Klikom na link ispunite obrazac: https://forms.office.com/e/yhvEhgLGDD
Word test 5razred.docx
Word test 6razred.docx
VJEZBA EXCEL.xlsx
NOVE FORMULE.xlsx
#HTML predlozak za vjezbu.TXT
NAREDBE HTML SVE.docx
Word - font - velicina - boja.docx
Word - rad s odlomkom.docx
Word - velicina slova - efekti - kopiranje i premjestanje.docx
Obrubi i sjencenja u tablici.docx
Polozaj i smjer teksta u tablici.docx
Umetanje tablica.docx
Umetanje redaka i stupaca.docx
Ponavljanje 1.docx
Ponavljanje 2.docx
Ponavljanje 3.docx
Ponavljanje 4.docx
Ponavljanje 5.docx
Ponavljanje 6.docx
Dragi učenici,
klikom na link možete igrati igricu "SUPER MARIO" koju je napravio naš učenik Tin Odoljević-7a:
https://turbowarp.org/641987896/fullscreen
Akvarij.sb
kretanje.sb
Varijable.sb
Spirale.sb
cvijet.sb
NASTAVA INFORMATIKE-UPUTE.docx
Tkinter kvadrat 3.py
INFORMATIKA
Predmet Informatika treba omogućiti učenicima upoznavanje s informacijskom i komunikacijskom tehnologijom. Nastavni sadržaji iz područja informacijske i komunikacijske tehnologije moraju učenicima omogućiti:
- stjecanje umijeća uporabe današnjih računala i primjenskih programa (vještine)
- upoznavanje s osnovnim načelima i idejama na kojima su zadana računala odnosno informacijska i komunikacijska tehnologija (temeljna znanja) te razvijanje sposobnosti za primjene informacijske i komunikacijske tehnologije u različitim primjenskim područjima
CILJ (SVRHA) UČENJA PREDMETA
Usvajanje znanja i vještina u radu na Windows 10 sučelju, s programskim alatima MS Word, MS Paint, MS PowerPoint, MS Excel, MS Access, MS Expression Web, MS Movie Maker; osnovno o programiranju – Logo, Scratch, Python, Microbit, mBot, Codecombat, Trči Marko te uporaba i primjena u svakidašnjem životu u rješavanju jednostavnijih problema.
Učenici su umreženi sa učiteljima putem OFFICE365 aplikacija koja je besplatna za sve učenike i učitelje. Putem portala učenici spremaju svoje radove u oblak One drive, razmjenjuju datoteke putem e-Maila, te preuzimaju od nastavnika zadatke.
Učenje predmeta informatike treba osposobiti učenike za:
- rješavanje problema
- komuniciranje putem različitih medija
- prikupljanje, organiziranje i analizu podataka te njihovo spajanje u informacije
- razumijevanje i kritičku ocjenu prikupljene informacije
- donošenje zaključaka na temelju prikupljenih informacija
- timski rad pri rješavanju problema
- pravilno koristiti informatičku tehnologiju
Po završetku osnovne škole učenici bi trebali biti u stanju:
- vješto upotrebljavati ulazno-izlazne naprave
- djelotvorno upotrebljavati pomagala za pristup do udaljenih informacija te za udaljeno komuniciranje
- prepoznati i odabrati prikladna tehnološka sredstva i alate za rješavanje određene klase problema
- razumjeti načine pohranjivanja informacija u računalima
- prepoznati sklopovske i programske probleme koji se pojavljuju u svakodnevnom radu i odabrati načine njihova otklanjanja…
Nastava informatike izvodi se kao izborni program, po 2 sata tjedno za učenike od petog do osmoga razreda za učenike osnovne škole Bukovac.
Također je organizirana Dodatna nastava iz robotike i pripreme za natjecanja.
Na izbornu nastavu informatike mogu se upisati svi učenici naše škole početkom svake nove školske godine. Svi zainteresirani mogu se javiti svome razredniku ili nastavniku informatike.
Danas informatički kabinet čini 16 učeničkih računala s LCD zaslonima, nastavnikovo računalo, projektor. Također su na raspolaganju dvije učionice budućnosti u sklopu projekte eŠkole u kojoj stoje na raspolaganju pametne ploče, projektor i 30 tableta, te 15 laptopa u sklopu suradnje sa Digitalnom akademijom-Algrebra. Sva računala umrežena su u lokalnu mrežu i vezom na Internet, te WIFI mrežom. Nastava se većim djelom odvija praktično, kroz vježbu - rad učenika na računalu.
Voditelji informatičke učionice su učitelji Darko Leskovar, Ivana Andrić.
ZA SVA PITANJA OBRATITE SE NA E-MAIL: darko.leskovar@skole.hr
Koordinatna grafika final.ppt
DOMACI ZADATAK 8 RAZRED.doc
Terrapin Logo.zip
HOMEWORK.doc
Uvod u HTML.doc
LOGO ZADACI 5.-8.RAZRED.doc
BIT.doc
Domaci uradak 6. razred.doc
GameMaker-Installer-8.1.exe
EXCEL vjezba.xls
vjezba za test.xlsx
BOZICNA KRIZALJKA.xlsx
HTML TABLICE.docx
Prezentacija CUC 2014 KA1 KA2.pptx
RADNI PLAN.docx
IMENIK.xls
NAREDBE HTML.docx
Python.zip
0 ispis podataka python.docx
1 osnovne uvodne vjezbe-ispis jednostavne racunalne operacije.docx
2 operacije-brojevi python.docx
2 1 racunalne operacije napredni python.docx
instalacija pythona.docx
MovieMaker.zip
Word-vjezba.docx
html vjezba.txt
KRATAK UPITNIK ZA 5 RAZREDE: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdMX2IOGZnfuHG3v3-fbp4ldvd-OuS-z8y9BC4ZXsBTBJO3Wg/viewform?vc=0&c=0&w=1&flr=0&usp=mail_form_link
KRATKA PROVJERA 5.C: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkeT0O7vg94VJjO7MrBkg4HVUMDg1TjE3M0hTMDhZM083OVBCQVRaWEFHRS4u
LINK ZA PYTHON: Ponovimo Python by Vesna Mikulić on Genially
LINK ZA MAPE I DATOTEKE: https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/3d6e2d9d-0e64-4d63-a459-e35a32768e69/
Mape i datoteke - kviz
Programiranje
Python - Radno okružje - kviz
Varijable - kviz
Python - vježba
Sat kodiranja - Hour of code
Kviz Crtamo s Poskokom
Kviz Alati preglednika Microsoft Edge
Kviz Kahoot Upotreba preglednika
Copyright slagalica
Multimedija kviz
Pixlr program za obradu fotografija
Powtoon program za izradu animiranih videozapisa
Najbrži prst - poboljšaj svoju brzinu tipkanja
____________________________________________________________
Mape i datoteke - vjezba.docx
Zadaci BlokPy.docx
02 - Ispravljanje teksta.doc
03 - Razmaknica i Enter.doc
04 - Upotreba tabulatora.doc
05 - Selekcija teksta.doc
06 - Osnove formatiranja teksta.doc
08 - Ubacivanje simbola.doc
09 - Pisanje indeksa i eksponenata.doc
10 - Uvlacenje teksta.doc
11 - Razine teksta.doc
12 - Numeriranje teksta.doc
53cut-copy.exe
53kviz2.zip
52Kodiraj.exe
Mojportal5 - 1.2. BITne igre.docx
01 - Pisanje i brisanje teksta.doc
Sigurnost na internetu - osmosmjerka i poveži parove
Silent Teacher - link
Ponašanje na mreži - kviz
Lažni profil - link
Privatnost na internetu - link
Digitalni otisci - link
Kratka provjera - Python - link
Mrežno povezivanje uređaja - kviz 1 i kviz 2
Vrste datoteke - kviz
PowerPoint - kviz 1
Računalne mreže: Klikom na link pokreni kviz!!! Sretno
Klikom na link pokreni CODECOMBAT za 7bc razred: https://codecombat.com/students?_cc=CoinSweetEnemy
Klikom na link pokreni CODECOMBAT za 7a razred: https://codecombat.com/students?_cc=FloorCityPaint
EXCEL KRATKA PROVJERA.docx
EXCEL formule.xls
EXCEL formule.docx
Prosjek ocjena.xlsx
trokut.txt
sesterokut.txt
kvadrat.txt
0 ispis podataka python.docx
jedrilica.txt
turtle kuca.py
web stranica html tekst slike.txt
test.txt
HTML vjezba.TXT
Mojportal7 1.2.Najvaznije mrezne komponente, dijeljenje mreznih resursa.docx
Mojportal7 1.3.Sigurnost i suradnja na mrezi.docx
Mojportal7 2.1.Osnove rada u programu, prikupljanje i unos podataka - 7.razred.docx
Mojportal7 2.2.Obrada podataka – matematicke formule i funkcije - 7.razred.docx
EXCEL VJEZBA.xlsx
BOZICNA KRIZALJKA.xlsx
Put oko svijeta-tablica.xlsx
ZNAKOVNI NIZOVI STRING.docx
PYTHON 7.pptx
