Međunarodno istraživanje razvoja čitalačke pismenosti - PIRLS 2021. (Progress in International Reading Literacy Study)
PIRLS je obrazovni istraživački program kojim se istražuju postignuća učenika u čitalačkoj pismenosti, a temelji se na kurikulumu nacionalnih jezika i načinima poučavanja i učenja čitalačke pismenosti u okviru svakoga od njih. Provodi ga Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih postignuća IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). U Republici Hrvatskoj provodi ga Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
PIRLS predstavlja važno istraživanje kako bismo bili informirani o rezultatima koje učenici u Republici Hrvatskoj postižu u odnosu na njihove vršnjake u drugim zemljama te kako bismo mogli usporediti nastavne programe i prakse poučavanja. Provedba istraživanja omogućava prikupljanje aktualnih podataka na nacionalnoj i međunarodnoj razini, a koji će doprinijeti unapređenju poučavanja i učenja čitanja u Republici Hrvatskoj.
PIRLS 2021. peti je po redu ciklus istraživanja koji se, počevši od 2001. godine, provodi svakih pet godina. U Hrvatskoj je ovo drugi ciklus istraživanja: prvi PIRLS je proveden 2011. godine (a zatim je preskočen ciklus 2016.godine).
U istraživanju sudjeluju učenici iz 60 zemalja svijeta, među kojima je i Republika Hrvatska. A u Hrvatskoj je naša škola jedna od izabranih za provođenje istraživanja, čime je učiteljima i učenicima ukazana velika čast i odgovornost. Istraživanje je od nacionalnog značaja: učenici koji u njemu sudjeluju predstavljaju sve učenike njihove dobi u Hrvatskoj. Rezultati istraživanja ne prikazuju se na razini pojedinog učenika, učitelja i škole, već na nacionalnoj razini.
U našoj školi su u istraživanju sudjelovali učenici 5.b i 5.e razrednog odjela, njihovi roditelji te učiteljice razredne nastave. Ovim putem im se, još jednom, iskreno zahvaljujemo na suradnji i pristanku sudjelovanja.
U provođenju istraživanja u našoj školi sudjelovale su profesorice: Milana Jakšić - učiteljica informatike, Irena Stević - socijalna pedagoginja i Jasna Pipinić – pedagoginja.
Rezultati koje su učenici u Republici Hrvatskoj postigli u PIRLS-u 2011. godine bili su iznadprosječni - 8. mjesto na ljestvici od 45 zemalja.
Sigurni smo da će i ove godine rezultati učenika u Republici Hrvatskoj, na međunarodnoj razini, opet biti iznadprosječni!
Hvala svima na sudjelovanju i doprinosu!
Školska koordinatorica PIRLS 2021. istraživanja:
Jasna Pipinić, prof. - pedagoginja
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |