« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Iako se na Poreštini našla nekolicina profesionalnih pčelara, agrotehničari Srednje škole Mate Balote odnedavno su postali prvi pčelari u gradu Poreču, veli nam gospodin Petar Banko, predsjednik Udruge pčelara Nektar iz Poreča, koji nam je velikodušno pomogao u ostvarenju dugo sanjanog projekta.
Novostvoreni strukovni eksperimentalni program agrotehničara u poljoprivrednoj školi Mate Balote Poreč započeo je prije četiri godine, kao prilika za stjecanje znanja i korisnih zanimanja, ne samo iz biljne već i animalne proizvodnje. Neki od izbornih predmeta iz animalne proizvodnje su: pčelarstvo, ribarstvo, ovčarstvo i kozarstvo, redom vrlo značajne grane za unapređenje poljoprivrede u Istri, koje su do sada zanemarene, ne samo u istarskoj svakodnevici, već i u školskom programu.
Prva godina Pčelarstva sadržavala je teorijski dio gradiva, ali pravo znanje dolazi tek praktičnim radom, kako za učenike, tako i za profesore. Upravo je to bio glavni razlog koji nas je potaknuo na izgradnju školskoga pčelinjaka, izrazito kompleksnog projekta za koji nam je valjalo prikupiti mnoštvo korisnih informacija od domaćih stručnjaka i uzgajivača. Istražili smo školski teren, a zatim zajedno odabrali najbolju moguću lokaciju. Suradnja i razumijevanje znanstvenika iz Instituta za poljoprivredu i turizam omogućili su nam pronalazak te posudbu dijela njihovog imanja, odmah pored meteorološke stanice, koji je ograđen i pod nadzorom.
Kao dio projekta, posjetili smo i Dane Meda u Pazinu, kako bismo pobliže upoznali opremu koju ćemo koristiti prilikom stvaranja pčelinjih košnica. Uz odobrenje ravnatelja Krešimira Bronića kupili smo najprije dvije košnice, dimilicu, šešire i rukavice. Pčelinji stan - košnice, pripremili smo za naše nove stanare. Za jednog pčelara to je zahtjevan i odgovoran posao, ali naših je ruku bilo mnogo pa smo s lakoćom i složno pripremili okvire te postavili satne osnove. Učenici tada 2. razreda agrotehničara pokazali su svojim trudom i zalaganjem kako nikada nisi prestar za učenje, niti premlad za postati učiteljem.
Kontaktirali smo zatim Udrugu pčelara Nektar, izvijestili ih o našem dosadašnjem radu, a oni su nam oduševljeno zauzvrat donirali još tri košnice s rojevima, podijelivši pritom uvijek korisne savjete o prehrani, napajanju i daljnoj brizi o zanimljivim novim stanarima.
Naša proširena pčelinja obitelj ovih se dana sprema za zimski san. Uz volju marljivih i ambicioznih mladih ljudi te pomoć iskusnih pčelara Poreštine dogodine ćemo imati naš prvi uspješan unos, slasni med.
Marina Čanić
Iako se na Poreštini našla nekolicina profesionalnih pčelara, agrotehničari Srednje škole Mate Balote odnedavno su postali prvi pčelari u gradu Poreču, veli nam gospodin Petar Banko, predsjednik Udruge pčelara Nektar iz Poreča, koji nam je velikodušno pomogao u ostvarenju dugo sanjanog projekta.
Novostvoreni strukovni eksperimentalni program agrotehničara u poljoprivrednoj školi Mate Balote Poreč započeo je prije četiri godine, kao prilika za stjecanje znanja i korisnih zanimanja, ne samo iz biljne već i animalne proizvodnje. Neki od izbornih predmeta iz animalne proizvodnje su: pčelarstvo, ribarstvo, ovčarstvo i kozarstvo, redom vrlo značajne grane za unapređenje poljoprivrede u Istri, koje su do sada zanemarene, ne samo u istarskoj svakodnevici, već i u školskom programu.
Prva godina Pčelarstva sadržavala je teorijski dio gradiva, ali pravo znanje dolazi tek praktičnim radom, kako za učenike, tako i za profesore. Upravo je to bio glavni razlog koji nas je potaknuo na izgradnju školskoga pčelinjaka, izrazito kompleksnog projekta za koji nam je valjalo prikupiti mnoštvo korisnih informacija od domaćih stručnjaka i uzgajivača. Istražili smo školski teren, a zatim zajedno odabrali najbolju moguću lokaciju. Suradnja i razumijevanje znanstvenika iz Instituta za poljoprivredu i turizam omogućili su nam pronalazak te posudbu dijela njihovog imanja, odmah pored meteorološke stanice, koji je ograđen i pod nadzorom.
