SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
ČIMBENICI KAKVOĆE UČENJA
PRAVILA ZA RACIONALNO UČENJE
1.ČVRSTO ODLUČI UČITI
Navika mjesta – odredi i uredi stalno mjesto za učenje(prostorija treba biti dobro osvijetljena, bez buke i ometanja, ugodne sobne temperature)
Navika vremena – unaprijed planiraj dnevno i tjedno učenje prema rasporedu predmeta u školi (odmor poslije jela, pregled bilježaka s nastave, izrada domaćih zadataka, ponavljanje predmeta koje si danas imao u školi, ponavljanje naučenog gradiva koje imaš sutra)
- UČI PRVO LAKŠE, A ZATIM TEŽE PREDMETE
- UVIJEK POČINJI S UČENJEM U PRIBLIŽNO ISTO VRIJEME
- UZIMAJ STANKE POSLIJE ODREĐENIH ETAPA U UČENJU
Navika učenja na nastavi – budi redovit na nastavi, aktivno prati rad na satu pozornim slušanjem nastavnikova izlaganja, izradom zadataka i vođenjem bilježaka
2.UČI AKTIVNO!
Dobro odredi svrhu i razinu do koje treba naučiti određeno gradivo
Bolje je odjednom proučiti sadržaj koji treba naučiti i odmah se pokušati dosjetiti, uz provjeru i ispravljanje, nego li mnogo puta tek čitati sadržaj. Što si aktivniji pri učenju, veći je uspjeh: slušaj, čitaj, podcrtavaj važne dijelove, samostalno prepričaj gradivo i rješavaj zadaću
Pronalazi bitne dijelove sadržaja , pojasni značenje ključnih pojmova, povezuj nove pojmove s prije naučenim, povezuj sadržaje
Bilježi na nastavi i aktivno prati nastavnika– pitaj ako ti je što nejasno i to odmah
3. UČI DOBRIM REDOSLIJEDOM
Pregledaj cijeli sadržaj(dio gradiva)- stekni opći uvid o njemu, pročitaj naslove i podnaslove, zaključke i sažetke, razgledaj slike, tablice i sl.
Samostalno postavi pitanjana koja će tekst dati odgovore
Čitaj tekst tražeći glavnu misao– podcrtavaj, iznova čitaj, piši vlastite bilješke
Razmišljaj o pročitanome– povezuj s već poznatim, stvaraj slikovite predodžbe o pročitanome sadržaju (nacrtaj sam!)
Sažmi i glasno ponovi sažetakpoglavlja koji si obradio
Pregledno povežiobrađeno gradivo i prepričavaj ga uz samoispitivanje, provjeravanje i ispravljanje
4. SPRIJEČI ZABORAVLJANJE
Prenauči gradivo tako što ćeš ga još dva do tri puta ponoviti poslije prve provjere kojom si utvrdio kako znaš gradivo
Odmori senekoliko minuta kad završiš s učenjem nekog poglavlja- zatvori oči, miruj i razmišljaj o onome što si učio, potom se razgibaj i nastavi s učenjem ili, ako je vrijeme, idi spavati
Ujutro, kratko ponovišto si naučio (ono što je najvažnije za taj dan)
Kada u jednome danu učimo više predmeta, neka budu što različitiji(teži, lakši)
Danas naučeni sadržaj moraš sažeto ponavljati i sljedećih dana-zaboravljanje je najveće neposredno poslije učenja, a kasnije se usporava, stoga je potrebno češće ponavljati u početku učenja neke cjeline, a kasnije rjeđe