|
|||||
Projekt Grad koji diše
O projektu
U projektu promocije skrbi o našoj urbanoj atmosferi planiran je niz aktivnosti s učenicima drugih razreda naše škole koji se na nastavi Biologije bave disciplinom Ekologija, kao i s učenicima smjera tehničar nutricionist trećeg razreda koji se Ekologijom bave kao cjelogodišnjim predmetom. Projektne aktivnosti će svake školske godine započinjati obilaskom laboratorija Nastavnog zavoda za javno zdravstvo u Rijeci koji se bavi utvrđivanjem kvalitete zraka na našem području kako bi učenici dobili potrebne informacije o statusu problema, najvećim polutantima u zraku, zagađivačima i mjerama koje se trenutno provode za kontrolu kvalitete zraka. Nakon prikupljanja podataka napisat ćemo pregledni članak o načinima praćenja kvalitete zraka na području grada Rijeke. S obzirom da smo zbog pandemije korona virusa bili spriječeni u provedbi niza javnih akcija na Korzu, ekološkim tržnicama našega grada, vrtićima i školama na kojima smo trebali educirati građanstvo o korisnim sobnim biljkama koje mogu apsorbirati polutante iz zraka, spomenute aktivnosti ćemo zamijeniti slanjem digitalnih brošura o navedenim biljkama, kao i slanjem odabranog paketa „živih“ biljaka uz potreban sadni materijal svim srednjim školama grada. Osmišljene igrokaze za provedbu u vrtićima koji su imali za cilj približiti najmlađima važnost brige za zrak koji dišemo ostavljamo za provedbu za sljedeću školsku godinu. Bogatstvo likova, inovativnost i izražen stav rese igrokaze razreda II-7 kojeg ovdje srčano pohvaljujemo.
U suradnji s grupom solidarne razmjene Rijeka i Udrugom Ekoregija Kostrena smo planirali postavljanje učeničkog štanda na mjesečne tržnice ekoloških proizvoda na kojem bi bile prezentirane biljke koje iznadprosječno apsorbiraju ugljični dioksid u odnosu na jedinicu mase, a istu aktivnost ove godine nadomještamo izradom brošure o drvenastim biljkama pogodnima za sadnju uz gradske prometnice. Brošuru ćemo objaviti ovdje na web stranici škole te na web stranici udruge Ekoregija Kostrena. Umjesto zaključne aktivnosti koja je trebala biti velika romobilijada na Korzu na kojoj bismo promovirali načine smanjenja vlastitog CO2 otiska, organizirali bismo školski natječaj na kojem će učenici odabranih drugih i jednog trećeg razreda temeljem podastrte literature na online satovima Biologije pisati esej o načinima značajnog smanjenja vlastitog ekološkog odnosno ugljičnog otiska, a autoricu ili autora pobjedničkog eseja ćemo nagraditi bonom za knjižaru.
Problemi na koje želimo utjecati i ciljevi projekta
Prije svega želimo podići svijest o ovisnosti ljudskog zdravlja i kvalitete zraka. Želimo potaknuti promišljanje o koracima koje poduzimamo u svakodnevnom životu i o utjecaju istih na atmosferu. Želimo informirati građanstvo o recentnim istraživanjima djelatnika Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, kao i redovitim aktivnostima laboratorija za kvalitetu zraka. Smatramo da su ključ rješenja većine problema upravo djeca i mladi, stoga želimo promovirati odgovorno ponašanje vrtićarcima i školarcima, kao i potaknuti djecu i mlade, no i starije građane našega grada na kretanje korištenjem snage vlastitih mišića. Biljke su također ključ našeg rješenja, smatramo. Stoga ćemo napraviti probir najkorisnijih biljaka apsorbera zračnih polutanata i dijeliti njihove sadnice i popratni sadni materijal svim kabinetima za Biologiju svih srednjih škola grada Rijeke uz brošure s opisanim povoljnim svojstvima svake od odabranih biljaka. Opsežnije biltene s duljim popisom sobnih, kao i biljaka za uzgoj na otvorenom u gradovima poslat ćemo svim nastavnicima Biologije osnovnih škola grada Rijeke koje će moći primijeniti na satu građanskog odgoja.
Pokrovitelj projekta
Platforma za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.” provela je javni natječaj „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“ putem kojega je i naša škola uz ostalih devet škola u državi ostvarila pravo na novčanu potporu za provedbu projekta Grad koji diše u konkurenciji pedeset projekata koji su na natječaju vrednovani.
Natječaj za učenički esej Moj ugljični otisak
Otvaramo natječaj za učenički esej "Moj ugljični otisak" u sklopu projekta Grad koji diše financiranog posredstvom Platforme za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.”
Kriteriji za odabir pobjedničkog eseja bit će sljedeći: broj i provedivost predloženih mjera za smanjenje osobnog ugljičnog otiska, dobro uklopljeni kvalitetni podatci iz literature, smislenost strukture eseja, jasnoća u izražavanju stava, iskazano razumijevanje pojma ugljični otisak. Svaka navedena stavka može donijeti 1,2 ili 3 boda, esej može steći maksimalno 15 bodova (ocjenjivači su nastavnici Biologije). Eseji koji steknu 15 bodova odnosno 10 najboljih eseja (ukoliko ih manje od 10 stekne 15 bodova) bit će objavljeni (bez imena autora) na web stranici škole, a učenici će dobiti priliku glasati za najbolji esej. Učenica ili učenik autor pobjedničkog eseja biti će nagrađen(a) bonom od 150kn za knjižaru Profil, a učenici autori eseja koji su stekli najveći broj bodova će biti predloženi za pohvalu razrednih vijeća.
Na natječaj se mogu javiti svi učenici Medicinske škole u Rijeci koji su se kroz 4 sata online nastave Biologije upoznali s konceptima ekološkog odnosno ugljičnog otiska kroz preporučenu literaturu i video sadržaje.
Natječaj će biti otvoren do 3.6.2020.
Radujemo se čitanju vaših eseja!
Medicinska škola u Rijeci ima razvijenu misiju koja je proizašla iz duge i bogate medicinske prakse u Gradu Rijeci koja je formirala visoko kvalitetnu obrazovnu instituciju za potrebe zdravstvenih kadrova unutar Republike Hrvatske . Škola ima regionalni i nacionalni značaj. Medicinska škola u Rijeci obrazuje zdravstvene brandove u suvremenom hrvatskom odnosno europskom okruženju prema potrebama tržišta rada.
Ravnatelj
Alen Vukelić,dr.med.