Kao dio projekta, posjetili smo i Dane Meda u Pazinu, kako bismo pobliže upoznali opremu koju ćemo koristiti prilikom stvaranja pčelinjih košnica. Uz odobrenje ravnatelja Krešimira Bronića kupili smo najprije dvije košnice, dimilicu, šešire i rukavice. Pčelinji stan - košnice, pripremili smo za naše nove stanare. Za jednog pčelara to je zahtjevan i odgovoran posao, ali naših je ruku bilo mnogo pa smo s lakoćom i složno pripremili okvire te postavili satne osnove. Učenici tada 2. razreda agrotehničara pokazali su svojim trudom i zalaganjem kako nikada nisi prestar za učenje, niti premlad za postati učiteljem.
Kontaktirali smo zatim Udrugu pčelara Nektar, izvijestili ih o našem dosadašnjem radu, a oni su nam oduševljeno zauzvrat donirali još tri košnice s rojevima, podijelivši pritom uvijek korisne savjete o prehrani, napajanju i daljnoj brizi o zanimljivim novim stanarima.
Naša proširena pčelinja obitelj ovih se dana sprema za zimski san. Uz volju marljivih i ambicioznih mladih ljudi te pomoć iskusnih pčelara Poreštine dogodine ćemo imati naš prvi uspješan unos, slasni med.
Marina Čanić
Iako se na Poreštini našla nekolicina profesionalnih pčelara, agrotehničari Srednje škole Mate Balote odnedavno su postali prvi pčelari u gradu Poreču, veli nam gospodin Petar Banko, predsjednik Udruge pčelara Nektar iz Poreča, koji nam je velikodušno pomogao u ostvarenju dugo sanjanog projekta.
Novostvoreni strukovni eksperimentalni program agrotehničara u poljoprivrednoj školi Mate Balote Poreč započeo je prije četiri godine, kao prilika za stjecanje znanja i korisnih zanimanja, ne samo iz biljne već i animalne proizvodnje. Neki od izbornih predmeta iz animalne proizvodnje su: pčelarstvo, ribarstvo, ovčarstvo i kozarstvo, redom vrlo značajne grane za unapređenje poljoprivrede u Istri, koje su do sada zanemarene, ne samo u istarskoj svakodnevici, već i u školskom programu.
Prva godina Pčelarstva sadržavala je teorijski dio gradiva, ali pravo znanje dolazi tek praktičnim radom, kako za učenike, tako i za profesore. Upravo je to bio glavni razlog koji nas je potaknuo na izgradnju školskoga pčelinjaka, izrazito kompleksnog projekta za koji nam je valjalo prikupiti mnoštvo korisnih informacija od domaćih stručnjaka i uzgajivača. Istražili smo školski teren, a zatim zajedno odabrali najbolju moguću lokaciju. Suradnja i razumijevanje znanstvenika iz Instituta za poljoprivredu i turizam omogućili su nam pronalazak te posudbu dijela njihovog imanja, odmah pored meteorološke stanice, koji je ograđen i pod nadzorom.
Kao dio projekta, posjetili smo i Dane Meda u Pazinu, kako bismo pobliže upoznali opremu koju ćemo koristiti prilikom stvaranja pčelinjih košnica. Uz odobrenje ravnatelja Krešimira Bronića kupili smo najprije dvije košnice, dimilicu, šešire i rukavice. Pčelinji stan - košnice, pripremili smo za naše nove stanare. Za jednog pčelara to je zahtjevan i odgovoran posao, ali naših je ruku bilo mnogo pa smo s lakoćom i složno pripremili okvire te postavili satne osnove. Učenici tada 2. razreda agrotehničara pokazali su svojim trudom i zalaganjem kako nikada nisi prestar za učenje, niti premlad za postati učiteljem.
Kontaktirali smo zatim Udrugu pčelara Nektar, izvijestili ih o našem dosadašnjem radu, a oni su nam oduševljeno zauzvrat donirali još tri košnice s rojevima, podijelivši pritom uvijek korisne savjete o prehrani, napajanju i daljnoj brizi o zanimljivim novim stanarima.
Naša proširena pčelinja obitelj ovih se dana sprema za zimski san. Uz volju marljivih i ambicioznih mladih ljudi te pomoć iskusnih pčelara Poreštine dogodine ćemo imati naš prvi uspješan unos, slasni med.
Marina Čanić