SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
U školskoj knjižnici obilježeni su Dani hrvatskog jezika kreativnom radionicom izrade straničnika s motivom glagoljice. Knjižničarka je upoznala učenike 2. razreda ekonomskog smjera s važnošću ove manifestacije, a nakon proučavanja ornamenata hrvatskih inkunabula, učenici su sami izradili straničnike s motivima glagoljice, ukrašene po uzoru na te povijesne ornamente.
Glagoljica, kao staro hrvatsko pismo, ima veliki kulturni značaj. Ova kreativna radionica omogućila je učenicima da se upuste u svijet glagoljice, istraže njezine oblike i stvore vlastite kreacije.
Dani hrvatskoga jezika kulturna su manifestacija koja se obilježava svake godine od 11. do 17. ožujka. s ciljem isticanja važnosti očuvanja materinskoga jezika, svih njegovih narječja i dijalekata te upoznavanjem javnosti s bogatom hrvatskom jezičnom baštinom i povijesti.
Povijest Dana hrvatskoga jezika seže unatrag do 1991. godine, no manifestacija je službeno utemeljena odlukom Hrvatskoga sabora na sjednici održanoj 28. veljače 1997. godine (tada pod imenom Hrvatski državni sabor). Ova manifestacija je usko povezana s Deklaracijom o nazivu i položaju hrvatskog književnog jezika koja je objavljena 17. ožujka 1967. i koja je označila važan trenutak u povijesti hrvatskog jezika. Hrvatski jezikoslovci i književnici njome su izrazili nezadovoljstvo položajem hrvatskog jezika u odnosu na srpski u tadašnjoj Jugoslaviji te je postavila temelje za daljnje zalaganje u očuvanju i afirmaciji hrvatskog jezičnog identiteta.
Učenici su na ovoj radionici ne samo ponovili znanje o povijesti glagoljice, povijesti hrvatskog jezika i njegovom kulturnom značaju, već su i sami sudjelovali u očuvanju te baštine kreativnim izražavanjem. Osim što su stvorili straničnike s motivima glagoljice, učenici su produbili svoje razumijevanje jezične i kulturne baštine te vježbali vještine istraživanja i kreativnog izražavanja.
Tekst i fotografije: Nikolina Ćorković, knjiž.