« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Raspored zvonjenja
PRIJE PODNE
1. 8:00 - 8:45
2. 8:50 - 9:35
veliki odmor 9:35 - 9:45 - podjela hrane za učenike od 1. - 4. razreda
3. 9:45 - 10:30
veliki odmor 10:30 - 10:40 - podjela hrane za učenike od5. - 8. razreda
4. 10:40 - 11:25
5. 11:30 - 12:15
6. 12:20 - 13:05
POSLIJE PODNE
1. 13:15 - 14:00
2. 14:05 - 14:50
veliki odmor 14:50 - 15:05
3. 15:05 - 15:50
4. 15:55 - 16:40
5. 16:45 - 17:30
6. 17:35 - 18:20
Mato Bošković, prof.
kontakt: mato.boskovic@skole.hr
.
UVOD
Njemački jezik jedan je od zanimljivijih jezika kako svojom strukturom i prepoznatljivim karakteristikama tako i položajem u ljestvici europskih i svjetskih jezika. Pripada grupi zapadnogermanskih jezika i najrasprostranjeniji je materinski jezik u Europi. Kao znatno zastupljen strani jezik uči se širom svijeta, a posebice u zemljama srednje i istočne Europe. Njime govori oko 130 milijuna ljudi u 38 država svijeta, a u nekima od njih je i službeni jezik (glavni službeni jezik: Njemačka, Austrija, Lihtenštajn; službeni jezik uz druge jezike: Belgija, Luksemburg, Švicarska, Italija, Danska). Osim već spomenutog broja govornika, gotovo 63 milijuna ljudi govori i uči njemački kao strani jezik.
Iz perspektive procesa europske integracije i ciljeva ujedinjene Europe, znanje njemačkoga jezika bitan je čimbenik u postizanju cilja višejezičnosti kao jednog od temelja očuvanja kulturne i jezične raznolikosti. U europskom govornom području najzastupljeniji je jezik po broju govornika, a poslije engleskog najrašireniji jezik koji se uči. Prisutnost i zastupljenost njemačkog jezika u velikom broju društvenih sfera omogućava njegovo širenje i prepoznavanje pravih vrijednosti, jer je to jedan od značajnijih znanstvenih jezika u Europi.
Važnost učenja njemačkog jezika uočava se kako u svakodnevnim situacijama tako i u području znanosti, ekonomije, poduzetništva, turizma i gospodarskog razvoja. Također i njemački mediji pridonose razlozima učenja, jer su najraznolikiji u Europi, a njihovi se programi mogu primati putem satelita posvuda u Hrvatskoj. Njemačko jezično područje obuhvaća i većinu sveučilišta te znastvenoistraživačkih ustanova u Europi na kojima se na njemačkom jeziku odlično studira i istražuje, što također potiče kvalitetno i stručno učenje njemačkog jezika.
Učiti njemački je korisno, jer to je jezik kulture, jezik znanosti, ekonomije i gospodarstva, jezik kojega govori svaki peti stanovnik Europske unije, te jedan od triju radnih jezika Europske unije
CILJ (SVRHA) UČENJA PREDMETA
Cilj učenja njemačkog jezika kao izbornog je svladati osnove fonetskih i fonoloških izražajnih elemenata, osposobiti učenika za pisanu i usmenu komunikaciju na njemačkom jeziku kroz različite tematske cjeline i njima pripadajuće gramatičke strukture te upoznati neke elemente kulture i civilizacije njemačkog govornog područja
U drugome stranom jeziku (od 4. do 8. razreda) predviđa se dostizanje razine A1+ koja predstavlja međustupanj između razine A1 (pripremni stupanj) i razine A2 (temeljni stupanj).
To znači da učenici mogu:
· razumjeti i rabiti poznate izraze i jednostavne fraze vezane uz svakodnevni život i neposredno okružje
· uz pomoć sugovornika komunicirati u jednostavnim, svakodnevnim situacijama neposredne i jednostavne razmjene informacija o poznatim temama i aktivnostima
· vrlo jednostavno opisati područja koja ih osobno zanimaju - poput obrazovanja, svakodnevnog okružja i zadovoljavanja osnovnih neposrednih potreba.