ured@os-vkovacica-humnasutli.skole.hr
_______________________
__________________________
__________________________
PROJEKT "PROFESOR BALTAZAR ONLINE"
__________________________
___________________
Osnovna škola Viktora Kovačića Hum na Sutli
________________________
__________________________
ETNO ELEMENTI
U DRUŠTVENIM IGRAMA
________________________
PODUZETNIŠTVO U PODRUČJU LIKOVNE KULTURE
____________________
KATALOG I CIJENE PROIZVODA
2015./16.
________
_____________________
JEDINSTVENI ZAGORSKI STOL u tehnici terakote
_______________________
DIZAJN U ETNO KULTURI HRVATSKOG ZAGORJA
ETNO DIZAJN U KERAMICI
____________________________
___________________
BESPLATNO RJEŠAVANJE ZADATAKA IZ MATEMATIKE
U petak, 19.3.2021., u našoj školi je održan eko projektni dan u kojem su sudjelovali svi učenici i učitelji naše škole.
Tema ovogodišnjeg eko projektnog dana bila je "Zdrav život".
Zbog epidemiološke situacije učenici su s razrednicima proučavali temu u svojoj učionici. Sve radove smo objavili na aplikaciji Padlet.
Otvorite poveznicu i pogledajte radove učenika:
https://padlet.com/tinapetek5/5m67uzlyksp8pfio
Učenici mogu riješiti kviz o eko projektnom danu do srijede, 14.4.2021, a učenici koji najbolje riješe kviz osvojit će nagrade.
Rezultate kviza objavit ćemo naknadno.
OŠ Viktora Kovačića
Hum na Sutli
U Humu na Sutli, 17.11.2016.
IZVJEŠTAJ EKO PROJEKTNOG DANA „ENERGIJA BUDUĆNOSTI“
I.UVODNI DIO
U četvrtak 17.11.2016. godine u centralnoj školi održan je projektni dan u kojem su sudjelovali svi učenici škole, njihovi razrednici i predmetni učitelji. Tema ovogodišnjeg eko projektnog dana bila je „ENERGIJA BUDUĆNOSTI“ . Ciljevi eko projektnog dana su bili objasniti pojam energije i shvatiti njezinu važnost. Objasniti razliku između obnovljivih i neobnovljivih izvora energije, te upoznati energije budućnosti (solarna, energija vjetra, geotermalna energija, energija vodika). Te najvažniji od ciljeva podizanje ekološke svijesti. Nastava je bila organizirana u radionicama
Prije samih radionica sudionici su slušali predavanje bivšeg učenika škole , a sada zaposlenika Vetropack Straže Tihomira Števinovića o obnovljivim izvorima energije, o njihovoj važnosti u sadašnjosti i budućnosti i kako se određene tvrtke pa i Vetropack Straža okreću novim izvorima energije , odnosno energiji budućnosti. Govorilo se o recikliranju, pravilnom odnosu prema energiji. Nakon predavanja učenici su otišli u učionice i započeli sa radom.
II.TEME RADIONICA:
Niži razredi: 1. Obnovljivi izvori energije 1.- 4. razreda
Viši razredi: 2. Model Sunčevog sustava i energija svemira – 5. a
3. Proizvodnja energije osmozom – 5. b
4. Solarna energija – 6.a
5. Energija kroz eko poruke na standardnom jeziku i dijalektu - 6. b
6. Energetski učinkovite kuće – 7.a
7. Obnovljivi izvori energije pri široj proizvodnji električne energije – 7.b
8. Geotermalna energija – 8.a
9. Energija vjetra- 8.b
RAD U RADIONICAMA:
Niži razredi Matične škole učili su o obnovljivim izvorima energije kroz slikovnicu, izrađivali plakat na temu, okušali se u izradi vlastitih vjetrenjača od papira, napisali poruke o štednji energije te obradili provedenu anketu o uporabi i potrošnji električne energije u kućanstvima učenika.
Učenici 5.a skupa sa svojim razrednikom Robertom Borovečkim i učiteljem Hannom Antarom radili su model Sunčevog sustava u razmjeru koji su na kraju objesili u atriju škole, gdje ga može vidjeti ako malo podignete pogled. Svoj rad predstavili su ostalim učenicima u obliku kraće PowerPoint prezentacije.
Učenici 5.b su s razrednicom Klarom Golubić i psihologicom Andreom Rebić imali radionicu pod nazivom „Proizvodnja energije osmozom“. Učenici su se vrlo detaljno upoznali s osmozom, energijom općenito te učili o funkcioniranju elektrane koja iskorištava princip osmoze. Djeca su pokušali i uspjeli praktično prikazati proces osmoze (pomoću čepova). Na kraju su napravili plakat i svi zajedno uprizorili proces osmoze na prezentaciji „uživo“.
Učenici 6.a su s razrednicom Ivanom Novak i učiteljicom Brankicom Tepeš obradili temu „Solarna energija“. U grupama, učenici su proučavali načine iskorištavanja solarne energije i njezine primjene. Svoj rad prikazali su na plakatu te prezentaciji kojom su ostalim učenicima dočarali što je to solarna energija i zašto je ona toliko korisna.
Učenici 6.b su s razrednicom Nives Orel Balon i učiteljicom Draganom Palčić izradili obavijesni plakat sa eko porukama vezanima uz energiju. Učenici su složili eko poruke na standardnom jeziku i dijalektu te ih prikazali na plakatu kao odnos slike i teksta. Taj plakat su prezentirali ostalim učenicima nakon radionica.
Učenici 7.a su s razrednicom Vesnom Kunštek i knjižničarkom Sandrom Kovačić obrađivali temu „Energetski učinkovite kuće“. Učenici su se upoznali s vrstama energetski učinkovitih kuća te prednosti koje te kuće imaju u današnjem svijetu, pogotovo u kontekstu ekologije. Uz to su naučili i neke mjere povećanja energetske učinkovitosti bez dodatnih troškova, koje bismo svi primjenjivati u našim domovima. Rezultate svog rada prikazali su na plakatu te pomoću PowerPoint prezentacije predstavili svoju temu ostalim učenicima škole.
Učenici 7.b su s razrednicom Natašom Salamon Rebić i učiteljem Zvonkom Koprivnjakom proučavali obnovljive izvore pri široj proizvodnji električne energije. Učenici su uz pomoć učitelja izrađivali model brda s tri vjetrenjače, hidroelektranom i solarnom kućom. Teoretski dio istraživanja prikazali su plakatom.
Učenici 8.a su s razrednicom Mirjanom Petrak i učiteljicom Valentinom Petek proučavali termalnu energiju. Tražili su podatke u enciklopedijama, stručnim časopisima te na Internetu. U razredu su prikupljene podatke saželi u grupama te prezentirali kolegama. Izradili su plakat i prezentaciju kao rezultat zajedničkog rada.
Učenici 8.b su s razrednicom Petrom Kunštek i učiteljicom Ivanom Brezak proučavali energiju vjetra. Učenici su samostalno istraživali o energiji vjetra, početcima i najranijem iskorištavanju te energije u Hrvatskoj i svijetu nakon čega se raspravljalo o dobivenim rezultatima. Na temelju istraženog izradili su plakat i prezentaciju. Došli su do zaključka da je iskorištavanje energije vjetra iz godine u godinu u porastu i u Hrvatskoj i u svijetu.
III . PREZENTACIJA RADA
Učenici su nakon rada u radionicama prezentirali rezultate svog rada preko plakata, prezentacija i praktičnih rukotvorina: vjetrenjača od papira, modela Sunčevog sustava, pa do prezentacije- igrokaza uživo osmoza i energija.
Svi radovi učenika izloženi su u prostoru škole, učenicima je bilo zanimljivo i puno su naučili. A na nama je da se sada okrenemo energiji budućnosti i otkrivamo nove izvore, razmišljamo o pravilnom odnosu prema energiji. Za našu budućnost i budućnost naše djece.
Nikolina Ljubić
Eko-projektni dan
U našoj školi 12. studenoga održan je eko-projektni dan. Ovogodišnja tema bila je „Za manje otpada“, s naglaskom na sortiranju i ponovnoj uporabi otpada. Za projektni dan učenici su se pripremili na način da su u školu donijeli razne predmete koji im više ne trebaju, a koje mogu iskoristiti za izradu uporabnih predmeta. Eko-projektni dan održan je i na područnim školama gdje su učiteljice također organizirale kreativne radionice za djecu.
Eko-projektni dan u Središnjoj školi započeo je u školskoj sportskoj dvorani predavanjem gospodina Matije Stuhnea iz Humkoma koji je učenike upoznao općenito s načinima razvrstavanja i odlaganja otpada, ali i posebnostima na području općine Hum na Sutli. Nakon predavanja, učiteljica Petra Radošević upoznala nas je s rezultatima ankete o razvrstavanju kućnog otpada koju su učenici ispunili nekoliko dana prije. Saznali smo da većina učenika sortira otpad u svojim kućanstvima i to najviše papir, staklo i plastiku.
Potom su učenici krenuli u učionice gdje su se održavale raznovrsne radionice.
Učenici prvog i drugog razreda su sa učiteljicama Jasminkom Podhraški i Milicom Ivanović izrađivali držače za olovke, podloške za čaše i gusjenice od rola za toalet papir. Učenici trećeg i četvrtog razreda i učiteljice Ana Košutić i Gordan Fišter prvo su učili o mogućnostima smanjivanja otpada, a potom izrađivali didaktičke igračke i ukrase za božićni sajam od otpadnih materijala.
Učenici 5.a razreda imali su radionicu „Glazbeni instrumenti od otpada“ s učiteljicama Majom Lončar i Mirjanom Petrak. Izradili su i potom svirali na instrumentima poput bubnjeva od kartonskih kutija i vreća za smeće, zvečki od plastičnih boca, plastičnim rebrastim cijevima, staklenim bocama, limenim poklopcima, trianglima od čepova, frulama od papira…
U radionici „Uporabni predmeti od otpada“ sudjelovali su učenici 5.b razreda s učiteljima Petrom Kunštek i Adilom Skopljakom. Izrađivali su ukrasne cvjetiće od plastičnih boca, tabure od plastičnih boca, kutije za olovke od papira i limenki, okvire za slike, svijećnjake…
Učenici 6.a razreda imali su radionicu na temu „Bioraznolikost i onečišćenje okoliša“ s učiteljicom Zdravkom Cesarec. Učili su o tome kako čovjek svojim djelovanjem može doprinijeti nestanku biljnih i životinjskih vrsta.
U radionici „Načini obrade i zbrinjavanja otpada“ sudjelovali su učenici 6.b razreda. Učitelj Robert Borovečki govorio im je o načinima zbrinjavanja otpada: recikliranju, spaljivanju, pirolizi, konverziji u gorivo od otpada, biološkoj obradi i odlaganju na deponiju.
7. a razred imao je radionicu „Žičani modeli“ koju je vodila učiteljica Vesna Kunštek. Izrađivali su geometrijska tijela i geometrijske likove od stare žice te pravokutne trokute na kojima će učiti Pitagorin poučak.
Radionica za učenike 7.b razreda zvala se „Izrada eko-igračaka“. Vodile su ju učiteljice Dragana Palčić i Nataša Salamon. Učenici su izrađivali igračke (srna, jež, vjeverica, kuna, zec) od raznih materijala poput slamčica, plastičnih čaša, vune, vate, čepova, gumbića…
Učenici 8.a razreda imali su radionicu „Otpad kao nakit“ koju su vodile Katica Kunštek i Petra Radošević. Izrađivali su ogrlice, prstene, naušnice, broševe, narukvice i ukrase za kosu od materijala poput starog papira, žice, aluminijske folije, željeznih matica, dijelova šarenog platna, starih zavjesa, raznih kuglica, a na kraju su pripremili i pravu malu modnu reviju.
Učenici 8.b razreda posjetili su tvornicu Stražaplastika d.d. s učiteljima Brankom Flegarom i Anicom Flegar gdje su na licu mjesta učili o svojstvima plastike, njenoj preradi i načinima zbrinjavanja plastičnog otpada.
Nakon održanih radionica, učenici su u sportskoj dvorani škole predstavili ostalima što su naučili i izradili, a svaki je razredni odjel složio i svoju eko-poruku. Igrom asocijacija došlo se i do zajedničke eko poruke projektnog dana - 3 RE: REcycle, REduse, REuse, odnosno RECIKLIRAJ, SMANJI I PONOVO UPOTRIJEBI!
Učenici trećeg i četvrtog razreda matične škole imali su radionicu „ Smanjivanje otpada“. U školu su donijeli otpadni materijal ( kutije, boce, čepove, tetrapake). Imali su 3 velike vreće otpada. Izvagali su ih i dobili masu 7 kg. Smanjili su otpad ( spljoštili kutije, tetrapake i boce) te dobili jednu i pola vreće otpada. Masa je bila 6 kg. Obujam otpada smanjili su dva puta, a masu za 1 kg. Učenici su zatim uz pomoć učiteljica od otpadnog materijala izrađivali didaktičke igračke ( igra za ponavljanje sadržaja prirode i društva, igra s bacanjem obruča ) i ukrase za božićni sajam (snjegovići od čepova) te naučili da se uz malo mašte od otpadnog materijala mogu izraditi zanimljivi predmeti.
EKO PROJEKTNI DAN U PŠ LUPINJAK
EKO PROJEKTNI DAN U PŠ TABORSKO
EKO PROJEKTNI DAN U PŠ PRIŠLIN