"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
"The STEM FOR PLANET EARTH project/programme is funded by Iceland, Liechtenstein and Norway throught the EEA Grants and Norway Grants".
Working together for a green, competitive and inclusive Europe.
Projekt odabran za financiranje u okviru poziva "Jačanje STEM vještina u osnovnim školama i razvoj regionalnih znanstvenih centara za osnovnoškolski odgoj i obrazovanje u STEM području".
www.eeagrants.org www.norwaygrants.org
Županijsko stručno vijeće Matematike održano je u petak, 27. lipnja 2024., u našoj školi. Učiteljice, Marijana Matković i Ana Maršić, predstavile su suradnju s Islandom koja je realizirana kroz provođenje zajedničkog projektnog zadatka u sklopu STEM projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Earth“. Učiteljica Mirjana Bagarić pričala je o suradnji s Portugalom i upoznala je sudionike s njihovim obrazovnim sustavom. Povela se rasprava o prednostima i nedostacima obrazovanja na Islandu i Portugalu, a sve u usporedbi s obrazovnim sustavom u Hrvatskoj.
Našu školu krase biljke koje uzgajamo pomoću pametnog vrtlarenja. Učenici prate napredak biljaka od sadnje do berbe, redovito ih zalijevaju pomoću mobilne aplikacije, vode računa o zasićenosti zemlje, ali također i istražuju sve bitne informacije o načinu sadnje, zalijevanju, presađivanju i ostalim karakteristikama svake vrste.
Najvažniji recept za rast biljaka je osmijeh i oduševljenje učenika kada vide kako njihove biljke napreduju.
Učenici s teškoćama u razvoju, u sklopu svojih mogućnosti, sudjeluju u brizi o Smart Wallovima. Razvijaju svoje sposobnosti zapažanja, uče kako navodnjavati, dohranjivati i koristiti rasvjetu za rast bilja koje su samostalno zasadili. Sve se regulira putem Smart Wall aplikacije za mobilne telefone, što su učenici sami isprobali. Uključeni su u sve aktivnosti te im aplikacija, s obzirom na teškoće, omogućuje lakše primjenjivanje stečenog znanja.
Piše: Antonija Klemen
Danas je održana završna konferencija STEM projekta pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Earth“ u sklopu kojeg su učenici i učitelji proveli niz različitih aktivnosti i istraživanja s ciljem dodatnog jačanja STEM vještina i znanja. Završnoj konferenciji nazočili su i partneri u projektu, Otvorena računalna radionica iz Zagreba „Svi smo protiv“ i predstavnici GeoCamp-a, partnera s Islanda. Također, nazočili su i pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje i mlade Miranda Glavaš i zamjenik župana Josip Miletić.
Ponosni smo uspješnom realizacijom projekta!
STEM tim (Andrija Šušak, Igor Puharić, Marijana Matković, Ana Grizelj, Ana Maršić, Ana Brataljenović, Marijeta Grubeša, Antonija Klemen, Ružica Jaman, Nada Nikolić, Vesna Seiter), prevoditeljica Snježana Krišto.
THE FINAL CONFERENCE
The final conference of the STEM project titled "STEM for Planet Earth" was held today, during which students and teachers conducted many different activities and research to strengthen STEM skills and knowledge further. Partners in the project also attended the final conference, the Open Computer Workshop from Zagreb "We are all against" and representatives of GeoCamp, the partner from Iceland. The head of the Administrative Department for Education and Youth Miranda Glavaš and Deputy Prefect Josip Miletić were also present.
We are proud of the successful implementation of the project!
STEM team (Andrija Šušak, Igor Puharić, Marijana Matković, Ana Grizelj, Ana Maršić, Ana Brataljenović, Marijeta Grubeša, Antonija Klemen, Ružica Jaman, Nada Nikolić, Vesna Seiter), translator Snježana Krišto.
https://nasice.com/zavrsna-konferencija-projekta-stemovci-u-borbi-za-spas-planeta-zemlje/
https://radio.hrt.hr/radio-osijek/vijesti/stemovci-u-borbi-za-spas-planeta-zemlje-11311167
Ovim putem zahvaljujemo se na izvrsnoj suradnji partnerima GeoCampa s Islanda bez kojih naš STEM projekt ne bi bio toliko uspješan. Svojim predanim radom osnažili su naše STEM vještine i metode poučavanja, a također su nam bili velika podrška i inspiracija u provedbi zajedničkog projektnog zadatka kao i izradi kurikuluma za izvannastavne aktivnosti. Veliko hvala, obitelji GeoCampa!
COOPERATION WITH PARTNERS FROM ICELAND
We would like to thank the GeoCamp partners from Iceland for their excellent cooperation, without which our STEM project would not have been so successful. With their dedicated work, they strengthened our STEM skills and teaching methods, and they were also a great support and inspiration for us in the implementation of the joint project task as well as in the creation of the curriculum for extracurricular activities. Many thanks, GeoCamp family!
Učitelji, uključeni u STEM projekt, prolaze edukacije i radionice vezane za 3D modeliranje. Škola je bogatija za vrhunske 3D pisače na kojima će učitelji i učenici ispisivati svoje 3D modele.
3D MODELLING
Teachers involved in the STEM project undergo training and workshops related to 3D modeling. The school is richer for high-end 3D printers on which teachers and students will print their 3D models.
Vrijedni učenici područne škole Ivanovci tijekom cijele godine vode brigu o STEM vrtu. Bogatstvo i raznolikost biljaka privlače poglede znatiželjnih prolaznika, ali također i mnogih divljih životinja koje bi se rado osladile ukusnim začinskim biljem. Kako bi osigurali nesmetani rast biljkama, ogradili smo STEM vrt ogradom. Ljepotu vrta ocijenite sami pregledom priloženih fotografija.
STEM GARDEN
Hardworking students of the Ivanovci regional school take care of the STEM garden throughout the year. The richness and variety of plants attract the eyes of curious passers-by, but also many wild animals that would be happy to feast on delicious herbs. To ensure undisturbed growth of the plants, we fenced the STEM garden with a fence. Judge the beauty of the garden yourself by viewing the attached photos.
U sklopu STEM projekta pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Earth“ dvije učionice pretvorene su u STEM laboratorije. Učionica matematike i fizike te učionica biologije i kemije opremljene su najmodernijim laboratorijskim namještajem.
STEM LABORATORIES
As part of the STEM project called "STEM for Planet Earth", two classrooms were transformed into STEM laboratories. The mathematics and physics classrooms and the biology and chemistry classrooms are equipped with the most modern laboratory furniture.
Danas smo u našoj školi ponovo vrtlarili. Učenici su najprije promatrali sadnice začina te pokušali osjetom mirisa pogoditi o kojoj se biljci- začinu radi. Nakon toga smo biljke presađivali u veće posude kako bi imale što bolje uvjete za rast i razvoj prije presađivanja u pametni vrt. Među začinskim biljkama se našlo dosta toga, a učenici su prilikom razgovora o bilju iznosili svoja saznanja o primjeni bilja u svakodnevnom životu kao i ljekovitosti istog. Presadili smo biljke origano, kadulju, lovor, ružmarin, bosiljak i anis. Nakon sadnje smo zaključili da ćemo u školi svi osjetiti dobrobiti uzgoja ovoga bilja.
WE TRANSPLANTED HERBS
Today we did gardening again at our school. The students first looked at the spice plants and tried to guess which spice plant it was by smell. After that, we transplanted the plants into larger containers so that they had the best possible conditions for growth and development before transplanting into the smart garden. There were a lot of herbs among the herbs, and during the discussion about herbs, the students presented their knowledge about the use of herbs in everyday life as well as their medicinal properties. We transplanted oregano, sage, laurel, rosemary, basil, and anise plants. After planting, we concluded that at school we will all feel the benefits of growing these plants.
Na izvannastavnim aktivnostima Drži biljku na životu i Mali znanstvenik učenici su se uz pomoć agronomista Matije Sokača upoznali s pametnim vrtlarenjem Smart Wallom – potpuno automatiziranim uzgojem bilja. Proizvod uključuje hardver s teglama, spremnicima za vodu i dohranu te softver. Učenici su u Smart Wall posadili bosiljak i ružmarin. Navodnjavanje, dohrana i korištenje rasvjete za rast bilja regulira se putem Smart Wall aplikacije za mobilne telefone, što su učenici sami isprobali. Preostaje nam primjenjivati stečeno znanje, pravilno se brinuti o biljkama u smart wallu i uživati u mirisima začina i zelenilu kojima smo oplemenili hodnike naše škole.
SMART GARDENING
At the extracurricular activities Keep the Plant Alive and Little Scientist, with the help of agronomist Matija Sokač, students learned about smart gardening with the Smart Wall - fully automated plant cultivation. The product includes hardware with jars, water and supplement tanks, and software. The students planted basil and rosemary in the Smart Wall. Irrigation, feeding, and the use of lighting for plant growth are regulated through the Smart Wall application for mobile phones, which the students tried out themselves. It remains for us to apply the acquired knowledge, take proper care of the plants in the smart wall, and enjoy the scents of spices and greenery with which we have ennobled the corridors of our school.
U sklopu STEM projekta pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/ STEM for planet Earth“ održali smo Dan otvorenih vrata naše škole. Cilj je bio upoznati širu javnost s aktivnostima koje smo ostvarili kroz projekt te prezentirati uspješnu suradnju nositelja projekta, naše škole, i uključenih partnera iz Zagreba te partnera s Islanda. Učitelji i učenici, uključeni u projekt, održali su radionice u sklopu dvanaest izvannastavnih aktivnosti kojima su prisutnima pokazali primjenu inovativnih metoda STEM poučavanja. Na hodnicima škole bili su postavljeni panoi s fotografijama kojima smo pokazali kronološki tijek provedbi pojedinih aktivnosti: dviju terenskih nastava (Dubrovnik i Zagreb), studijsko putovanje učitelja na Island, realizaciju zajedničkog projektnog zadatka pod nazivom „Svjetlosno onečišćenje“. Izložili smo didaktičke materijale i nabavljenu opremu: bespilotnu letjelicu, teleskop, mikroskope, smartwallove, 3D pisače i ostalo.
Ovom prilikom zahvaljujemo svima koji su se odazvali našem pozivu te svojom nazočnošću uveličali naš dan. Posebno se zahvaljujemo našim partnerima s Islanda, gospođi Sigrun Svafa Olafsdottir, gospodinu Arnbjorn Olafsson i gospodinu Olafur Jon Arnbjornsson iz GeoCampa te partneru iz Zagreba, gospodinu Mladenu Plazibatu i gospođi Jovanki Grahovac iz Otvorene računalne radionice pod nazivom „Svi smo protiv“.
U sklopu našeg STEM projekta realizirali smo terensku nastavu u Zagrebu. Polazak iz Đakova je bio u jutarnjim satima kako bi što ranije stigli u Zagreb i posjetili Tehnički muzej Nikole Tesle. Muzej je osnovan po uzoru na postojeće velike znanstveno-tehničke muzeje u svijetu, kao specijalizirani muzej tehnike. Iskusili smo razne izume našeg velikog znanstvenika, Nikole Tesle, a neki od učenika su bili posebno aktivni te su rado prihvatili izazove sudjelovanja u prezentaciji samih izuma. Raspravljali smo o razvojnim etapama u STEM području kroz prošlo vrijeme pa sve do danas, od Velikog praska do turističkog posjeta Marsu. U Botaničkom vrtu smo slušali o prvim organizmima te smo imali prilike uživati u bogatstvu prirodne raznolikosti.
Obilaskom naše metropole upoznali smo povijest Zagreba. Na Sljemenu smo bili očarani ljepotom prirode te smo uočili promjene u godišnjim dobima kojima svjedočimo unazad nekoliko godina. Šetnjom kroz gustu Sljemensku šumu osvijestili smo potrebu za očuvanjem šuma, mudrim iskorištavanjem prirodnih resursa te potrebom za ulaganjem svih raspoloživih snaga kako bi spasili naš planet Zemlju.
Kao pravi Stemovci vratili smo se u Đakovo s novim idejama čijom realizacijom možemo utjecati i na ostale učenike te ih osvijestiti o važnosti očuvanja naše planete.
Učiteljice: Ana Grizelj, Ana Maršić i Marijana Matković.
FIELD TEACHING IN ZAGREB
As part of our STEM project, we took field classes in Zagreb. The departure from Đakovo was in the morning to arrive in Zagreb as early as possible and visit the Technical Museum of Nikola Tesla. The museum was founded on the model of the existing large scientific and technical museums worldwide, as a specialized museum of technology. We experienced various inventions of our great scientist, Nikola Tesla, and some of the students were particularly active and gladly accepted the challenges of participating in the presentation of the inventions themselves. We discussed the development stages in the STEM field from the past to today, from the Big Bang to the tourist visit to Mars. In the Botanical Garden, we heard about the first organisms and had the opportunity to enjoy the wealth of natural diversity.
By visiting our metropolis, we got to know the history of Zagreb. On Sljemen, we were enchanted by the beauty of nature and noticed the changes in the seasons we have been witnessing for the past few years. By walking through the dense Sljemenska forest, we became aware of the need to preserve forests, the wise use of natural resources, and the need to invest all available forces to save our planet Earth.
As true Stemov citizens, we returned to Đakovo with new ideas, the implementation of which can influence other students and make them aware of the importance of preserving our planet.
Teachers: Ana Grizelj, Ana Maršić and Marijana Matković.
Danas se hodnicima naše škole širio ugodan miris lavande. Nismo se mogli oduprijeti znatiželji te smo se zaputili u naš Eko laboratorij učiteljice Vesne Seiter i njezinih učenika koji provode istoimenu izvannastavnu aktivnost. Cvjetovi lavande krivci su za ugodan miris. Uskoro smo otkrili kako se u Eko laboratoriju izrađuju mirisni sapuni.
ECO LABORATORY
Today, the pleasant smell of lavender spread through the corridors of our school. We couldn't resist our curiosity, so we headed to our Eco laboratory of teacher Vesna Seiter and her students who carry out the extracurricular activity of the same name. Lavender flowers are responsible for the pleasant smell. We soon discovered how scented soaps are made in the Eco laboratory.
Na izvannastavnim aktivnostima Promjena godišnjih doba i Prvi organizmi, a u sklopu STEM projekta, učenici su sadili cvijeće i istraživali njihove značajke. Istraživanjem su otkrili mnoga ljekovita svojstva, mjesto držanja i način zalijevanja te su od svih podataka napravili osobnu kartu navedenih biljaka. Zasađene biljke krase hodnike naše škole.
CHANGE OF SEASONS AND THE FIRST ORGANISMS
During the extracurricular activities Changing Seasons and First Organisms, and as part of the STEM project, students planted flowers and explored their features. Through research, they discovered many medicinal properties, the place of keeping, and the method of watering, and from all the data they made a personal map of the mentioned plants. Planted plants decorate the corridors of our school.
Sušare za bilje su završene i spremne za sušenje bilja. Posebnu radost u izradi sušara za bilje doživjeli su učenici s teškoćama. Bili su marljivi, raspoloženi i aktivni u radu.
Zaključili su: Za dobro obavljen posao, važan je timski rad. Svi smo mi važni i korisni društvu! Trebamo prihvaćati različitosti jer one nas obogaćuju.
HERB DRYERS ARE COMPLETED
Herb dryers are completed and ready for drying herbs. Students with disabilities experienced special joy in making herb dryers. They were diligent, cheerful, and active in their work.
They concluded: For a job well done, teamwork is important. We are all important and useful to society! We should accept differences because they enrich us.
Botanika je znanost koja proučava biljke. Zove se i "biologija biljaka". Pokriva široko znanstveno područje, koje uključuje proučavanje: rasta biljaka, razmnožavanja, metabolizma, biljnih bolesti, evolucije biljaka itd.
Učitelji, uključeni u STEM projekt, sudjelovali su na edukaciji iz botanike kako bi svoje stečeno znanje i iskustva mogli prenijeti svojim učenicima.
BOTANY
Botany is the science that studies plants. It is also called "plant biology". It covers a wide scientific field, which includes the study of plant growth, reproduction, metabolism, plant diseases, plant evolution, etc.
The teachers who are involved in the STEM project participated in the education in botany so that they could transfer their acquired knowledge and experiences to their students.
Svjetski tjedan svemira se obilježava svake godine od 4. do 10. listopada. U našoj školi, a u sklopu STEM izvannastavne aktivnosti pod nazivom Veliki prasak, promatrali smo nebo teleskopom te smo pretraživali i proučavali planete Sunčevog sustava pomoću Stellarium Web planetarija.
World Space Week
World Space Week is celebrated every year from October 4 to 10. In our school, as part of a STEM extracurricular activity called the Big Bang, we observed the sky with a telescope and searched and studied the planets of the solar system using the Stellarium Web planetarium.
Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost pod nazivom Veliki prasak, istraživali su svemir. Oduševljeni rezultatima zaključili su kolika je važnost naše odgovornosti u očuvanju planeta Zemlje jer smo svojim postojanjem čudo života u svemiru. Zemlja, kao planet, prolazi kroz svoje promjene na koje je čovjek utjecao svojim dosadašnjim, neodgovornim ponašanje. Buđenje svijesti o promjenama ponašanja čovjeka prema vlastitom planetu prvi je korak koji vodi do njenog očuvanja (očuvanja čuda života).
„Čovječe pazi da ne ideš malen ispod zvijezda! Pusti da cijelog tebe prođe blaga svjetlost zvijezda!...“
EXPLORATION OF SPACE
The students, who are involved in an extracurricular activity called the Big Bang, explored the universe. Delighted with the results, they concluded how important our responsibility is in preserving the planet Earth because we are a miracle of life in the universe. The earth, as a planet, is going through its own changes, which have been influenced by man with his past, irresponsible behavior. Awakening awareness of changes in human behavior towards one's own planet is the first step that leads to its preservation (preserving the miracle of life).
