MŠ Kašina
UJUTRO |
POPODNE |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
13.45 - 14.30 |
2. |
8.35 - 9.20 |
14.40 - 15.25 |
3. |
9.30 - 10.15 |
15.35 - 16.20 |
4. |
10.25 - 11.10 |
16.25 - 17.10 |
5. |
11.15 - 12.00 |
17.15 - 18.00 |
6. |
12.05 - 12.50 |
18.05 - 18.50 |
7. |
12.55 - 13.40 |
PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina
VUGROVEC |
PREKVRŠJE PLANINA |
|
1. |
7.45 - 8.30 |
7.45 - 8.30 |
2. |
8.40 - 9.25 |
8.35 - 9.20 |
3. |
9.35 - 10.20 |
9.35 - 10.20 |
4. |
10.30 - 11.15 |
10.25 - 11.10 |
5. |
11.20 - 12.05 |
11.15 - 12.00 |
6. |
12.10 - 12.55 |
|
7. | 13.00 - 13.45 |
|
Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece
ČITAMO MI,
U OBITELJI SVI
Zadnjih nekoliko godina školske se knjižnice u sve slabije financiraju iz državnog proračuna pa velik dio njih nema nikakve redovite izvore financiranja na temelju kojih bi se mogla voditi nabavna politika u skladu s potrebama korisnika i nastave. Ako se i dobiju sredstva, traži se da se kupuju samo lektirni naslovi, a funkcija školske knjižnice nije samo posuđivati lektire, već i ponuditi literaturu za sve nastavne predmete, ali i literaturu za čitanje u slobodno vrijeme.
Zato je Hrvatska mreža školskih knjižničara pokrenula projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“. Radi se o nacionalnom projektu poticanja čitanja kod učenika 3. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj u krugu obitelji. Voditeljica na nacionalnoj razini je prof. Dejana Kurtović, knjižničarka u IV. OŠ Bjelovar.
U našoj školi projekt se provodi tri godine. U prve dvije godine uključilo se više od stotinu učenika, odnosno obitelji, a ove će se godine uključiti još trideset i šest.
Učenici koji su prvi ponijeli ruksake u svoje obitelji
Ciljevi projekta:
Nadležnima i javnosti ukazati na važnost i nenadomjestivu ulogu školske knjižnice kao mjesta poticanja razvitka tehnike čitanja, kompetencije ključne za razvoj svih ostalih pismenosti, osposobljenosti za učenje (učiti kako učiti) i cjeloživotno učenje.
Poticati čitanje u slobodno vrijeme.
Nabaviti knjige za školsku knjižnicu.
Razvijati svijest o očuvanju zajedničke imovine.
Vrijeme provedbe čitanja u obitelji:
od siječnja 2016. do lipnja 2017.
Sudionici projekta u našoj školi:
zainteresirani učenici 3. razreda, članovi njihovih obitelji, učiteljice Ana Šarec i Vesna Jošić, učitelj Vlado Kašnar te školska knjižničarka Katarina Jukić
Način provedbe:
1. Za provedbu projekta nabavljen je ruksak s osam knjiga koji se posuđuje učeniku na pet dana: preuzima se u petak, a vraća u srijedu. Roditelji učenika upoznati su s projektom i potpisali su pismenu suglasnost za sudjelovanje.
2. Svi članovi obitelji svaki dan barem 15 minuta zajedno čitaju, listaju i komentiraju knjige iz ruksaka. Čitaju kako im odgovara: svatko čita svoju knjigu ili jedan član čita drugima. Dovoljno je da se iz svake knjige pročita barem dio jer nije cilj pročitati knjigu u cijelosti, već se u obitelji zabavljati i družiti uz čitanje knjiga.
3. Bitno je razgovarati o pročitanom. Svatko ima svoj ukus pa, ako se nekome možda ne svidi neka knjiga, trebalo bi ipak nastojati pronaći nešto pohvalno u njoj (lijepu misao, ilustracije...), a ne ju kritizirati. Svaka kritika knjiga odbija djecu od čitanja, a cilj ovog projekta je poticati čitanje.
4. U ruksaku je i Knjiga dojmova. Važno je ispuniti svoju stranicu u njoj prema navedenom predlošku: napisati par rečenica ili dodati crtež, fotografije, ukrasiti ju na neki poseban način.
5. Knjige u ruksaku su nove i treba ih čuvati kako bi i drugi koji će ih koristiti u projektu, ali i oni koji će nakon završetka projekta posuditi u školskoj knjižnici, mogli uživali u čitanju. Svatko ima pravo čitati iz nepošaranih i neoznačavanih knjiga.
Jedan od ciljeva ovog projekta je i razvijanje svijesti o potrebi čuvanja zajedničke imovine, odnosno razvijanje svijesti da se prema knjigama koje posuđujemo ne ophodimo kao prema radnim udžbenicima.
6. Nakon vraćanja ruksaka, knjige se pregledavaju, a učenik na prvom satu Hrvatskog jezika kratko izlaže kako se u njegovoj obitelji provodilo vrijeme uz knjige iz ruksaka.
7. Na kraju projekta učenici i roditelji ispunjavaju ankete.
Više informacija na:
www.knjiznicari.hr/ruksak