BioMOZAIK: Krš i more – studijski posjet Norveškoj
Na Studijskom posjetu poznatom Norveškom sveučilištu znanosti i tehnologije – NTNU u gradu Trondheimu koji je smješten na zapadnoj obali Norveške od 22. do 25. travnja 2024., u sklopu projekta BioMOZAIK Krš i more, zajedno s ostalim učesnicima u projektu sudjelovala je i učiteljice informatike iz OŠ Milana Begovića. Sveučilište godišnje prima do 39000 novih studenata, od kojih preko 20000 upisuje programe studija prirodnih znanosti ili tehnologije. Cilj projekta je razmjena znanja i iskustava između učitelja STEM područja i Norveškog sveučilišta znanosti i tehnologije.
Učitelji su sudjelovali na zanimljivim predavanjima i radionicama na kojima su i pored nekih kulturoloških razlika, svi pokazali susretljivost i otvorenost.
Teme predavanja i radionica:
-Microplastics, bioplastics and the environment: Engaging pupils in environmental
solutions – Jussi Evertsen, assistant professor & Marine, biologist
-Inquiry and pendulums – Berit Bungum & Nils Kristian Rossing
-Magical pendulums and energy, Nils Kristian Rossing, associate professor; Science education
-Exploring electric circuits and energy, Bojana Gajic, associate Professor; engineering education
-Workshop: Making your own DNA necklace, Ingeborg Berg, assistant professor.
Na kraju druženja na Sveučilištu, domaćinima smo uručili simbolične poklone, vrličke suvenire koje su izradili učenici Učeničke zadruge „Zvrk”. Tijekom studijskog posjeta učitelji su obišli brojne kulturne i prirodne znamenitosti Trondheima: Vitensenteret Innlandet – znanstveni centar u Trondheimu, Vitenskapsmuseet, Sveučilišni muzej NTNU, jedan od sedam norveških sveučilišnih muzeja s zbirkama i izlošcima prirodne i kulturne povijesti Norveške, Nidaros katedralu, gotičku katedralu koja je nacionalno svetište Norveške, čiji najstariji dijelovi datiraju od sredine 12. stoljeća, utvrdu Kristiansten, smještenu na brdu iznad grada, s koje se pruža odličan pogled na cijeli grad i Trondheimski fjord.
Putovanje prepuno novog iskustva i vještina, koje smo stekli prilikom studijskog posjeta Norveškom sveučilištu sigurno će biti korisni u radu s našim učenicima.
Željka Stojić