBTlifhx_TTdcvlM8fyykQRA/view?usp=sharing
Tezej i Minotaur – grčka bajka
Martina Milina – priprema za 4. razred
https://read.bookcreator.com/vHj91fNB0hgt4o47KgSV1y9wjp33/vr5U6-_0Q8-ZWFU0IvI5Jw
Simona Jurjević – 1. razred
Tradicinalne priče zavičaja: Crvene stine
Julija Tomasović – Crni ovan - informatička radionica
https://spark.adobe.com/video/Bo20KuMVDQijz
Marija Šarac, Dragana Topić – Latvijske bajke
https://drive.google.com/file/d/10JHJQDEWY6f-v9m-A4HIKOFe2DX2akK-/view?usp=sharing
Andrijana Katurić
https://drive.google.com/file/d/1El8yOMybK1Iq4wGudZxI9a3W7zccd0UZ/view?usp=sharing
Anita Mimica – Grčke priče
https://drive.google.com/file/d/10BbGsQ0iseh7SW6FZRpZXS00qFw4tHua/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1-tm1Xy_GAaINfTXQJcrnwRTANBieZA_b/view?usp=sharing
Priredile: Davorka Deur, Bernarda Klarić, Marina Fistanić,
27.ožujka 2021.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Workshops at the Josip Pupačić Elementary School
We have expanded this topic a little bit by teaching childrens stories during our lessons and talking about their values.
We have performed the following activities with children:
• reading workshops in the classroom and school library
• dramatization workshops
• creative writing workshops (change the ending of a story, create your own story ...)
• creative storytelling workshops (you became a character in the story)
• art workshops
• music and dance workshops (we get to know traditional songs and dances)
• sports workshop (we get to know sports from the past, traditional games).
We have prepared links for you to view the works of our childrens.
https://drive.google.com/file/d/1S5I7cPhV0DkupyVPwbRGeMX2iuesEA9T/view?usp=sharing
https://read.bookcreator.com/waTPp2AX1iVyUtdUFlwjTXl5s9o1/Mh087wK0TnGIILYNPuxM2g
https://read.bookcreator.com/vHj91fNB0hgt4o47KgSV1y9wjp33/vr5U6-_0Q8-ZWFU0IvI5Jw
Bernarda Klarić, Marina Fistanić, ožujak 2021.
_______________________________________________________________________________________________________________________
Produljeno trajanje projekta „TRACE“
Zbog pandemije bolesti COVID-19 i nemogućnosti provedbe projektnih aktivnosti u prvotno ugovorenom vremenu trajanja do 31. kolovoza 2020. produljuje se trajanje projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE za 11 mjeseci, točnije do 31. srpnja 2021. godine.
__________________________________________________________________________________________________________________________
U svrhu projekta „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ učiteljice naše škole sa svojim učenicima provele su kreativne radionice o pričama Crni ovan i Redovnik i lasica. U radionicama su sudjelovali učenici od 1. do 6. razreda.
Projekt TRACE - kreativne radionice
https://drive.google.com/file/d/1Hhw3D6f2l47DpzKzX7Ag2dnGbUEv2GTK/view?usp=sharing
Marina Fistanić, Bernarda Klarić
_______________________________________________________________________________________________________________________
U sklopu projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE odabrana je i prevedena na engleski 21 tradicionalna priča iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske. Riječ je o tradicionalnim pričama tih zemalja koje su vrijedan dio europske kulturne baštine. Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu koordinator je Projekta, a suradnici su na Projektu Udruga za poticanje neformalnoga obrazovanja, kritičkoga mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija (Zadar, Hrvatska), Osnovna škola Josip Pupačić (Omiš, Hrvatska), University of Peloponnese (Tripolis, Grčka), Biedriba Radošās Idejas (Riga, Latvija) i Fundación Euroárabe de Altos Estudios (Granada, Španjolska).
U odabiru priča u svakoj su pojedinoj zemlji preko anketa i fokus grupa sudjelovali istaknuti stručnjaci u području obrazovanja i informacijsko-komunikacijskih znanosti. Priče će se prevesti na jezike zemalja partnera u Projektu te će se potom objaviti na portalu Traditional children’s stories for a common future – TRACE.
Odabrane priče iz Hrvatske: Froggy girl (Žabica djevojka), The black ram (Crni ovan), The story of the Plitvice lakes (Priča o Plitvičkim jezerima), Manda’s well (Manduševac), Red
Odabrane priče iz Grčke: Theseus and the Minotaur, Icarus & Daedalus Wings, The Man, the Boy and the Donkey.
