preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
 

Erasmus + edukacija u Ljubljani ili

Science for Primary School Children

When Complicated Becomes Fun

and

Easily Understandable

Ljubljana, Slovenija

 

U vremenu, još uvijek aktualne pandemije, sudjelovala sam na edukaciji u organizaciji Primere iz Slovenije pod nazivom Science for Primary School Children u trajanju od 28. 3. do 2. 4. 2022. u Ljubljani. S obzirom na pandemijsku situaciju, na seminaru su sudjelovale kolegice iz Hrvatske te iz Makedonije (bilo nas je osmero), a predavanja (te druge aktivnosti), održavale su se uz upotrebu engleskoga jezika. 

Uz određenu teorijsku podlogu koju sam dobila na predavanjima, seminar je bio praktične naravi te  je bio povezan s primjenom znanstvenih principa i načina rada, ponajviše s učenicima nižeg uzrasta, točnije, učenika razredne nastave u kojima predajem i bazirao se na uočavanju i objašnjavanju učenicima složenih prirodnih promjena (npr. kako u kruhu nastaju ''mjehurići'', kakva zgrada treba biti da se ne bi srušila u potresu i sl.). Jednako tako, trebalo je, nakon održanih predavanja, pripremiti jedan takav sat, ''s pokusima'', za učenike te ga predstaviti kolegama. Prvi smo dan, prijepodne, imali predavanje ''dobrodošlice'' u kojem smo trebali predstaviti svoj rad, školu i mjesto / državu iz koje dolazimo, što sam napravila pomoću manjega plakata. Razgovarali smo o našim očekivanjima, iskustvima i doprinosu u radu na ovom seminaru. Poslijepodne smo smo imali predavanje pod nazivom The importance of primary/secondary school STEM, gdje smo se usredotočili na edukaciju i naš cilj – kreiranje jednoga nastavnog sata prema onome što ćemo na seminaru naučiti. Sljedeći smo dan proučili korisne web stranice s pokusima (i priborom za njih, uputama, opisima te sl.) kao primjere različitih aktivnosti koje brzo i lako možemo izvesti u razredu bez potrebne i složene opreme, a u popodnevnim smo satima posjetili Kuću eksperimenata u kojoj smo mogli vidjeti različite pokuse (načine njihova izvođenja, ulogu i zakonitosti) iz prirodnih znanosti. Trećega nam se dana nastojala približiti znanost kao igra kroz koju djeca uče jer se djeca vole igrati, kako bismo mogli pripremiti svoje predavanje za djecu. U poslijepodnevnim satima posjetili smo grad Celje koji se smjestio u jugoistočnom dijelu Celjske doline. Grad je to, poznat po mnogim ljepotama, od kojih je, svakako, najpoznatiji Stari celjski dvorac – sjedište grofova Celjskih koji, nažalost, zbog epidemije i renovacije nije bio otvoren za posjet. Ipak, uživali smo u šetnji gradom, među raznobojni fasadama, a posjet poznatoj Zlatarni Celje bio je zanimljiv dodatak ovome izletu kao i kava i kolači kojima smo se počastili u Hotelu Evropa. Unatoč lošijem vremenu, uspjeli smo se prošetati uz Šmartinsko jezero te na njegovoj obali popiti kavu. Mostić preko jezera posebno me se dojmio jer odaje dojam kao da hodamo jezerom. Preostala dva dana edukacije bila su posvećena praktičnom radu (oblikovanju našega sata), ali i poučavanju vještinama znanstvenoga istraživanja i razvijanju znanstvenoga načina razmišljanja kod djece, kao i zapažanja dobrobiti takvoga poučavanja te doprinosu razvoja kritičkoga mišljenja kod djece. Nakon naših održanih prezentacija raspravljali smo o izazovima u poučavanju predmeta iz STEM područja. U subotu, posljednjega dana naše edukacije, vrednovali smo svoj doprinos radu, što smo sve naučili te kako možemo pomoći jedni drugima u daljnjem poučavanju u području STEM-a. Uglavnom, kolegice su prikazale različite pokuse pomoću kojih učenici mogu dobiti uvid, a i sami sudjelovati, bez složene opreme, s jednostavnom ''kućnom kemijom'', u proučavanju složenih prirodnih procesa. Kolegice su tako izvele satove u kojima su prikazale stvaranje plinova u želucu pomoću balona i gaziranih pića, pomoću spužvastih bombona i čačkalica pokušali smo ''izgraditi'' stabilnu građevinu koja bi odoljela potresu (potresna podloga izrađena je prethodni dan od želatine i boje te je podijeljena na dva dijela, ravni i hrapavi), pokusom smo pokušali otkriti koja krema za sunčanje ima najbolji zaštitni faktor te mnoge druge pokuse kojima se objašnjavaju znanstvene činjenice. Ja sam, inspirirana sadržajima koje poučavamo u nižim razredima, pokušala kolegicama prikazati pokus kruženja vode u prirodi s ciljem da se isti može izvesti tijekom sata jer za neke pokuse toga tipa, potrebno je više dana, odnosno, rezultati se prate dulje vremena. S obzirom da sam u drugoj zemlji predstavljala svoju, za motivaciju ovome sadržaju odabrala sam priču Nade Iveljić Kapljica s Plitvica koju sam prilagodila i prevela na engleski jezik kako bih pomoću glavnih likova priče – Kapljice i Vodene Maglice približila problematiku kruženja vode u prirodi. Zadatak je bio otkriti kamo su Kapljica i Maglica otišle za vrijeme sunčanoga dana na Plitvicama, to bi trebao objasniti ovaj pokus. Dakle, oprezno se u veliku zdjelu ulije vruća voda i u nju se uroni manja zdjela s time da razina vode ne smije prijeći rub veće čaše. Kako bi pokus bio zanimljiviji i uvjerljiviji, u vodu se može nakapati nekoliko kapi jestive boje, prekrijemo obje posude prozirnom plastičnom folijom i u sredinu stavimo tri do četiri kocke leda te promatramo promjene. U manju će se posudicu (ispod folije) nakupljati voda (koja nije došla ''izvana'', nego je nastala hlađenjem vodene pare). Na temelju toga, ovisno o dobi učenika, mogu se stvoriti određeni zaključci o promjeni stanja vode u prirodi. Sadržaje, koje smo radili, međusobno smo dijelili te smo jedni drugima davali informacije kako bismo mogli bolje i kvalitetnije izvesti svoj projekt / pokus / nastavni sat. 

Ovo je bio zanimljiv i drugačiji seminar, prilagođen poučavanju razrednoj nastavi koji je rezultirao kvalitetnom primjenom u mom radu i kroz projekte škole i kroz moje nastavne i izvannastavne aktivnosti.

 

 

dr. sc. Alojzija Tvorić Kučko

 

 


Sportska dvorana

 

Dabar natjecanje 2023.



 


 


 

 

    



Dokumenti za objavu

Pravilnici

Brošure za roditelje

  ŠKOLSKI JELOVNIK

          


VOZNI RED

 

 

 

Priloženi dokumenti:
VOZNI RED (2).docx


Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji


Anketa ( 8 pitanja)
Što čitaš u svojem slobodnom vremenu






Koliko dnevno čitaš?






Tko te potiče na čitanje?







Kako biraš ono što čitaš?






S kim razgovaraš o pročitanome?







Zašto čitaš?






Što misliš o knjigama koje čitaš za lektiru?






Koliko ti i tvoja obitelj imate knjiga kod kuće?









preskoči na navigaciju