MŠ Kašina
UJUTRO |
POPODNE |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
13.45 - 14.30 |
2. |
8.35 - 9.20 |
14.40 - 15.25 |
3. |
9.30 - 10.15 |
15.35 - 16.20 |
4. |
10.25 - 11.10 |
16.25 - 17.10 |
5. |
11.15 - 12.00 |
17.15 - 18.00 |
6. |
12.05 - 12.50 |
18.05 - 18.50 |
7. |
12.55 - 13.40 |
PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina
VUGROVEC |
PREKVRŠJE PLANINA |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
7.45 - 8.30 |
2. |
8.40 - 9.25 |
8.35 - 9.20 |
3. |
9.35 - 10.20 |
9.35 - 10.20 |
4. |
10.30 - 11.15 |
10.25 - 11.10 |
5. |
11.20 - 12.05 |
11.15 - 12.00 |
6. |
12.10 - 12.55 |
|
7. | 13.00 - 13.45 |
|
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece
Članovi eko grupe naše škole sudjelovali su u projektu Školske knjige „Otkrij tajnu za budućnost sjajnu“. Cilj projekta je: „Poticanje stvaranja ideja i promišljanje o mogućnostima, upućivanje na suradnju, okupljanje različitosti i inspiracija za nove pristupe u pronalaženju inovativnih rješenja“.
Učenici sedmih razreda odabrali su temu Nek' ti edukacija bude inspiracija. Rezultate projekta prikazali su u PowerPoint prezentaciji „Recepti za zdravlje sustava organa za kretanje“.
Učenici osmih razreda odabrali su temu „Štiti vodu za globalnu slobodu“. Izradili su dojmljivi video „Snaga vode“.
Rad je objavljen:
Učenici sedmih razreda odabrali su temu Nek' ti edukacija bude inspiracija. U kurikulumu Biologije jedna od nastavnih tema je „Sustav organa za kretanje čovjeka“ kroz koju je trebalo ostvariti zadane ishode. Neki od njih su: povezivanje životnih navika i rizičnih čimbenika s ozljedama i razvojem bolesti ukazujući na važnost prevencije. Promatranje i prikupljanje podataka te donošenje zaključaka tijekom učenja i poučavanja. Odabiranje pouzdanih izvora informacija. Postavljanje istraživačkog pitanja na osnovi promatranja te izvođenje hipoteza na osnovi predloška. Odabiranje primjerenih metoda rada za svoje istraživanje. Provođenje jednostavne procedure i/ili mjerenja ispravno se koristeći opremom i mjernim instrumentima za prikupljanje podataka. Prikazivanje i opisivanje rezultate istraživanja tabličnim i grafičkim prikazima ukazujući na važnost srednje vrijednosti za donošenje valjanih zaključaka.
Dodatna motivacija za rad je i način života te epidemiološke prilike u koji su u proteklih, skoro godinu dana, obilježili školovanje i djetinjstvo učenika. Online nastava koja zahtjeva provođenje više vremena uz računala, mobitele i neprestano sjedenje.
Učenici se vrlo kontrolirano i ograničeno smiju kretati po školi, u razredu moraju paziti na fizički razmak, nastavni satovi tjelesne i zdravstvene kulture se odvijaju s prilagođenim aktivnostima, nema većine sportskih izvannastavnih aktivnosti, dakle opet nedostatak kretanja.
Uz to, zgrada škole u Vugrovcu je jako stradala u ožujku u potresu te se svi učenici organiziranim prijevozom autobusima svakodnevno voze u obližnju školu u Iveru. Većina učenika koji su pješačili sad se voze u školu i tako još manje kreću.
Također je poznato što vole i što jedu tinejdžeri. Sve navedeno ima veliki utjecaj na njihov sustav organa za kretanje u razvoju.
Cilja rada je bio znanja stečena na satu biologije proširiti, učiniti ih primjenjivima te svojim primjerom potaknuti i druge učenike da bez obzira na trenutne nedaće brinu o svom sustavu organa za kretanje koji se sad upravo razvija.
Na početku provođenja projekta najprije je istraživana literatura. Koje namirnice i koje vježbe povoljno utječu na razvoj kostiju i mišića, a što sve nepovoljno utječe na njih.
