SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
VAŽNOST OSIGURAVANJA OSNOVNIH UVJETA ZA UČENJE I RAZVIJANJE NAVIKA UČENJA KOD KUĆE
OSIGURANO MJESTO UČENJA
Svaka promjena mjesta učenja zahtijeva i dodatno vrijeme za adaptaciju na novu okolinu, što smanjuje motivaciju za rad. Preporuča se učiti za stolom, sjedeći na stolici, iako u ovom zahtjevu ne treba pretjerivati, zbog velike napetosti mišića.
Cilj: Dijete je već dolaskom na mjesto učenja djelomično pripremljeno za učenje.
PLAN UČENJA
Svaki čovjek tijekom dana ima razdoblja kada se osjeća najspremnijim za učenje ili neki drugi rad. Planiranje učenja smanjuje neracionalno korištenje vremena. Realizacija plana zahtjeva od djeteta razvijanje samodiscipline i kontinuirano učenje svakog dana. Preporuča se tri do četiri sata dnevno, ako je dijete aktivno na nastavi.
Cilj: Planiranje učenja predstavlja osnovu za racionalnim korištenjem vremena.
PRAVILNA UPORABA UDŽBENIKA
Pravilna uporaba udžbenika podrazumijeva orijentacijsko upoznavanje teksta, uvid u sadržaje, te detaljno proučavanje teksta (podcrtavanje važnog, nepozantog ili nejasnog). Ilustracije, crteže ili grafikone ne smije se preskakati, već je potrebno proučiti njihovu funkciju u sklopu teksta.
Cilj: Znati se koristiti udžbenikom ili drugim edukativnim materijalom osnova je uspješnog učenja.
ČITANJE NA GLAS
Ako želimo nešto trajno zapamtiti, potrebno je uključiti što više osjetila. Kombiniranje čitanja i glasnog ponavljanja pročitanog omogućuje bolje reproduciranje.
Cilj: Čitanje naglas pomaže boljem pamćenju, između ostalog jer je brzina čitanja smanjena na polovinu, te se sadržaji lakše pamte.
GRUPIRANJE ZADATAKA I BILJEŠKE
Sadržaje koje je potrebno naučiti, potrebno je podijelilti na manje cjeline. Grupiranje omogućava bolju organizaciju sadržaja i povezivanje s prethodno naučenim.
Cilj: Dobra organizacija sadržaja olakšava proces učenja, a osim toga uspješnost u organizaciji utječe i na samu kvalitetu sadržaja.
PONAVLJANJE
Najbolja provjera jesu li određeni sadržaji usvojeni jest pokušaj glasnog prepričavanja bitnih dijelova sadržaja.
Cilj: Provjera znanja omogućava da se ustanovi razina usvojenosti sadržaja.
POTICANJE DJETETA NA UČENJE KOD KUĆE I KORIŠTENJE RAZLIČITIH IZVORA ZNANJA |
|
Pedagoginja preporučuje...
ZLOSTAVLJANJE U ŠKOLI: vodič za roditelje
M. DIAMOND: Čarobno drveće uma : kako razvijati inteligenciju, kreativnost i zdrave emocije vašeg djeteta od rođenja do adolescencije
Osim prikaza razvoja mozga djeteta od prenatalnog doba do adolescencije, ova knjiga nudi roditeljima (i svima koji se bave odgojem djece), mnoštvo ideja o tome kako stimulirati djecu, obogaćivati njihov život pozitivnim doživljajima i pomoći pri stvaranju pametnih, kreativnih i zadovoljnih osoba.
Pitanje iskazivanja ljubavi djetetu na pravi način jedno je od temeljnih pitanja odgoja djece u obitelji. Kako prepoznati što djetetu uistinu treba, a što je samo kompenzacija za nedostatak bavljenja djetetom na pravi način, autorica objašnjava na nizu primjera stečenih bogatom praksom. Ona smatra da roditelji u najboljoj namjeri, često vođeni osjećajem krivnje da ne pružaju dovoljno svom djetetu, često pružaju ono što djetetu ne treba da bi odraslo zdravo i sretno. "Djeci nije dobro kad za roditelje imaju kraljeve i kraljice koji su se odrekli vlasti" naglašava autorica i poručuje roditeljima da se ne prepuste djeci, već da se raduju onome što jesu - odrasle i odgovorne osobe. Mažena djeca ne moraju postati i razmažena.
S. FORWARD: Otrovni roditelji : prevladavanje njihovog bolnog nasljedstva i spašavanje vlastitog života
Svi roditelji povremeno griješe u odgoju svoje djece, no to ih ne čini okrutnim ili neprimjerenim roditeljima. Ali, postoje roditelji čiji su loši obrasci ponašanja trajni i vrlo prisutni u životu djeteta. Takve roditelje autorica naziva otrovnim roditeljima, jer se emocionalna šteta koju čine svom djetetu širi poput otrova. Knjiga je namijenjena djeci "otrovnih roditelja", dakle onima kojima je potrebna pomoć da prepoznaju osobne traume iz djetinjstva i nauče uspostavljati kvalitetne odnose s okolinom, no svakako će biti zanimljiva i roditeljima koji žele poboljšati svoj odnos s djetetom i izbjeći "trovanje" njegova djetinjstva.
Dijete stječe samopuzdanje od najranije dobi. Roditelji kao prvi odgojitelji djeteta imaju posebno važnu ulogu u razvoju djetetove pozitivne slike o sebi i razvijanju osjećaja vlastite vrijednosti, sigurnosti u sebe i samopoštovanja. U knjizi se daje 55 savjeta kako pomoći djetetu da razvije samopouzdanje u svakodnevnim životnim situacijama, odnosno, kako se uobičajena komunikacija s djetetom i poticaji na igru mogu odvijati tako da u djeteta potiču samopouzdanje. Pisana je jednostavnim stilom i namijenjena najširoj čitateljskoj publici.
M. STIEFENHOFER: Pedeset pet savjeta... kako umiriti svoje dijete : praktična pomoć - brzo i stručno
Svađa među djecom sastavni je dio svakodnevnog života, no način rješavanja sukoba jest ono što može rezultirati nasiljem ili dogovorom sa zajednički prihvaćenim rješenjima. Ovaj savjetnik u 55 savjeta za roditelje daje prijedloge kako postupiti u određenim situacijama i kako bolje razumjeti korijene sukoba među djecom te pravodobno i pravilno reagirati, te predlaže igre i zajedničke aktivnosti koje pružaju mogućnost roditelju da regulira ponašanje djeteta. Isti autor objavio je i savjetnike (jednake po obliku i dizajnu) "Kako umiriti svoje dijete" i "Kad se vaše dijete boji".
M. STOPPARD: Dječja pitanja i kako na njih odgovoriti
Roditelji su često u nedoumici kako i što odgovoriti na mnoštvo dječjih pitanja o seksu i rođenju, nepoznatom, odnosima, različitostima... Potrebno je, naravno, reći istinu, ali je i prilagoditi dječjoj dobi. Autorica Miriam Stoppard nudi rješenje: po opširnosti i detaljima odgovori u knjizi su podijeljeni u četiri skupine dječje dobi: od 2 do 4 godine,od 4 do 6, 6 do 8, te 8 do 11 godina. Takva podjela roditeljima će olakšati komunikaciju i razvijanje međusobnog povjerenja.
E. MORIN: Odgoj za budućnost : sedam temeljnih spoznaja u odgoju za budućnost
Polazeći od činjenice da će svijet sutrašnjice biti temeljno drugačiji od ovog kojeg danas poznajemo, autor upozorava na potrebu reformuliranja današnjih odgojno-obrazovnih programa i obrazovnih politika. U tom smislu ovdje izlaže sedam glavnih spoznaja koje smatra nužnim za odgoj budućnosti.