Društveno poduzetništvo
Tematsko područje
Gospodarsko - društvena dimenzija
Cilj
Osposobiti učenike za uočavanje problematike u lokalnoj zajednici, poticati timski rad i suradnju, komunikaciju s udrugama i lokalnim organima vlasti te traženje rješenja kroz timski rad i suradnju.
Škola
Druga srednja škola Beli Manastir, Školska 3, 31 300 Beli Manastir
Telefon: 031 703 306, telefaks: 705 206, 705 207
E-adresa: tajnistvo@ss-druga-bm.skole.hr
Voditeljica
Jasminka Berend
Učenici: Ana Jednašić (4. razred),Saša Kovač (3. razred), Ronaldo Dibrani (3. razred), Una Strajnić (3. razred), Tena Đurkin (3. razred), Nives Mršić (3. razred), Lucija Tkalec (3. razred), Roberto Pligl (3. razred)
Učenici koji će predstaviti projekt:
Una Strajnić (3. razred), Nives Mršić (3. razred), Lucija Tkalec (3. razred), Lena Špehar Vulić (3. razred)
Opis
Izbor i istraživanje problema
Učenike je na odabir teme potaknulo poduzetništvo, no htjeli su saznati što je to društveno poduzetništvo te da li kao učenici mogu sudjelovati u društvenom poduzetništvu.
Društvenim se poduzetništvom rješavaju različita društvena pitanja poput siromaštva, nezaposlenosti ili zaštite okoliša.
Mi smo pokušali podići svijest o važnosti teme na svoj način, ali se i bolje upoznati s ovim važnim pitanjem.
Zanimalo nas je što o društvenom poduzetništvu znaju naši učenici te smo proveli anketu među učenicima naše škole od prvog do četvrtog razreda na uzorku od 25 učenika.
Anketa je pokazala kako 60% učenika zna što je društveno poduzetništvo, a 40% ne, 72% bi povezalo pojam s dobrobiti zajednice, 76% navodi kako mogu sudjelovati u društvenom poduzetništvu, više o društvenom poduzetništvu htjelo bi naučiti više od 80% učenika.
Proveli smo i intervju s voditeljicom udruge PGDI – Projekt građanske demokratske inicijative, jedine koja se na području našega grada bavi društvenim poduzetništvom.
Na ovaj način saznali smo kako društveno poduzetništvo djeluje u praksi te koliko ovakvi primjeri mogu djelovati poticajno i na mlade kako bi činili dobro za druge, ali i za društvo u cjelini.
Učenici su u istraživanju problema saznali i kako o Društvenom poduzetništvu ne postoji zakon, no je ono sadržano u nizu zakonskih normi koje opravdavaju djelovanje: Opća deklaracija o ljudskim pravima, Zakon o volonterstvu, Zakon o zaštiti okoliša, Ustav Republike Hrvatske.
Pri obradi teme radili smo i digitalne plakate u alatu Canva.
Moguća rješenja problema
Nakon izdvojenih alternativnih politika, kao moguća rješenja problema učenici su izdvojili: poučavanje, humanitarne akcije i volontiranje, novi način poslovanja koji uvažava i ranjive skupine.
Najbolji pristup rješenju problema
Učenici su izdvojili najbolji pristup rješavanju problema, a to su poučavanja i radionice te volontiranje i sudjelovanje u humanitarnim akcijama.
Tako smo Dan ljudskih prava obilježili suradnjom s udrugom Projekt građanske demokratske inicijative - PGDI iz Belog Manastira s ciljem upoznavanja društvenog poduzetništva u našem gradu.
Cilj je potaknuti učenike na doprinos razvoju i boljitku lokalne zajednice te sudjelovati u primjerima dobre prakse društvenog poduzetništva u lokalnoj zajednici te na taj način razviti pozitivan odnos prema pravima i slobodama čovjeka i građanina.
U predblagdansko vrijeme učenici naše škole zanimanja kuhar, a koji sudjeluju u radu školske zadruge, pripremili su kolače za Božićni sajam te se tako prikupili novac za potrebite učenike.
Predblagdansko vrijeme obilježili smo i sudjelovanjem u humanitarnoj akciji darivanja naših najmlađih sugrađana u dobnoj skupini do 15 godina u udruzi Prijatelji svetog Martina te tako sudjelovali u društvenom poduzetništvu.
Našim projektom pozvali smo na suradnju i Grad, a kojemu smo se obratili zamolbom za partnerstvom u obliku doniranja uniformi – pregače i kape za naše vrijedne učenike zanimanja kuhar.
Učenice koje sudjeluju u projektu održale su predavanje za učenike naše škole od prvog do četvrtog razreda pod nazivom Društveno poduzetništvo. Anketna pitanja pokazala su kako vršnjačkim učenjem 91% učenika zna što je društveno poduzetništvo, a 97% učenika zna da je cilj društvenog poduzetništva opće dobro.
Plan djelovanja
Učenici su djelovali u skladu sa zakonskim normama, osobnim primjerom nastojali su potaknuti i druge na djelovanje.
Planirali su poučiti svoje vršnjake o društvenom poduzetništvu slikokazom, upoznati se s društvenim poduzetništvom na lokalnoj razini, sudjelovati putem udruge i učeničke zadruge u humanitarnim akcijama te predstaviti projekt u školi i izvan škole.
Plan djelovanja je realiziran.
Ostvareni rezultati
Učenici su radom na projektu razvijali vještine istraživanja, upoznali se sa zakonskom regulativom te iskazali i svoje vještine crtanja, pisanja i komunikacije.
Proveli su i analizirali ankete i intervjue, surađivali s predstavnicima udruga, sudjelovali u humanitarnim akcijama, a vršnjačkim učenjem doprinijele upoznavanju pojma i značaja društvenog poduzetništva.
Predstavljanje projekta
Projekt je predstavljen učenicima naše škole, na web stranici škole te na Županijskoj smotri projekta u području građanskog odgoja i obrazovanja – Projekt građanin.
:: opširnije ::
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |