Erasmus iskustvo – Projekt Osnovne škole Marije Jurić Zagorke u Vrbovcu, Škola u pokretu
Na početku školske godine 2021./2022. uz svo uzbuđenje i aktivnosti vezane za početak nove nastavne godine, moj školski i privatni život obogaćen je za mnoga iskustva koja sam stekla tijekom Erasmus edukacije.
Naime, u periodu od 12. -17. rujna 2021. godine, sudjelovala sam na jednom zanimljivom tečaju – “New ways of learning developing creativity, motivation and curiosity” u Češkoj.
Agencija zaslužna za to edukativno iskustvo bila je Outdoored.eu, a naš domaćin i voditelj tijekom edukacije bio je gospodin Dusan Bartunek koji se potrudio da nam boravak i edukacija prođu što udobnije, zanimljivije, ukusnije, zabavnije…
Moja avantura započela je dan ranije, 11. rujna 2021. godine, kada sam avionom doletjela u Prag, smjestila se u simpatičan hotel u centru grada, odmah blizu Karlovog mosta. Naravno, nakon kratkog odmora prošetala sam tim čarobnim gradom koji me oduševio mnoštvom divnih građevina, mostovima preko Vltave, opuštajućim parkovima, živim bićima (ipak sam biolog)… Posjetila sam Češki muzej glazbe (padala je kiša i morala sam se skloniti i još je ispalo da je taj dan je upad bio besplatan). Postav je bio prava poslastica – spoj prirode i glazbenih instrumenata. (slika Komadić Praga, slika Plešuća kuća u Pragu)
Prvi dan edukacije započeo je našim prvim sastankom u Pragu odakle smo svi zajedno krenuli u divno mjesto Kutnά Hora gdje smo se smjestili u Hotel Garni te poslije otišli na večeru u obližnji restoran. Inače, Kutnά Hora je mjesto poznato po nekadašnjim rudnicima srebra, divne prirode i zanimljivim građevinama i znamenitostima. Primjerice, crkva Sv. Barbare, Jezuitsko učilište, Marjanski stup, Talijanski dvor (nekadašnja kraljeva rezistencija, kovačnica novca iz 13. stoljeća)… (slika Kutnά Hora)
Na edukaciji sudjelovali su Antόnia Kundrovά iz Slovačke, socijalna pedagoginja, Polona Kovač iz Slovenije, učiteljica matematike, Pedro Peixoto iz Portugala, učitelj geografije i moja malenkost. (slika Prvo radno jutro)
Drugi dan edukacije započeo je sastankom u obližnjem parku. Svoj rad započeli smo pjesmom i motivacijskom porukom na drvetu (slika Motivacijska poruka). Naime, voditelj Bartunek svaki je dan izabrao drugu vrstu drveta i na nju običnom kvačicom stavljao neku motivacijsku poruku na grančicu. Slijedio je razgovor o poruci i vrsti drveta na kojoj se nalazi. Upoznali smo lipu, brezu, bukvu…
Prvi zadatak nakon toga, bio nam je u izrezane drvene pločice upisati svoje ime.
Slijedili su razni zadaci koje možemo primjenjivati s učenicima. Tako smo se igrali s platnenom loptom koju je voditelj izradio od raznovrsnih marama koje uvijek nosi sa sobom. Dodavanjem lopte postavljali smo jedni drugima pitanja – ponovili smo glavne gradove, računali jednostavnije matematičke zadatke, ponovili raznolikost životinjskog carstva…
Cilj je djecu s vremena na vrijeme iznenaditi nekim novim predmetom, kao na primjer izrađena lopta, a ne kupljena. Nakon toga, na stazi posutoj sitnim kamenčićima u parovima, igrali smo matematičku igru iscrtavanjem brojeva štapom ili pronađenom grančicom. Točan iznos omogućava skok dalje, a pobjednici su oni koji prvi dođu do cilja. Nakon igre obavezno sve treba vratiti u prvobitno stanje (kamenčiće, grančice).
