MŠ Kašina
UJUTRO |
POPODNE |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
13.45 - 14.30 |
2. |
8.35 - 9.20 |
14.40 - 15.25 |
3. |
9.30 - 10.15 |
15.35 - 16.20 |
4. |
10.25 - 11.10 |
16.25 - 17.10 |
5. |
11.15 - 12.00 |
17.15 - 18.00 |
6. |
12.05 - 12.50 |
18.05 - 18.50 |
7. |
12.55 - 13.40 |
PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina
VUGROVEC |
PREKVRŠJE PLANINA |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
7.45 - 8.30 |
2. |
8.40 - 9.25 |
8.35 - 9.20 |
3. |
9.35 - 10.20 |
9.35 - 10.20 |
4. |
10.30 - 11.15 |
10.25 - 11.10 |
5. |
11.20 - 12.05 |
11.15 - 12.00 |
6. |
12.10 - 12.55 |
|
7. | 13.00 - 13.45 |
|
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece
Poštovani roditelji!
Ministarstvo znanosti i obrazovanja izradilo je Uputu za vrednovanje i ocjenjivanje nastave na daljinu, gdje se jedan dio odnosi i na roditelje.
S obzirom na izvanrednu situaciju, roditelji u ovom trenutku više nego ikad trebaju biti uključeni u rad škole, ali i u osiguravanje kruga povjerenja za učenje, a posebno je to izraženo kod učenika u razrednoj nastavi u osnovnoj školi. Svima nam je na prvom mjestu dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje. S obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi, kako učitelji, učenici, tako i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge.
Sad je cjelokupni proces učenja i poučavanja vidljiviji nego kad se veći dio toga procesa odvijao u školi, ali i zato što dolazi do pomaka u načinu vrednovanja i ocjenjivanja.
...
1. Osigurati i postaviti djetetu pravila škole u kući i odrediti vrijeme za učenje.
Moramo biti svjesni da ni djeca ni roditelji ne doživljavaju svoj dom kao školu i smatraju kako se kod kuće radi samo domaća zadaća. To u ovim uvjetima više nije tako i na takav se način roditelji trebaju postaviti i prema djeci.
2. Roditeljska je uloga poticati dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabriti ga da se za sve nejasnoće obrati učitelju.
Na taj način roditelj potiče djetetovu samostalnost, uspješnu komunikaciju s učiteljem i odgovornost – kompetencije koje su nužne za daljnje školovanje i rad.
3. Odgovornost je roditelja da pomogne djetetu – ali ne i raditi umjesto njega.
Iako je razumljivo nastojanje roditelja da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, pomoć roditelja ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti ili pritisak na učenike i nastavnike vezano uz bolje ocjene.
4. Roditelji su ti koji moraju odgajati svoju djecu da ne varaju, ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi.
Roditelji koji prelaze u pomoć koja to nije, štete razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjuju njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu cjeloživotnog učenja i svakodnevnog rješavanja problema.
5. Roditelji trebaju surađivati s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima.
U toj suradnji trebaju osigurati opću dobrobit svoje djece, poticati ih na učenje, na istraživanje i dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu.
6. Tijekom učenja i vrednovanja, roditelj može pratiti način rada učenika.
U suradnji s učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima, roditelj djetetu može pomagati u osmišljavanju što boljih pristupa učenju i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti.
U nastavku donosimo prikaz najvažnijih smjernica i odredaba kojih će se držati učitelji prilikom vrednovanja i ocjenjivanja učenika u narednom razdoblju.
U prvom planu treba biti dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu.
Roditelji trebaju uočiti da se vrednovanje ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već da treba obratiti pažnju i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad...) i da računaju da će nastavnici i to uzimati u obzir.
Posebno je istaknuto da svi učenici u ovom razdoblju trebaju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje da samostalno rade na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da roditelji budu upoznati s njima, ali nikako da sudjeluju u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika.
Vrednujemo i zato da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika i poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem, tako i s drugim učenicima.
Ono što treba posebno naglasiti je da sadržaje koje poučavaju, a kasnije vrednuju i ocjenjuju, nastavnici usmjeravaju na bitno, a ne inzistiraju na sporednim detaljima ili činjenicama koje umanjuju ono što je bitno.
Inovativne metode vrednovanja kojima se trebamo okrenuti u ovom obliku nastave uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija, istraživačke radove, praktične radove, projekte, i sve to ili individualno ili radom u timu. Za sve njih učitelji osiguravaju potrebnu potporu učenicima, ali je prisutna i vršnjačka potpora. Učenici se kod toga usmjeravaju na postupnost izrade uz povratne informacije učitelja na različitim stupnjevima izrade.
Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja.
Dakle, barem dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici.
Usmeno ispitivanje može se također provesti do kraja školske godine putem dostupnih digitalnih alata, prema procjeni nastavnika, a posebno ukoliko nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene.
Za razrednu nastavu dovoljno je pratiti aktivnost učenika - jesu li sve zadaće i vježbe izrađene, je li učenik redovit u izvršavanju svojih obaveza te se može dati učenicima da naprave neki od kompleksnijih zadataka koji služi sintezi znanja, a poticajni su za učenje (izrada plakata, umnih mapa, crteža, sastavaka, kvizova).
U ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te stalno uslijed promjena okolnosti možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja.
Na temelju važnosti komunikacije škole i roditelja i naše dosadašnje uspješne suradnje, imamo povjerenja u vas da ćete nam biti podrška i u području vrednovanja i ocjenjivanja. U tom duhu, molimo vas za strpljenje i suradnju!
Učitelji i djelatnici vaše škole.