IZVJEŠĆE O MOBILNOSTI
Una Jelenčić
Reykjavik, Republika Island
U sklopu projekta Škola u pokretu, sudjelovala sam na edukaciji Smart Teachers Play More, sedmodnevni tečaj koji je trajao od 10. listopada do 16. listopada 2021. godine. Tečaj se održavao u Reykjaviku, glavnom gradu otočne države Island. Predavači su bili Kristin Einarsdottir s Islanda, Sarah Jane iz Španjolske i Rachel Benett iz Ujedinjenog Kraljevstva, organizatorice tečaja Smart Techer Play More. Sudjelovalo je 42 učesnika iz 12 zemalja.
Na Island sam doputovala 9, listopada. Smještena sam bila u hotelu Room-13, 5 minuta hoda od mjesta održavanja tečaja, u ulici Engjavegur 6, kamo sam putovala pješice, a za udaljene lokacije sam koristila auto od rent-a-cara. Taj dan sam iskoristila na posjet islandskom prirodnom rezervatu Gullfoss, koji je jedinstven zato što se slapovi gledaju s gornje strane, a ne iz podnožja slapa. U prijevodu Gullfoss znači Zlatni slapovi. Slapovi se nalaze u kanjonu rijeke Hvite. Sljedeće što sam posjetila bili su poznati islandski gejziri.
Sljedeći dan smo imali upoznavanje u Centru za sport i rekreaciju, a mjesto gdje smo se trebali sastati je bilo u predivnom botaničkom parku ispred centra. Na prvi sastanak nisu došli svi sudionici, zbog toga što su mnogi još uvijek putovali. Upoznavanje je prošlo u interesantnim igrama koje su voditeljice pripremile te smo na taj način saznali i upoznali jedni druge.
Drugi dan voditeljica Kristin nam je objasnila da njihova metodologija počiva na učenju kretanjem i razgovaranjem. Aktivno smo sudjelovali u igrama za vježbanje zadataka iz matematike i engleskog jezika. Nakon ručka i pauze, popodne smo imali organiziran izlet u Blue Lagoon. Plava laguna je jedno od 25 islandskih čuda, geotermalna voda koja curi u polja lave, a silica (silicijev dioksid) kojim se bogata ta voda čini da ima izgled plavo-mliječne tekućine. Prognoze su govorile kako je večer stvorena za pojavu polarne svjetlosti ili urore borealis. Lokalno stanovništvo predlaže poluotok Seltjarnarnes za hvatanje aurore, što mi je i uspjelo te sam tog dana prvi put vidjela polarnu svjetlost, za što sam bila uvjerena da nikad u životu neću doživjeti. Ali nikad ne reci-nikad! Prizor je fascinantan i ostala sam osupnuta ljepotom ove prirodne pojave koja fascinira svakog.
Idući dan pripremljene su za nas stanice s igrama koje su uključivale učenje matematike i istodobno kretanje. Primjerice, potrebno je baciti 3 kockice, zbrojiti rezultat i toliko puta, koliki je rezultat, napraviti skokova. Interesantna igra je u kojoj je trebalo pročitati rečenicu, oponašati npr. Hod kostura, te rečenicu spojiti sa slikom koja se nalazila na drugom kraju prostorije. Igre su bile postavljene po stanicama i na zvižduk naše voditeljice, skupine su izmjenjivale stanice. Poslijepodne je bilo rezervirano za posjet muzeju Perlan koji ima staklenu kupolu s koje se vidi pogled na gotovo cijeli grad. Ispod muzeja nalazi se ledena špilja koja je otvorena za posjetitelje.
Četvrti dan je bio dan upoznavanja islandske kulture, povijesti i školstva, posjet muzeju znanosti Elliđaarstod, krateru Keriđ, restoranu i plantaži rajčica Friđheimar, Golden Cicrle Tour (Gullfoss i gejziri) te nacionalnom parku Tihgvelir, mjestu gdje se spajaju dvije tektonske ploče (sjevernoamerička i euroazijska) koje su izbile na površinu zemlje i vidljive su golim okom te Hellgafellskoli. Trend na Islandu je da su vrtići i škole u istoj zgradi. Islandsko obrazovanje ima osnovne principe po kojima rade sve škole, a to su: održivost, zdrav život, pismenost, demokracija, poštivanje ljudskih prava i kreativnost. Dan je završen večerom u islandskoj kući, u kojoj nas je ugostila naša voditeljica Kristin, na koju su svi sudionici donijeli tradicionalne proizvode njihove zemlje.
Peti dan je započeo prezentacijom o islandskom školskom sustavu te radionicama koje uključuju učenje i kretanje te prezentacijom vlastitog projekta promicanja kretanja u nastavi. Popodne je bilo rezervirano za posjet crkvi Hallgrimskirkja, jednoj od najviših građevina na Islandu, koncertnoj dvorani Harpa u kojoj se održavao summit o globalnom zatopljenju i otapanju ledenjaka te u Sundhollin, tradicionalno okupljalište Islanđana, kupanje u bazenima.
Šesti dan Kristin je za nas pripremila igre s glazbom te predstavila knjigu koju je napravila s kolegicom Sarah Jane. Nakon ručka organizirana je svečana podjela diploma svakom sudioniku te anketni listić o zadovoljstvu istog. Organizatorice tečaja su bile vrlo profesionalne i dostupne za bilo kakvu vrstu pomoći. Stekla sam nova poznanstva te sam kroz konverzaciju sa sudionicima obogaćena s upoznavanjem i drugih europskih kultura osim islandske.
Popodne smo posjetili aktivni vulkan Fagradalsfjall te plažu s crnim vulkanskim pijeskom. Navečer smo imali zakazan party u hotelu te večernji izlazak u grad.
Sedmi dan je iskorišten za izlete te sam odlučila krenuti na izlet brodom na turu Whale watching. Brod izlazi na ocean i ide u potragu za kitovima, tura traje 3 sata i poprilično je zahtjevna zbog visokih valova i velike hladnoće. Nažalost, ovom prilikom, kitove smo vidjeli vrlo kratko. Nakon toga otputili smo se prema ledenjaku Solhelmajokull te u povratku prema slapu Seljalandsfoss. Time je završena avantura Island, a ja sam dobila mnoge lekcije koje će pridonijeti mojem profesionalnom napretku te motivaciju za daljnje usavršavanje.
UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2024./2025. - MATIČNA ŠKOLA (NIŽI RAZREDI)
ORGANIZACIJA RADA ZA VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
Kratke upute za roditelje, učitelje i učenike
Organizacija rada u školskoj godini 2021./2022. u uvjetima povezanima s bolesti covid – 19
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |