preskoči na sadržaj

Ugostiteljsko-turističko učilište Zagreb

Login
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Samovrednovanje
Anketa
Bolje učimo na:



Forum
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
PEDAGOŠKA NADAHNUĆA ZA RODITELJE
Autor: Mladen Smodlaka, 28. 10. 2022.

Dragi roditelji,

inspirirana našom suradnjom i osluškivanjem vaših potreba, ove godine osmislila sam ciklus Pedagoških nadahnuća za roditelje. Želja mi je ohrabriti vas u izazovima roditeljstva i podsjetiti da niste sami. Zajednički možemo kreirati paletu pedagoških alata koje vam mogu biti podrška pri odrastanju vaše djece. S veseljem ću biti s vama na putu stvaranja sretnih i iskrenih odnosa u okviru odgovornosti koje nudi svjesno roditeljstvo. Biti roditelj je veličanstveno iskustvo i kao takvo ima raznolikih faza. Kada nam je premisa ljubav, uvijek ćemo uspjeti, a dok se ne sretnemo na nekom obliku savjetodavnog rada koji vam nudim, šaljem par pedagoških nadahnuća za roditelje.

Vaša pedagoginja Sanja Sever-Carnevali, prof.


  1. ŠALJIMO DJETETU PORUKU DA JE VOLJENO

Naravno da tijekom odrastanja djeteta postoji cijeli niz izazova i situacija u kojima je odgojni utjecaj neophodan pri formiranju životnih vrijednosti. Naravno da ponekad naiđemo na dječje otpore. Motivirajmo se uvijek razdvojiti dijete od njegovog postupka i svaki puta kada mu nastojimo osvijestiti da određeni postupak ima i učinkovitije mogućnosti, potrudimo se da osjeća da je voljeno. Neka odrasta u ozračju da se ponekad nismo slagali s njegovim postupcima, da smo nudili alternativna rješenja, ali da ga uvijek bezuvjetno volimo.

 

  1. ODGAJAJMO PRIMJEROM

Većina roditelja želi pristojno, samouvjereno dijete koje izbjegava viku, ružne riječi, uvrede, osuđivanje, omalovažavanje, ucjenjivanje i kažnjavanje. Nekako nam se čini da djeca puno više kopiraju nas odrasle nego što se to nama čini. To pred nas stavlja visoki stupanj odgovornosti da i mi budemo roditelji koji ne viču, ne govore ružne riječi, ne vrijeđaju, ne osuđuju, ne omalovažavaju, ne ucjenjuju i ne kažnjavaju. Kada osvijestimo da su to metode koje koristimo kada smo nemoćni, možemo se odlučiti i za alternativne metode kojima ćemo ojačati svoju roditeljsku ulogu, a pritom odgajati vlastitim primjerom. Budimo promjena koju želimo vidjeti u svome djetetu.

 

  1. BUDIMO PRISUTNI

Nije određeno u satima, nije određeno u danima, definirano je u posvećenosti i fokusiranosti. Kada ste s djetetom, kada vam priča, kada želi podijeliti s vama događaje, situacije, interese, probleme, zahtjeve, budite prisutni. Posvetite mu svu vašu pažnju. Kada to nije moguće, jer i roditelji su ljudi, zamolite za strpljenje i predložite trenutak u kojem ćete mu moći pokloniti svu svoju prisutnost. Održite obećanje.

 

 

 

 

  1. PONUDIMO DJETETU MOGUĆNOST IZBORA

U skladu s vašim procjenama, baziranim na procjeni djetetovih dobnih mogućnosti, ponudite im obiteljsku atmosferu u kojoj je moguće razmijeniti mišljenja i ponuditi argumente. Pravo na izbor i pravo na mišljenje doprinosiosnaživanju samopouzdanja, a samim time i stvaranju odličnih preduvjeta za odrastanje.

 

  1. POŠTUJTE DIJETE I KADA DONESE NEODGOVARAJUĆUJU ODLUKU

Pogreške su dio života, ili mudrije rečeno, dio životnih škola. Svi griješimo. Ono po čemu se razlikujemo je ponavljamo li svoje greške ili ne. I naša djeca griješe. Pomognimo im da i sami to osvijeste, a najbolji put je kroz razumijevanje. Razumijevanje ne znači da se slažemo s postupkom. Znači da smo spremni pomoći djetetu da uvidi svoju grešku, pronađe alternativne izbore za sljedeći put i ne ponovi grešku. I kada pogriješi, prema djetetu se potrebno odnositi s poštovanjem. Tako razvijamo i njegovu empatiju kako će reagirati na tuđe greške i kako će se samo prema sebi odnositi kada pogriješi.

 

Do sljedećeg nadahnuća želim vam inspirativne, ljubavlju obgrljene, trenutke s vašom djecom



Priloženi dokumenti:
PEDAGOSKA_NADAHNUCA_ZA_RODITELJE.docx (19.18 KB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju