IZVJEŠTAJ O MOBILNOSTI
What Provokes Conflict and How Can We Manage It
Ljubljana, Slovenija
14.2.2022.-19.2.2022.
Šestodnevni tečaj u organizaciji Primere iz Ljubljane bio je prava Erasmus poslastica.
Namijenjen je koordinatorima projekata, ali i svim drugim odgojno obrazovnim djelatnicima jer je metode rada koje su se obrađivale moguće iskoristiti u svakodnevnom radu s učenicima, roditeljima, ali i kolegama – timski rad, komunikacijske vještine, sprečavanje sukoba, dramske tehnike, neverbalna komunikacija.
Odabrani tečaj u potpunosti je zadovoljio očekivanja te ostvario ciljeve i sadržaje planirane ponuđenim programom. Također, sadržaj tečaja vrlo je iskoristiv za buduće aktivnosti koje će se provoditi vezane za projekt „Škola u pokretu“, kao i za suradnju projektnog tima. Trenerica Petra Založnik pripremila je zaista puno aktivnosti koje su aktivno uključile sudionike tečaja u rad i pomogle razumijevanju obrađivane teme. Vrlo je spretno prilagođavala tempo i sadržaj rada potrebama grupe i rado pružala odgovore na dodatna pitanja. Organizacija tečaja također je bila na visokom nivou. Sve pohvale idu Tini Skočaj Skok, koordinatorici međunarodnih programa, na pripremi tečaja, zajedničkih aktivnosti te komunikaciji prije i tijekom edukacije te dijeljenju svih potrebnih informacija te povezivanju grupe.
Sudjelovalo je ukupno devet učiteljica iz Hrvatske, Malte i Rumunjske.
Radionički način rada i stalno izmjenjivanje partnera dobro je međusobno povezao sve sudionike na tečaju te cijelu edukaciju učinio vrlo ugodnom.
Prvi smo dan predstavili svoje škole, gradove te obrazovne sustave. Zatim smo radili na prepoznavanju osobnog stila komunikacije, odnosa s drugim ljudima i rješavanja sukoba kroz igre sa slikama (Dixit), teoriju transakcijske analize, vježbe zauzimanje položaja (++, +-, -+.--), vježbu rješavanja sukoba igranjem uloga – svaka osoba zauzima stav određene životinje koja predstavlja jedan od pet stilova odgovora na sukob ovisno o važnosti međuljudskih odnosa i konačnog cilja koji želimo postići (kornjača, medvjedić, lisica, sova i morski pas).
Drugi smo dan razgovarali o rješavanju problema, prepoznavanju vlastitih osjećaja u određenoj konfliktnoj situaciji, prepoznavanju osnovnih potreba koje dijele sva živa bića i posljedičnih osjećaja koji se javljaju kad su one zadovoljene ili nisu zadovoljene te naučili razlikovati govor žirafe (empatije, ljubavi.iskrenih želja) i govor vuka (krivnje, optuživanja, zahtjevanja...). Radili smo i na razvijanju komunikacijskih vještina – jasnije iznošenje misli, poruka koje želimo da drugi čuju. Svaki je sudionik edukacije “javno”izveo vježbu 4 chairs (1.I observe, 2. I feel, 3. I need, I wish (request)) iznoseći svoj osobni primjer uz korekciju i vođenje trenerice Petre Založnik što se pokazalo iznimno korisno i imalo je gotovo terapeutski učinak iako je vježba prvotno bila zamišljena da se izvodi u manjim grupama.
Treći dan radili smo na osvještavanju i razumijevanju vlastitih osjećaja, postupaka, misli i onoga što je na njih utjecalo (vježba suosjećanja prema samom sebi – krug na papiru podijeliti na šest polja, u svako polje upisati osobu, događaj koji je utjecao na razvoj tebe kao osobe, onoga što danas jesi).Osim toga vježbali smo fokusiranje na trenutak u razgovoru, aktivno slušanje, postavljanje “pravih” pitanja po modelu GROW koja osobu koja ima problem vode do razumijevanja i osvještavanje prepreka i iznalaženja mogućih rješenja (goal, reality, options/ obstacles, will/wrap ups/way forward). Popodne smo proveli uživajući u ljepotama zemlje domaćina, na Bledu.
Četvrti smo dan vježbali razumijevanje položaja/korištenja svog tijela u konverzaciji i govora tijela drugih ljudi te razumijevanje važnosti emocionalne inteligencije tj vlastitih osjećaja u “čitanju” neverbalnih znakova drugih. ( Neverbalna komunikacija – 1.vježbe oblikovanje gline – sudionici rukama modeliraju predmet te ga predaju osobi do sebe koja ga zatim mimikom koristi, ponovo zgnječi glinu, oblikuje drugi predmet i tako u krug – sve bez riječi; 2. vježbe hodanja na tri različita načina – fokus na sebi, fokus na prostoru – trenerica povremeno zaustavi hod i postavi pitanje o nekom predmetu u prostoru close your eyes and point to....;.3. rad u paru – osoba ne odgovara na pitanje riječima već mimikom). Svaki put se iznova iznenadim u kolikoj mjeri pokret uvijek potiče sudionika na dodatnu uključenost i prisutnost u trenutku.
Peti dan uglavnom smo radili u malim grupama po troje i dodatno uvježbavali već spomenute sadržaje. (1.Vježba korištenja jezika ideja u raspravama unutar grupe (podijeljeni u tri tima predlagali smo konkretne ideje za rješavanje ili sprečavanje sukoba s roditeljima, kolegama i među djecom– why not..?, yes, and..., what if... i wish.... how can/might we..?2. Brainstorming metoda 3. Vježba promjene pogleda na problem -radionica( odgovaranje na vođena pitanja, crtanje simbola, pronalaženje rješenja u već postojećim resursima) 4. Open space metoda – rad s kolegama na prikupljanju ideja za implementiranje po povratku u školu.5. World cafe metoda – prikupljanje i dijeljenje podataka i informacija).
Zadnji dan bio je rezerviran za evaluaciju i podjelu certifikata te dodatno druženje po Ljubljani i okolici. Imali smo priliku posjetiti izletište Iški Vintgar i uživati u šetnji šumom uz rijeku. Meni su najdojmljivije bile reakcije i opčinjenost krajolikom koje su pokazivale učiteljice iz Malte. Svako malo vadile bi fotoaparat i divile se vodi, lišću, šumi i bojama koje nemaju priliku vidjeti u svojoj zemlji. Nešto što se meni činilo “obično” i svakodnevno jer me okružuje i u Hrvatskoj, za njih je bilo pravo malo čudo. Erasmus nam omogućuje razna otkrića, za njih je to bila šuma, za mene razumijevanje njihova čuđenja.
Do Ljubljane sam putovala vlakom. Smjestila sam se u hotelu kojeg je uz povoljniju cijenu predložio organizator edukacije, a koji je smješten blizu samog centra tako da nije bilo potrebe za korištenjem javnog prijevoza. Jedina je “gnjavaža” bilo testiranje na koronavirus svaka 24 sata budući da nisam bila cijepljena (srećom, osim vikendom, uz karticu europskog zdravstvenog osiguranja nije bilo potrebno plaćanje).
Darija Klepec
UDŽBENICI I DRUGI OBRAZOVNI MATERIJALI 2024./2025. - MATIČNA ŠKOLA (NIŽI RAZREDI)
ORGANIZACIJA RADA ZA VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
Kratke upute za roditelje, učitelje i učenike
Organizacija rada u školskoj godini 2021./2022. u uvjetima povezanima s bolesti covid – 19
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |