preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

IZVJEŠĆE S MOBILNOSTI

Nikolina Čehok

12.-18. svibnja 2019., Helsinki/Finska i Tallinn/Estonija

U sklopu KA 1 projekta Sense IT sudjelovala sam na sedmodnevnoj edukaciji Education in Finland and Estonia – Original Best Practices Benchmarking course koja se od 12. do 18. svibnja 2019. održavala u dva dijela u glavnom gradu Finske, Helsinkiju i glavnom gradu Estonije, Tallinnu.

Organizator tečaja Euneos Finland organizirao je tečaj u obliku obilazaka finskih i estonskih škola te predstavljanje izrade školskih kurikuluma od strane ravnatelja tih škola. Predavači u Finskoj su bili Ilpo Halonen i Petri Ilmonen te u Estoniji James Sunney Quaicoe. Na tečaju su osim mene, sudionika iz Hrvatske, bili sudionici iz Portugala, Španjolske, Njemačke, Poljske, Latvije, Grčke, Turske i Srbije.

  

 

Finska, 1. dan 

Voditelj nas je poveo u razgled grada Helsinkija u svrhu razumijevanja društvenog, kulturnog i povijesnog konteksta grada i zajedničku večeru „Welcome Dinner“

 

Finska, 2. dan

Posjetili smo Vierumaki school,1.-5. razred, gdje nam je učiteljica Jenni Sipola  pokazala primjerima iz nastavnog procesa i primjerima sadržaja u razredima obrazovanje 21. stoljeća , formativno vrednovanje i pripremu učenika za samovrednovanje.

 

Finska, 3. dan

Posjetili smo  Havukoski School, lower secondary school. 6.-9. Razred. Škola je to koja se zbog renovacije privremeno smjestila u bivšem shoping centru tako da ne izgleda impresivno kao prva škola koju smo predstavili. Koristi se 25 različitih jezika jer se nalazi u dijelu grada u koji se, zbog povoljnijeg smještaja, doseljuju mlade ili strane obitelji. Zbog toga im je nastava prilagođena (ti učenici ne koriste dovoljno stručnu i znanstvenu terminologiju da bi mogli pratiti nastavu kao učenici kojima je finski prvi govorni jezik).

Od 4. razreda počinju izborni predmeti koje učenici mogu izabrati i najčešće su to drugi jezici, umjestnički i društveni predmeti. Zanimljivo je da u 7. razredu imaju "home economics" gdje uče kuhati, šivati i ostale praktične kućanske vještine za život. Također od 7. razreda počinju konzultacije o potencijalnom budućem zvanju u obliku pola ili cijelog sata tjedno.Mi smo u Havukoski school mogli posjetiti satove : social studies, crafts, music, finnish, history, mathematics.

U izradu kurikuluma škole uključeni su učitelji, učenici, roditelji i lokalna zajednica. Prije se nacionalni kurikulum donosio savke četiri godine, a sada su uvidjeli da se zbog brzine društvenih promjena treba donositi svake dvije godine kako bi bio efikasan i primjenjiv.

 

Finska, 4. dan

Posjetili smo srednju školu Varia vocational school koja je kao srednja škola dio obveznog obrazovanja u Finskoj. Nismo prisustvovali nastavi, ali smo razgledali u kojim uvjetima rade učenici u strukovnim školama. Nakon razgleda škole brodom smo otputovali u Tallinn na drugi dio naše edukacije.

 

 

Estonija, 5. dan

Posjetili smo školu Tallinna XXI Kool  . Škola je to učenika od 1. do 9. razreda (3+3+3)  i srednja škola 10.-12. razreda. Ravnatelj te škole prestavio nam je školu ,broj učenika, školski kurikulum s naglaskom na posebne predmete u određenim područjima poučavanja( glazba, Engleski jezik, poduzetništvo i robotika, znanost, hum anizam), izborne predmete ponuđene učenicima srednje škole, hobije odnosno slobodne aktivnosti te pobrojao sve vrste raznovrsnih projekata u koje su uključeni učenici njihove škole. U predvorju nas je pjesmom dočekao školski zbor koji je zvučao veličanstveno.

 

 

Kao i većina škola u Etoniji, orjentirani su na IT tehnologiju koju vrlo često i slobodno koriste u radu na nastavi. Zbog toga su slobodno vrijeme, pauzu fokusirali na tjelesne aktivnosti te učenicima na hodnicima nude stijene za penjanje, kutke za opuštanje, podlogu za "igru školice" i sl.. Najveće oduševljenje izazvalo mi je predstavljanje učeničkih kompanija kojima se u školi razvija poduzetništvo i učenike osposobljava za tržište rada razvijajući njihovu inovativnost i kreativnost u osmišljavanju proizvoda.

 

 

 

 

Sljedeća je bila Gustav Adolf Grammar school  koju su uglavnom predstavljali IT Students odnosno IT učenici koji u školi obavljaju veliki dio posla vezanog uz IT tehnologije ( tehnička podrška i korištenje najnovijih tehnologija, osposobljavanje učitelja za korištenje istih, pomoć u radu s učenicima itd..). Ti učenici su uvedeni u nastavni proces kao podrška zbog nedostatka stručnog učiteljskog kadra i zbog povećanja motivacije tih učenika u vlastiti napredak. U ovoj školi je prema kreiranju školskog kurikuluma od strane samih učenika stavljen veliki naglasak na tjelesne aktivnosti za vrijeme pauza te su ćak krov škole osposobili kao heliodrom i kao vanjski prostor u kojem se održava dio nastave. Vrlo su ponosni na robotiku koju su nam predstavljali sami učenici. Skoro svi učenici izvrsno govore engleski jezik, vrlo su opušteni i neposredni u kontaktu s vanjskim osobama.

 

 

 

 

 

Estonija, 6. dan

Posjetili smo Russian Gymnasium , škola u kojoj se više osjeća sustav koji je bliskiji našem obrazovnom sustavu, učenik nije u fokusu procesa i prostor koji se uređuje kontrolirano i skromno.

 

 

 

Nakon razgleda Ruske gimnazije predavanje o estonskom obrazovnom sustavu održao nam je naš voditelj James Sunney Quaicoe

 

Estonija, 7. dan

Zadnji dan našeg usavršavanja razgledali smo grad Tallinn kako bi razumijeli njegov  društveni, kulturni i povijesni kontekst. Grad je prekrasan i čaroban, pun je povijesnih detalja i priča te sam u njemu provela predivne trenutke s kolegama izmijenjujući raznorazna iskustva iz područja obrazovanja i načina života u njihovim zemljama iz kojih dolaze. O govornom usavršavanju engleskog jezika da i ne govorim....neprocijenjivo iskustvo.

 

...i svoje izvješće završavam našom zajedničkom ocjenom našeg stručnog usavršavanja !!!

 

                                                                                  Nikolina Čehok, prof.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Sportska dvorana

 

Dabar natjecanje 2023.



 


 


 

 

    



Dokumenti za objavu

Pravilnici

Brošure za roditelje

  ŠKOLSKI JELOVNIK

          


VOZNI RED

 

 

 

Priloženi dokumenti:
VOZNI RED (2).docx


Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Anketa ( 8 pitanja)
Što čitaš u svojem slobodnom vremenu






Koliko dnevno čitaš?






Tko te potiče na čitanje?







Kako biraš ono što čitaš?






S kim razgovaraš o pročitanome?







Zašto čitaš?






Što misliš o knjigama koje čitaš za lektiru?






Koliko ti i tvoja obitelj imate knjiga kod kuće?









preskoči na navigaciju