MŠ Kašina
UJUTRO |
POPODNE |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
13.45 - 14.30 |
2. |
8.35 - 9.20 |
14.40 - 15.25 |
3. |
9.30 - 10.15 |
15.35 - 16.20 |
4. |
10.25 - 11.10 |
16.25 - 17.10 |
5. |
11.15 - 12.00 |
17.15 - 18.00 |
6. |
12.05 - 12.50 |
18.05 - 18.50 |
7. |
12.55 - 13.40 |
PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina
VUGROVEC |
PREKVRŠJE PLANINA |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
7.45 - 8.30 |
2. |
8.40 - 9.25 |
8.35 - 9.20 |
3. |
9.35 - 10.20 |
9.35 - 10.20 |
4. |
10.30 - 11.15 |
10.25 - 11.10 |
5. |
11.20 - 12.05 |
11.15 - 12.00 |
6. |
12.10 - 12.55 |
|
7. | 13.00 - 13.45 |
|
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece
Poremećaj čitanja je dostignuta razina čitanja ( tj. točnost u čitanju, brzina ili razumijevanje) koja je znatno niža od očekivane s obzirom na kronološku dob osobe, njezinu inteligenciju i obrazovanje. U osoba s poremećajem čitanja ( koji je nazvan i «disleksija») glasno čitanje karakterizirano je iskrivljavanjem, zamjenama ili ispuštanjem slova: i glasno čitanje i čitanje u sebi karakterizirani su sporošću i pogrješkama u razumijevanju.
DVANAEST PRAVILA ZA BOLJE ČITANJE
Preporuča se početi s tekstom za od prilike dvije godine mlađi uzrast koji treba odgovarati interesu pojedinog djeteta- najbolje je dati da odabere samo.
2. VJEŽBE ČITANJA NE SMIJU BITI DRIL NEGO IGRA.
Pravila za bilježenje i vrednovanje pogrješaka i uspjeha u čitanju trebaju biti kao pravila u nekoj igri ili sportu, u načinu provođenja vježbi, načinu bodovanja i prikazivanja rezultata te načinu nagrađivanja i pohvala, izbjegavajte jednoličnost.
3. VJEŽBE NE SMIJU BITI DUGOTRAJNE, NEGO UČESTALE I REDOVITE,
a najkorisnije su kad su svakodnevne. Svakodnevne kratkotrajne vježbe (do 20 minuta) djeci su prihvatljivije i daju bolje rezultate nego dugotrajne vježbe jednom tjedno.
4. REZULTATI SE MORAJU MJERITI I DIJETE IH STALNO TREBA ZNATI.
Najkorisnije je kad ih zajedno s roditeljem bilježi, ucrtava, crta grafikone ili lijepi naljepnice.
5. ZA VRIJEME VJEŽBI ČITANJA, HVALITI I ODOBRAVATI SVAKI I NAJMANJI USPJEH.
Izbjegavati kritike, prijetnje slabim ocjenama. Vježbu završiti tako da je dijete u nečemu uspjelo.
6. MOTIVACIJA ZA VJEŽBE ČITANJA MORA BITI TAKO USMJERENA NA ČITANJE KAO NA AKTIVNOST KOJA JE ZABAVNA.
Vježbe čitanja djeca najbolje prihvaćaju kad im izgledaju kao prava igra.
7. CILJ VJEŽBI NE SMIJE BITI NEREALNO POSTAVLJEN.
Cilj se za svakoga pojedinog slabog čitača utvrđuje prema njegovom stvarnom problemu u čitanju. Konačni cilj bolje je podijeliti na manje, lakše ostvarive ciljeve. Uvijek počnite od onoga što dijete može.
8. RODITELJI TREBAJU IMATI NA UMU DA JE POSTUPAK ZA OTKLANJANJE TEŠKOĆA U ČITANJU DUGOTRAJNI PROCES
Postignuti rezultati lako se gube ako se vođeno vježbanje čitanja nedosljedno provodi ili prekine prije vremena.
9. ZNAČAJNI POKAZATELJI NAPRETKA SU:
čitanje bez slovkanja, točno čitanje, primjećivanje i samostalno ispravljanje grešaka, odustajanje od čitanja « napamet», čitanje rečenica, uvažavanje interpunkcija. Jedan od najznačajnijih pokazatelja napretka je vlastiti interes djeteta za čitanje mimo logopedskih vježbi, poticanja roditelja ili učitelja
10. KAD DIJETE POSTIGNE CILJ KOJEM SMO TEŽILI, NE TREBA NAGLO PREKINUTI PRAĆENJE I POTPORU LOGOPEDA I RODITELJA
nego ih treba provoditi u većim razmacima.
11. « ZLATNO PRAVILO» ZA RODITELJE: NE PRISILJAVAJTE DIJETE NA VJEŽBE ČITANJA, NE GRDITE GA KAD GRIJEŠI, NE KORISTITE ŠIBU ZA POBOLJŠAVANJE ČITANJA!
Ono će u tom slučaju još više odbijati čitanje. Čitajte mu ono što ga zanima iako ide u školu. Pročitajte mu školsko gradivo i prepričajte mu, pa zatim tražite da vam ponavlja.
12. « ZLATNO PRAVILO» ZA PROFESIONALNE POMAGAČE :NIŠTA NIJE TAKO MOĆNO U MOTIVIRANJU ZA USPJEH KAO USPJEH SAM
Uz pomoć oko čitanja, važno je i razvijanje djetetovog samopoštovanja
Sunčica Vojnović
Prof. defektolog-logoped