Osnove informatike Strojna i programska oprema racunala.docx
HTML TABLICE.docx
MILIJUNAS.ppt
Who Wants To Be A Millionaire Croatia Tko Zeli Biti Milijunas Hrvatska.mp3
Who Wants To Be A Millionaire Croatia Tko Zeli Biti Milijunas Hrvatska.wav
2NaglavackeMjehurici.sb
lice profa.sb
1zadatakA.sb
2zadatakA.sb
rj3zadatakA vjezba.sb
rj1zadatakA vjezba.sb
FORMULA 1.sb
#1 MATEMATICKE OPERACIJE U PYTHONU ZADACI SA NASTAVE.txt
1.3. Logicke izjave i logicke funkcije.docx
1.4. Elektronicki logicki sklopovi i registri.docx
ZNAKOVNI NIZOVI STRING.docx
PYTHON 8 RAZRED final.pptx
Nastava informatike u osnovnoj školi
Danas u osnovnim školama obrazujemo generacije koje će raditi polovinom 21. st. Koja informatička znanja ih trebamo naučiti te na koji način? Koje funkcionalne zadaće obrazovnog procesa se mogu razvijati kroz nastavu informatike? Kako učenike pripremiti za proces cjeloživotnog učenja? Uloga učitelja je da učenike usmjeri kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju.
Navodimo dva primjera: - prvi primjer opisuje novu inačicu programskog jezika Logo - Terrapin Logo. Programski jezik Logo nastao je na MIT-u u SAD upravo s namjerom da i učenici mogu pisati programe. Ova inačica Logo-a uključuje multimedijalnu tehnologiju na jednostavan i poticajan način, pa je djeci zanimljiva i poticajna, - drugi primjer opisuje uporabu alata za dinamičku geometriju "Geometria Sketchpad", koji pokazuje kako računalo može postati nastavno sredstvo za nastavu geometrije.
Opisan je jedan mogući model računarskog opismenjavanja učenika osnovnih škola u RH koji se može ostvariti s postojećim tehničkim i ljudskim resursima. Informacijske tehnologije u obrazovanju treba koristiti na dva načina: obučiti mlade naraštaje za korištenje informacijskih tehnologija i iskoristiti informacijsku tehnologiju za osuvremenjivanje nastavnih metoda i nastavnog procesa te osposobljavanja nastavnika uopće.
U osnovnim školama u Republici Hrvatskoj nastava informatike počela se uvoditi prije čak petnaestak godina kao izvannastavna aktivnost ili izborni program. Tada je postojala mogućnost uvođenja informatike kao izbornog predmeta u sedmi i osmi razred, ali kao fakultativnog predmeta i u mlađe razrede. Treba naglasiti da se prije uvođenja u škole informatika djeci nudila u klubovima mladih tehničara, gdje su djeca osim modelarstva, radioamaterstva i drugih disciplina počela stjecati prva znanja o računalstvu.
Danas je nastava informatike izborni predmet u onim osnovnim školama koje za to ispunjavaju tehničke i kadrovske uvjete. Uglavnom su obuhvaćeni učenici od 5. do 8. razreda, ali svakako ne svi učenici već samo oni koji to žele. Riječ "žele" treba shvatiti različito: ponekad nema dovoljno mjesta za sve koji bi se željeli upisati (najčešće u velikim školama), a ponekad upisujemo na izborni program vrlo heterogenu skupinu učenika (po sposobnostima i predznanju) želeći zadovoljiti propisani broj učenika za formiranje grupe.
Treba naglasiti i činjenicu da prije desetak godina učenici nisu posjedovali kod kuće računalo i jedva su čekali da dođu u školu u računarsku učionicu, Međutim danas većina učenika raspolaže kod kuće s boljim računalima nego ih posjeduje dio naših škola. Tu svakako treba naglasiti da imati kod kuće kvalitetno računalo ne mora značiti da se učenici njime znaju služiti na odgovarajući način.
Generacija trećeg tisućljeća
Učenici koji danas sjede u osnovnoškolskim klupama svoju punu radnu sposobnost postići će sredinom 21. stoljeća? Koliko ih pripremamo za to? Koliko ih uopće u sadašnjim uvjetima možemo pripremiti za tako nešto? Koja razina informatičkih znanja će njima tada biti potrebna? Nastavu informatike treba iskoristiti kao sredstvo da se učenike osposobi za proces cjeloživotnog učenja.
Čini se da je informatika idealno područje gdje djecu od predškolske dobi možemo poticati da razvijaju vještine koje su zapravo nužne za cjeloživotno učenje:
razvijanje logičkog mišljenja
razvijanje proceduralnog mišljenja
kreativnost
učenje metodom pokušaja i pogrešaka
učenje pronalaženja potrebnih informacija za rješavanje nekog problema
Svaki nastavni predmet u školi osim materije s kojom djecu upoznaje ima i neke svoje funkcionalne zadaće. Tako se npr. na satovima hrvatskog jezika učenike potiče na lijepo izražavanje, na satovima glazbene kulture razvija se sluh i osjećaj za glazbu, na satovima povijesti uči se uspostaviti uzročno - posljedične veze među povijesnim događajima, na satovima matematike učenike potičemo da rješavanju matematičkih problema prilaze postupno raščlanjujući problem, a pritom razvijamo upornost, strpljivost i marljivost.
Najvažnije funkcionalne zadaće informatike, uz one gore navedene bile bi:
razvijanje stvaralačkog mišljenja
pronalaženje različitih putova rješenja jednog problema
stalno dopunjavanje i ispravljanje vlastitog rješenja
korištenje drugim izvorima znanja, a ne samo udžbenikom
Danas su djeca preplavljena različitim multimedijalnim utjecajima. Djeca koja imaju kod kuće računalo s priključkom na Internet znaju naći stranice o pokemonima ili Harry Potteru, ali je vrlo malo onih koji su na Internetu tražili neki sadržaj koji bi im pomogao napisati referat iz npr. biologije. Rijetki su učenici koji na Internetu traže edukativne igre iz kojih nešto mogu naučiti, većina će radje igrati neku "destruktivnu igru". Zadaća nas u školama je da djeci pokažemo čemu zapravo računalo služi. Tada djeca otkrivši nove mogućnosti računala često ostavljaju svoje dosadašnje aktivnosti na računalu. Navedimo dva primjera.
Što možemo odmah učiniti
Danas ćemo se teško sjetiti bilo kojeg zanimanja za koje možemo sa sigurnošću reći da za njega nije potrebno nikakvo informatičko znanje. Čak i kućanstva svakim danom postaju sve više "digitalizirana" (nove generacije kućanskih aparata sve su "pametnije"). Svaki učenik koji danas izlazi iz osnovne škole morao bi imati "osnovna računarska znanja". Namjerno taj pojam pišem pod navodnicima, jer se svakako treba usuglasiti što to znači, a osim toga i kad se dogovorimo što mislimo pod tim pojmom za nekoliko godina trebat će pojam redefinirati.
Osnovna računarska znanja:
poznavanje osnovnih dijelova računala
razumjeti osnovnu logiku rada računala (npr. iskoristiti neki noviji programski jezik za tu svrhu npr. Terrapin Logo)
osnovni pojmovi o Internetu
elektronička pošta
izrada tekstualnog dokumenta
rad u nekom programu za crtanje
Zaključak
Računalna tehnologija nezaustavljivom brzinom prodire u svaki djelić našeg života i rada. Djeca nove tehnologije primaju na drugačiji način od odraslih, jer odrastaju s novim izazovima. Na nama je zadatak da nove tehnologije iskoristimo podižući razinu obrazovanja u cjelini. S jedne strane potrebno je modernizirati postojeće nastavne programe iz informatike, te ih prilagoditi potrebama svakog učenika.
Omogućimo učenicima da im računalo postane nezaobilazno sredstvo za rad, nastavnicima drugih predmeta novo nastavno sredstvo, a informatika kao nastavni predmet može u tome pomoći.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
21 OS Bukovac Zagreb-GPP 2023-24..pdf
21 OS Bukovac Zagreb Kurikulum 2023-24.pdf