Oxford, UK, 25.3. – 5.4. 2019.
Učiteljica metodologije najprije je provela anketu među nama, polaznicima i tako odredila područja interesa, a potom nam je donosila hrpe materijala spremnih za rad u učionici. Sve smo zadatke i metode koje nam je prezentirala i sami proradili na tečaju, bivajući tako još jednom i sami - učenici. Iz dana u dan stvarala se baza materijala, metoda i ideja koje smo marljivo bilježili za vlastiti rad. Po mom povratku u Hrvatsku svi su ti materijali bili spremni za upotrebu u nastavi i odmah sam ih počela koristiti. Učitelj s kojim smo upoznavali kulturu Velike Britanije prezentirao nam je zanimljive video-materijale i dokumentarne filmove kroz koje smo učili o britanskom klasnom sustavu, medijima, edukacijskom sustavu, Brexit-u, ali i o engleskim narječjima i dijalektima. Treći nam je učitelj predstavio web alate koji su korisni u nastavi jezika.
Osim same nastave, dio ovakvog iskustva je svakako i mogućnost obilazaka i kratkih izleta kroz koje se pobliže upoznaje zemlja i kultura čiji jezik podučavamo. Tako sam na jednodnevnom izletu obišla dio Cotswolda, zaštićenog krajolika blizu Oxforda, gdje smo se duže zadržali u gradiću Burford. Cijelo to brežuljkasto područje djeluje kao prizori iz slikovnica sa svojim srednjovjekovnim gradićima i selima s kućama utopljenim u prekrasne vrtove i perivoje. Gradnja je ovdje vrlo strogo upravljana zakonom pa su sve građevine skladne, napravljene od tradicionalnog sivog kamena i pokrivene istim sivim škriljcem, tako da je dojam cijelog područja kao da gledate prizor iz staklene snježne kugle, jednako tako bajkovit i očuvan. Osim izleta, sam Oxford je bogat poviješću, kulturom i mjestima koje vrijedi obići te sam svako poslijepodne provodila lutajući tim prelijepim gradom i obilazeći poznate koledže i muzeje.
Veoma važan dio Erasmus+ usavršavanja je upoznavanje kolega učitelja iz drugih zemalja. Na taj se način uspostavlja mreža kontakata koja služi za razmjenu iskustava, ali i kao baza za eventualnu buduću suradnju preko platforme e-Twinning, ili neko novo Erasmus+ iskustvo. Nas je u grupi bilo svega troje, a kolegica s kojom sam ostala u kontaktu je iz Njemačke i dogovaramo suradnju koja bi se mogla najbliže nazvati “job shadowing”. Iskreno se nadamo da ćemo uspjeti to učiniti u sljedećoj školskoj godini.
Tema mog usavršavanja bila je kultura i civilizacija Velike Britanije, kako bih njezine aspekte mogla približiti svojim učenicima. Obilasci muzeja i mjesta važnih za kulturu jedne nacije su neizostavni i važni, ali istinsko upoznavanje civilizacije događa se kroz kontakte s ljudima. Stoga smještaj u obitelji, bivanje sa stvarnim ljudima i svakodnevni razgovor s njima igra vjerojatno najveću ulogu u razumijevanju britanskog mentaliteta i odnosa sa svijetom. Obitelj u kojoj sam provela 2 tjedna u Oxfordu sastoji se od roditelja i 4 djece u dobi od 6 do 14 godina. Moći promatrati, ali i sudjelovati u svakodnevnom životu jedne prosječne britanske obitelji otvara sasvim nove vidike i neizbježno postavlja osnovu za usporedbe s našim načinom života. Jedna od najzanimljivijih stvari koje sam uočila tiče se odnosa djece prema školi, koju nikako ne doživljavaju kao nametnutu i ograničavajuću, već kao mjesto gdje se druže i uče istinski za život. Voljela bih raditi u takvoj školi, kao što bih voljela takav stav postići i kod nas.
Sve u svemu, svako ovakvo iskustvo obogaćuje na puno razina, što se nadam prenijeti u svojoj okolini. Erasmus+ ? Uvijek!
UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2024./2025. - MATIČNA ŠKOLA (NIŽI RAZREDI)
ORGANIZACIJA RADA ZA VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
Kratke upute za roditelje, učitelje i učenike
Organizacija rada u školskoj godini 2021./2022. u uvjetima povezanima s bolesti covid – 19
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |