« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Koliko ste se puta našli u jednoj od sličnih situacija?
- Svakog se dana prepirete sa svojim djetetom o tome kada će pisati domaću zadaću
- Dijete «zaboravlja» što je za domaću zadaću
- Djetetu je potrebna cijela vječnost da dovrši domaću zadaću
- Dijete rješava zadaću na brzinu, pa je ona vrlo često neuredna i nepotpuna
- Dijete uporno tvrdi da može pisati zadaću i istovremeno gledati televiziju, razgovarati mobitelom i slušati glazbu
- Vi pišete domaću zadaću više nego vaše dijete
Domaća zadaća je snažno sredstvo koje može osigurati školski uspjeh djeteta. Dijete je ono koje mora raditi domaću zadaću, a roditelji mu to moraju omogućiti. Roditelji bi trebali svakodnevno poticati dijete na rad i pregledavati mu domaću zadaću, upozoravati ga na važnost svakodnevnog rada. Roditelji se često opravdavaju činjenicom da rade, ali to ne opravdava nebrigu za rad djeteta niti bitno smanjuje mogućnost rada s djetetom. Za takav rad ne treba mnogo vremena.
Bez poticaja, roditeljske podrške i discipline kod kuće djeca će zauzeti negativan stav prema učenju i školi. Svakodnevnim isticanjem važnosti pisanja domaće zadaće roditelji pokazuju djetetu koliko im je bitan njegov školski uspjeh. Stupanj angažmana roditelja ovisi o dobi djeteta i njegovu trenutnu uspjehu. Mlađoj djeci potrebna je svakodnevna kontrola roditelja. Samostalni rad je vještina koja se uči i uvježbava. Potrebno je vrijeme i strpljivost. Stjecanje radnih navika u mlađoj školskoj dobi omogućava se razvoj samostalnosti u starijoj školskoj dobi.
Zašto je važno pisati domaću zadaću?
- uči dijete odgovornosti
- utječe na školski uspjeh i rezultate
- ključna je veza koja povezuje dom i školu
Pisanjem domaće zadaće djeca uče vještine koje moraju razviti da bi postali samostalni, motivirani i uspješni odrasli ljudi. Uče se slijediti upute, samostalno raditi, započeti i završiti zadatak, rasporediti vrijeme, iskoristiti sve svoje mogućnosti te se uče preuzeti odgovornost za svoje postupke.
POMOĆ U PISANJU DOMAĆIH ZADAĆA
Nikako nemojte umjesto njega rješavati zadatke jer mu time šaljete poruku da ne vjerujete u njegove sposobnosti i navikavate ga da netko drugi radi umjesto njega.
Nije ni nužno ni dobro neprekidno sjediti uz dijete dok uči ili piše zadaću. Važno je da ono zna da ste mu na raspolaganju i da vam se može obratiti za pomoć.
Nemojte se nametati u onim zadacima u kojima to nije potrebno. Djetetu je ponekad potrebno samo pregledati zadaću kako biste mu pružili osjećaj sigurnosti da je to dobro napravilo.
Kako biste izbjegli nesporazume s djetetom, dobro je dogovoriti se s njim kad će se pisati domaća zadaća (po dolasku iz škole, nakon ručka, nakon odmora, nakon slobodnih aktivnosti).
Savjeti za bezbolno pisanje zadaće
- svakog dana provjerite ima li dijete domaću zadaću
- zajedno planirajte vrijeme za pisanje domaće zadaće
- provjerite ima li dijete sav potreban pribor
- osigurajte djetetu mirno i osvijetljeno mjesto
- izbjegavajte pisanje zadaće u večernjim satima
- ugasite radio, televizor i računalo
- savjetujte djetetu da prvo rješava najtežu i najopsežniju zadaću
- po potrebi pročitajte upute zajedno s djetetom, uvjerite se je li dijete razumjelo što se od njega očekuje
- ako bude potrebno, neka dijete počne prvo rješavati problem ili pitanje uz vašu pomoć
- budite u blizini kako biste mogli odgovoriti na njegova pitanja i pomoći mu
- nabavite djetetu blok-podsjetnik u kojem će pisati svoje obaveze za sljedeći dan
- dosljedno pohvaljujte djetetov trud svaki dan, a ne samo kad dobije peticu
- promatrajte ponašanje djeteta dok piše domaću zadaću ili uči. Kada se počne jače nego obično vrpoljiti na stolcu, okretati se na sve strane, zijevati, ljutiti se i griješiti, to je najbolji znak da treba napraviti stanku. U suprotnom učenje može postati mučenje.
Nekoliko tehnika koje pomažu u učenju:
- podcrtavanje bitnih činjenica, ideja ili pojedinosti
- sastavljanje pitanja
- sažimanje
- prepričavanje
Što kad dijete ne želi pisati zadaću?
Trebate naučiti govoriti tako da ih dijete sluša. Morate nastupiti samopouzdano, govoriti ono što mislite i to misliti ozbiljno! Izravno recite djetetu poruku koja mu jasno govori što želite od njega.
Ne morate se prepirati, preklinjati ili vikati na svoje dijete, ali morate odlučnim tonom reći što od njega očekujete. Domaća zadaća mora se pisati.