"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Učenici 3. a razreda s učiteljicom Ines Popović, na nastavi Prirode upoznali su što je istraživanje. U goste su pozvali učiteljicu kemije Žanu Milat koja im je dala odgovore i na druga pitanja: od kojih se etapa sastoji istraživanje, što je pokus, kako je biti znanstvenik, koju zaštitnu opremu mora imati i kojim priborom se služe znanstvenici u laboratoriju? Kako bi potakla učenika na istraživački pristup učiteljica Žana je s učenicima izvela zanimljivo istraživanje temeljeno na kemijskom pokusu. Učenici su postavili istraživačko pitanje: Kako iz tvrde sjemenke kukuruza (kokice), uz dovod topline, naraste velika bijela pahuljasta čestica? Učenici su izveli pokus zagrijavanja kokice u epruveti, bilježili opažanja, crtali kokicu na početku i na kraju pokusa te izveli zaključak. Unutar svake kokice nalazi se malo vode. Kako se kokice zagrijavaju, voda u tekućem stanju unutar jezgre mijenja se u vodenu paru i daje veliki pritisak na vanjski pokrov sjemenke - ljusku. Pritisak raste dok jezgra ne eksplodira, razbijajući tijelo kokice i dopuštajući vodenoj pari da izlazi. Pri tome se unutarnji dijelovi jezgre ispuhuju zrakom i šire u pahuljaste kokice što se vidi kao iskakanje kokice. Rezultate svog istraživanja učenici će predstaviti roditeljima.
Pripremila: Žana Milat, prof.