Odabrane priče iz Latvije: Golden Egg, The little bread bun, The old man’s mitten, Wild animals and the dough box maker, The bee is punished for lying, The fly is granted the freedom of choice i The grateful creatures, Juris Zvirgzdinš
Odabrane priče iz Španjolske: The monk and the weasel, The traveller and the goldsmith, The caliph, the shepherd and happiness i How to teach an elephant to speak.
https://www.nsk.hr/odabrana-21-djecja-prica-u-sklopu-projekta-trace/
Bernarda Klarić, Marina Fistanić
__________________________________________________________________________________________________________________________
U svrhu projekta „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ 25. listopada 2019. godine našu školu su posjetili članovi Kulturno umjetničke udruge "Mosor" iz Gata čiji je član i naša učiteljica Đeni Žuljević.
Učenici 1.a, 1.b, 3.a, 3.b i 8.b razreda i njihove učiteljice: Ana Pupačić Borović, Marina Fistanić, Martina Milina, Dinka Lendić i Marija Didović imali su priliku vidjeti nošnju poljičkog kneza i poljičke žene, sudjelovati u radionici gluvog kola, upoznati način pripremanja soparnika, tradicionalnog poljičkog jela kojeg su na kraju i kušali. Svrha je projekta upoznati ciljne skupine, učitelje, edukatore i knjižničare koji rade s djecom u dobi između šest i dvanaest godina s tradicionalnim dječjim pričama iz partnerskih zemalja, a posredno i s kulturom tih zemalja. Ovaj put smo pručavli našu kulturnu baštinu.
priredila: Martina Milina
Diseminacija projekta Trace
TRACE
11.6.2019.
Učiteljica Sanja Pešić sa svojim učenicima na satovima Vjeronauka pročavala je legende i priče o svecima našeg zavičaja.
NACIONALNA I SVEUČILIŠNA KNJIŽNICA U ZAGREBU
Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu odobren projekt „TRACE“ iz #Erasmus+ programa #EU
Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu odobren je projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“. Projekt vrijedan 178.330,00 eura provodit će se od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza 2020. godine u suradnji sa suradnicima iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske.
Svrha je Projekta upoznati ciljne skupine, učitelje, edukatore i knjižničare koji rade s djecom u dobi između šest i 12 godina s tradicionalnim dječjim pričama iz partnerskih zemalja, a posredno i s kulturom tih zemalja.
http://www.nsk.hr/nacionalnoj-i-sveucilisnoj-knjiznici-u-za…
U NSK predstavljen projekt „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ iz Erasmus+ programa EU
U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 23. listopada 2018. godine predstavljen je projekt pod nazivom Traditional children’s stories for a common future – TRACE koji je odobren Knjižnici u sklopu Erasmus+ programa Europske unije.
Na početku predstavljanja Projekta okupljene je pozdravila glavna ravnateljica Nacionale i sveučilišne knjižnice u Zagrebu dr. sc. Tatijana Petrić, a zatim se okupljenima obratila koordinatorica Projekta Frida Bišćan, savjetnica za školske knjižnice pri NSK. O sudjelovanju u projektu govorili su Bruno Ćurko i Ivana Kraljić iz zadarske udruge za poticanje neformalnoga obrazovanja, kritičkoga mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija, Bernarda Klarić iz Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša, Sanita Putnina iz Association Creative Ideas iz Latvije i José M. González Riera iz Euro- Arab Foundation for Higher Studies iz Španjolske
http://www.nsk.hr/u-nsk-predstavljen-projekt-traditional-c…/
Objavljen portal EU projekta TRACE iz Erasmus+ programa Europske unije
Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu prošlog je mjeseca objavila portal projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE.
U sklopu Projekta bit će prevedena najkvalitetnija dječja literatura iz partnerskih zemalja na pet europskih jezika partnerskih zemalja i engleski jezik. Također, u planu je organizacija mnoštvo radionica za učitelje, knjižničare i edukatore, kako bi ih se upoznalo s kreativnim i inovativnim metodama poticanja djece na čitanje, kritičko razmišljanje i vlastito istraživanje europske kulture i europskih zemalja preko njima bliske literature – tradicionalnih dječjih priča, koje su vrijedan dio europske kulturne baštine.
Projekt TRACE provodi se od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza 2020. godine u suradnji sa suradnicima iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske.
#NSK #NSKErasmus #TRACE #europskakultura #dječjepriče
#kulturnabaština #istraživanjeeuropskekulture
http://www.nsk.hr/objavljen-portal-posvecen-eu-projektu-tr…/