« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
„Čovjek = čovjek = čovjek“ naziv je radionice održane u Osnovnoj školi Juršići povodom Dana bijelog štapa, Međunarodnog dana slijepih i slabovidnih osoba. Cilj radionice bio je senzibilizacija učenika o problematici slijepih osoba.
Učiteljica razredne nastave u OŠ Juršići Krunoslava Gavrić svoja iskustva u radu sa slijepim osobama stekla je u Edukacijsko rehabilitacijskom kampu slijepih u Premanturi. Upoznala je učenike s kategorijama slijepih i slabovidnih osoba po postanku, o školovanju slijepih osoba u centru Vinko Bek u Zagrebu te je navela probleme s kojima se slijepe osobe suočavaju u svakodnevnom životu. Demonstrirala je kako treba pravilno pristupiti slijepoj osobi kada joj želimo pomoći i na koji se način oni snalaze pomoću bijelog štapa ili psa vodiča.
Učenici su saznali da su slabovidne i slijepe osobe unatoč hendikepu aktivno i uspješno uključene u sve sfere društvenog života : visokoškolsko obrazovanje, glazbene škole, sportovi poput goalballa, kuglanja, pikada ili šaha, kazalište (dramski studio „Novi život“)...
Školska knjižničarka Gordana Rupena Stančić upoznala je učenike s načinom pisanja i čitanja slijepih osoba. Govorila im je o pismu za slijepe osobe: Braillovom pismu ili brajici i njegovom izumitelju Louisu Brailleu. Pokazala je učenicima dvije taktilne slikovnice napisane brajicom koje su učenici zatvorenih očiju pokušali „čitati“ dodirom.
Na kraju radionice učenici su trebali „dešifrirati“ tekst na brajici, a zatim na internetu pronaći što je to goalball i kako se igra ta paraolimpijska sportska disciplina za slijepe i slabovidne.
Naglasak ove radionice bio je senzibiliziranje djece o potrebi izjednačavanja mogućnosti i unapređenja kvalitete života slijepih i slabovidnih osoba te njihovog ravnopravnog i aktivnog sudjelovanja u društvenoj zajednici.