Dalje smo se igrali velikim užetom. Morali smo izradili kontinente odnosno atlas svijeta. Nakon toga, svojim položajem na “karti” pokazali smo gdje živimo, gdje bismo voljeli živjeti i slično. Imali smo i zadatak izabrati neku lokaciju te u parovima osmisliti tri pantomimska skeča kojima ćemo predstaviti tu lokaciju, a drugi par/tim treba pogoditi o kojoj je lokaciji riječ.
Nakon odrađenih aktivnosti morali smo odraditi refleksiju na odrađene aktivnosti. Što nam se svidjelo, kako se osjećamo… Uglavnom, došli smo do zaključka da nije samo bitno mijenjati aktivnosti koje radimo s učenicima, već i lokacije za igru. Unaprijed sve dobro isplanirati i “spontano” voditi učenike po prostoru. Time potičemo znatiželju i spremnost učenika na akciju i nova učenja.
Poslije ručka uputili smo se u park u blizini gdje su se nalazili senzorni punktovi. Naime, postavljeni su punktovi sa zadacima vezano za prirodne sadržaje – korisni kukci, brojanje godova, uglavnom punktovi na kojima koristimo naša osjetila – dodir, vid, njuh i sluh. (slika Senzorni park) U tom parku odigrali smo i nekoliko igri s užetom i brojevima koje su bile vrlo zanimljive. Simpatičan je bio zadatak kada smo dobili marame u boji i u zadanom vremenu u prirodi oko sebe trebali smo pronaći predmete koje su iste boje kao i one na marami – zemlja, grančice, cvjetovi, listovi, … Nakon aktivne igre i učenja, imali smo Fika time. Odmor na dekicama/sitanama, razgovor, uz čaj/kavu i kolače… (slika Fika time) Voditelj Bartunek govorio nam je o učenju izvan učionice i preporučio nam literature vezano za tu tematiku. Nakon toga, kolegica Polona Kovač predstavila je sebe (svoj rad, iskustva rada u školi), te državu iz koje dolazi. Uslijedila je večera i počinak.
Drugi dan naše edukacije također je bio vrlo zanimljiv. Obišli smo Kosturnicu u Sedlecu. Naime to je katolička kapela Crkve Svih Svetih koja sadrži kosti između 40.000 do 70.000 pokojnika, od kojih su mnoge kosti dijelom dekoracija i namještaja kapele.
Kasniie smo dobili kartu Kutnά Hore s točkama na kojima smo morali stati, dobro proučiti što vidimo na toj lokaciji (kip, vrata crkve i slično) te odgovoriti na pitanja koja smo dobili vezano za svaku lokaciju. Zadatak je odličan za razvoj timskog rada, učenici su u pokretu, vježbaju orijentaciju u prostoru, uče o povijesnim znamenitostima određenog mjesta (tamo ih je zaista mnogo), zabavno je, a zadatak se može iskoristiti i na predmetima stranog jezika za vježbanje komunikacije.
Nakon ručka išli smo u šumarak u blizini gdje smo također imali mnoštvo zanimljivih aktivnosti. Najzanimljivija je bila igra u kojoj smo oponašali eholokaciju šišmiša. Stali smo u veliki krug (kolko smo mogli to izvesti, nas petero), a jedna je osoba bila u sredini kruga zavezanih očiju. Svi šutimo. Osoba u sredini pljesne dlanovima, a osobe u krugu na taj pljesak odgovaraju dvostrukim pljeskom. Nakon toga, osoba u sredini ide prema osobama u krugu radeći dva koraka. Zatim opet pljesne, a ljudi u krugu odgovaraju dvostrukim pljeskom i tako sve dok osoba unutar kruga ne dođe do nekoga na rubu kruga i onda igra ide ispočetka. Osobe koje su u krugu ne stoje uvijek na istom mjestu, već dok se kreće osoba s povezom, i oni mogu ići dva koraka lijevo ili desno.
Uslijedila je Fika i predstavljenje mene, mog rada u školi te države iz koje dolazim.
