"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Ove školske godine 2020./2021. učenici sedmih i osmih razreda OŠ Vjekoslava Paraća, na dodatnoj nastavi Povijesti odlučili su se upustiti, zajedno s učiteljicom Dariom Jelić, u izradu projekta pri Centru izvrsnosti SDŽ. Naziv projekta je Čuvari baštine, a učenici su se, kao pravi čuvari baštine odlučili osvrnuti na Salonu – kolijevku antičke prošlosti u Dalmaciji, koja se nalazi samo „na korak“ od naše škole.
Salona je turistički poznato, ali prema kolektivnom mišljenju učenika, turistički zanemareno mjesto. Kao sastavni dio projekta odlučili smo izraditi mrežne stranice koje će biti svojevrsna riznica informacija, znanja i fotografija o Saloni (u prošlosti i danas). Drugi dio projekta je izrada makete Salone na kojoj ćemo prikazati kakve promjene smatramo da su potrebne kako bi lokalitet bio turistima, kako domaćima tako i stranima, bolje prezentiran.
Izrada web stranice nije lagan posao, ali smo naučili svašta novo i stranica je tu i polako napreduje – kaže jedna učenica 8. razreda.
Učenici istražuju podatke na internetu i u knjigama te sastavljaju tekstove primjerene i razumljive široj populaciji.
Rad na maketi zanimljiv je posao, ali treba biti jako precizan i uredan – kaže jedan učenik 7. razreda.
Izrada makete
Zbog nabave materijala i zahtjevnosti samog rada, te u ovim otežanim okolnostima izrada makete krenula je nešto sporije od planiranog, no učenici su se zaista iskazali i u tome zadatku. Pokazali su veliku želju, volju i zainteresiranost te uvelike unaprijedili ovaj projekt svojim idejama i zamislima.
U planu je i otići na terensku nastavu u samu Salonu kako bi fotografirali trenutno stanje čim nam to vremenski uvjeti dozvole. Terenska nastava idealna je za upoznavanje učenika s terenskim tipom istraživačkog rada, a i kako bi se bolje upoznali i proširili svoja znanja o samim lokacijama koje obrađujemo u sklopu projekta.
Na projektu se radi „punom parom“ i jedva čekamo vidjeti konačan produkt zajedničkog rada.
Pripremili: Daria Jelić, prof. povijesti i učenici 7. i 8. razreda