preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josip Pupačić Omiš

Login
KALENDAR
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


VIRTUALNE UČIONICE

HUMANITARNA AKCIJA

Arhiva dokumenata
TJEDAN JOSIPA PUPAČIĆA

 

 



GLOBE program

Meteorološka postaja OŠ Josip Pupačić - Omiš
                                                             


                                                           

Meteorološka postaja PŠ Kučiće

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2011.

Ukupno: 1278449
Ovaj mjesec: 4305
Danas: 98
Kutak za roditelje

                                                                                                                







PODRŠKA DJECI I RODITELJIMA NAKON DOGAĐAJA U BEOGRADU

 

Dragi roditelji,

u našem susjedstvu dogodio se traumatski događaj koji je ostavio trag ne samo na užu zajednicu, već na širu zajednicu, uključujući najranjivije među nama - našu djecu. Nakon tragičnog događaja u Beogradu, 3. 5. 2023., s nevjericom i dubokim suosjećanjem pratimo i tugujemo za djecom i odraslima žrtvama pucnjave, s njihovim najmilijima, roditeljima i nastavnicima.

Traumatski događaji, osobito oni u koje su uključena djeca i koji pogađaju djecu, uvijek dovode do narušavanja našeg svjetonazora, sigurnosti i stabilnosti. Ono što znamo je da i kao odrasli nismo imuni. Traumatski događaji su teški i ugrožavajući svim ljudima i izazivaju čitav niz različitih reakcija i to je normalno i očekivano, čak i kada imamo samo neposredno iskustvo, odnosno saznanje o događaju. Svima je teško, jer smo ljudi.

Znamo da je sada, nakon ovako teškog traumatskog događaja, svaka podrška potrebna ne samo izravnim žrtvama, već i cijeloj zajednici.

Pratite dječje i svoje reakcije

Iako nisu izravno pogođena, mnoga će djeca i roditelji osjećati taj gubitak tla pod nogama. Ovakvi događaji izazivaju mnoge, prirodne i očekivane reakcije, jer smo ljudi: šok, nevjericu, tugu, bespomoćnost, tjeskobu, ljutnju, poteškoće s razumijevanjem, nemir, tjelesne reakcije. Mnogi će biti u nevjerici, neki će možda osjećati intenzivne emocije poput tuge, straha ili ljutnje, biti pojačano razdražljivi ili smetani, nekima će možda biti teško odmaknuti se od razmišljanja o tom događaju ili o onima koje vole, neki će možda teže zaspati.

I djeca koja za događaj samo čuju bore se s različitim mislima i osjećajima jer se tragedija dogodila drugoj djeci – kao što su oni. Mnogi će pomisliti kako su to mogli biti oni ili njima netko poznat, zato sada trebaju dodatnu podršku važnih odraslih u koje imaju povjerenje.

Ove se promjene mogu i ne moraju dogoditi, i djeci i odraslima, i sve su zapravo uobičajene reakcije na događaje koji su u potpunosti izvan okvira. U većini situacija nestaju s vremenom, bez potrebe za dodatnom podrškom izvan obitelji.

KAKO DJECI PRUŽITI PODRŠKU?

Započnite razgovor

Koliko god je teško nekad razgovarati o teškim događajima i stvarima, izbjegavanje može djelovati dodatno zastrašujuće. Djeca tišinu odraslih mogu razumjeti kao dodatno uznemirujuću ili kao da se odrasli ne mogu nositi s teškim temama. Također, uvijek je bolje da o događajima djeca čuju od najbližih ljudi, nego putem npr. društvenih mreža.

Odaberite vrijeme i mjesto kada im je najugodnije razgovarati. Budite pokretač razgovora, ali poštujte djetetovu nespremnost da s vama ovaj trenutak dijeli svoje misli i emocije. Dajte im do znanja da ste tu kada budu imali potrebu razgovarati o tome.

Razgovor je uvijek dobro početi s pitanjem djeci o onome što već znaju, što su čuli…. Važno je podsjetiti se da je u razgovoru najvažnije slušanje – što dijete zna ili vjeruje, kakve slike (stvarne ili iskrivljene) ima koje će se ispraviti jasnim informacijama. U ispravljanju njihovih viđenja važno je biti nježan i pažljiv.

Ohrabrite dijete da pita

Tako možemo saznati koliko se dijete osjeća sigurnim. Kao odrasli, i djeca i mladi se bolje nose u krizi ako imaju jasne informacije, a razmjena pitanja i odgovora je ujedno i podrška djetetu u suočavanju s posljedicama teških događaja.

Ohrabrite dijete da iznosi svoja iskustva o vršnjačkim odnosima i temama na koje ovakav događaj može podsjetiti

Škola je mjesto u kojem djeca žive i rastu i kod mnoge djece će ovakav događaj koji se zbio u tom bliskom okruženju za koje smatramo da treba biti mjesto zaštite, dovesti do dodatnih pitanja i razmišljanja. Čujmo ih. Razgovarajte o tome kako tražiti pomoć kada je djetetu teško ili je žrtva nasilja.

Vodite računa o izloženosti medijima, osobito društvenim mrežama

Čak i kad vam se čini da djeca ne slušaju i ne gledaju, da su zaokupljeni npr. igrom – slike su tu, pored njih. Već sada svjedočimo izrazitoj medijskoj praćenosti događaja koji je iza nas. Važno je da kontrolirate vrijeme izloženosti različitim informacijama u medijima. Pratite način korištenja i vrijeme provedeno na društvenim mrežama kod vaše djece.

Obratite pažnju stvaraju li djeca kroz medijske natpise sliku „nasilnog heroja“. S empatijom sagledajte poziciju sve uključene djece, ali jasno dajte do znanja da nasilje nikada nije rješenje.

Brinite o sebi i budite model djeci

Važno je i da odrasli jednako brinu i o sebi. Uznemirena odrasla osoba je dodatni izvor stresa za dijete, zbunjuje dijete i narušava njegovu sigurnost. Razmjenjujte osjećaje s djecom, ali do razine koju mogu razumjeti. Prirodno je i da odrasli pokažu suosjećanje i tugu za žrtve i njihove najmilije, ali i pokazati kako se nosimo s takvim teškim situacijama. Naglašavajte kako postoje ljudi koji pomažu drugima nakon traumatskih događaja, da uvijek postoji netko kome se možemo obratiti kada nam treba pomoć i podrška.

Pratite reakcije svoje djece

Često djeca nakon ovakvih događaja imaju poteškoća s nemirom, usmjeravanjem pažnje, dodatno su pobuđena neugodnim osjećajima. Mogu imati poteškoća u odvajanju od odraslih i postojećim rutinama, osobito ako su imala i druge stresne događaje. Slike koje su vidjeli mogu im se nametati unatoč naporu da se usmjere na druge aktivnosti. Općenito takve reakcije se smanjuju kroz neko vrijeme.

Budite strpljivi i jačajte njihov (i svoj) osjećaj sigurnosti

Svi trebamo dodatnu pažnju i brigu. Provodite vrijeme zajedno, zadržite dnevne rutine koje nam donose osjećaj predvidivosti i sigurnosti.

Treba li dijete dodatnu pomoć?

Ukoliko ste zabrinuti za svoje dijete, ako djetetove reakcije potraju i ometaju svakodnevne aktivnosti, potičemo Vas da se bez odgode oslonite na podršku školske stručne službe, zatražite podršku stručnjaka mentalnog zdravlja izvan škole, liječnika i slično.

Ne zaboravimo, neka su djeca ranjivija, osobito ona koja su imala i druga teška iskustva u životu. Novi događaji pa čak i u široj okolini ili događaji o kojem čuju mogu biti podsjetnik na ranija teška iskustva ili dodatno doprinijeti uznemirenosti koju dijete već ima.

Posebno apeliramo na sve da ne zaborave da su s obje strane bila djeca. Ne zaboravimo da odgovornost ne nosi jedna osoba, već društvo. No, ne zaboravimo ni da ovog trena postoje djeca kojoj smo potrebni i koju možemo i trebamo zaštititi.

