U subotu 14. prosinca u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti održane su dvije stvaralačko-istraživačke radionice ilustracija i grafičkih tehnika.
Učenici su uz stručno vodstvo muzejske pedagoginje Milice Đilas pogledali izložbu dvadesetero umjetnika s polja grafike iz šest zemalja: Slovenije, Austrije, Belgije, Hrvatske, Estonije i Poljske.
Grafika je naziv za postupak umnožavanja crteža putem matrice. Danas više ne postoji u tradicionalnome smislu, već je značajno proširena drugim sredstvima, alatima i načinima izrade pa i digitalnom tehnologijom. Neki autori posežu za agresivnim, destruktivnim pristupima grafičkom listu – režu ga, grebu, deru, gužvaju i lome, kolažiraju i kombiniraju postupke u raznim varijantama. Vođeni željom za promjenama u grafičkom izrazu oni traže nove alate i načine njihove uporabe, novi materijal i tehniku njegove preobrazbe u matricu, kao i drugačiju tehniku otiskivanja, izbor boje i podloge prema fizikalnim, optičkim i taktilnim svojstvima materijala.
U prvoj radionici, izražavajući se određenim grafičkim elementima, učenici su crtali vilenjake - stvorenja koja se pojavljuju u germanskoj i slavenskoj mitologiji. Zamišljali su ih kao mala bića, a izgledali su kao mladi prelijepi ljudi koji žive u šumama, pod zemljom, u spiljama ili u izvorima i zdencima. Dugovječni su ili besmrtni te imaju magične moći. Vilenjaci su mitološka bića koja donose sreću pa su učenici, crtajući ih, zaželjeli sreću svojoj obitelji.
U grafičkoj radionici učenici su gradili svoj programski model na grafičkim matricama od likovnih elemenata u dubokom tisku suhe igle. Na pripremljenu ljepenku prenosili su crtež, naučili utrljavanje boje, čišćenje gornje površine matrice, otiskivanje i potpisivanje grafičkoga lista. Rad u likovnim radionicama koordinirale su mentorice: Zrinka Kralj, prof. savjetnik i Laura Herceg, mag.educ.art.
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |