MŠ Kašina
UJUTRO |
POPODNE |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
13.45 - 14.30 |
2. |
8.35 - 9.20 |
14.40 - 15.25 |
3. |
9.30 - 10.15 |
15.35 - 16.20 |
4. |
10.25 - 11.10 |
16.25 - 17.10 |
5. |
11.15 - 12.00 |
17.15 - 18.00 |
6. |
12.05 - 12.50 |
18.05 - 18.50 |
7. |
12.55 - 13.40 |
PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina
VUGROVEC |
PREKVRŠJE PLANINA |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
7.45 - 8.30 |
2. |
8.40 - 9.25 |
8.35 - 9.20 |
3. |
9.35 - 10.20 |
9.35 - 10.20 |
4. |
10.30 - 11.15 |
10.25 - 11.10 |
5. |
11.20 - 12.05 |
11.15 - 12.00 |
6. |
12.10 - 12.55 |
|
7. | 13.00 - 13.45 |
|
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece
Roditelji, kako biste imali dobru komunikaciju sa svojom djecom, a ona sutra izrasla u sretne i odgovorne osobe, svaki dan im ne zaboravite reći deset izraza:
Hvala ti!
Molim te!
Bravo!
Mogu li ti pomoći?
To je doista lijepo!
Oprosti!
Pričaj mi o tome?
Može zagrljaj!
Idemo zajedno!
Volim te!
Što roditelji moraju znati o komunikaciji?
Dugo pratim “Veritas - glasnik Sv. Antuna Padovanskoga”, no drugačije zasigurno iz pozicije čitatelja negoli pisca i suradnika. No, potrudit ću se da s vama podijelim djelić svojih znanja, vještina i iskustava iz pedagoške prakse.
ddddŽelim pomoći onima koji se nalaze pred životnim preprekama, nedoumicama, koji ne znaju naći pravi put u rješavanju važnih odluka u svakodnevnom životu, u odnosu prema sebi samima, bračnom partneru, djeci, prijateljima, općenito prema svijetu koji nas okružuje. Rješenja su vrlo često jednostavna, ali ih ne pronalazimo.
Često je ključ rješenja u dobroj komunikaciji.
Kada govorimo o komunikaciji, definiramo je kao ispunjenje osnovne ljudske potrebe, odnosno potrebe da budemo u kontaktu s drugim ljudima. Kako svakodnevno kontaktiram s djecom, posebno mi je bio dojmljiv razgovor s jednom mojom učenicom koja je došla tražiti pomoć od mene. Njezini roditelji su pred raskidom braka i to traumatično iskustvo ona nije imala s kim podijeliti. Iz njezinih sam riječi saznala da se jako boji, te mi se obratila s pitanjem mogu li ja pomoći da se njezini roditelji pomire.
Konkretno, na ovom primjeru se vidi potpuni nedostatak komunikacije roditelja s djetetom. Roditelji su trebali tako važnu odluku podijeliti s djevojčicom, objasniti da ne žele živjeti zajedno i da ona nije ništa kriva, te da će se oni i dalje brinuti za nju.
Deset riječi i fraza kojima bi se trebali koristiti roditelji najmanje jedanput na dan:
Roditelji, kako biste imali dobru komunikaciju sa svojom djecom, a ona sutra izrasla u sretne i odgovorne osobe, svaki dan im ne zaboravite reći deset izraza:
Hvala ti!
Molim te!
Bravo!
Mogu li ti pomoći?
To je doista lijepo!
Oprosti!
Pričaj mi o tome?
Može zagrljaj!
Idemo zajedno!
Volim te!
A kako mi komuniciramo? Svađamo se sa svojom djecom, ne dopuštamo im da govore, da iznose svoje viđenje problema, ne prepoznajemo njihove potrebe i osjećaje i nasilno rješavamo probleme.
Unatoč ovakvom ponašanju, roditelji očekuju da im djeca budu dobri i uspješni ljudi. Želim naglasiti da je komunikacija vještina koju treba učiti i usavršavati cijeli život.
Evo nekoliko primjera kako unaprijediti vještinu govorenja:
Ako su u pitanju loše ocjene, pitajte dijete kako se to dogodilo?
Ako ste uzrujani i ljutiti zbog agresivnosti djeteta, pomislite kako ne možete u tom trenutku kvalitetno komunicirati jer biste dodatno usijali trenutnu situaciju.
Ne šaljite nejasne poruke jer vas dijete neće razumjeti.
Postavite li pitanje da li je bilo dobro u školi, neće razumjeti što pojam dobar znači tog trenutka.
Kako komuniciraju odgovorni roditelji?
Roditelji trebaju poučavati djecu koja je uloga i odgovornost roditelja, a s druge strane što su prava i obveze djece.
Roditelji trebaju dogovarati pravila sa svojom djecom i postavljati granice u ponašanju koje vrijede za jedne i za druge.
Roditelji trebaju poučavati djecu moralnim vrednotama.
Roditelji trebaju pomoći djeci da zadovolje svoje potrebe, a dječja neprihvatljivaponašanja ne doživljavati osobno.
Roditelji trebaju znati da je odrastanje djece proces u kojem se i djeca i roditelji uče komunicirati.
Roditelji ne trebaju kritizirati i uspoređivati svoju djecu s ostalom djecom, bez obzira na njihove uspjehe i neuspjehe.
Roditelji se trebaju redovito informirati o uspjehu i ponašanju svog djeteta u školi i izvan nje.
Roditelji trebaju upoznati prijatelje djece u školi.
Roditelji trebaju predlagati, učiti i tražiti najdjelotvornije pedagoške metode i postupke u odgoju i obrazovanju svoje djece te tražiti pomoć različitih stručnjaka i učiti vještine nenasilnog komuniciranja i konstruktivnog rješavanja problema.
Ukoliko želite dobru komunikaciju, slušajte i promatrajte svoju djecu jer jedino na takav način možete savladati prepreke koje vam se čine nesavladivim.
Preuzeto iz časopisa Veritas