« Ožujak 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Danas, 27. ožujka 2014., održan je radijski intervju u kojem smo predstavili našu školu kao eko-školu. S četvero učenika i s profesoricom Marinom Čanić razgovarao je poznati voditelj Radija Poreč Frenki Burgi. Emisija će se emitirati u utorak, 1. travnja, u 13:20 h. Toplo Vam preporučamo da poslušate emisiju, a ako ne možete, pročitajte tekst.
Profesorica Čanić uvela nas je u temu:
Dobar dan i lijep pozdrav svim slušateljima. Sa nama su učenici naše škole pa bi njima prepustila riječ o našoj eko-školi, a ja bih rekla samo nekoliko vlastitih misli o ekologiji. Ekologija je znanost kojom se bave neki znanstvenici, ali ono što ona poučava treba biti dio nas, treba biti stil života svakog od nas. Vremena više nemamo i danas nije dovoljno samo reći brinimo o okolišu kao da je to tuđa briga o nekom tuđem životu. To mora biti briga svakog pojedinca jer se radio o opstanku života kakvog poznajemo i kakvog svi želimo. Prva odgovornost je na roditeljima da odgajaju svoju djecu osjetljivima na pitanje okoliša i prirode. Zadaća odgajatelja, učitelja i profesora je odgojiti i obrazovati generacije kako bi bile sposobne da donose odluke o opstanku i razvitku društva u budućnosti. Nije dovoljno odraditi jedan ili nekoliko eko-dana u godini. U strukovnim programima srednjih škola biologija, kemija i fizika jako su malo zastupljene, a upravo kroz te prirodne znanosti mladi ljudi uče zakonitosti prirode i na temelju stečenog znanja mogu donositi kvalitetne izbore za život u budućnosti.
Zatim su učenici (Marina, Emilija, Damir i Mihael) odgovarali na pitanja radijskog voditelja.
Što je to eko-škola?
Eko-škola je zapravo program unutar školskih ustanova (vrtića, osnovnih i srednjih škola) gdje se provodi odgoj i obrazovanje za okoliš. Nije to sam na području Republike Hrvatske, već obuhvaća Europu i svijet. Sve je to vlasništvo organizacije Foundation for Environmental Education koju je osnovalo Vijeće Europe i djeluje već dugi niz godina. Cilj je ugradnja odgoja i obrazovanja okoliša u cijeli obrazovni sustav i svakodnevni život. Potrebno je stvoriti učenicima i profesorima naviku brige za okoliš te ih osposobiti za donošenje odluka koje će utjecati na razvitak društva.
Što rade eko-škole?
Eko-škole ponajprije usmjeravaju provedbu nastavnih sadržaja o zaštiti okoliša da se shvati važnost zaštite okoliša. Tu je i niz praktičnih koraka i aktivnosti izvan nastave koji stvaraju svjesnost učenika i drugih djelatnika škole o okolišu koja daje određenu odgovornost koja se prenosi dalje na obitelj i širu lokalnu zajednicu.
Kako vi provodite program eko-škole?
Pa, kroz sedam koraka. Prvo se formira odbor eko-škole. Zatim se ocjenjuje stanje okoliša i stvara plan djelovanja eko-škole. Također se prati i ocjenjuje stanje tijekom cijele godine. Peti je korak rad prema nastavnom planu i programu odnosno uključivanje eko-sadržaja u redovnu nastavu. Vrlo je važno i obavješćivanje javnosti i uključivanje medija zbog čega smo i mi danas ovdje. Posljednji korak jest tvorba Eko-kodeksa o kojemu će biti poslije govora.
Sudjeluju li svi u radu eko-škole?
Uključeni su svi sudionici škole: učenici, ravnatelj, psihologinja, profesori i, naravno, roditelji.
Tko prati rad eko-škole?
Rad naše škole prati Eko-odbor i Eko-patrola. Oni pokreću sve aktivnosti eko-škole i brinu se o njihovom izvođenju, a prema njihovim se odlukama zatim vodi zapisnik kako bi projekti škole bio što pregledniji.
Kada ste postali eko-škola?
Eko-škola smo postali 2002. g. na temu Otpad. Tada je počeo i aktivni rad eko-patrole koji su deset mjeseci pratili stanje otpada u školi i izvan nje. Inače, nakon priključenja škola dobiva status koji je obavezna obnavljati svake dvije godine.
Koji status imate sada i kako se obnavlja status eko-škole?
Sada držimo srebrni status koji ćemo upravo ove godine pretvoriti u zlatni – već smo se prijavili za obnovu. Škola mora dokazati da je u provedbi programa prema zacrtanim ciljevima otišla korak dalje i proširila rad na izabranim temama, te sve aktivnosti mora dokumentirati.
Pomaže li vam netko iz lokalne zajednice?
Da, pomagače ovog projekta nazivamo kumovima, a to su Grad Poreč, Usluga Poreč, Poljoprivredni institut, Istarska županija i još mnogi drugi; to su svi koji su na financijski ili bilo koji drugi način pomogli u realizaciji programa.
Što vi to točno radite u školi?
Kao što je već rečeno, eko-škola, odnosno ekologija nije samo sakupljanje smeća, već osvješćivanje građanstva o očuvanju planeta Zemlje. Tako se ona i u našoj školi no provodi samo kao izvannastavna aktivnost već i u samoj nastavi. Svaki profesor iz svog programa izdvaja eko-teme odnosno u svakoj temi pronalazi nešto eko.
U sklopu eko-programa naša škola prvenstveno obilježava eko-dan i sudjeluje na eko-kvizu, ali obilježava i mnoge druge značajne dane kao što su Dan hrane, Dan planeta Zemlje, Dan žena, Valentinovo, Maškare. Osim toga, provode se i mnoge humanitarne akcije te škola sudjeluje i u europskim eko-projektima.
Važnu ulogu u programu eko-škole ima i eko-patrola. To je skupina učenika zaduženih za kontrolu i praćenje rada na određenoj temi. Oni nadgledaju postupanje ostalih učenika i profesora te vode eko-dnevnik, izrađuju foto-dokumentaciju, video zapise i drugo.
Dajte nam primjer što konkretno radite.
Barem jedan dan u godini održavamo eko projektni dan i ove godine odlučili smo se da će to biti na dan Grada Poreča (30.04). Održat će se sportski turnir, zavičajni kviz u suradnji sa Zavičajnim muzejom Poreštine, školski eko-kviz. U gradu će se postaviti štand zadruge, štand vježbeničke tvrtke i štand u povodu Dana Europe. Dio će učenika planinariti u Tarskoj vali.
Nadalje, poslušali smo eko-kodeks koji se nalazi u prilogu.
Uz to, završili smo jednom porukom.
Mi smo sastavni dio prirode i ovisimo o njoj, stoga poslušajte naše misli, razmislite i djelujte slušajući vlastitu intuiciju. Poruka je također u prilogu.