Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam
Autor: Vlatka Valentić, 4. 2. 2019.
Tko zna čitati, može i zna učiti - misao je vodilja brojnih čitalačkih aktivnosti u 1. b razredu
Učenici 1. b čitanjem uče učiti
Temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika je osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju. Čitanje je sastavni dio ovog cilja. Čitajući učenici razvijaju čitateljske potrebe, stvaraju čitateljske navike i osposobljavaju se za samostalno čitanje. Samo čitanjem možemo naučiti učiti jer Tko zna čitati, može i zna učiti.
Kroz razredni projekt Ja sam dijete s velikim darom i prvu aktivnu stvaralačku aktivnost Svakoga dana čitam, pitam i ne skitam učenici 1. b od 21. siječnja 2019. svakodnevno, desetak minuta slušaju čitače - goste u razredu: knjižničarku Vlatku Valentić ili učenike 5. a i 5. b razreda i svoju učiteljicu, koji ih čitanjem upoznavaju sa slovima abecede.
Slušajući ih uče glasovnu analizu i sintezu, razumiju važnost čitanja u usvajanju novih informacija, obogaćuju svoj rječnik, analiziraju načine čitanja i uspoređuju ih sa svojim početničkim čitanjem. Na kraju stvaralačkim radom stvaraju vlastitu slikovnicu.
Da je čitanje zabavno i da se može čitati i u knjižnici, prvašići su saznali posjetivši knjižnicu u Suhopolju. Upoznali su se s bogatstvom knjižne građe, radom knjižnice, poslušali knjižničarku Mariju i priču o slovu R kao i svoga prijatelja Luku koji se ohrabrio i pročitao zanimljivu pričicu o slovu S.
Na crtežima su prikazali ono što ih se najviše dojmilo. Kako se bogatstvo riječi može iskoristi u interpretaciji monologa s lutkom poslušali su u 5. b razredu. Naučili su i kako se mogu izraditi raznovrsne lutke na štapu.
Sve nove informacije bit će dio aktivnosti koje slijede u veljači.
učiteljica Violeta Milošević
Aktivnosti u veljači
11. veljače 2019.
Na slovo, na slovo….
Znate li da se u knjižnici može istraživačkim radom čitati?
U srijedu, 6. veljače 2019. učenici 1. b nastavili su istraživački rad na čitanju kroz aktivnost "Na slovo, na slovo".
Čitali su, pitali i skitali po knjižnici, slikovnicama i dječjim časopisima, u potrazi za novim riječima. U tome su im pomagale učiteljica i knjižničarka Vlatka. Nije bilo lako pronaći razumljive riječi na A, DŽ i još neka "čudna slova". Ali kako kaže naš Marko:
"Jaaako smo se trudili".
Pronađene riječi zapisali su u bilježnice i skupili bodove za svoj tim. Pobjednički tim je postao na dva dana vlasnik šešira u kojem stanuju slova.
učiteljica Violeta Milošević
20. veljače 2019.
U potrazi za imenima
Planirani jednodnevni projekt „Volim čitati“ učenici 1. b realizirali su 20. 2. 2019. istraživačkim radom na izradi Razrednoga rječnika. Čitanjem i zapisivanjem imena upoznali su bogatstvo materinskoga jezika.
U potragu za riječima uključili su se i roditelji Šafran, Šaka , Plavšić i Kasun kao i učenici 5. a i 5. b razreda koji su pomogli u digitalnoj izradi rječnika.
U suradnji s knjižničarkom i sudionicom radionice Vlatkom Valentić odabrane su pjesme Zvonimira Baloga u kojima su učenici krenuli u „čitalačku skitnju“ za imenima svrstavajući ih abecednim redom u tablicu.
Nakon pronalaska zapisali su ih u Razredni rječnik. Bili su marljivi i vrlo brzo riješili svoje zadaće. Učenici petih razreda Maja, Alejina, Lana, Rene i Domagoj s lakoćom su zapisali riječi na pripremljene stranice prezentacije.
U budućem radu rječnik će se proširiti novim riječima baš onako kako se budu razvijali i interesi učenika za čitanjem.
Ovom aktivnošću zatvoreno je jedno istraživačko poglavlje „Svakoga dana čitam pitam i ne skitam“ u kojemu su prvašići istraživali, upoznali i naučili ABECEDU. Nisu skitali hodnicima škole bez cilja već „čitajući skitali po pjesmama, pričama, slikovnicama i časopisima“ a pritom se družili i uživali.
Nova saznanja o bogatstvu materinskoga jezika nastavit će dalje različitim kreativnim čitalačkim aktivnostima.
učiteljica Violeta Milošević
« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Sandučić povjerenja za učenike.
Ako imaš problem i trebaš se nekome povjeriti javi se pedagoginji i psihologinji naše škole, poruku možeš poslati na adresu sanducic@os-suhopolje.skole.hr
Ukupno: 1691856
Ovaj mjesec: 2533
Ovaj tjedan: 498
Danas: 23