Zatim smo malo šetali i opet se malo igrali. Bilo mi je zanimljivo kada smo dobili listić sa slikama živih bića ili njihovih tragova koje smo trebali pronaći. Nakon večere, odmor.
Četvrti dan naše edukacije opet smo započeli pjesmom i motivacijskom porukom. Odigrali par igrica i uputili se u osnovnu školu u mjestu Týnec nad Labem. Dočekao nas je ravnatelj škole koji nas je upoznao s njihovim načinom školovanja i uveo nas u neke dijelove škole. Imaju lijep vanjski prostor u kojem imaju i vanjsku učionicu, lumbrikarij, lijep sportski teren, a u unutrašnjosti imaju i kuhinjicu u kojoj obroke spremaju i sami učenici. Međusobno smo izmijenili svoja iskustva u radu. (slika Ravnatelj osnovne škole i naš voditelj, slika Vanjska učionica)
Nakon ručka voditelj nam je priredio “Apple day”. Na jednom otočiću imali smo punktove sa zadacima. Primjerice, trebali smo napisati pjesmu o jabukama, napraviti kratak igrokaz u kojem se spominje jabuka (primjerice o Snjeguljici), trebali smo osmisliti kako s ponuđenim priborom izmjeriti težinu jabuka… Najbolji zadatak bio je spremiti obrok od jabuka s cimetom i šećerom s kojim smo se počastili tijekom Fike.
Nakon toga, uslijedio je posjet jednom ranču konja, Kaldruby and Labem – Kolesa, gdje su nas počastili vožnjom u kočiji i gdje smo večerali.
Peti dan imali smo izlet u Prag. Putovali smo vlakom, a voditelj nam je prije puta obratio pozornost koje znamenitosti treba svakako obići. Tako sam u ugodnom društvu provela još jedan dan u čarobnom Pragu. Prošli smo Karlov most, Astronomski sat, Praški dvorac, Zlatnu ulicu, Katedralu sv. Vida, vidjeli Nacionalni muzej… Malo smo se i provozali praškim metroom.
Navečer su Antonia i Pedro predstavili sebe, svoje škole i države iz kojih dolaze.
Zadnji dan uputili smo se u prirodu, gdje smo imali završno predavanje u kojem nam je voditelj Bartunek naglasio da djeci treba boravak u prirodi, kretanje, igra kroz koju oni uče, te da probamo što više primjenjivati sve ono što smo ovdje naučili. Osobno mi se svidja što osim svega navedenog, naš voditelj svojim primjerom pokazuje oduševljenje i ljubav prema djeci i prirodi. Naglašavao je kako svaki put nakon što koristimo nešto iz prirode, to vratimo prirodi i zahvalimo joj na tome.
Savjetovao nam je da sa sobom uvijek nosimo uže, krpe/marame, papire i pribor za pisanje kutiju prve pomoći, platnene vrećice, kvačice, te da budemo svoji, autentični i da uvijek probamo održavati svoj entuzijazam jer djeca osjete našu energiju i na taj način će zavoljeti naš predmet i željet će naučiti nešto novo.
Tijekom edukacije osobito mi se svidjela metoda refleksije koju smo koristili svaki dan. Naime, metoda se zove 3+ Δ (tri plus delta). Na kraju dana sjednemo te promislimo o tri stvari, događajima, akcijama koji su nas se dojmile i na kraju (delta) razmislimo što smo novoga naučili. Na taj način vidimo gdje smo, što smo postigli i na osnovu toga planiramo što i kako dalje. Primjenjivo je u profesionalnoj i privatnoj sferi života.
Na kraju zadnjeg dana, dobili smo svoje potvrde, popili zadnju zajedničku kavicu i puni dojmova krenuli svojim domovima. (slika Podjela diploma)
Marijana Kuljko
UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2024./2025. - MATIČNA ŠKOLA (NIŽI RAZREDI)
ORGANIZACIJA RADA ZA VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
Kratke upute za roditelje, učitelje i učenike
Organizacija rada u školskoj godini 2021./2022. u uvjetima povezanima s bolesti covid – 19
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |