preskoči na sadržaj

Osnovna škola Alojzija Stepinca Zagreb

Razgovor s psihologinjom

RADNO VRIJEME

 pauza za dnevni odmor:

prijepodnevna smjena 11:00-11:30,

poslijepodnevna smjena 15:00- 15:30

PONEDJELJAK

7:45- 13:45

UTORAK

12:00- 18:00

SRIJEDA

7:45- 13:45

ČETVRTAK

7:45- 13:45

PETAK

7:45- 13:45

 
broj telefona za dogovor: 01/ 6447- 983 (škola), 01/ 6447- 987(direktni)

S obzirom na sveobuhvatnost i opsežnost neposrednog rada u školi, te radi što učinkovitije organizacije rada na dvije lokacije, molim roditelje da kada imaju potrebu za razgovorom da se dogovorimo za termin (telefonski ili osobno). 

Zahvaljujem na razumijevanju,

S poštovanjem,

Mia Masnjak Kalčik, prof.psych.


9Th International Scientific and Professional

Od 2. do 4. listopada psihologinja je aktivno sudjelovala s prezentacijom teme utjecaja povratne informacije na učenje na stručnom usavršavanju na 9. Međunarodnoj znanstveno- stručnoj konferenciji "Otrok v gibanju" u Portorožu, Slovenija. Na konferenciji prezentirane su najnovije znanstvene i stručne spoznaje u radu s djecom, a izuzetno su primjenjive u radu s djecom te ih je moguće implementirati u svakodnevni rad s djecom u cilju postizanja kvalitetnijeg školskog okruženja. Psihiologinja će prenijeti kroz svakodnevni rad i prezentaciju stečena znanja učiteljima Škole. 


Sretan roditelj za sretno dijete

Centar Sirius

 

Radionice za roditelje iz jednoroditeljskih obitelji

 

1) (Ne) učinkoviti stilovi roditeljstva- 24.11.

2) Odgojno učinikovita komunikacija -1.12.

3) Kako disciplinirati dijete -8.12.

4) Kako upravljati vrmenom -15.12.

5) Razvoj samopoštovanja kod djeteta -22.12.

Vrijeme održavanja radionica: 18:00- 19:30

 

Besplatna pomoć jednoroditeljskim obiteljima pri učenju školskog gradiva uz prethodnu predbilježbu. 

 

Aktivnosti su besplatne, projekt financira Grad Zagreb

 

Mjesto održavanja: Centar Sirius, Bužanova 10, zagreb

Tel: 01/6701- 224

e- mail: info@centar-sirius.hr

 


Besplatni otvoreni dani

Dijete s ADHD-om ima poteškoće u funkcioniranju i potreban mu je mir,  pojačana struktura i organizacija.

Važno je uvijek zapamtiti da dijete s ADHD-om koje vas ignorira, sramoti ili ne posluša, to ne radi namjerno.

Kao što je roditelju naporno imati dijete s ADHD-om, tako je i djetetu naporno imati ADHD.


Dijete želi zadovoljiti, želi poslušati, no ne zna kako. Svjesno je samo da ga stalno netko kritizira i da okolina s njim nije zadovoljna, ali ne zna kako da to promijeni.

 

POLIKLINIKA KOCIJAN HERCIGONJA, Lipovečka 17

VAS POZIVA

13. LISTOPADA,ČETVRTAK 08-20H

NA

„DAN OTVORENIH VRATA“

 

Roditelji i djeca, bake, djedovi, učitelji, stručnjaci; 

Poliklinika Kocijan Hercigonja otvara svoja vrata za sve zainteresirane povodom Tjedna ADHD-a.

Iskoristite priliku i BESPLATNO dođite na:

VJEŽBE PAŽNJE Play Attention sustavom
PROCJENU PONAŠANJA KOJA UPUĆUJU NA ADHD (skale DSM i SNAP)
TESTIRANJE kratkoročnog, dugoročnog i radnog pamćenja
TESTIRANJE numeričkog i verbalnog pamćenja
SAVJETOVANJE RODITELJA

 

Budite prvi i zabilježite svoj termin na e-mail: kocijanhercigonja@inet.hr

Veselimo se Vašem dolasku!


Centar Sirius

ZDRAVO ODRASTANJE

 

RADIONICE ZA RODITELJE

1) Odgojno učinkovita komunikacija 20.10.

2) Tehnike discipliniranja 27.10.

3) Samopoštovanje kod djece 3.11.

4) Rješavanje sukoba u obitelji 10.11.

5) Kako zaštititi dijete od ovisnosti 17.11.

Vrijeme održavanja: 18:00- 19:30

Projekt financira Grad Zagreb

Radionice su BESPLATNE

Mjesto održavanja: Bužanova 10, zagreb

Informacije i prijave

01/ 6701-224, info@centar-sirius.hr

 


Logopedski tretman

Poštovani,

i ove godine Udruga BKVelebit u sklopu prevencije neprihvatljivog ponašanja koje se često javlja zbog nemogućnosti savladavanja školskog gradiva u djece osnovnoškolaca provodi aktivnosti:

1) POMOĆ U UČENJU UZ SOCIJALIZACIJU

2) LOGOPEDSKA POMOĆ I EDUKACIJSKO-REHABILITACIJSKA POMOĆ UZ PROMICANJE

    TOLERANCIJE I PRAVA NA RAZLIČITOST


U aktivnosti se mogu uključiti i djeca predškolci, djeca koja idu po prilagođenom i individualiziranom programu te posebice su dobrodošla romska djeca.

Sa poštovanjem direktor Udruge,
Nevenka Borjan, prof.mr.

kont. 0981625067


Besplatne radionice za roditelje- Centar Sirius

 

Teme:

1. Odgojno učinkovita komunikacija- 8.2.

2. Discipliniranje djeteta- 11.2.

3. Razvoj samopoštovanja kod djeteta- 22.2.

4. Rješavanje sukoba u obitelji- 25.2.

5. Kako dijete zaštiti od ovisnosti- 7.3.

 

Vrijeme održavanja radionica: 18.00-19.30

Mjesto održavanja: Trnjanska cesta 59A, zagreb

Informacije i prijave

tel: 01/6310 389 ili na e- mail: info@centar-sirius.hr

Radionice se održavaju u okviru projekta financiranog od strane Ministarstva zdravlja.


PROFESIONALNO INFORMIRANJE I USMJERAVANJE

Profesionalno informiranje i usmjeravanje za učenike 8. razreda

Tijekom šk. god. 2015./2016. u radionice i predavanja biti će uključeni učenici  8. razreda (8.a i 8.b), roditelji i razrednici.

Cilj provođenja  je pomoć učenicima i njihovim roditeljima pri odabiru odgovarajuće srednje škole za nastavak školovanja učenika. Vrlo je važno da su očekivanja što realnija kako bi daljnje školovanje učenika bilo što uspješnije, stoga će rezultati upitnika pripomoći u odabiru uz brojene druge faktore koje je potrebno uzeti u obzir. Roditelji i učenici imaju mogućnost i za individualna razgovor pri donošenju odluke.

Slijedeće aktivnosti -stručna suradnica psihologinja Mia Masnjak:

 

1. RADIONICA S UČENICIMA- "TEST KARIJERE" i "TEST SPOSOBNOSTI I INTERESA" -13.11.2015.

2. RADIONICA O REZULTATIMA S UČENICIMA I RAZREDNICIMA- 11.-12.mj 2015.

3. RODITELJSKI SASTANAK- PREZENTACIJA REZULTATA- 1.mj 2016.


RADIONICA

ODGOJNO SAVJETOVALIŠTE CENTRA ZA REHABILITACIJU

PRI EDUKACIJSKO- REHABILITACIJSKOM FAKULTETU U ZAGREBU

Trening socio-emocionalnih vještina (2015)

Voditeljice:

doc.dr.sc. Josipa Mihić
dr.sc. Dora Dodig Hundrić

Vremenski okvir: prosinac 2015. do veljača 2016.

Broj susreta: 8 (1x tjedno po 75 min), četvrtkom od 17.30 do 18.45

Potrebno je prijaviti se Odgojnom savjetovalištu.

Sadržaj po datumima:

1. 3.12.2015.

Upoznavanje i grupni dogovor;

Vještina predstavljanja i slika o sebi

2. 10.12.2015.

Razumijevanje mojih osjećaja - sreća

3. 17.12.2015.

Moje ponašanje – kako da bude dobro i meni i drugima?

4. 14.01.2016.

Razumijevanje mojih osjećaja - ljutnja

5. 21.01.2016.

Moje ponašanje - samokontrola ili kako se nositi s ljutnjom

6. 04.02.2016.

Vještina sklapanja prijateljstva i zašto se ponekad sramim?

7. 11.02.2016.

Vještina rješavanja problema

8. 18.02.2016.

Završni susret – što smo sve naučili i kako nam je bilo?

Dodjela potvrdnica 

 


RADIONICA

Radionica u organizaciji Centra za edukaciju i savjetovanje "Sunce" održat će se  30.11.2015. u 19 sati na adresi Albaharijeva 2, Zagreb. Radionicu će voditi Maria Tomić Preiner, dipl. psihologinja i dipl.soc. radnica.

Neka se moja djeca prestanu svađati!

Svaki roditelj, koji je tata i mama dvoje ili više djece, zna kako bratsko-sestrinska ljubav ponekad zna biti izazovna. Često znaju čuti:

"On mi ne da onu igračku!"

"Mama, braco me je udario."

"Seka mi je uzela autić. "

Sve to popraćeno je plačem, suzama i vikom, a vi kao roditelj ponekad se osjećate bespomoćno i htjeli biste da taj sukob prestane. Ako je gore opisana situacija prisutna i u vašoj obitelji pozivamo Vas na radionicu:

„Neka se moja djeca prestanu svađati!“  u organizaciji Centra za edukaciju i savjetovanje „Sunce“.

Na radionici ćete naučiti:

·         Kako pomoći svojoj djeci da mirno riješe međusobne sukobe

·         Kako prilagoditi odgojne metode osobnosti svoga djeteta

·          Kako primjenjivati brze/svakodnevne metode za rješavanje svađe među djecom.

Radionica je besplatna  i financirana je od strane Gradskog ured za zdravstvo i Ministarstva socijalne politike i mladih. Radionica će se održati 30.11.2015. u 19 sati na adresi Albaharijeva 2, Zagreb. Radionicu će voditi Maria Tomić Preiner, dipl. psihologinja i dipl.soc. radnica.

Molimo vas da svoj dolazak potvrdite na e-mail maria.tomic.preiner@ti-si-sunce.hr ili na broj 091 5160 489.

 

Veselimo se Vašem dolasku!


PREDAVANJE ZA RODITELJE 4.-IH RAZREDA

Poštovani roditelji,

obaviještavamo Vas da će dana 10. ožujka 2015. na roditeljskim sastancima (4.a i 4.c razred)

biti održano predavanje psihologinje i pedagoginje s temom

"Prelazak iz 4. u 5. razred".

 


Predavanje za roditelje 5.-ih razreda: KAKO POMOĆI DJECI U UČENJU?

Poštovani roditelji naših petaša,

 

pozivam Vas na predavanje s temom:

 

“KAKO POMOĆI DJECI U UČENJU?”

 

Predavanje za roditelje završni je dio školskog projekta "Kako učiti?" u kojem su sudjelovali svi učenici 5.-ih razreda.

 

Datum: 18.2.2015.

Vrijeme: 17:30

Mjesto održavanja: učionica stranih jezika, 2. kat

OŠ Alojzija Stepinca

 

 

Priloženi dokumenti:
PREDAVANJE RODITELJI-za web.pdf


PROJEKT "PROFESIONALNO INFORMIRANJE"- 8. RAZREDI

PROJEKT „PROFESIONALNO INFORMIRANJE“

Tijekom šk. god. 2014./2015. u radionice i predavanja biti će uključeni učenici  8. razreda, roditelji i učitelji.

NOSITELJI AKTIVNOSTI U PROJEKTU:

stručna suradnica psihologinja Mia Masnjak

Ciljevi PROJEKTA:

Cilj provođenja projekta je pomoć učenicima i njihovim roditeljima pri odabiru odgovarajuće srednje škole za nastavak školovanja učenika. Vrlo je važno da su očekivanja što realnija kako bi daljnje školovanje učenika bilo što uspješnije, stoga će rezultati upitnika pripomoći u odabiru uz brojene druge faktore koje je potrebno uzeti u obzir. Roditelji i učenici imaju mogućnost i za individualna razgovor pri donošenju odluke.

NAČIN REALIZACIJE I VREMENIK AKTIVNOSTI:

Školska godina 2014./2015.

DETALJAN TROŠKOVNIK PROJEKTA:

PROJEKT JE BESPLATAN

Način vrednovanja i korištenja rezultata:

Vrednovanje se vrši evaluacijskim listićima.

Rezultati vrednovanje služe unapređivanju izvedbe projekta.

Projekt uključuje slijedeće aktivnosti:

1. RODITELJSKI SASTANAK- UVODNO PREDAVANJE

2. RADIONICA S UČENICIMA- "TEST KARIJERE" 

3. PREDAVANJE za roditelje rezultati

4. ČLANAK NA WEB STRANICI ŠKOLE


PROJEKT "KAKO USPJEŠNO UČITI"- 5. RAZREDI

PROJEKT "KAKO USPJEŠNO UČITI"   

Tijekom šk. god. 2014./2015. provoditi će se projekt uspješnog učenja u koji će biti uključeni učenici 5.-ih razreda kroz radionice i predavanja.

NOSITELJI AKTIVNOSTI U PROJEKTU:

stručna suradnica psihologinja Mia Masnjak

Ciljevi PROJEKTA:

·         povećanje efikasnosti u svakodnevnom učenju 

·         učenje problematičnog gradiva primjerenim tehnikama učenja (mnemotehnike, mentalne mape, flash kartice)

·         pratiti rezultate

·      nakon provedenih radionica učenici će moći:

·         planirati vrijeme i mjesto za učenje

·         sami izraditi mjesečni, tjedni i dnevni plan učenja

·         navesti korake u učenju

·         prepoznati koji stil učenja prevladava kod njih

·         kako koristiti strategije učenja (postavljanje pitanja, sažimanje, mnemotehnike, kognitivne mape, ponavljanje)

 

NAMJENA PROJEKTA:

Pomoći učenicima da nauče efikasnije planirati vrijeme i načine učenja, te da budu što uspješniji u učenju.

NAČIN REALIZACIJE I VREMENIK AKTIVNOSTI:

Školska godina 2014./2015. -studeni, prosinac, siječanj, veljača

DETALJAN TROŠKOVNIK PROJEKTA:

Projekt je besplatan.

Način vrednovanja i korištenja rezultata:

Vrednovanje se vrši evaluacijskim listićima i provjerama naučenog nakon radionica. Rezultati vrednovanje služe unapređivanju izvedbe projekta.

Projekt uključuje slijedeće aktivnosti:

1. RADIONICA za učenike

PLANIRANJE UČENJA 

2. RADIONICA za učenike

TIP UČENJA I STRATEGIJE UČENJA

3. RADIONICA za učenike

MNEMOTEHNIKE

4. RADIONICA za učenike

MENTALNE MAPE

3. PREDAVANJE za roditelje

4. ČLANAK NA WEB STRANICI ŠKOLE

5. PREDAVANJE za učitelje


PROJEKT "INTERNET I ELEKTRONIČKO NASILJE"- 7. I 8 RAZREDI

PROJEKT „INTERNET I ELEKTRONIČKO NASILJE“

Tijekom šk. god. 2014./2015. u radionice i predavanja biti će uključeni učenici 7. I 8. razreda, roditelji i učitelji.

 

NOSITELJI AKTIVNOSTI U PROJEKTU:

stručna suradnica psihologinja Mia Masnjak

Ciljevi PROJEKTA:

·         razumijevanje  pozitivnih strana korištenja interneta

·         podizanje razine svijesti kod učenika o opasnostima interneta

·         razvijanje osjećaja odgovornosti za djela koja su počinjena suprotno zakonskim odredbama, odnosno pobuditi svijest da činjenje kaznenih djela i prekršaja povlači za sobom i odgovarajuće sankcije

·         kod učenika potaknuti i razviti vještine kritičkog razmišljanja, sposobnost prepoznavanja rizičnih situacija, te ih podučiti o mogućnostima odabira

·         pratiti rezultate

 

NAMJENA PROJEKTA:

Upoznati učenike s pozitivnim i negativnim stranama korištenja interneta. Prevencija nepoželjnih oblika ponašanja na internetu, te prepoznavanje rizičnih situacija.

NAČIN REALIZACIJE I VREMENIK AKTIVNOSTI:

Školska godina 2014./2015.

DETALJAN TROŠKOVNIK PROJEKTA:

PROJEKT JE BESPLATAN

Način vrednovanja i korištenja rezultata:

Vrednovanje se vrši evaluacijskim listićima i provjerama naučenog nakon radionica

Rezultati vrednovanje služe unapređivanju izvedbe projekta.

Projekt uključuje slijedeće aktivnosti:

1. RADIONICA za učenike

Internet i elektroničko nasilje

2. ISTRAŽIVANJE  učestalosti elektroničkog nasilja u školi

3. PREDAVANJE za roditelje

4. ČLANAK NA WEB STRANICI ŠKOLE

5. PREDAVANJE za učitelje


Nasilje među djecom

10 dječjih zapovijedi za roditelje

10 ZAPOVIJEDI RODITELJIMA

1. Moje su ruke male - molim vas, ne tražite savršenstvo kad god namještam krevet, crtam ili bacam loptu. Moje su noge kratke - molim vas, usporite kako bih mogao/la ići u korak s vama.

2. Moje oči, poput vaših, nisu vidjele svijeta - molim vas, dopustite mi da uz vašu zaštitu istražujem, nemojte me nepotrebno sputavati.

3. Kućnih poslova će uvijek biti. Ja sam malen/a samo za kratko vrijeme - molim vas, uzmite si vremena da me poučite o ovom čudesnom svijetu. Činite to rado.

4. Moji su osjećaji krhki, stoga budite osjetljivi na moje potrebe i nemojte mi zanovijetati cijeli dan. (Ni vi ne biste voljeli da netko stalno gunđa zbog vaše radoznalosti). Postupajte sa mnom onako kako biste željeli da se s vama postupa.

5. Ja sam poseban dar. Čuvajte me, držite me odgovornom za moja djela, dajte mi smjernice u životu, grdite me s ljubavi.

6. Da bih rasao/la, vaše mi pohvale nisu nužne, ali mi je ohrabrenje neophodno. Molim vas, imajte mjeru kad kritizirate. Zapamtite, možete kritizirati ono što radim bez da kritizirate mene.

7. Molim vas, dajte mi slobodu da odlučujem za sebe. Dozvolite mi neuspjeh kako bih mogao/la učiti na svojim greškama. Tako ću jednog dana biti spreman/a donositi prave odluke koje od mene život traži.

8. Nemojte popravljati za mnom jer se tada osjećam kao da moj trud nije zadovoljio vaša očekivanja. Znam da je to teško, ali molim vas, nemojte me uspoređivati s mojim bratom ili sestrom. Ili s drugom djecom.

9. Ne bojte se otići na vikend bez mene. Djeca se trebaju odmoriti od svojih roditelja isto kao što roditelji trebaju odmor bez djece. Osim toga, to je izvrstan način da nama djeci pokažete da vam je itekako stalo do vašeg bračnog zajedništva.

10. Molim vas, budite mi primjer koji ću slijediti. Ja se radujem svakoj novoj spoznaji.

 

 


Dječji memorandum roditeljima

DJEČJI MEMORANDUM RODITELJIMA

Nemojte me razmaziti. Vrlo dobro znam da ne mogu imati sve što želim. Ja vas samo iskušavam.

Nemojte se bojati biti strogi. To mi se sviđa. Pokazuje mi gdje mi je mjesto i koje su mi granice.

Volim sigurnost i toplinu svoje obitelji. To mi daje temelj da rastem i razvijam se.

Nemojte se bojati kazniti me ako je potrebno, ali molim pravovremeno, objašnjeno i dosljedno kako bi naučio/la iz svojih pogrešaka.

Nemojte sa mnom na silu. To me uči da se jedino sila uvažava. Radije ću reagirati na uputu.

Nemojte biti nedoslijedni. To me zbunjuje i tjera me na to da pobjegnem od svake obveze.

Nemojte obećavati. Možda nećete moći izvršiti svako obećanje pa ću izgubiti vjeru u vas.


VAŽNOST SNA ZA ŠKOLARCE

VAŽNOST SNA ZA ŠKOLARCE

Sva su djeca jedinstvena, različita i svako dijete za sebe je posebno. Kao u svim područjima funkcioniranja postoje individualne razlike i u navikama spavanja. Mnogi roditelji nailaze na teškoće u komunikaciji s djecom kada se približava vrijeme spavanja ili buđenja. Roditelji često mogu čuti rečenice slične „Mama molim te još pet minuta!“. Neka ih djeca izgovaraju s namjerom da ostanu dulje budna i odgledaju svoju omiljenu seriju ili da se dulje igraju, a druga njome nastoje produljiti vrijeme spavanja i kasnije otići u vrtić, školu…

Koliko je sna djeci potrebno u određenom razvojnom razdoblju? Kako postaviti granice i uvesti pravila spavanja? Kako roditelji mogu sami sebe ojačati da bi se lakše nosili s djetetovim ritmom spavanja?

Sva živa bića trebaju san. San je primarna aktivnost mozga tijekom ranog razvoja. Ritam budnosti i spavanja reguliran je ritmom dana i noći, a potrebno je određeno vrijeme da se ta dva ritma usklade. To se počinje događati nakon otprilike 6 tjedana od rođenja, a ravnomjerni ciklusi uspostave se u prosjeku nakon 3 do 6 mjeseci. Do druge godine većina djece više vremena provede spavajući nego u budnom stanju pa, prema nekim istraživanjima, 40 posto djetinjstva provedu spavajući. San je za djecu osobito važan jer izravno utječe na njihov psihički i fizički razvoj.

Razlikujemo dvije vrste sna: 

  • non-REM faza ili pasivni san tijekom kojeg je pojačana opskrba mišića krvlju, energija se pohranjuje, tkivo se obnavlja i raste, izlučuju se hormoni za rast i razvoj.
  • REM faza ili aktivni san tijekom kojeg je mozak aktivan i tada sanjamo. Tijelo nam je mirno, a disanje i puls nepravilni.

Bebe provedu 50 posto vremena u svakoj od tih faza koje se izmjenjuju otprilike svakih 50 minuta. U prosjeku, u dobi od 6 mjeseci REM faza zauzima oko 30 posto sna. Kad dijete dosegne predškolsku dob, faze se izmjenjuju otprilike svakih 90 minuta.

Važnost sna kod školske djece
Koliko god naglašavali razloge važnosti kvalitetnog sna u slučaju djece se ti razlozi višestruko povećavaju a svi su jednako važni za pravilan razvoj i rast djece. Stručnjaci se danas slažu u jednom; da je za psihološki i fizički razvoj djeci školske dobi potrebno je 10 do 11 sati sna shodno njihovim dnevnim školskim i vanškolskim obavezama ali i osjetno većim vremenom koju današnja djeca provedu pred TV, računalom i  surfanju internetom. Djeca ove dobi imaju sve manje slobodnog vremena – povećava se količina obveza koje trebaju ispuniti nakon škole, poput pisanje domaćih zadaća, odlazaka na sportski trening, u glazbenu školu i sl.

Jedan od ključnih razloga koji izaziva poteškoće kod usnivanja je način prehrane odnosno konzumacija gaziranih pića s dodatkom kofeina (Coca – Cola, ledeni čaj, energetska pića). Nedostatak sna značajno se odražava na pamćenje, mogućnosti odlučivanja, emotivnu stabilnost pa čak i imunitet školske djece. Neka istraživanja pokazala su kako je gledanje televizije neposredno prije spavanja povezano s odbijanjem odlaska u krevet, poteškoćama usnivanja, anksioznošću prije spavanja te s manjom ukupnom količinom sna. Bilo kakve poteškoće ili nepravilnosti povezane sa spavanjem mogu voditi ka čestim promjenama raspoloženja, poteškoćama u ponašanju poput hiperaktivnosti i kognitivnih problema koji potom utječu na djetetovu sposobnost učenja u školi.

 

Kako djetetu olakšati i uljepšati spavanje?

·   Neka uspavljivanje bude dio svakodnevne rutine prije spavanja

·   Budite dosljedni pri postavljanju vremenske granice kad vaše dijete treba ići na spavanje – slobodno ga upozorite da za npr. pola sata treba biti u krevetu

·   Dozvolite djetetu da, u okviru pravila koja ste vi postavili, nešto može i samo izabrati (npr. koju pidžamu želi obući, s kojom igračkom želi spavati i sl.)

·   Ako vašem djetetu to odgovara, možete tiho pustiti neku laganu glazbu

·   Nježno ušuškajte dijete prije spavanja kako bi se osjećalo sigurno i zaštićeno

·   Starije dijete ili adolescenta potaknite da na vrijeme ide spavati kako bi se dovoljno odmorio prije jutarnjeg polaska u školu

Roditelji, mislite i na sebe…

·   spavajte i odmarajte se kad i vaše dijete spava (i danju i noću)

·   isključite telefon

·   tražite i prihvatite pomoć prijatelja i rodbine (osobito kad vam ju nude)

·   odgodite obaveze koje ne morate odmah ispuniti (npr. prljavo posuđe neće nikud pobjeći)

·   posvetite određeno vrijeme sebi – otiđite u šetnju, nazovite prijateljicu, obavite toliko odgađani shopping… – ako vi niste dobro neće ni vaše dijete biti dobro

·   ako postoji u vašoj lokalnoj zajednici, učlanite se u neku grupu roditelja – razmjena iskustava s roditeljima koji su to već prošli mogla bi vam iznimno koristiti, a i bolje ćete se osjećati kad čujete da i još netko ima poteškoće u odgoju djeteta slične vašima

 

Nužno je naglasiti kako je svako dijete jedinstveno, drugačije i posebno – kako u svemu ostalom, tako se te razlike primjećuju i pri navikama spavanja. Ne postoji jedan sigurni recept kako odgojiti dijete koje dobro spava. Jedino rješenje je da ga od njegove rane dobi pokušavate naučiti zdravim navikama spavanja koje će možda potrajati cijeli život.

 

Kako osigurati kvalitetan san?

Da odmah definiramo da je san spontano stanje i da je nemoguće prisiliti djecu da spavaju a da pri tome ne doživite njihov otpor, plač i svađu shodno njihovom stanju razdražljivosti. Dakle potreban je proces koji bi nakon nekog vremena postao rutina i s time spriječio stres i djetetu i Vama oko odlaska na spavanje. Ono što ne ide na ruku roditeljima je da djeca preko praznika, naročito onih ljetnih, u pravilu ostaju predugo budna i samim time poremete rutinu odlaska na spavanje koji imaju tijekom školske godine.
Najbolji način da se uspostavi zdrava rutina spavanja za početak nove školske godine je da djeca idu spavati ranije nekoliko tjedana prije početka nastave. Za manju djecu, pokušajte uspostaviti određene rutine, kao što su topla kupka, međuobrok i uspavljivanje. Na taj način će djeca početi povezivati rutinu sa spavanjem, a na kraju će se i radovati samom odlasku u krevet.
Iako je djeci primamljivo ići u krevet sa mobitelom, zaspati uz film ili omiljenu televizijsku seriju, to je zapravo vrlo štetno za dobar san. Djeca, u prosjeku, u svojim sobama imaju tri do četiri elektronske naprave koje im oduzimaju dragocjeno vrijeme. Čak i gledanje televizije u krevetu, prije odlaska na spavanje, može smanjiti vrijeme spavanja do 20 minuta svake noći, što se isprva ne čini mnogo, ali u tjedan dana oduzima 2 sata i 20 minuta sna. Stručnjaci sa Sveučilišta u  Alabami preporučuju roditeljima da iz dječje sobe uklone sve elektronske naprave – kompjutere, televizor, igrice i sve ono što odvlači pažnju djeteta od zdravog sna. Vrlo je bitno spavaću sobu učiniti mjestom za spavanje, a ne mjestom za zabavu.


I na kraju, najbitniji element da bi djeca spavala duže, imala su veću razinu pozornosti, smanjenu impulzivnost i bili emocionalno stabilniji a shodno vremenu od 10 sati dnevno koje Vaše dijete provede u krevetu lako dolazimo do zaključka da za zdrav i kvalitetan san je zaslužan - madrac.

Ako želite da vaša djeca budu zdrava i postižu dobre rezultate u školi, spavanje i kvalitetan san bi trebali biti prioritet.


Besplatne instrukcije i radionice za djecu

BESPLATNE INSTRUKCIJE I RADIONICE ZA DJECU I MLADE

Centar za edukaciju i savjetovanje „Sunce“

u sklopu svog Savjetovališta Trešnjevka, nudi čitav niz usluga za djecu, mlade i odrasle osobe. Opći cilj „Savjetovališta u zajednici“ je razvijati i provoditi programe koji promiču i unapređuju razvoj i zdravlje pojedinca, obitelji i zajednice te graditi socijalno odgovornu zajednicu.

 

Savjetovalište Trešnjevka  pruža

BESPLATNE INSTRUKCIJE I  RADIONICE  ZA DJECU

za učenike osnovnih i srednji škola
 

Instrukcije

Počela je nova školska godina, a s njom i nove školske obaveze - učenje, zadaće, usmena ispitivanja, testovi. Ti si …

  • … učenica / učenik kojem treba pomoć u učenju i  dobivanju boljih ocjena ili jednostavno želiš da ti netko pomogne u učenju kako ne bi učio kampanjski samo nekoliko dana prije ispita?
  • … mama ili tata osnovnoškolca / osnovnoškolke koja ima poteškoće u savladavanju gradiva pojedinih predmeta ili jednostavno nema usvojene radne navike. Želite joj pomoći, a ne znate kako i pritom nemate financijska sredstva za plaćanje instrukcija?

 

Pomoć u savladavanju školskog gradiva pružaju studenti društveno – humanističkih i prirodoslovnih fakulteta.

 

 

Ostale besplatne radionice/aktivnosti na koje se možeš priključiti:

  • Radionica „Pomoć u učenju“, 10 radionica po 2 sata - kreativne tehnike učenja, organizacija vremena, kognitivne mape, motivacija, asocijativne metode... (s grupom krećemo kada se prikupi  minimalno 10 korisnika)
  • Individualna pomoć u učenju/instrukcije - prijave se prihvaćaju odmah, a početak ovisi o dostupnim volonterima
  • Program profesionalne orijentacije za srednjoškolce - u okviru kojeg će se održati radionice za „Buduće psihologe“ i „Buduće socijalne radnike“ u koje će biti uključeni srednjoškolci koji imaju aspiracije studirati psihologiju ili socijalni rad. Radionicama želimo omogućiti da srednjoškolci steknu dublji uvid u to koje konkretne poslove psiholozi i socijalni radnici rade te općenito raditi na popularizaciji ove dvije struke među srednjoškolcima. (prijave u tijeku na broj mobitela: 099/7520-660, a početak radionica se predviđa od siječnja 2015. godine)

 
 

Sve informacije i prijave na:

tel . 01/383-78-73; 099/7520-660 ili na e-mail:  info@ti-si-sunce.hr.


10 savjeta o djeci i internetu

10 SAVJETA O DJECI I INTERNETU

 

1. Dijete ne smijete plašiti opasnostima s Interneta, nego ga poučiti kako da ih svlada.

2. Žrtve Interneta postaju djeca koja su zaplašena, nesigurna, neupućena i koja nemaju povjerenje svojih roditelja.

3. Edukacija i povjerenje razvija kod djece osjećaj odgovornosti i spremnost za sučeljavanje s opasnostima na koje eventualno može naići pri surfanju.

4. Dijete je preporučljivo objektivno informirati i poučiti o prednostima Interneta, ali i o njegovim opasnostima.

5. Preporučljivo je da dijete prođe odgovarajuće osposobljavanje u školi ili u nekoj od ovlaštenih institucija za svladavanje računalnih programa.

6. Zabrana pristupa Internetu nije rješenje za vaše strahove, s djetetom dogovorite način i uvjete korištenja Interneta.

7. Zamolite dijete da vam pronalazi neke od informativnih ili poučnih stranica, pridružite se djetetu u tom istraživanju, pomognite mu u surfanju.

8. Računalu je mjesto u zajedničkoj radnoj sobi ili u dnevnom boravku; kako bi ga roditelj mogao nadzirati.

9. Pustite dijete da samo istražuje, neupadljivo i vrlo diskretno nadzirite i povremeno provjerite koje je adrese posjetilo vaše dijete i tko je sve posjetio vaše dijete, poštuje li dijete dogovore s vama.

10. Naučite dijete da su pravila lijepog ponašanja na Internetu ista ili su slična onima u stvarnom životu.

 

11 PRAVILA ZA RODITELJE

 

1. Internet može pomoći vašem djetetu u edukaciji te mu daje mogućnost pristupa informacijama o kakvoj su ljudi prije dvadesetak godina mogli samo sanjati. Međutim, velika sloboda i mnoštvo informacija nose sa sobom i veliku odgovornost. Ta odgovornost je vaša! Vi morate naučiti dijete kako se koristiti Internetom i objasniti mu što on zapravo jest. Na vama leži i odgovornost zaštite djeteta od stvari koje mu još uvijek nisu jasne. Evo nekoliko osnovnih pravila kojih se trebate držati.Držite računalo u dnevnoj, a ne u dječjoj sobi. Na taj ćete način imati puno bolju kontrolu nad aktivnostima svoga djeteta na računalu.

2. Naučite dovoljno o računalima, tako da djeci možete dati savjet te kako biste znali procijeniti što djeca na računalu rade.

3. Povremeno zajednički posjećujte internetske stranice kako biste se upoznali sa sklonostima i navikama vašeg djeteta na Internetu te provjerili što vaše dijete na Internetu zapravo radi.

4. Ohrabrujte dijete da vas pita o onome što ne zna te potičite razgovore o sadržajima na Internetu.

5. Mlađa djeca ne bi trebala posjećivati chat sobe, forume, Facebook i slična mjesta bez nadzora roditelja.

6. Uspostavite pravila vezana za ponašanje na Internetu, zapišite ih i napravite dogovor sa svojim djetetom.

7. Savjetujte dijete da se nikad i ni pod kojim uvjetima ne sastaje s osobama koje upozna putem Interneta, osim u vašoj pratnji.

8. Saznajte lozinke korisničkih računa kojima se služi vaše dijete (e-mail, chat, blog i sl.)

9. Savjetujte djecu da na Internetu ne smiju ostavljati osobne informacije poput adrese, broja mobitela, punog imena i prezimena te sličnih osobnih informacija.

10. Povremeno utipkajte ime svoga djeteta u Google da vidite pojavljuje li se i na kakvim stranicama.

11. Upoznajte se online prijateljima vašeg djeteta i pričajte s drugim roditeljima kako biste saznali koje stranice posjećuju njihova djeca.

Preuzeto sa: http://www.tvz.hr


Moje dijete u školi

PRIRUČNIK ZA RODITELJE DJECE S POSEBNIM EDUKACIJSKIM POTREBAMA

SAVJETOVALIŠTE EDUKACIJSKO- REHABILITACIJSKOG FAKULTETA U ZAGREBU  http://centar.erf.unizg.hr/

 


Sigurnost na internetu

 

Internet je velik izvor informacija, među kojima ima vrlo korisnih, ali i onih koje mogu biti opasne za djecu. Važno je biti informiran o mogućnostima i opasnostima koje internet donosi. Elektroničko zlostavljanje prijetnja je koja uključuje bilo kakav oblik višestruko slanih okrutnih, zlobnih, katkad i prijetećih poruka putem interneta ili mobitela, kojemu je cilj povrijediti, uznemiriti ili na bilo koji drugi način oštetiti dijete koje se ne može zaštititi od takvih postupaka, a prisutno je 24 sata na dan.

Odredite pravila ponašanja kojih se djeca trebaju pridržavati, od vremena provedenog za računalom, stranica koje posjećuju, prijatelja s kojima se dopisuju i sl.

Stalan kontakt s djecom i razgovor s njima najbolji su savjeti za zaštitu djece na internetu.

Primjenom sljedećeih savjeta omogućujete svom djetetu sigurnije korištenje internetom.

 

KRATKE SMJERNICE ZA RODITELJE VEZANE UZ DJETETOVO KORIŠTENJE INTERNETA:

  1. Pronađite vremena za djecu. Nemojte koristiti računalo i Internet umjesto dadilje.
  2. Naučite više o računalima tako da možete razgovarati s djecom o njima zanimljivim temama.
  3. Ograničite korištenje računala na jedan ili dva sata dnevno (dobro je uvesti jasna pravila, primjerice nema računala prije škole, prije spavanja, za vrijeme obroka ili prije nego što je napravljena zadaća).
  4. Razgovarajte s djetetom o opasnostima interneta i poučite ga da ne daje osobne podatke ni fotografije na internetu te da ne dogovara susrete s nepoznatim ljudima. Ako se dijete jako želi susresti s osobom koju je upoznalo preko interneta, onda to mora biti na javnom mjestu i u prisutnosti roditelja.
  5. Stavite računalo u dnevni boravak, ne u dječju sobu. Tako možete nadgledati djecu dok su na internetu i vidjeti koje stranice posjećuju.
  6. Pazite da vaše dijete ne provodi previše vremena ispred računala.
  7. Potičite korištenje računala kao oruđa za učenje i druženje, a ne isključivo za zabavu (npr. igrice).
  8. Upoznajte njihove internetske prijatelje onoliko koliko poznajete i ostale prijatelje.
  9. Naglasite svojoj djeci kako oni nisu krivi ako su žrtve virtualnog nasilja. Recite da im nećete zbog toga oduzeti pravo na korištenje računala to je glavni razlog što djeca ne govore odraslima kad su žrtve nasilja na internetu.

 

Ako roditelji doznaju da im je dijete žrtva nasilja preko interneta, trebaju poduzeti sljedeće:

-poučiti dijete da ne odgovara na nasilne, prijeteće ili na bilo kakav način sumnjive poruke

-ne brisati poruke ili slike, jer mogu poslužiti kao dokaz

-pokušati otkriti identitet nasilnika kako bi se mogle poduzeti adekvatne mjere za sprječavanje nasilja

-kontaktirati internet providera

-kontaktirati školu

-ako je identitet nasilnika poznat, pokušati kontaktirati njegove roditelje (jer postoji velika vjerojatnost da oni ne znaju kako se njihovo dijete nasilno ponaša)

-kontaktirati policiju ako poruke preko interneta sadrže prijetnje nasiljem, uhođenje, napastovanje, dječju pornografiju i sl.

 

Najčešće se roditelji ne ustručavaju preuzeti odgovornost za ponašanje svoje djece u igri, školi ili u kući nekog drugog. Ne mora biti drukčije ni kad je riječ o onome što se događa posredstvom moderne tehnologije. Roditelji trebaju razgovarati sa svojom djecom o kompjutorskoj etici, dogovoriti pravila ponašanja na internetu i, kao najvažnije, definirati posljedice kršenja tih pravila. Trebaju poučiti djecu da nikad ne pokazuju svoje lozinke ili da se ne svađaju i ne ponašaju nasilno na internetu.

 


ADHD - Deficit pažnje i poremećaj hiperaktivnosti

TJEDAN ADHD-a

Obilježavanje Tjedna ADHD-a
29.09. – 05.10.2014.

Mnoge nacionalne i regionalne organizacije u Europi tijekom rujna i listopada organiziraju aktivnosti kako bi podigle svjesnost o ADHD-u. Kao i svake godine, Udruga Buđenje organizira Tjedan ADHD-a koji će ove godine trajati od 29.09. do 05.10.2014.

Diljem Hrvatske održavati će se predavanja o danas najčešćem poremećaju kod školske djece koji je također prisutan i kod odraslih - ADHD.

30.09.2014. Zagreb od 18 do 20 sati
Klinika za dječje bolesti, Klaićeva 16  
ULAZ JE SLOBODAN!

 

ADHD (deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj) je danas načešći mentalni poremećaj kod djece a prisutan je i kod odraslih. Zastupljen je kod 3-8% školske djece. Glavni simptomi su nepažnja, hiperaktivnost i impulzivnost. Djeca s ADHD-om često budu prepoznata kao „zločesta“, „neodgojena“ i „lijena“, a zapravo pravim pristupom vidimo da su izrazito znatiželjna, maštovita i puna energije.

ADHD je  razvojni poremećaj nedostatka inhibicije ponašanja koji se očituje kao razvojno neodgovarajući stupanj nepažnje, pretjerane aktivnosti i impulzivnosti, a otežava samoregulaciju i organizaciju ponašanja u odnosu na budućnost. Što to znači? To znači da je dijete u usporedbi sa svojim vršnjacima znatno nemirnije, teško se koncentrira, naglo je u svojim reakcijama, izrazito teško se organizira i orjentira u odnosu na budućnost, zahtjevnije je od svojih vršnjaka… Termin razvojni poremećaj znači da su se navedena i slična ponašanja pojavljivala u dobi do ili oko sedme godine, mada ih vi možda niste doživljavali kao problem.

Djeca mogu imati kombinirane teškoće – i sa pažnjom i sa pretjeranom aktivnošću i sa impulzivnim ponašanjem, ali se mogu javljati i samo u jednom području.

Procjenjuje se da  se ADDH javlja kod 5-7 % školske djece, i to 4 do 5 puta češće kod dječaka nego kod djevojčica.

 

 

Literatura dostupna na internetu:

http://www.udrugapuz.hr/adhd.htm

http://www.budenje.hr/o_adhd.php


http://www.skole.hr/roditelji/savjeti?news_id=1570

http://www.poliklinika-djeca.hr/publikacije/hiperaktivno-dijete/

http://www.adhd-i-ja.hr/poremecaj-ponasanja-paznje/

http://www.istrazime.com/klinicka-psihologija/adhd-poremecaj-ili-poteskoca/

http://www.roditelji.hr/jaslice/razvoj/2321-add-poremecaj-deficita-paznje/

 

 


Kutak za roditelje

Sirius- Centar za psihološko savjetovanje, edukaciju i istraživanje

OBITELJSKA MEDIJACIJA


Do rujna 2014. godine besplatno provodimo usluge obiteljske medijacije. Pročitajte nešto više što je obiteljska medijacija i kada je primijeniti...

Obiteljska medijacija je metoda rješavanja problema i narušene komunikacije između članova obitelji pregovaranjem oko spornih tema.


To je kratkotrajni proces u kojem medijator članovima obitelji pomaže u identificiranju potreba, briga i strahova te osmišljavanju prihvatljivih  rješenja  sukoba kako bi se postigao zajednički sporazum s kojim su zadovoljne sve uključene strane.


Obiteljska medijacija preporuča se primijeniti kako bi se:
•    poboljšala narušena komunikacije između članova obitelji
•    smanjili sukobi među članovima obitelji 
•    postigao sporazum vezan uz sporna pitanja 
•    održao kontinuitet osobnih kontakata između roditelja i djece u slučaju razvoda
•    smanjili troškovi rastave i razvoda za stranke i za državu
•    skratilo vrijeme potrebno za rješenje spora.

Osnovne informacije o medijacijskom postupku

Obiteljska medijacija je postupak u kojem sudionici uz podršku medijatora/medijatorice nastoje doći do obostrano prihvatljivog rješenja spora radi kojeg su i ušli u postupak medijacije.

Obiteljski medijator/medijatorica radi na dobrobit svih sudionika medijacije i ne donosi niti predlaže rješenja spora sudionicima. Obiteljski medijator/medijatorica ima neutralnu ulogu u procesu medijacije i radi na postizanju dogovora koji je prihvatljiv svim uključenim stranama.

Obiteljska medijacija je dobrovoljan proces i može se prekinuti u svakom trenutku te svaki sudionik kao i obiteljski medijator/medijatorica imaju pravo tražiti prekid medijacije.

Obiteljska medijacija je povjerljiva što znači da medijator/medijatorica neće pojedinosti iz medijacijskog postupka iznositi nikome izvan tog postupka. Izuzetak od pravila povjerljivosti su prijetnje životu i zdravlju jednom od sudionika medijacije, medijatoru/medijatorici i/ili zanemarivanje i zlostavljanje djeteta.

Obiteljski medijator/medijatorica može imati odvojene sastanke sa svakim od sudionika medijacije ukoliko smatra da je to potrebno, a saznanja do kojih medijator dođe na tim sastancima su također povjerljiva i neće se spominjati trećim osobama bez odobrenja osobe od koje su ta saznanja potekla.

Uključivanje drugih osoba u obiteljsku medijaciju, osim potpisanih sudionika, moguće je jedino uz pristanak oba potpisana sudionika medijacije.

Obiteljski medijator/medijatorica ne pruža savjetodavne usluge niti usluge bračne i/ili obiteljske terapije.

Sporazum postignut na obiteljskoj medijaciji nema snagu ovršne isprave.


Tko provodi medijaciju

Branka Peurača - certificirana trenerica međunarodne obiteljske medijacije, završila poslijediplomski studij iz područja međunarodnih pregovora i razrješavanja sukoba

Mirela Miharija - prof. psihologije, pohađa Poslijediplomski stručni studij iz obiteljske medijacije.

 

http://www.centar-sirius.hr/


Static HTML

ŠKOLA

JELOVNIK

KORISNI LINKOVI

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
CMS za škole logo
Osnovna škola Alojzija Stepinca Zagreb / Palinovečka 42, HR-10000 Zagreb / os-astepinca-zg.skole.hr / ured@os-astepinca-zg.skole.hr
preskoči na navigaciju