« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Učenici drugog i trećeg razreda jezične gimnazije te trećeg razreda ekonomskog usmjerenja Srednje škole Mate Balote Poreč zajedno sa svojom profesoricom njemačkog jezika, Mirjam Blažević, još su jednom rekli odlučno „NE“ klasičnim i zastarjelim metodama učenja te se hrabro i ambiciozno upustili u istraživanje svih prednosti i mogućnosti koje im moderne tehnologije i mediji mogu pružiti u učenju stranog jezika.
Ovo je, naime, treća godina za redom da učenici naše škole sudjeluju na međunarodnom online-projektu Goethe-Instituta Milano zajedno s učenicima iz još osam mediteranskih država Europe i Afrike. ( više OVDJE) Tema ovogodišnjeg projekta posvećena je dvjestotoj obljetnici objavljivanja Grimmovih bajki, a učenici su svijet fantastičnih likova, prepun preokreta i intriga, upoznavali radeći podijeljeni u dvije skupine.
Prva skupina pozabavila se poviješću, točnije mitološkim svijetom drevne Istre, rezultat čega je knjiga saga i legendi Istre na njemačkom jeziku, te saga o Argonautima, tj. Legenada o tome kako je nastalo ime Istra i Pula.
Druga se skupina bavila svijetom moderne bajke. Zajedno s gimnazijalcima iz Zrenjanina/Srbija i Arte/Gračka, počeli su stvarati modernu bajku u stripu koja je na internetskim portalima objavljivana u nastavcima. Učenici svake škole osmišljavali su svaki svoj nastavak kao odgovor na prethodni koji su objavili učenici jedne od druge dvije škole. To je doprinijelo stalnoj napetosti i zanimljivosti čitave priče zato što se ni u jednom trenutku nije mogao predvidjeti njezin nastavak ili konačni završetak. Nisu ga mogli predvidjeti ni sami autori, a kamo li čitatelji pa je popularnost ovog projekta iz dana u dan sve više rasla.Kako bi njihova treća kreativna godina u potpunosti ostala u znaku broja tri, učenici su sudjelovali i na natječaju za najkreativniji strip Goethe-Instituta Zagreb na teme: nastava, turizam i mašta bez granica. Rezultate ovog natječaja još očekujemo, a nadamo se i ponekoj nagradi.
Ovim su projektima učenici saznali mnoge nove informacije i zanimljivosti vezane uz zavičajnu povijest, a naučili su se koristiti i brojnim složenim kompjuterskim i internetskim programima što će im uvelike olakšati da savladaju sve informatičke izazove budućnosti. Osim toga, stekli su brojna poznanstva, prijateljstva te upoznali najrazličitije običaje i kulture.
Na posljetku, njihovo poznavanje njemačkog jezika znatno se poboljšalo, a da pritom nisu imali osjećaj kako im je nešto dosadno, teško, naporno ili kako moraju puno učiti. Nije li ovakav način stjecanja znanja nešto čemu bismo svi trebali težiti?
Online-evaluacija je još u tijeku.
Nina Čuš, 3.jg