« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Èe | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
U ¹kolskoj godini 2023./2024. istra¾ivanja su provele Tanja Jakovac i Jelka ©egan na teme : Upotreba mobitela u ¹koli, Preventivni programi i Dopunska i dodatna nastava u ¹koli.Analize i rezultati anketa dostupni su u prilogu.
Istra¾ivanja koja se provode unutar odgojno -obrazovnog procesa nastave, Primorsko -goranske ¾upanije kao i Republike Hrvatske imaju cilj unaprijediti odgojno -obrazovni proces , osna¾iti subjekte u njemu te smanjiti riziène èimbenike, a ojaèati za¹titne. Va¾no je znati da su dobiveni rezultati istra¾ivanja bitni pokazatelji kako unaprijediti cjelokupni ¹kolski sustav.
TEEN CAP
Projekt prevencije nasilja nad djecom pokrenut je u Columbusu, u dr¾avi Ohio u SAD, 1978.g. s ciljem sprjeèavanja tjelesnog, emocionalnog i seksualnog zlostavljanja i zanemarivanja djece.
Razvila ga je Udruga „®ene protiv silovanja” kao dodatak „Strategijama zajednice za sprjeèavanje silovanja”.
Ciljevi aktivnosti: |
Sprjeèavanje tjelesnog, emocionalnog i seksualnog zlostavljanja i zanemarivanja djece. |
Namjena aktivnosti: |
Osposobiti uèenike da budu sigurni, jaki i slobodni u odupiranju od razlièitih oblika zlostavljanja od strane vršnjaka i odraslih osoba. |
Nositelji aktivnosti |
Uèiteljica: Biljana Ivoševiæ |
Uèenici, roditelji i nastavnici i zaposlenici škole |
Školske godine 2011./2012. zapoèeli smo s provedbom TeenCAP projekta u našoj školi s osmim razredima. Pokazao se kao vrlo kvalitetan i koristan projekt. Na zadovoljstvo uèenika i roditelja provodimo ga svake godine.
CAP
CAP (èit. kap; akronim od Child Assault Prevention) program je program primarne prevencije zlostavljanja koji osna¾uje djecu u sprjeèavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe. CAP nastoji integrirati najbolje izvore pomoæi u zajednici kako bi se smanjila ranjivost djece i mladih na verbalno, fizièko i seksualno zlostavljanje.
Njegovi ciljevi su:
CAP program ima nekoliko varijanti (kurikuluma) koje su namijenjene djeci razlièite dobi i potreba. Sve one koriste troslojni pristup edukacije o prevenciji:
Kljuène strategije ukljuèuju: zalaganje za sebe, podršku vršnjaka, uèinkovitu komunikaciju i tra¾enje pomoæi. Svi CAP-ovi programi polaze od stava da napad predstavlja kršenje, ugro¾avanje osnovnih ljudskih prava i da svi ljudi i njihova djeca imaju pravo biti sigurni, jaki i slobodni.
rening ¾ivotnih vještina je “evidence based” program primarne prevencije riziènih ponašanja mladih (pušenja, alkohola i zlouporabe droga).
Znanstvena utemeljenost:
Istra¾ivanjem prosocijalnog i agresivnog ponašanja uèenika ni¾ih razreda osnovnih škola (I. –III. razreda) uoèena je potreba za primjenom uspješnih programa primarne prevencije koji æe se temeljiti na jaèanju prosocijalnih ponašanja (Feriæ i Bašiæ, 2000.)
Struènjaci preporuèuju kako je na lokalnoj razini potrebno posebno voditi raèuna o ranom prepoznavanju i zaštiti visoko riziène kategorije djece i mlade¾i (Sakoman, 2004.).
Prijelazno razdoblje iz 6.u 7. razred osnovne škole optimalno vrijeme za implementaciju preventivnih programa usmjerenih na razvijanje vještina nošenja s pritiskom od strane vršnjaka i odolijevanju utjecaju drugih na oblikovanje ponašanja (Mihiæ i Bašiæ, 2008. prema KilleyaJones i sur. 2007.)
Nastava na daljinu novi je odgojno -obrazovni izazov za uèitelje, uèenike i njihove roditelje. Izazov je i za struène suradnike kao i za Ravnatelja škole. Pomoæno -tehnièko osoblje te administrativno osoblje kao dio procesa škole takoðer se suoèilo sa novonastalom situacijom. Što promijeniti, što poboljšati, a što i nadalje koristiti mo¾emo znati analizama nastavnog procesa koje æemo redovito raditi tijekom nastave na daljinu
Prilo¾eni dokumenti: