« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Izvanučionička nastava u Goethe Institutu
Zainteresirani učenici 8.b sudjelovali su 11. studenog na likovno-jezičnoj radionici u Goethe Institutu. Radionica je bila na temu „Bauhaus – škola za arhitekturu i primijenjenu umjetnost“ čiju 100. obljetnicu osnutka obilježavamo ove godine. Bauhaus je škola koja je postala jedan od najznačajnijih obrazovnih eksperimenata s velikim utjecajem ne samo u području umjetnosti, arhitekture i dizajna, nego i u obrazovanju te svakodnevnom životu modernoga čovjeka.
Propitivali smo početke Bauhausa i njegovo današnje značenje. Učenici su i sami istraživali Bauhaus uz pomoć iPada i knjiga, izrađivali su kolaže i crtali zgrade Bauhausa.
Radionica je bila djelomično na njemačkom, a djelomično na hrvatskom jeziku. Učenici su bili u pratnji profesorica Gabrijele Dominović i Željke Šprljan Piskač.
U nastavku možete pročitati nešto više o ovoj utjecajnoj školi odnosno pokretu.
S osnutkom "Državnog Bauhausa" u Weimaru 1919. godine nastala je jedna od najranijih i najvažnijih visokih škola za umjetnost i dizajn.
Obrazovanje u Bauhausu, osnovanom pod vodstvom arhitekta Waltera Gropiusa, trebalo je spojiti umjetnost i umjetnički obrt. Cilj škole bio je pružiti obrazovanje novom tipu umjetnika koji bi bio sposoban povezati proizvode u području dizajna i arhitekture, pogodne za masovnu proizvodnju.
Studenti Bauhausa stjecali su temeljna znanja na pripremnom tečaju, nakon čega su nastavljali obrazovanje u jednoj od radionica koje su bile organizirane prema vrstama materijala, kao što su metal, tekstil, staklo i sl. Pripremni tečaj imao je ključnu ulogu u obrazovanju studenata, i na tečaju su razvijali znanja o materijalima, formama i bojama. Pristup u nastavi najbolje oslikavaju riječi Josefa Albersa kojima je započinjao pripremni tečaj „Želimo da zaboravite sve što ste dosad naučili – osim obrta.“ Bauhaus je u potpunosti poticao slobodu stvaranja.
U Bauhausu su podučavali i učili arhitekti i arhitektice, likovni umjetnici i umjetnice, obrtnici i obrtnice, znanstvenici i znanstvenice, pedagozi i pedagoginje te plesači i plesačice iz cijeloga svijeta. Jednako heterogeni bili su i njihovi motivi i gledišta na umjetničku produkciju.
Gotovo nijedan drugi pokret nije do te mjere utjecao na umjetnost i arhitekturu moderne kao Bauhaus.
Bauhaus je utjecao i na hrvatsku umjetnost, arhitekturu i dizajn te je na određen način u međuratnom razdoblju bio jedan od nastavaka avangardne tradicije. U javnosti zapravo i nije poznato da je čak troje studenata iz Hrvatske studiralo na Bauhausu (Otti Berger, Ivana Tomljenović Meller, Gustav Bohutinsky).
Bauhaus je i danas gotovo zamjenski pojam za modernu, a njegove vrijednosti koje nam ostaju su sloboda ekperimentiranja, kreativnost, funkcionalnost u oblikovanju i prije svega pokušaj promatranja svijeta koji nas okružuje na drugačiji način.