Novonastale škole razmjerno preuzimaju zatečene djelatnike Osnovne škole Vrbovec. Pokretna i nepokretna imovina škole raspoređuje se po zgradama i područnim odjelima. Diobena je bilanca, nažalost, za II. osnovnu školu Vrbovec bila vrlo nepovoljna – naslijedila je samo ono što je zatečeno u prostoru škole: jedan televizor, jedan kasetofon, oko četiri stotine knjiga, jedno računalo i fotokopirni aparat. To je bilo sve čime je II. osnovna škola Vrbovec raspolagala na početku svoga rada.
Skupština općine Vrbovec je na 13. sjednici Vijeća udruženog rada,Vijeća mjesnih zajednica i Društveno-političkog vijeća donijela odluku o utvrđivanju mreža osnovnih škola na području općine Vrbovec.
Sjedište I. osnovne škole Vrbovec je u Vrbovcu na Trgu Petra Zrinskog 2. U školi će se organizirati i izvoditi nastava za učenike od prvog do osmog razreda iz sljedećih mjesta i ulica: Cerje, Celine, Vrbovečki Pavlovec, Trg Petra Zrinskog te ulica Augusta Šenoe, Bjelovarske, Bubnja, Gradečke, Križevačke, Krunoslava Kutena, Marije Jurić Zagorke, Nikole Tesle, 7. svibnja, Selske, Stjepana Radića, Vladimira Nazora, Matije Gupca, Mate Kvešteka, Župana Junka i Zagrebačke do raskrižja. U školi će se organizirati i izvoditi nastava i za učenike od petoga do osmoga razreda iz pripadajućih područnih razrednih odjela.
Sjedište II. osnovne škole Vrbovec je u Vrbovcu u Ulici Brdo bb i u njoj će se organizirati i izvoditi nastava za učenike od prvog do osmog razreda iz mjesta Brčevca, Konaka, Lazarevca, Luke, Martinske Vesi, Prilesja te ulica Andrije Hebranga, Antuna Mihanovića, Ulice braće Radića, Eugena de Piennesa, Franje Gažija, Ivana Draškovića, Ivana Gorana Kovačića, Ivana Kukuljevića, Ivana Karlovića, Ivana Mažuranića, Kolodvorske, Ulice kralja Tomislava, Livadarske, Matije Uradina, Pavleka Miškine, Perinove, Petra Preradovića, Štefe Iskre
Kršnjavi, Valentinove ulice, Vukotinovićeve, Zagrebačke od raskrižja, Zleninske, Savske ceste, Brda te pripadajućih područnih razrednih odjela.
Djelovanje nove škole
Život i rad II. osnovne škole Vrbovec započeo je u vrlo teškim uvjetima. Učionički namještaj i ploče stizale su tijekom prvoga polugodišta, a postojeći kabineti za učitelje bili su sasvim prazni. Nastava se počela izvoditi 8. rujna 1997. godine – samo s kredom, a ponegdje i bez ploče – ali je i u takvim je uvjetima škola funkcionirala kvalitetno, zahvaljujući dobroj organizaciji i entuzijazmu cijeloga kolektiva.
Uz redovnu nastavu škola je odmah počela organizirati slobodne aktivnosti i izbornu nastavu, omogućujući tako učenicima zadovoljenje interesa i razvoj sposobnosti u nizu različitih područja. Većina je učitelja u našu školu došla iz bivše škole zajedno s učenicima, a manji broj je zasnovao radni odnos putem natječaja.
Te prve godine djelovanja nove škole upisano je 818 učenika u 29 razrednih odjela. U matičnoj je školi od prvoga do četvrtoga razreda bilo 252 učenika u osam razrednih odjela, a od petoga do osmoga razreda 400 učenika u 12 razrednih odjela. U područnim razrednim odjelima bilo je 166 učenika u devet razrednih odjela. Te školske godine radilo je 20 učitelja razredne nastave, 16 učitelja predmetne nastave, tri stručna suradnika, dva vjeroučitelja te 13 ostalih djelatnika.
Uspjeh učenika na kraju nastavne godine bio je vrlo visok – odličnim uspjehom razred je završilo 248 učenika, vrlo dobrim 271, dobrim 230, dovoljnim 15 učenika, a na popravni ispit upućeno je svega 18 učenika, tri su učenika upućena na ponavljanje razreda, 253 učenika je pohvaljeno, 15 učenika osmih razreda, koji su svih osam godina bili odlični, nagrađeno je knjigom.
Vodili smo veliku brigu o odgoju djece pa smo u redovnoj nastavi proveli niz stručnih predavanja o zdravstvenom obrazovanju učenika od petoga do osmoga razreda, a posebno predavanje o ovisnosti održala je za učenike osmih razreda sestra Bernardica Juretić.
Ni kulturni život nije bio zanemaren. Organizirali smo dvije besplatne kinopredstave za sve učenike, a zbog velikog zanimanja učenika omogućili smo im gledanje filma "Titanik" po vrlo povoljnim uvjetima. U prostoru škole priredili smo koncert poznate gitaristice Ane Vidović te nekoliko lutkarskih predstava za učenike nižih razreda.
Isto tako, bili su organizirani odlazak na kazališne predstave u Zagreb, nastava u prirodi za učenike nižih razreda, jednodnevni izleti za sve razrede i maturalno putovanje za učenike sedmih razreda.
I u športu smo bili aktivni iako nismo još imali športske dvorane ni športskih terena. Učenici su se plasirali na županijsko natjecanje iz nogometa i košarke.
Kako je broj učenika u razrednim odjelima bio prevelik, već smo sljedeće školske godine (1998./99.), na temelju Pravilnika o broju učenika u redovitom i kombiniranom razrednom odjelu u osnovnoj školi, dobili suglasnost za povećanje broja razrednih odjela. Time je povećana kvaliteta rada u razrednim odjelima. Te smo godine zaposlili i psihologa te smo tako ekipirali stručni tim i znatno pridonijeli kvalitetnom i stručnom neposrednom radu s učenicima i njihovim roditeljima.
Školske 1999./00. godine na području Vrbovca dogodile su se socioekonomske i kulturne promjene koje su utjecale na rad škole. Naime, na naše školsko područje doselilo se dosta obitelji s Kosova i iz Njemačke. Učenicima iz tih obitelji je – što zbog jezičnih, što zbog psiholoških razloga izazvanih preseljenjem – bila potrebna velika pomoć u svladavanju gradiva i u socijalizaciji. O tome su se osobito brinuli razrednici, psihologinja i pedagoginja.
Budući da je 2003./04. školske godine u prvi razred upisano učenika dovoljno za tri razredna odjela, zbog manjka prostora teretana uz športsku dvoranu prenamijenjena je za učioničke potrebe. Opremili smo je i namijenili za nastavu povijesti i vjeronauka. Sljedeće školske godine upisan je još jedan dodatni razredni odjel prvoga razreda, što znači da u školi imamo ukupno 36 razrednih odjela. I za njega nam ja manjkao prostor. Uz športsku dvoranu predviđen je bio i zdravljak, a kako on još nije bio u funkciji, opremili smo ga i prenamijenili u učionicu za učenike četvrtog razreda.
Opremanje i uređenje škole
Nova je školska zgrada od početka bila velik izazov jer je poluprazni prostor otvarao mnoštvo mogućnosti za kreativno i svrhovito uređenje. U početku je mnogo energije i vremena utrošeno na prikupljanje sredstava za opremanje, tako je donacija PIK-a Vrbovec omogućila početak informatičke nastave. Nabavljeno je
deset računala, jedan pisač, dva televizora, dva videorekordera, oko četiristo knjiga te veliki pano za školsko predvorje. Za knjižnicu je nabavljen televizor velikoga ekrana, naručeno je još nekoliko stolova i trideset stolica kako bi taj prostor mogao više biti na raspolaganju učenicima, osobito putnicima dok čekaju autobus.
Nažalost, nova je školska zgrada sa sobom nosila i mnoge neočekivane probleme; primjerice, cijeli je krov na jednome dijelu zgrade, koji još nije imao uporabnu dozvolu, prokišnjavao. Tako je 1999./00. školske godine postavljeno novo krovište na tome dijelu škole. Te je godine nabavljen i akvarij, koji je smješten u predvorje.
Vijeće roditelja 2002./03. školske godine donijelo je odluku da svake godine tijekom božićnih blagdana učenici doniraju novac za opremanje kabineta. Na taj je način skupljeno 3.750 kuna, od čega su kupljena dva grafoskopa i laserski izvor svjetlosti.
Godine 2004. uveden je alarm i videonadzor u školu, a opremljena je i prostorija Učeničkoga športskog kluba. Privredna banka je 2004./05. školske godine školi donirala osam računala i pisač, računalni program za knjižnicu dobili smo od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, a interaktivnu ploču za knjižnicu škola je nabavila svojim sredstvima. Interaktivna ploča u kombinaciji s projektorom i povezana s računalom omogućuje kompletnu interaktivnost uz sigurnu pohranu i pregled spremljenih podataka, ponavljanje kompletnog predavanja, prijenos slike, digitalno hvatanje svih zabilješki napisanih ili projiciranih, a moguće je i distribuirati zabilješke elektroničkom poštom. Sve to omogućuje potpuno novi pristup predavanju.
Tri računala, projektor i dva pisača kupljeni su također našim sredstvima i znatno su pridonijela osuvremenjivanju nastavnoga procesa. Godine 2006. prilično smo modernizirali kabinet biologije i kemije. Postavljeno je platno za projekciju, računalo i fleks-kamera. Novim kopirnim strojevima, prijenosnim računalom, računalima postavljenim u kabinetima učitelja podignut je standard rada u školi. Dio računala u stručnim službama iste smo godine povezali u sustav te ih spojili s Internetom. Istovremeno smo i u područnim školama postavili računala, skenere, pisače i kopirne aparate.
Kada je 1997. godine II. osnovna škola Vrbovec službeno otvorena, kuhinja je radila u dvije smjene i zaposlene su dvije kuharice. Zbog premalene blagovaonice djeca nižih razreda jela su u hodniku, a nakon otvorenja športske dvorane sele se u blagovaonicu pa se prehrana učenika nižih i viših razreda organizira u dva velika odmora. Početkom 2000./01. školske godine u kuhinji počinje pripremanje toplih obroka, i to dva-tri puta tjedno. Danas je kuhinja opremljena kvalitetnom i suvremenom opremom, a svake se godine nabavlja ponešto novo od inventara i pribora nužnoga za rad.