« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Osmaši u Vukovaru
Dana 25. svibnja 2022. u 4.00 učenici osmih razreda u pratnji svojih razrednica, Noemi Ajduković, Gabrijele Dominović i Marine Renić, otputovali su na jednodnevnu terensku nastavu u Vukovar u sklopu projekta „Posjet učenika osmih razreda Vukovaru“.
Cilj terenske nastave bio je upoznati učenike s dijelom nacionalne povijesti vezane uz Domovinski rat i stradanja tijekom rata te preventivno djelovati na učenike s ciljem sprečavanja nacionalizma i šovinizma.
Po dolasku u Memorijalni centar Domovinskog rata Vukovar učenici su imali priliku samostalno razgledati mnoštvo eksponata na otvorenom: tenkove, oklopna vozila, kamione, avione, mobilnu ambulantu, desantsko plovilo i druga vojna vozila.
Zatim smo s vodičem razgledali postav Memorijalnog centra Domovinskog rata Vukovar s naglaskom na Bitku za Vukovar. Učenici su uz spomenute eksponate na otvorenom imali priliku vidjeti i prikaz minskog polja, izložbu pješačkog naoružanja korištenog u Domovinskom ratu, izložbu „Bitka za Vukovar“, rekonstrukciju srpskih koncentracijskih logora „Stajićevo“ i „Begejci“, virtualnu stvarnost „Samostalni zrakoplovni vod“ i simulaciju bojnog polja „Ojačana brigada u obrani“. Učenici su aktivno sudjelovali, znali odgovore na velik broj pitanja i dobili pohvalu vodiča.
Nakon toga su učenici vrlo aktivno sudjelovali u predavanju „Domovinski rat“. Voditeljica je pohvalila njihovo znanje i zaključivanje te njihove brze reakcije. Vukovarski su branitelji upornom i dugotrajnom obranom usporili napredovanje JNA te time ostatku Hrvatske dali potrebno vrijeme za mobilizaciju, organizaciju novih postrojbi, naoružanje te intenziviranje diplomatskih aktivnosti s ciljem međunarodnog priznanja. Time je Vukovar otvorio vrata uspostavi slobodne i neovisne Hrvatske i njezinoj pobjedi u Domovinskom ratu.
Sljedeća postaja našega puta bila je socijalna samoposluga humanitarne udruge Duga Vukovar. Tradicija je naše škole prilikom posjeta Vukovaru pučkoj trgovini, odnosno socijalnoj samoposluzi, donirati najpotrebnije namirnice i higijenske potrepštine. Učenici, roditelji i djelatnici škole rado su se odazvali ovoj humanitarnoj akciji i pokazali da naša škola ima veliko srce.
Nakon kraćeg razgovora s djelatnicima udruge Duga, krenuli smo u obilazak memorijalnih lokacija. Obišli smo Spomen dom hrvatskih branitelja na Trpinjskoj cesti, otvoren u znak sjećanja na sve poginule pripadnike 204. vukovarske brigade, izgrađen u obliku čvrsto stisnute šake koja simbolizira snagu kojom se Vukovar branio od agresije. Učenici su imali priliku vidjeti imena poginulih branitelja, ratne fotografije i videosnimke ratnih događaja te čuti ratna izvješća.
Do razaranja tijekom Domovinskog rata, franjevački samostan s crkvom sv. Filipa i Jakova bio je najstariji očuvani barokni spomenik i najstarija vukovarska građevina. Crkva je teško stradala u granatiranju za vrijeme srpske agresije na Vukovar, a franjevci su prognani. U Pastoralnom centru sv. Bono učenici su pogledali dokumentarni film „Vukovarska priča“, a zatim uz stručno vodstvo razgledali samu crkvu, treću najdulju u Hrvatskoj, danas potpuno obnovljenu. Učenike se jako dojmila unutrašnjost crkve, osobito dio crkve koji je konzerviran i ostavljen kakav je bio prije obnove kao simbol stradanja.
Memorijalno groblje žrtava iz Domovinskog rata nastalo je 1998. godine otkrićem najveće masovne grobnice u Hrvatskoj nakon Drugog svjetskog rata. Na mjestu masovne grobnice danas se nalazi 938 bijelih mramornih križeva, po jedan u spomen na svaku žrtvu, a u središnjem dijelu groblja postavljen je spomenik u obliku zračnoga križa u kojem gori vječni plamen.
Spomen dom Ovčara čuva sjećanje na ranjenike i medicinsko osoblje odvedene iz vukovarske bolnice, a zatim mučene i pogubljene. Za 58 osoba još se uvijek traga. Danas se ovdje nalaze osobni predmeti, fotografije i imena osoba koje su ondje provele svoje posljednje sate života. U spomen na njih, na samom mjestu tog ratnog zločina, podignuto je Spomen-obilježje mjesta masovne grobnice na Ovčari, sa spomenikom u obliku raspuknutog sivog obeliska s grlicom te dvjesto grmova, po jedan za svaku pronađenu žrtvu, koji predstavljaju i lokaciju i dimenzije same grobnice.
Uz memorijalnu povijest vezanu za Domovinski rat, učenici su se imali prilike upoznati i s povijesnom i kulturnom baštinom grada Vukovara. Nakon ručka i kratkog predaha krenuli smo u obilazak Gradskog muzeja Vukovar, smještenom u obnovljenom dvorcu Eltz. Učenici su uz stručno vodstvo razgledali stalni postav muzeja koji svojim zbirkama pokriva vremenski raspon od 8000 godina i svjedok je intenzivnog života na ovom području. Arheološka zbirka sadrži nalaze iz mlađeg kamenog doba, bakrenog doba, brončanog doba, željeznog doba, rimskog razdoblja i srednjeg vijeka, a predmeti u kulturno-povijesnoj zbirci prikazuju period od kasnog srednjeg vijeka do 20. stoljeća.
Obilazak smo zaključili posjetom Muzeju vučedolske kulture, jedinstvenom muzeju posvećenom isključivo vučedolskoj kulturi i jednom od najznačajnijih arheoloških lokaliteta u Europi. Učenici su obišli 19 tematski koncipiranih prostorija: geološki položaj Vučedola, nastanak kulture, dolazak Indoeuropljana, stočarstvo, zemljoradnja, lov i ribolov, naselje, vučedolska kuća, tkanje i odjeća, zanati i obuća, metalurgija, keramika, horizont, kalendar, grobovi, Vučedolac, religija, nasljednici i nastanak Muzeja. Između ostalih izložaka vidjeli su i prvu pravu indoeuropsku kuću, u obliku košare, najstarija prapovijesna kola na četiri kotača, najstariji indoeuropski kalendar, prapovijesnu ljevaonicu prve serijske proizvodnje metala te bogatstvo oblika i ukrasa vučedolske keramike.
Nakon iznimno sadržajnog obilaska učenici su imali malo slobodnog vremena za osvježenje i šetnju središtem Vukovara.
Oko 19 sati krenuli smo iz Vukovara prema Zagrebu. Put je protekao u pjesmi i veselju. Oko 22.30 došli smo kući pred našu školu u Sesvetskoj Sopnici.
Učenici su bili vrlo zadovoljni odlaskom u Vukovar i viđenim sadržajima, a razrednice iznimno ponosne na znanje i kulturno ponašanje svojih učenika.