This project is financed by the EU
Ovaj projekt financira EU
Predmet: Projekt „Konkurentna mladež“ –bespovratna sredstva EU
Hotelijersko-turistička škola Opatija dobila je 167.933,80 EUR bespovratnih sredstava vrijedan projekt u sklopu natječaja „Modernizacija školskih kurikuluma u strukovnim školama u skladu s promjenjivim potrebama tržišta rada/gospodarstva“. Naziv projekta je „Konkurentna mladež“. Partneri školi su Ekonomska škola „Katarina Zrinski“iz Zagreba te „Cesim“,ltd, Republika Finska.
Turizam je strateški veoma važan sektor u Europskoj ekonomiji jer predstavlja gotovo 11% -BDP-a i pokriva oko 12% od ukupnog broja zaposlenih ili oko 24 miliona ljudi zaposleno je u turizmu. Turističkoj se industriji postavljaju brojni izazovi te potrebe za sve većim digitalnim ICT kompetencijama i upravo tu su neslućene mogućnosti sinergije turizma i ostalih gospodarskih djelatnosti. Turizam, poduzetništvo, edukaciju i nove tehnologije – prepoznaju najrazvijenije zemlje svijeta i EU, budućnost je u razvoju poduzetničke klime i formiranju okvira koji podržava poduzetničko učenje u nacionalnim i internacionalnom okviru, a imajući u vidu nove tehnologije koje uključuju poslovne simulacije i njihovo uključivanje u nastavne planove i programe u strukovnim školama. Istraživanja iz 2009,god. pokazala su da je potrebno povećati znanja s područja ICT-a i povećati suradnju učenja i prakse. Rezultat je projekt „Konkurentna mladež“ u kojem će se educirati 60 učenika i 5 nastavnika Hotelijersko –turističke škole Opatija od strane Finskog partnera „Cesim“,ltd, koji će pokazati i naučiti sudionike kako uključiti poslovne simulacije u virtualnom vođenju hotelskog objekta imajući u vidu nove tehnologije i pristupe učenju. Znanje bi se iskoristilo po završetku školovanja kada bi učenici bili osposobljeni za samostalno vođenje hotela sa svim izazovima koji se pred njih postavljaju. Partner „Cesim“ ltd,stručnjaci na tom području, proveo je slične simulacije u 28 zemalja diljem svijeta,a Ekonomska škola „Katarina Zrinski“ pružiti će stručnu potporu sa stručnjacima iz područja poduzetništva jer su se dokazali participiranjem u nekoliko međunarodnih projekata. Prethodno će se izvršiti istraživanje u istovrsnim školama u Republici Hrvatskoj o razini poznavanja i korištenju novih informatičkih tehnologija.
Korist od projekta biti će višestruka: Hotelijersko-turistička škola Opatija dobit će suvremeni kabinet računalstva, Ekonomska škola „Katarina Zrinski“ računalnu opremu, Ministarstvo znanosti, obrazovanje i sporta, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, srodne škole moći će koristiti stečena znanja i vještine i uvesti promjene u nastavne planove i programe, čime će se isti osuvremeniti te dobiti kurikulume u skladu s Europskim kvalifikacijskim okvirom. Imati će koristi i HKO, budući poslodavci i turistički sektor u cjelini, Zavod za zapošljavanje jer će učenici steći kompetencije potrebne za tržište rada. U Primorsko - goranskoj županiji i gradu Opatija povećat će se broj završenih učenika s potrebnim znanjima i vještinama za tržište rada što će ujedno doprinijeti lakšem zapošljavanju.
Moto projekta je „ Učenje radeći najbolji je način stjecanja poslovnih vještina“, a provodit će se u idućih godinu dana.
Ravnateljica:
mr.sc.Ksenija Beljan
This project is financed by the EU
Ovaj projekt financira EU
U anketi je sudjelovao 61 učenik (testna grupa). Škole koje su sudjelovale : Hotelijersko-turistička škola Opatija (25 učenika), Privatna gimnazija i ekonomska škola „Katarina Zrinski“ (12 učenika), Srednja škola „Vladimir Gortan“ (8 učenika), Gospodarska škola Varaždin (8 učenika) te Strukovna škola Virovitica (8 učenika).
Anketa se sastojala od 10 pitanja vezanih za poduzetničke kompetencije:
Što je kapital?
Definiraj razliku između dobiti i gubitka poslovanja ?
Koja je osnovna razlika između poduzetnika i menadžera?
Nabroji najmanje 3 osobine poduzetnika.
Nabrojite najmanje 3 motiva/cilja poslovanja poduzetnika.
Što je poslovna ideja?
Što je poduzetnički pothvat?
Koje tehnike i metode se koriste kod prikupljanja ideja? Nabroji najmanje 3.
Koje su faze životnog ciklusa poduzeća?
Nabroji najmanje 3 pravne forme organiziranja poduzeća.
Nabroji sektore unutar poduzeća.
Koji su osnovni financijski izvještaji poduzeća?
Koji su glavni elementi poslovnog plana poduzeća?
Koja je razlika između operativnog i strateškog plana poduzeća?
Pod opširnije možete pogledati anketu s obrazloženjem vezano za poduzetničke kompetencije.