« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Lamb and olive oil...What else?!
Prva aktivnost koju smo proveli u projektu je Predstavljanje projekta i radni dogovor u SŠ Mate Balote za eko projektni dan sa predstavnicima ugostiteljske škole iz Pule koji su partneri u projektu koji je održan 21.9.2018. Učenici obje škole su putem PP prezentacija predstavili dotadašnje aktivnosti na projektu. Dogovorene su daljnje aktivnosti i suradnja dviju škola.
Slijedeća aktivnost bila je berba maslina u školskom masliniku SŠ Mate Balote Poreč u listopadu 2018. Učenici uključeni u projekt su sudjelovali u berbi maslina različitih sorata. Berba maslina je u sklopu vježbi predmeta Voćarstvo i Tehnologije mediteranskih kultura. Učenici su izradili PP prezentaciju sa temama „Berba maslina“ i „Sortiment maslina u Istri“. U studenom su učenici 3. razreda i mentori u sklopu projekta posjetili OPG-u Grubić. Posjetili su uljaru u kojoj se na moderan način prerađuje maslina, a u sklopu uljare nalazi se i muzej sa prikazom tradicijskog načina prerada maslina. Učenici su napravili PP prezentaciju koju su prezentirali u Puli. 11.12.2018. slijedeća aktivnost bilo je predstavljanje projekta i radni dogovor u ugostiteljskoj školi u Puli sa predstavnicima obje škole koji su partneri u projektu. Učenici obje škole su putem PP prezentacija predstavili dotadašnje aktivnosti na projektu. Dogovorene su daljnje aktivnosti i suradnja dviju škola. Nakon sastanka održao se svečani domjenak na temu maslinovog ulja.
U veljači 2020. u školskom masliniku SŠ Mate Balote Poreč, učenici uključeni u projekt su sudjelovali u rezidbi maslina različitih sorata. Rezidba maslina je u sklopu vježbi predmeta Voćarstvo i Tehnologije mediteranskih kultura. Učenici su izradili PP prezentaciju sa temom „Rezidba maslina u školskom vrtu“. U travnju su učenici uključeni u projekt su sudjelovali u rezidbi maslina različitih sorata u masliniku OŠ Vladimira Nazora, Vrsar. Uzgojni oblik koji su primijenili je vaza. Rezidba maslina je u sklopu vježbi predmeta Voćarstvo i Tehnologije mediteranskih kultura. Učenici su izradili PP prezentaciju sa temom „Rezidba maslina u OŠ V. Nazora, Vrsar“.
Učenici su tijekom školske godine 2018/2019 kroz vježbe izrađivali PPT prezentacije o uzgoju maslina i preradi te su na Google platformu projekta postavili sve prezentacije i ostale materijale vezane za temu uzgoja maslina i maslinovog ulja, na taj način su upoznali kolege iz Francuske sa maslinom kao poljoprivrednom kulturom. Svi materijali koje su izradili rezultat su njihovog rada na nastavi kroz predmete Voćarstvo i Tehnologije mediteranskih kultura. Teme koje su obradili su - sorte maslina, orezivanje i berba maslina, razmnožavanje i prerada maslina.
U svibnju 2019. počeli smo sa pripremama za mobilnost Francuza u Poreč. Osmislili smo program njihovog posjeta te ga usuglasili sa kolegama. Mobilnost Francuskih učenika je trajala od 13.10 do 19.10 2019. Kroz tih tjedan dana posjetili su uljaru Grubić u Balama i uljaru Agrolagune u Poreču gdje su se upoznali iz prve ruke sa preradom maslina koja je već započela tako da su mogli iz prve ruke vidjeti samu preradu. Posjetili su Muzej maslinovog ulja u Puli gdje su se mogli upoznati sa povijesti i tradicijom uzgoja maslina u Istri te im je održana degustacijska radionica o kvaliteti maslinovog ulja. Na Institutu za poljoprivredu i turizam u Poreču su kroz predavanja koja je održala dr.sc. Barbara Sladonja se upoznali sa uzgojem maslina u Istri, faktorima važnim za dobivanje kvalitetnog maslinovog ulja te sa kriterijima kvalitete maslinovog ulja. U školi smo imali radionice na temu uzgoja maslina na kojima su učenici mogli prokomentirati viđeno i naučeno tokom prethodnih dana. Predzadnji dan profesori su imali sastanak na kojem su prokomentirali rad na projektu, eventualna pitanja oko administracije te je dogovoren daljnji rad i suradnja na aktivnostima. Osim stručnog dijela, naše goste smo upoznali i sa kulturnim i prirodnim znamenitostima našega kraja – Arenom i užim centrom Pule, Eufrazijevom bazilikom i Decumanovom ulicom u Poreču, Vrsarom, Limskim kanalom i uzgojem školjaka. Tijekom ove mobilnosti učenici su na jednoj od radionica u školi osmislili i logo projekta.
Naše aktivnosti su se nastavile i u školskoj godini 2019/2020, te smo u listopadu posjetili uljaru Agrolagune, obavili berbu maslina u školskom masliniku tijekom studenog. Učenici su kroz rad u učeničkoj zadruzi Parentino pobrane masline dali na preradu, te pripremili za tržište – punili su ga u boce, izradili etiketu, te boce zatvorili, etiketirali i spremili na skladištenje do upotrebe. Tijekom listopada počeli smo se pripremati za našu mobilnost u Francusku.
Na žalost, mobilnost se nije ostvarila. Projekt je produžen za dodatnih 6 mjeseci, uz dogovor sa partnerima iz Francuske da ćemo ostvariti mobilnost u listopadu.
