HNOS
(Hrvatski Nacionalni Obrazovni Standard)
Riječ je o reformi školstva koju je provodila Vlada i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH. Školske godine 2005./2006. HNOS se provodio kao pilot projekt u 5% ili 49 osnovnih škola u Hrvatskoj. Naša škola bila je uključena u pilot projekt HNOS-a.
Naglasak u navedenoj reformi se stavlja na rasterećivanje učenika reduciranjem programskih sadržaja i uvođenjem suvremenijih metoda rada u nastavi.
Nastava se temeljila na iskustvenom, doživljajnom, timskom i istraživačkom radu. Težilo se tome da usvojena znanja budu funkcionalna i trajna, a učenje djeci zanimljivo i privlačno. Cilj školovanja ne smije biti tek puko usvajanje informacija nego osposobljavanje djeteta za uspješno prilagođavanje kurturološkim i tehnološkim promjenama kroz cijeloživotno učenje.
Djecu bi prema HNOS-u trebali naučiti kako učiti, kako kritički misliti i djelovati, kako komunicirati. Škola bi trebala biti mjesto u kojem će sva djeca biti uspješna, naravno, prema svojim sposobnostima i područjima interesa. Različitim učenicima odgovaraju različiti stilovi poučavanja.
Naročito su važna zajednička (timska) mjesečna planiranja i programiranja učitelja, koji na razrednim sjednicama i aktivima dogovaraju i planiraju teme i sadržaje rada prema 13 HNOS sastavnica za određeni vremenski period.
Nastojimo biti «škola po mjeri učenika».
U školi se promijenila organizacija nastave, sve je više blok satova, međupredmetnih korelacija, terenske i istraživačke nastave što učenike izrazito veseli. Učitelji koriste metode grupnog rada i rada u parovima, pa se tako učenici bolje međusobno upoznaju, uče se suradnji i podjeli poslova, a postizanje rezultata postaje im zajednički cilj.
Ugodno radno ozračje i više rada u grupama postiže se novim rasporedom klupa u razredu. Pogledajte na slikama neke od primjera njihova rada.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |