« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Dragi roditelji,
inspirirana našom suradnjom i osluškivanjem vaših potreba, ove godine osmislila sam ciklus Pedagoških nadahnuća za roditelje. Želja mi je ohrabriti vas u izazovima roditeljstva i podsjetiti da niste sami. Zajednički možemo kreirati paletu pedagoških alata koje vam mogu biti podrška pri odrastanju vaše djece. S veseljem ću biti s vama na putu stvaranja sretnih i iskrenih odnosa u okviru odgovornosti koje nudi svjesno roditeljstvo. Biti roditelj je veličanstveno iskustvo i kao takvo ima raznolikih faza. Kada nam je premisa ljubav, uvijek ćemo uspjeti, a dok se ne sretnemo na nekom obliku savjetodavnog rada koji vam nudim, šaljem par pedagoških nadahnuća za roditelje.
Vaša pedagoginja Sanja Sever-Carnevali, prof.
Naravno da tijekom odrastanja djeteta postoji cijeli niz izazova i situacija u kojima je odgojni utjecaj neophodan pri formiranju životnih vrijednosti. Naravno da ponekad naiđemo na dječje otpore. Motivirajmo se uvijek razdvojiti dijete od njegovog postupka i svaki puta kada mu nastojimo osvijestiti da određeni postupak ima i učinkovitije mogućnosti, potrudimo se da osjeća da je voljeno. Neka odrasta u ozračju da se ponekad nismo slagali s njegovim postupcima, da smo nudili alternativna rješenja, ali da ga uvijek bezuvjetno volimo.
Većina roditelja želi pristojno, samouvjereno dijete koje izbjegava viku, ružne riječi, uvrede, osuđivanje, omalovažavanje, ucjenjivanje i kažnjavanje. Nekako nam se čini da djeca puno više kopiraju nas odrasle nego što se to nama čini. To pred nas stavlja visoki stupanj odgovornosti da i mi budemo roditelji koji ne viču, ne govore ružne riječi, ne vrijeđaju, ne osuđuju, ne omalovažavaju, ne ucjenjuju i ne kažnjavaju. Kada osvijestimo da su to metode koje koristimo kada smo nemoćni, možemo se odlučiti i za alternativne metode kojima ćemo ojačati svoju roditeljsku ulogu, a pritom odgajati vlastitim primjerom. Budimo promjena koju želimo vidjeti u svome djetetu.
Nije određeno u satima, nije određeno u danima, definirano je u posvećenosti i fokusiranosti. Kada ste s djetetom, kada vam priča, kada želi podijeliti s vama događaje, situacije, interese, probleme, zahtjeve, budite prisutni. Posvetite mu svu vašu pažnju. Kada to nije moguće, jer i roditelji su ljudi, zamolite za strpljenje i predložite trenutak u kojem ćete mu moći pokloniti svu svoju prisutnost. Održite obećanje.
U skladu s vašim procjenama, baziranim na procjeni djetetovih dobnih mogućnosti, ponudite im obiteljsku atmosferu u kojoj je moguće razmijeniti mišljenja i ponuditi argumente. Pravo na izbor i pravo na mišljenje doprinosiosnaživanju samopouzdanja, a samim time i stvaranju odličnih preduvjeta za odrastanje.
Pogreške su dio života, ili mudrije rečeno, dio životnih škola. Svi griješimo. Ono po čemu se razlikujemo je ponavljamo li svoje greške ili ne. I naša djeca griješe. Pomognimo im da i sami to osvijeste, a najbolji put je kroz razumijevanje. Razumijevanje ne znači da se slažemo s postupkom. Znači da smo spremni pomoći djetetu da uvidi svoju grešku, pronađe alternativne izbore za sljedeći put i ne ponovi grešku. I kada pogriješi, prema djetetu se potrebno odnositi s poštovanjem. Tako razvijamo i njegovu empatiju kako će reagirati na tuđe greške i kako će se samo prema sebi odnositi kada pogriješi.
Do sljedećeg nadahnuća želim vam inspirativne, ljubavlju obgrljene, trenutke s vašom djecom