
Posredovanje pri zapošljavanju učenika u 2024. godini :
POTVRDA O ZAPOŠLJAVANJU UČENIKA
Zahtjev za izdavanje duplikata/prijepisa ocjena svjedodžbe:
Zanimanje: Automehatroničar
Sektor: Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija
Trajanje: Program trogodišnjeg trajanja obrazovanja za obrtništvo (JMO)
ŠTO RADI?
Automehatroničar obavlja prijam vozila, postavlja dijagnozu i vrši popravak vozila ili po potrebi vozilo upućuje specijaliziranim stručnjacima, uzimajući u obzir sve uzročno-posljedične veze pojedinih radova u cilju kvalitetnog uklanjanja neispravnosti na vozilu.
Automehatroničar mora poznavati tehnologiju automehanike, način rada mehaničkih, električnih i elektronskih sustava na vozilu te rukovanje modernom dijagnostičkom opremom.
Glavni poslovi automehatroničara su tekuće održavanje, popravci pojedinih sklopova i generalni remont vozila.
Pri tekućem održavanju, automehatroničar zamjenjuje odnosno dopunjava odgovarajuće tekućine, kontrolira i podešava rad pojedinačnih mehanizama, kontrolira elektroinstalacije, mijenja i podešava svjetlosna tijela te mijenja istrošene dijelove.
Kada se radi o kvarovima ili greškama u radu automobila, automehatroničar mora najprije ustanoviti uzrok, zatim odgovarajućim alatima rastavlja sklopove vozila, te popravlja kvar ili zamjenom neispravnog dijela ili popravljanjem neispravnog mehanizma.
Pri generalnim remontima, automehatroničar mora pregledati i rastaviti sve sklopove, očistiti pojedine dijelove, ispitati i procijeniti njihovu upotrebljivost, te popraviti ili zamijeniti istrošene dijelove.
ČIME RADI?
Ručnim i strojnim alatima, mjernim instrumentima,
računalom ( autotesterom ) i drugom informatičkom opremom.
Potrebne osobine za uspješno obavljanje posla:
Za obavljanje ovog posla potrebna je sposobnost razumijevanja mehaničkih odnosa, dobar vid i sluh, sposobnost razlikovanja boja, te prosječna spretnost ruku i prstiju. Zapreke za rad na poslovima automehatrničara mogu biti alergije, epilepsija, bolesti dišnih organa te oboljenja kralježnice.
ŠTO UČIM TIJEKOM OBRAZOVANJA?
Općeobrazovni dio
| Nastavni predmet | TJEDNO SATI | UKUPNO | ||
| I. god. | II. god. | III. god. | I. – III. god. | |
| Hrvatski jezik | 3 | 3 | 3 | 9 | 
| Engleski jezik (Njemački jezik) | 2 | 2 | 2 | 6 | 
| Talijanski jezik | 2 | 2 | 2 | 6 | 
| Povijest | 2 | - | - | 2 | 
| katolički Vjeronauk/Etika | 1 | 1 | 1 | 3 | 
| Tjelesna i zdravstvena kultura | 1 | 1 | 1 | 3 | 
| Politika i gospodarstvo | - | 2 | - | 2 | 
| UKUPNO | 11 | 11 | 9 | 31 | 
Strukovni dio
| Nastavni predmet | TJEDNO SATI | UKUPNO | ||
| I. god. | II. god. | III. god. | I. – III. god. | |
| Matematika u struci | 1 | - | - | 1 | 
| Tehnika obrade i montiranja | 2 | - | - | 2 | 
| Osnove elektrotehnike | 2 | - | - | 2 | 
| Računalstvo | 1 | - | - | 1 | 
| Tehnika upravljanja i regulacije | 1 | - | - | 1 | 
| Tehnologija automehatronike | - | 8 | 9 | 17 | 
| Izborni predmet (matematika u struci) | 1 | 1 | 1 | 3 | 
| Fakultativana nastava (Tehničko crtanje) | 1 | 
 | 
 | 1 | 
| Fakultativna nastava (Računalstvo) | 
 | 1 | 
 | 1 | 
| UKUPNO | 9 | 10 | 10 | 29 | 
Praktični dio
| Nastavni predmet | TJEDNO SATI | UKUPNO | ||
| I. god. | II. god. | III. god. | I. – III. god. | |
| PRAKTIČNA NASTAVA U ŠKOLI | 16/560 | 3/105 | 2/64 | 22/729 | 
| PRAKTIČNA NASTAVA U OBRTNIČKOJ RADIONICI | 
 | 16/560 | 16/512 | 32/1072 | 
| PRAKTIČNA NASTAVA U OBRTNIČKOJ RADIONICI –LJETI | *155 | **175 | ***64 | 394 | 
| UKUPNO | 16/715 | 20/840 | 18/640 | 2195 | 
Napomena:
* Godišnji fond sati u 1. razredu planiran je na bazi 35 tjedana teoretske i praktične nastave i 3 tjedna praktične nastave po 40 sati tjedno tijekom 36. – 38. tjedna nastavne godine.
** Godišnji fond sati za 2. razred planiran je na bazi 17 tjedana teoretske nastave i 21 tjedana praktične nastave po 40 sati tjedno.
*** Godišnji fond sati za 3. razred planiran je na bazi 16 tjedana teoretske nastave i 16 tjedana praktične nastave po 40 sati tjedno.
Škole koje u 2. i 3. razredu ne izvode nastavu po modelu » tjedan za tjedan » dužne su ostvariti planirani godišnji fond sati po predmetima neovisno o modelu izvođenja nastave.