I na kraju, još jednom se podsjetimo kako smo odgovorni za društvo i svijet u kojem sva djeca odrastaju, u kojem imaju potrebu da budu viđena, utješena, zaštićena i sigurna.


 

IZVORI/preuzeto sa:

https://www.poliklinika-djeca.hr/aktualno/novosti/djeca-trebaju-nasu-podrsku-nakon-zastrasujuceg-dogadaja-u-skoli-u-beogradu/

https://n1info.hr/vijesti/apel-psihologinja-razgovarajte-s-djecom-ali-postujte-njihovu-nespremnost/




smiley NACIONALNI ISPITI

Sve o nacionalnim ispitima u školskoj godini 2022. / 2023. pročitajte u dokumentu




smiley PODRUČJE ORGANIZIRANOG UČENIČKOG PRIJEVOZA U OŠ "JOSIP PUPAČIĆ" OMIŠ

Zbog propisanih epidemioloških mjera u prijevozu putnika određena su točna područja organiziranog učeničkog prijevoza. Svaki učenik putnik sa utvrđenog područja će u školi dobiti pokaznu kartu za školski prijevoz. Člankom 69. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi propisana je organizacija prijevoza u školi.  Pravo na organizirani prijevoz imaju učenici od 1..-4.razreda koji imaju adresu stanovanja udaljenu od škole najmanje tri kilometra, odnosno učenici od 5.– 8. razreda koji imaju adresu stanovanja udaljenu od škole najmanje pet kilometara.

To se odnosi na sljedeće adrese učenika:

SMJER SLIME:
Slime
Pisak
Marušići
Mimice
Lokva Rogoznica
Ruskamen
Stanići 
Nemira-učenici od 1.-4. razreda                                         

SMJER DUĆE:
Dugi Rat
Duće Luka
Duće Rogač
Duće Golubinka
Duće Vavlje
Duće Glavica-učenici od                             Poljička cesta Dočine i Put Starih Duća

 

SMJER ZAKUČAC:
svi učenici  
 

SMJER BORAK: 
Put Oneuma 
Ulica Put Borka od zelenih zgrada

                                                                                                           




smiley IZBORNA NASTAVA

Izborna nastava odnosi se na učenikov osobni izbor određenoga nastavnog predmeta iz ponude nastavnih predmeta kao izbornih odgojno-obrazovnih sadržaja u školi. Svrha organiziranja izborne nastave je omogućivanje slobode u kreiranju odgojno-obrazovnoga procesa, proširivanje i produbljivanje znanja i sposobnosti u onom odgojno-obrazovnom području za koje učenik pokazuje posebne sklonosti i pojačan interes. Izborni nastavni predmet postaje obvezni nastavni predmet u školskoj godini u kojoj se učenik za njega opredijelio. Učenik može prestati pohađati nastavu izbornog predmeta nakon pisanog zahtjeva roditelja učenika koji se mora dostaviti učiteljskom vijeću najkasnije do 30. lipnja tekuće godine za slijedeću školsku godinu
Izborni predmeti u našoj školi su:
Vjeronauk-od prvog do osmog razreda
​Informatika-od prvog do četvrtog razreda , sedmi i osmi razred (u petom i šestom razredu je obavezni predmet)
Njemački jezik-od četvrtogog do osmog razreda
Francuski jezik-od četvrtog do osmog razreda

                                                                                                   





smiley KAKO SE NOSITI S ORGANIZIRANJEM NASTAVE ZA DIJETE? 
       JESAM LI RODITELJ ILI UČITELJ?

Kriza s koronavirusom nametnula je roditeljima, uz ionako zahtjevnu ulogu roditelja, još jednu složenu ulogu-ulogu učitelja. Svjesni smo da je pred mnogim roditeljima zahtjevan zadatak; predstoji im balansiranje između radnih obveza, obveza u kući i planiranja dječjih aktivnosti. Kako bi vam bilo lakše organizirati nastavu u kući, nudimo vam nekoliko savjeta.


                                                                                                               




smiley MEĐUNARODNI DAN ODGOJA BEZ BATINA
Međunarodni dan odgoja bez batina obilježava se 30. travnja, a pokrenula ga je organizacija EPOCH-USA 1998. godine. Obilježavanjem ovog dana ne želi se poticati krivnja i osjećaj neuspjeha kod roditelja, nego baš suprotno-ponuditi pomoć ili savjet u odgoju djeteta.
Više o tjelesnom kažnjavanju možete pročitatu u privitku klikom na sliku.

                          
                                                                                                               




smileySAVJETODAVNA POMOĆ I PODRŠKA

Poštovani roditelji,
razvojno-pedagoška i psihološka djelatnost sastavni je dio programa rada osnovne škole. Njeni nositelji su stručni suradnici pedagog, psiholog i logoped. Jedan dio njihovih poslova odnosi se na praćenje razvoja odgojno obrazovnih postignuća učenika i pružanje savjetodavne pomoći po potrebi.
Kontakt e-mail: strucna-sluzba@os-jpupacic-omis.skole.hr

Nositelji bibliotečno-informacijske i dokumentacijske djelatnosti su knjižničari. Dio njihovih poslova je pružanje stručne pomoći učenicima i roditeljima u procesu učenja. Kontakt e-mail: podrska@os-jpupacic-omis.skole.hr


Ako je vama ili vašoj djeci potrebna pomoć s naše strane slobodno nas kontaktirajte.
Ne ustručavajte se, tu smo svi zbog njih, vaše i naše djece.
DO POVRATKA U ŠKOLU OSTANITE DOMA I ČUVAJTE SE!

                                                                                                                




smileyVREDNOVANJE I OCJENJIVANJE U NASTAVI NA DALJINU

Poštovani roditelji,
upute  o vrednovanju i ocjenjivanju učenika možete pročitati OVDJE.

Opširnije o vrednovanju i preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanje za učitelje, nastavnike i profesore, roditelje/staratelje i učenike možete pročitati u dokumentu klikom na sliku.

                                                                                                                




smileyPSIHOLOŠKA POMOĆ

Od početka pandemije MZO je aktiviralo  krizne timove za psihološku podršku koji su spremni pružati telefonsku i online podršku svim učenicima, učiteljima i roditeljima. Također,  upućuju na savjete Društva za psihološku pomoć; na stranicama Društva mogu se pronaći korisni savjete za učenike i odrasle  https://dpp.hr/category/news/

Krizni tim, kao i savjete stručnjaka Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu možete dobiti na e-mail kurikulum@mzo.hr 
Za Splitsko-dalmatinsku županiju voditeljica Kriznog tima je gospođa Blaženka Klarić, kontakt mobitel: 098 706 701


Na https://prezi.com/view/y25oE1I1Fbt1Lst6jyFm/  naći ćete interaktivnu prezentaciju u kojoj na jednom mjestu možete saznati puno toga što ste se možda već pitali vezano za psihološke aspekte pandemije koronavirusa, a još uvijek niste sigurni imate li dobre odgovore.
Je li moja briga u “granicama normale”?
Što mogu napraviti da mi bude bolje?
Kako ću s djecom razgovarati o Koronavirusu?
Kako ću sa starijim razgovarati o Koronavirusu?
Kako se nositi s životom u karanteni?


 

 


Kartice za kišne dane (korisne u vremenu socijalnog distanciranja) sadrže 55 ideja za obiteljske aktivnosti koje povezuju i grade psihološku otpornost.

Ovo je doprinos  stručnjaka  Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba (autor psihologinja Tea Brezinšćak).         

         

                                                                                                               




smiley ZAŠTITA SIGURNOSTI DJECE NA INTERNETU I U SVIJETU MREŽNIH TEHNOLOGIJA

Poštovani roditelji, 
slijedom obavijesti zaprimljene od HAKOM-a, upućujemo  Vas na njihove publikacije vezane uz zaštitu djece na Internetu.

  

poveznica: https://www.hakom.hr/default.aspx?id=1504

video sadržaj: https://www.youtube.com/watch?  v=zXxXfCbW0ss

PREPORUKA MINISTARSTVA Distribucija video sadržaja                                                                                       

PREZENTACIJA PEDAGOGINJE Razvoj medijske pismenosti kod djece
 

                                                                                                                




               

preskoči na navigaciju