„Časni sude, prigovor!” ili o suđenju na satu Hrvatskoga jezika
U okviru Građanskog odgoja i obrazovanja koji je od školske godine 2014./2015. integriran u nastavne planove i programe svih predmeta učenici 7. c i 7. d razreda i njihova učiteljica Manuela Jadanec na satu Hrvatskoga jezika organizirali su suđenje te postali tužitelji i branitelji, žrtve i optuženi, porota i suci u sudnici.
S obzirom na to da su učenici za lektiru čitali pripovijetku Vjenceslava Novaka „Iz velegradskog podzemlja”, koja tematizira nasilje u obitelji te siromaštvo i alkoholizam kao neke od ključnih društvenih problema, na satu usmenoga jezičnog izražavanja učenici su preuzeli uloge tužitelja i branitelja, žrtve i optuženoga, porote i sudaca u sudnici.
Cilj suđenja bio je osvijestiti važnost dokazivanja (argumentiranja) u komunikaciji, odnosno obrazlaganja i prosuđivanja stavova i mišljenja na osnovi istinitih činjenica i dokaza, slušati i primjereno nastupiti u raspravi (suđenju) te jasno iznositi svoje dokaze (argumente) izražavajući misli i stavove u govornoj komunikaciji, razumjeti da je ravnopravnost između muškarca i žene ključ kvalitetnih obiteljskih i društvenih odnosa, spoznati neke od uzroka koji dovode do obiteljskog nasilja i posljedice koje ono ostavlja na žrtvu te razumjeti ulogu pravobranitelja/ce za ravnopravnost spolova u poboljšanju odnosa među spolovima.
Fotografije: Manuela Jadanec
UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2024./2025. - MATIČNA ŠKOLA (NIŽI RAZREDI)
ORGANIZACIJA RADA ZA VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
Kratke upute za roditelje, učitelje i učenike
Organizacija rada u školskoj godini 2021./2022. u uvjetima povezanima s bolesti covid – 19
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |