"Pitaj? Ne skitaj!" je online savjetovalište NZZJZ-a gdje učenici mogu postavljati pitanja na koja će im odgovor dati stručnjaci za mentalno zdravlje.
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Na svehrvatskom ekološkom kvizu „Lijepa naša“ održanom u Stubičkim Toplicama od 15. – 17 travnja 2016. godine sudjelovala je ekipa naše škole. Ekipa u sastavu: Duje Pletikosić, 5.c, Ana Blažev, 6.b. Frane Jović, 7.c. Ema Pivac, 8.a, pod vodstvom mentorice S. Šamanić zauzela je odlično 7. mjesto u konkurenciji ukupno 35 ekipa. Organizator natjecanja je Udruga „Lijepa naša“. Čestitke učenicima i mentorici.
Ekološki kviz "LIjepa Naša" je najveće ekološko natjecanje hrvtske mladeži koje se provodi od 1992. godine u organizaciji Udruge Lijepa Naša. Natjecanje se provodi u osnovnim i srednjim Eko-školama u Hrvatskoj i u osnovnim i srednjim hrvatskim školama/odjeljenjima u Herceg-Bosni, Vojvodini u Mađarskoj.
Sastav natjecateljskih ekipa
Svaku ekipu (školu) predstavljaju 4 učenika i to po jedan učenik od V. do VIII. razreda za osnovne škole te po jedan učenik od I. do IV. razreda za srednje škole (za trogodišnje strukovne škole po jedan učenik I. i II. razreda te po dva učenika III. razreda).
Program natjecanja sastoji se od:
Pisanog dijela (test)
Prikaza ostvarenog praktičnog rada učenika pod motom „Istražili smo – uradili smo – predlažemo”, isključivo kroz PowerPoint prezentaciju
Usmenog dijela
Pisanom dijelu natjecanja i prezentaciji praktičnog rada pristupaju sve ekipe
Zbrajanjem bodova ostvarenih na testu s bodovima praktičnog rada (PowerPoint prezentacija) dobiva se redoslijed ekipa za usmeni – završni dio natjecanje
Na usmeni – završni dio natjecanja – pristupa 5 prvoplasiranih ekipa u kategoriji osnovnih škola i 5 prvoplasiranih ekipa u kategoriji srednjih škola
Po svršetku pisanog dijela natjecanja i prikaza praktičnog rada, nakon zbrajanja bodova s obje etape natjecanja, objaviti će se privremena lista redoslijeda ekipa
Moguće prigovore na vrjednovanje pisanog dijela testa i prikaz praktičnog rada ekipe mogu uložiti pisanim putem Povjerenstvu za provedbu natjecanja u roku od 1 sata po objavi liste privremenog redoslijeda ekipa
Povjerenstvo je dužno uzeti u obzir i razmotriti sve prigovore, nakon čega će biti objavljena konačna lista redoslijeda ekipa
Nakon objave konačne liste redoslijeda ekipa nisu mogući dodatni prigovori i pristupit će se usmenom dijelu natjecanja
Zadana područja natjecanja su dio nastavnih sadržaja predmeta:
Priroda
Biologija
Kemija
Geografija
Okvirna tematska područja koja proizlaze iz zadanih predmeta su:
A) I. PROSTORNO-DEMOGRAFSKA OBILJEŽJA HRVATSKE (Geografija)
geografski položaj, osobito vrijedna i ekološki osjetljiva područja, graditeljska baština
demografska obilježja Hrvatske, populacijska politika
II. PRIRODNI SUSTAVI (Priroda, Biologija, Kemija, Geografija)
vode, more, tlo, šume, zrak
III. GOSPODARSKA OBILJEŽJA (Priroda, Biologija, Geografija)
poljodjelstvo, ribarstvo, šumarstvo, rudarstvo i energetika, industrija, promet, turizam
IV. ZDRAVSTVENA I EKOLOŠKA KULTURA - OPĆENITO (Priroda, Biologija, Kemija, Geografija, tehnologija te znanja iz opće zdravstvene kulture i globalne ekologije)
B) „ISTRAŽILI SMO–URADILI SMO–PREDLAŽEMO” (PowerPoint prezentacija s prikazom rada na izabranoj temi)
“Istražili smo – uradili smo – predlažemo”
Svaka škola odabire samostalno ili u dogovoru sa stručnjacima sadržaj rada iz nekog od sljedećih (ili sličnih) područja:
A) Uređivanje okoliša: škole i školska dvorišta, igrališta, parkovi, vrtovi, voćnjaci, maslinici, vinogradi, izvorišta pitke vode, vodocrpilišta, vodotoci, šume i šumarci, špilje, groblja, “divlja“ odlagališta otpada, luke, plaže i dr.
B) Biološka raznolikost: zaštita životnih zajednica i/ili pojedinih vrsta (metode, postupci, prijedlozi), napori za očuvanje biološke raznolikosti, zaustavljanje procesa odumiranja biljnih i životinjskih vrsta, autohtone biljne i životinjske vrste određenog područja, praćenje populacije pojedinih vrsta, ispitivanje javnoga mnijenja o ugroženim i zaštićenim vrstama i dr.
C) Spomenička baština: uređivanje spomenika kulture nacionalnog i mjesnog značenja, sakralnih spomenika, muzejskih i galerijskih zbirki, zavičajnih zbirki, knjižnica i čitaonica, različitih klubova i dr.
D) Gospodarstvo, stanovništvo i okoliš: udio pojedinih gospodarskih grana na određenome području i njihov utjecaj na okoliš (tlo, zrak, voda, fito i zoocenoze), ispitivanje kakvoće voda, tla i zraka, poljodjelstvo i sredstva za zaštitu biljaka, ekološka poljoprivreda – mogućnosti primjene u RH-a – prednosti, abiotički i biotički čimbenici u biocenozi, izvori energije i njihov utjecaj na okoliš, alternativni izvori energije – mogućnosti primjene u RH-a, primjena novih tehnologija, utjecaj prometa na okoliš, ekološke katastrofe – uzroci i posljedice, postupanje s otpadom u školi, mjestu, općini, županiji i dr.
Rad na izabranome području treba prikazati isključivo u obliku PowerPoint prezentacije. Nije potreban prikaz u pisanom obliku niti videozapis.
Upute za izradu PowerPoint prezentacije
Praktičan rad predstavljaju učenici uz pomoć PowerPoint prezentacije u maksimalnom trajanju od 5 minuta, nakon čega se ostavlja mogućnost odgovaranja na pitanja Povjerenstva i auditorija u trajanju od maksimalno 3 minute.
Prezentacija praktičnog rada sastoji se od tri jasno naglašene cjeline:
Istražili smo… ukratko predstaviti područje iz kojeg je rad napravljen; opisuje se uočeni problem i postavlja cilj rada.
Uradili smo… opisuju se dobiveni rezultati; u prvom planu je konkretan učenički rad na uočenom problemu (istraživanju, akciji, projektu i dr.)
Predlažemo... ukratko iznijeti glavne zaključke rada, moguća je i samostalna analiza, objašnjenje postignutih rezultata i prijedlozi za buduću akciju
Izvor: http://www.eko.lijepa-nasa.hr/eko-projekti-detaljno/ekoloski-kviz-lijepa-nasa
Škole sudionice natjecanja 2016. godine se:
Osnovna škola Zapruđe, Zagreb
Osnovna škola Šime Budinića, Zadar
Osnovna škola Ljudevita Gaja, Zaprešić
Osnovna škola Vugrovec-Kašina
Osnovna škola prof. Filipa Lukasa, Kaštel Stari
Osnovna škola Frana Krste Frankopana, Osijek
Osnovna škola Gornja Vežica, Rijeka
Osnovna škola Martijanec
Osnovna škola Vjekoslava Paraća, Solin
Osnovna škola Zlatar Bistrica
Osnovna škola „Ivan Mažuranić“, Sibinj
Osnovna škola „Ljubo Babić“, Jastrebarsko
Osnovna škola Ivana Mažuranića, Tomislavgrad
Osnovna škola Ljudevita Gaja, Nova Gradiška
Osnovna škola Marije i Line, Umag
Osnovna škola „Antun i Stjepan Radić“, Gunja
Osnovna škola dr. Jure Turića, Gospić
Osnovna škola Draganići
Osnovna škola Sokolovac
Osnovna škola Primošten
Osnovna škola Stjepana Kefelje, Kutina
Osnovna škola „Retfala“, Osijek
Osnovna škola „Petar Zrinski“, Čabar
Osnovna škola Stubičke Toplice
Osnovna škola „Vladimir Nazor“, Đurđin
Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog, Zabok
Osnovna škola Vladimira Nazora, Pazin
Osnovna škola Župa Dubrovačka
Osnovna škola Orašje
Osnovna škola „Matija Gubec“, Tavankut
Osnovna škola Matije Gupca, Gornja Stubica
Osnovna škola „Moše Pijade“, Bački Breg
Osnovna škola Maria Martinolića, Mali Lošinj
Prva osnovna škola Bugojno
Osnovna škola Ante Brune Bušića, Rakitno
U prilogu se nalazi bilten natjecanja s konačnim poretkom ekipa sudionca natjecanja.