Zatim su učenici samostalno, u svojim domovima pripremili neka jednostavna jela koja može pripremiti u početnik u kuhanju s dostupnim namirnicama. Za svaki recept napisali su sastojke i postupak pripreme jela.
Učenici koji već imaju iskustva u vježbanju demonstrirali su vježbe za koje je dovoljno odvojiti svega nekoliko minuta. Uz opisani tijek vježbe snimili su videa kojima dokazuju njihovu jednostavnost.
Učenici su proveli i dva kratka istraživanja. Imaju li učenici sedmih razreda pravilno ili spušteno stopalo te nose li torbu na jedno ili dva ramena. Oba istraživanja prilagođena su uvjetima u kojima se odvijala nastava. Učenici su otisak stopala napravili kod kuće, fotografirali i fotografiju poslali učenicima eko grupe na analizu. Mokrim ili obojanim stopalom napravili su otisak na kupaonskim pločicama ili papiru. Analiza otisaka stopala obrađena Mayerovom metodom. Na otisku stopala povuče se crta pomoću ravnala od sredine otiska pete prema medijalnom rubu četvrtog prsta. Ako širina otiska srednjeg uskog dijela stopala (spojnica) prelazi tzv. Mayerovu crtu na medijalnoj strani, stopalo je spušteno.
Anketno pitanje o tome kako nose školsku torbu poslano je učenicima u WhatsApp u njihove razredne grupe gdje su sakupljani i odgovori.
Rezultati su dosta iznenađujući. Samo jedan učenik/učenica ima spušteno stopalo od njih 37 koji su sudjelovali u istraživanju, što je iznimno dobar rezultat.
Suprotno očekivanjima većina učenika, njih 79%, nosi torbu na oba ramena. Pretpostavka je bila da će učenici zbog mode radije nositi torbu na jednom ramenu. Dobiveni rezultat može se objasniti masom školske torbe
Učenici osmih razreda odabrali su temu „Štiti vodu za globalnu slobodu“. Potaknuti epidemiološkom situacijom koja im je promijenila život, zatvorila ih u domove, potresom koji im je uništio školu i još ih i ovih dana uznemirava, stvarajući osjećaj nelagode, nesigurnosti i brige za vlastitu budućnosti počeli su intenzivnije razmišljati o tome što oni mogu učiniti.
Cilj rada je potaknuti učenike na promišljanje o bogatstvima i važnosti vode za svako živo biće i cjelokupne prirode, koju većina ljudi doživljava kao nešto što se podrazumijeva i na čije korištenje svi imaju pravo bez obzira na posljedice. Gledanje videa opušta, smiruje i budi pozitivne emocije što je i više nego potrebno u današnjim trenucima.
Učenici su tijekom jeseni i zime fotografirali razne oblike vode u prirodi: kišu, led, snijeg, vodotokove, prisutnost vode u živim bićima, svojim domovima.
Od sakupljenih slika oblikovali su video. Učenica je odabrala i odsvirala prigodne skladbe koje asociraju na tok vode.
Osim slikom, svoja promišljanja o vodi potkrijepili su riječima, stihovima i snažnim porukama.
Željeli su da se čuje i njihov glasni stav o vodi te su te poruke i pročitali.
Svi učenici eko grupe poručuju svojim projektima da se i u ovim čudnim i nesvakidašnjim vremenima može misliti pozitivno, raditi kreativno s pogledom u budućnost koja ih tek očekuje.
Učiteljica Đurđica Culjak
Pogledajte sve dokumente na sljedećim linkovima:
Word dokument: https://drive.google.com/file/d/1clrD2wjV7yxXrhhZVAkLVYNcVEnBZIZ5/view?usp=sharing
Prezentacija: https://drive.google.com/file/d/1aoBh0Qvz_z6KH1N_UxvGBq2FG6aQVEBl/view?usp=sharing
Video film: https://youtu.be/_XU1d4FRc1w
Pdf prezentacija: https://drive.google.com/file/d/14PwpkenvSKPhU1UVbPleoEU5sOjv2B6_/view?usp=sharing