« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Školsko natjecanje u znanju iz Biologije za 8. razred
Održali smo školsko natjecanje u znanju iz Biologije za 8. razred i uključili se u projekt Utjecaj proširivanja znanja osnovnog učenja na bolje razumijevanje bioloških sadržaja za 5. razred – 24. siječnja 2024. Međunarodni dan obrazovanja.
Generalna skupština Ujedinjenih naroda usvojila je 24. siječnja kao Međunarodni dan obrazovanja, kojim se slavi uloga obrazovanja za mir i razvoj te u svrhu isticanja i promicanja bitne uloge obrazovanja u ljudskom i društvenom razvoju.
:: opširnije ::PROFESORICA I PAMETNA PLOČA – SVJETSKI DAN UČITELJA 5.10.
Uporabom interaktivnog ekrana na Uvodnom satu Prirode/Biologije omogućen je svim učenicima uvid i uključivanje u proces/postupak/tijek rješavanja projektnog zadatka Zastupljenost žena u našoj školi.
ZAKLJUČAK: Zastupljenost žena u našoj školi je 85% - 59 od 69 zaposlenih prema Godišnjem planu i programu 2022./2023.
Prikazom rezultata rada na panou u školskom holu podigli smo razinu obrazovnog okruženja u našoj zajednici.
:: opširnije ::OBRAZLOŽENJE ZAKLJUČKA ISTRAŽIVAČKOG RADA – uoči TJEDNA ODRŽIVOG RAZVOJA 2023.
Tijekom inicijalnog ponavljanja u rujnu, učenici su obrazlagali zaključke istraživačkog rada „Proso ili heljda u školskom jelovniku“ povezujući nutritivni sastav namirnica s razvojnim potrebama školske djece i očuvanjem okoliša.
Svoju ulogu aktivnih građana, osmaši i šestaši, ozbiljno su shvatili i najavili interes za sudjelovanjem u nadolazećim aktivnostima školskog projekta Dan kruha – dani zahvalnosti za plodove zemlje; Svjetski dan hrane.
Pročitajte obrazloženja zaključka istraživačkog rada:
„ Obje su iste i proso i heljda su zdravi za učenike i očuvanje okoliša.“
„ Heljda će biti izabrana za ručak zato što se može lako uzgajati u Hrvatskoj i ima razne zdrave i korisne sastojke.“
„ Biram za ručak heljdu jer je po zaključenim kriterijima zdravija.“
„Pluseve sam stavila gdje je iznos manji jer je bolje i zdravije. Broj pluseva je isti, no za okoliš je heljda bolja. Ona ima manje masti, ugljikohidrata i veću energijsku vrijednost. Zaključujem da je heljda zdravija po tome što se uzgaja u Varaždinu i ne mora se toliko voziti i prskati. Varaždin kao lokalni uzgoj je povoljniji jer je bliže i benzin se manje troši pa se zrak manje zagađuje.“
„Moj odabir bi bio heljda zato što je viša u kalorijama, energiji što je potrebno učenicima u razvoju koji troše više energije. Te zato što je lokalni uzgoj. Također ima više soli što bi pridonijelo ukusu hrane.“
„Heljda ima više energije i manje masti od prosa ( a puno masti nije dobro uzimati), heljda ima manje ugljikohidrata, ali više bjelančevina, a ugljikohidrati su nam važni kao i bjelančevine. Zato je heljda bolja za zdravlje.“
„Proso je zdravija namirnica za ručak zbog veće hranjive vrijednosti, više energije koja je potrebna organizmu za rad stanica, više bjelančevina koje su potrebne za kosti, više ugljikohidrata, manje soli te neće štetiti bubrezima i manje masti koje nisu toliko zdrave, ali trebaju za pravilan rast i razvoj tijela.“
Ostvareni su ishodi učenja OŠ PRI B.5.2., C.5.1., C.5.2., B.6.2., OŠ BIO C.7.1, D.7.1., D.7.2., B.8.2., B.8.3., C.8.1.,D.8.1., D.8.2.
Pod opširnije pročitajte više o Europskom tjednu održivog razvoja (ETOR). Održava se od 18.9. do 8.10.2023.
ETOR je europska inicijativa za poticanje i stvaranje vidljivih aktivnosti, projekata i događaja koji promiču održivi razvoj i Globalne ciljeve održivog razvoja (GCOR).
#ESDW 2023
Više na www.esdw.eu
:: opširnije ::RAZREDNI AKVARIJ U NASTAVI BIOLOGIJE
SVI MOGU OBJAŠNJAVATI/ZAGOVARATI – RAZREDNI AKVARIJ U NASTAVI BIOLOGIJE – povodom Svjetskog dana zaštite okoliša 5. lipnja i Svjetskog dana oceana 8.lipnja #World Ocean Day #Protect30x30
Na satu Biologije, pripremajući se za pisanu provjeru znanja osmaši su opisali kako ribice u akvariju reagiraju na hranjenje i objasnili svoj odgovor primjenjujući znanje teme Koordinacija – Osjetila kralješnjaka.
I ovom aktivnošću zagovaramo zaštitu prirode, bioraznolikosti i stabilizaciju klime, u skladu s globalnim pokretom o zaštiti 30% naše zemlje, voda i oceana do 2030. (30x30) – Summit Ujedinjenih naroda o biološkoj raznolikosti (COPI15) 19.prosinca 2022.
„Uz mudrost, iskustvo i stručnost odraslih, možemo potaknuti međugeneracijsku suradnju. Ovo je ključ za zajedničko stvaranje oceansko-klimatskih rješenja koja stvaraju valove utjecaja.“
Pratimo i hranjenje kozicA - ishod BIO OŠ B.8.1., B.8.3., C.8.1.D.8.1.D.8.2.
Više o globalnom pokretu zaštite oceana i pokretu 30x30 pročitajte na stranici: oceanfdn.org
:: opširnije ::Mikroskopiranje i uspoređivanje kao motivacija za opisivanje prirodnih (biotehnoloških) procesa
22. svibnja - Dan zaštite prirode u RH i Međunarodni dan biološke raznolikosti
Po povratku s terenske nastave u Solani Nin, sedmaši su na satu Biologije mikroskopirali i uspoređivali kristale soli. Raspravljajući o svojim „mikrodoživljajima“ objasnili su i zaključke istraživačkog rada Utječe li način proizvodnje na oblik kristala soli.
Ishod učenja BIO OŠ D.7.1.; D.7.2.
Zaključke dokučite igrajući kviz na poveznici ili skenirajte QR kod.
https://wordwall.net/resource/56463283
:: opširnije ::
7. travnja - Svjetski dan zdravlja
Ulaganjem u obrazovanje i vještine pridonosimo kvaliteti života.
"Budućnost zdravlja ovisi o tome koliko dobro osnažujemo zdravlje kroz obrazovanje, znanost, istraživanje, inovacije, podatke, digitalne tehnologije i partnerstva."
Osnažujemo zdravlje i kvalitetu života kroz nastavne aktivnosti biologije i informatike.
:: opširnije ::