Tijekom online nastave, do kraja školske godine učenici su kroz predmete Hranidba životinja i Ovčarstvo i kozarstvo stekli predznanja o uzgoju i hranidbi ovaca, kroz Voćarstvo i Tehnologije mediteranskih kultura proširili su znanja o uzgoju i preradi maslina te kroz predmet Marketing u poljoprivrednoj proizvodnji se upoznali sa stavljanjem maslinovog ulja na tržište i tržištem maslinovog ulja u Hrvatskoj.
Tijekom školske godine 2020./2021. opet smo obavili berbu i preradu maslina te dobiveno ulje punili u boce. Sa učenicima smo posjetili OPG Macan koji se bavi uzgojem Istarske pramenke – autohtone istarske pasmine ovaca. Tijekom tog posjeta učenici su stekli znanja iz prve ruke o držanju ovaca, zahtjevima te konkretne pasmine prema uvjetima držanja, načinu hranidbe i proizvodima od ove ovce.
Sve što su naučili tijekom ovog posjeta učenici su predstavili svojim kolegama iz Francuske tijekom on line mobilnosti koja je održana 23. – 29. 11. 2020. Sa kolegama iz Francuske smo dogovorili program, koji se naslanjao na naš prvobitni program mobilnosti uživo.
U ponedjeljak su nam kolege iz Francuske na Google platformu projekta postavili materijale o farmama za uzgoj ovaca iz njihovog područja.
U srijedu su nam postavili nove materijale o uzgoju ovaca i proizvodnji ovčjeg sira Roquefort i kviz. Mi smo sa učenicima materijale proučili, učenici su odgovorili na pitanja iz kviza i u petak smo imali još jedan sastanak putem aplikacije Zoom na kojem smo dodatno proučili materijale sa kolegama iz Francuske i provjerili točnost odgovora.
1. dan: PONEDJELJAK 23. STUDENI 2020.
Rad na dokumentima objavljenim na Google Disku
- O regiji Aveyron
- Uzgoj ovaca i proizvodnja ovčjeg mlijeka u Okcitaniji
- Službeni znakovi kvalitete Red Label Agneau du Quercy i Pays d´Oc, AOP Barèges Gavarnie i IGP Lozère
2. dan: UTORAK 24. STUDENI 2020.
Kvizovi na teme od prethodnog dana. Dobivene materijale smo proučili sa učenicima te smo odgovorili na pitanja. Na google platformu su postavljene križaljka i pitanja za naše učenike.
3. dan: SRIJEDA 25. STUDENI 2020.
U srijedu smo imali zajednički sastanak putem aplikacije Zoom na kojem smo komentirali materijale i provjerili točnost odgovora naših učenika.
4. dan: ČETVRTAK, 26. STUDENI 2020.
Rad na dokumentima objavljenim na Google Disku
- Le Larzac i selo Roquefort
- predstavljanje 3 farme ovaca
- Podrumi Gabriela Couleta
- Kvizovi i razna pitanja
- predstavljanje Istarske pramenke
5. dan: PETAK, 27. STUDENI 2020.
Video konferencija:
Prezentacija posjećenih farmi i podruma Gabriel Coulet od strane francuskih i hrvatskih učenika na engleskom jeziku.
Ispravak kvizova i raznih pitanja objavljenih dan ranije.
Kroz ovo strateško partnerstvo obogatili smo rad u našoj školi, omogućili učenicima razvoj njihovih potencijala i širenje vidika kroz praktičan rad, upoznavanje novih ljudi i regija. Kroz sve aktivnosti iz ovog projekta učenici su stekli uvid u stanje maslinarstva i proizvodnju maslinovog ulja u našoj regiji. Upoznali su se i sa regijom Occitane i uzgojem ovaca na tom području. Prve aktivnosti tijekom kojih smo se sastajali sa partnerima iz Pule doprinjele su profesionalnom razvoju, prepoznavanju različitih vještina koje su im potrebne za daljnje obrazovanje i rad.
U početku projekta učenici su kroz predstavljanje svoje regije partnerima iz Francuske mogli spoznati vrijednost prirodnih, kulturnih, povijesnih i ekonomskih obilježja Istre a upoznali su se sa regijom Occitane. Usporedili su regije i mogli su razviti pozitivne stavove prema drugoj europskoj zemlji.
Aktivnosti koje obuhvaćaju praktičan rad uzgoja maslina, prerade maslinovog ulja i njegovu pripremu za tržište su bile namijenjene razvoju vještina kod učenika, omogućile su im povezivanje teoretskih znanja sa praksom. To smo nadopunili posjetima uljarama i uzgajivačima maslina kod kojih su učenici mogli naučiti kako u stvarnosti funkcionira OPG, koji su problemi koji se mogu javiti, ali i komparativne prednosti i prepoznatljivost naše regije u uzgoju maslina. Kroz ove poslove dobili su motivaciju i veću satisfakciju u obavljanju svakodnevnih učeničkih obaveza.
Tijekom trajanja projekta sve obrađene teme smo implementirali u redovnu nastavu pri čemu smo puno uspoređivali načine rada, poljoprivredu jedne i druge regije, marketing proizvoda. Radom na različitim aspektima projekta učenici su razvijali svoje digitalne kompetencije, osjećaj za druge jezike, proširili vokabular engleskog jezika koji je bio službeni jezik komunikacije u projektu. Razvijali su smisao za poduzetništvo i inicijativu te za razvoj svoje buduće profesije.
Mirela Marković prof.