preskoči na sadržaj

Srednja škola Mate Balote Poreč

Login

  Non scholae, sed vitae discimus.

Tražilica
« Srpanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Deutschunterricht

 

ŠTO JE DSD?

Naši učenici koji uče njemački kao strani jezik mogu na našoj školi besplatno polagati ispite za sticanje Njemačke jezične diplome I i II koje izdaje njemačko Ministarstvo kulture (DSD I i DSD II der KMK). Kao takva, naša je škola partner drugim školama s programom za Njemačku jezičnu diplomu koje povezuje inicijativa partnerskih škola Ministarstva vanjskih poslova Republike Njemačke. Kako bi uspješno položili ispit kojim će steći Njemačku jezičnu diplomu II, učenicima je omogućeno pohađanje fakultativne nastave iz predmeta Njemački jezik – nastava za Njemačku jezičnu diplomu. Kroz projektnu nastavu i uz komunikativni pristup učenju jezika učenici u okviru ovog predmeta razvijaju kompetencije koje su preduvjet za uspjeh na ispitu.

DSD I i DSD II su međunarodno priznati certifikati. Ispiti se održavaju istovremeno širom svijeta u studenom i prosincu za DSD II te u ožujku i travnju za DSD I. Učenici koji polože ispit za DSD II stekli su jezične preduvjete za studij u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj. Ispiti za DSD I i DSD II su standardizirani prema Zajedničkom europskom referentnom okviru za jezike. Ispitom za DSD I provjeravaju se jezične kompetencije na razini A2, odnosno B1, a za DSD II na razini B2, odnosno C1. Učenici koji steknu diplomu DSD I mogu se dobro koristiti njemačkim jezikom u svakodnevnim situacijama, a učenici s položenim ispitom za DSD II vladaju jezikom obrazovanih govornika njemačkog jezika i mogu se uključiti u visokoškolsko obrazovanje.

Opis ispita i primjeri setova ispitnih materijala mogu se naći na:

htps://www.bva.bund.de/DE/

Organisation/Abteilungen/Abteilung_ZfA/

Auslandsschularbeit/DSD/node/html

Program za Njemačku jezičnu diplomu na našoj školi podržava Središnjica za škole u inozemstvu (Zentralstelle für das Auslandsschulwesen – ZfA). ZfA je njemačka državna institucija koja zajedno s našim nastavnicima njemačkog jezika provodi program i ispite za Njemačku jezičnu diplomu na našoj školi, organizira stručne skupove za usavršavanje nastavnika kao i radionice za razvijanje vještine pisanja te jezične i projektne kampove za učenike uključene u nastavu za Njemačku jezičnu diplomu.

dr. sc. Ulrich Dronske

Fachberater/Koordinator (ZfA)

Zentrale für das Auslandsschulwesen

 

Projektno orijentirana nastava: Njemački nije težak ni dosadan!

Učenici drugog i trećeg razreda jezične gimnazije te trećeg razreda ekonomskog usmjerenja Srednje škole Mate Balote Poreč zajedno sa svojom profesoricom njemačkog jezika, Mirjam Blažević, još su jednom rekli odlučno „NE“ klasičnim i zastarjelim metodama učenja te se hrabro i ambiciozno upustili u istraživanje svih prednosti i mogućnosti koje im moderne tehnologije i mediji mogu pružiti u učenju stranog jezika.

Ovo je, naime, treća godina za redom da učenici naše škole sudjeluju na međunarodnom online-projektu Goethe-Instituta Milano zajedno s učenicima iz još osam mediteranskih država Europe i Afrike. ( više OVDJE) Tema ovogodišnjeg projekta posvećena je dvjestotoj obljetnici objavljivanja Grimmovih bajki, a učenici su svijet fantastičnih likova, prepun preokreta i intriga, upoznavali radeći podijeljeni u dvije skupine.

FANTASTISCHE WELT ISTRIENS

Prva skupina pozabavila se poviješću, točnije mitološkim svijetom drevne Istre, rezultat čega je knjiga saga i legendi Istre na njemačkom jeziku, te saga o Argonautima, tj. Legenada o tome kako je nastalo ime Istra i Pula. 


Sagen und lLegenden aus Istrien from mirjambla

Druga se skupina bavila svijetom moderne bajke. Zajedno s gimnazijalcima iz Zrenjanina/Srbija i Arte/Gračka, počeli su stvarati modernu bajku u stripu koja je na internetskim portalima objavljivana u nastavcima. Učenici svake škole osmišljavali su svaki svoj nastavak kao odgovor na prethodni koji su objavili učenici jedne od druge dvije škole. To je doprinijelo stalnoj napetosti i zanimljivosti čitave priče zato što se ni u jednom trenutku nije mogao predvidjeti njezin nastavak ili konačni završetak. Nisu ga mogli predvidjeti ni sami autori, a kamo li čitatelji pa je popularnost ovog projekta iz dana u dan sve više rasla.Kako bi njihova treća kreativna godina u potpunosti ostala u znaku broja tri, učenici su sudjelovali i na natječaju za najkreativniji strip Goethe-Instituta Zagreb na teme: nastava, turizam i mašta bez granica. Rezultate ovog natječaja još očekujemo, a nadamo se i ponekoj nagradi. 

MODERNES MAERCHEN

 

Ovim su projektima učenici saznali mnoge nove informacije i zanimljivosti vezane uz zavičajnu povijest, a naučili su se koristiti i brojnim složenim kompjuterskim i internetskim programima što će im uvelike olakšati da savladaju sve informatičke izazove budućnosti. Osim toga, stekli su brojna poznanstva, prijateljstva te upoznali najrazličitije običaje i kulture.

Na posljetku, njihovo poznavanje njemačkog jezika znatno se poboljšalo, a da pritom nisu imali osjećaj kako im je nešto dosadno, teško, naporno ili kako moraju puno učiti. Nije li ovakav način stjecanja znanja nešto čemu bismo svi trebali težiti?

Online-evaluacija je još u tijeku.

 

 

 

Nina Čuš, 3.jg 

 

preskoči na navigaciju