"Man, be careful not to go too small under the stars! Let the gentle light of the stars pass through you!..."
Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost BUDIMO ODGOVORNI, istražuju i proučavaju važnosti zaštite okoliša i recikliranja, uočavaju vlastite životne navike. Povezivanjem STEM područja prikupljaju, obrađuju i prezentiraju informacije o okolišu, raznim sirovinama i otpadu.
Učenici s teškoćama u razvoju su posjetili PŠ Ivanovci te su s drugim učenicima sastavili komposter te istražili kako i koji otpad odlagati u komposter. Marljivi mališani PŠ u Ivanovcima i učenici OOS i PO su se usput pobrinuli i o vrtu te korov koji je narastao pokupili u komposter.
LET'S BE RESPONSIBLE
Students, involved in the extracurricular activity LET'S BE RESPONSIBLE, research and study the importance of environmental protection and recycling, and observe their lifestyle habits. By connecting STEM areas, they collect, process, and present information about the environment, various raw materials, and waste.
Students with developmental disabilities visited PŠ Ivanovci and together with other students assembled a composter and researched how and what kind of waste to dispose of in the composter. The hard-working children of PŠ in Ivanovci and students of OOS and PO took care of the garden along the way and collected the weeds that had grown into the composter.
U sklopu projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje” partneri iz Otvorene računalne radionice, Mladen Plazibat i njegov volonter Josip iz Zagreba danas su postavljali nadgrađe na konstrukciju sušara za bilje. Nadgrađe se sastoji od pet polica izrađenih od drva i metalnih mrežica. Police služe za odlaganje plodova tijekom sušenja. U radu im je pomogao majstor Zdenko. Današnji rad obogatili su učenici s teškoćama. Pod budnim okom svojih učiteljica pažljivo su slušali, promatrali i sudjelovali u radu prema svojim mogućnostima. Na današnjoj radionici osjećali su se važnima i odgovornima. Sretni su što su sudjelovali u ovoj aktivnosti, nisu sakrivali zadovoljstvo na licima.
HERB DRYERS ARE CLOSING THE END!
As part of the project "Stemovians in the fight to save the planet Earth", partners from the Open Computer Workshop, Mladen Plazibat and his volunteer Josip from Zagreb, today installed a superstructure on the construction of a herb dryer. The superstructure consists of five shelves made of wood and metal mesh. Shelves are used for storing fruits during drying. Master Zdenko helped them in their work. Today's work was enriched by students with disabilities. Under the watchful eye of their teachers, they carefully listened, observed, and participated in the work according to their abilities. At today's workshop, they felt important and responsible. They are happy to have participated in this activity, they did not hide the satisfaction on their faces.
Pogled na nebo otkriva mnoga nebeska tijela. Zvijezde su mnogo udaljenije od nas nego Sunce. Najbliža zvijezda nekoliko je tisuća puta dalje od posljednjeg planeta. Zvijezde se gibaju, no zbog velikih udaljenosti njihova je gibanja teško zapaziti, pa nam se čini da ne mijenjaju mjesto, da se ne pokreću jedne prema drugima. Nebo se ljeti posebno ističe svojim zvjezdanim sjajem. Kako bismo iskoristili jedne od posljednjih ljetnih, zvjezdanih večeri ove godine, vješto prikupljamo sve potrebne informacije koje će nam pomoći kod pregleda zviježđa teleskopom.
A VIEW OF THE SKY
A look at the sky reveals many celestial bodies. The stars are much further away from us than the Sun. The nearest star is several thousand times further away than the last planet. The stars move, but due to the great distances, their movements are difficult to notice, so it seems to us that they do not change their place, that they do not move towards each other. In the summer, the sky stands out, especially with its starry glow. To take advantage of one of the last summers, starry evenings this year, we skilfully collect all the necessary information that will help us when viewing the constellations with a telescope.
Marljivi mališani područne škole u Ivanovcima i za vrijeme ljetnih praznika brinu o STEM vrtu. Kako bi biljke nesmetano mogle rasti i razvijati se, nužno je očistiti vrt od nepoželjne trave. Ovih dana sunca ne nedostaje, a zemlja postaje sve suša pa je biljke potrebno i zalijevati vodom. No, nema mjesta brizi jer mali Stemovci itekako znaju što je sve potrebno kako bi biljke rasle i razvijale se. Dobre volje za radnom akcijom ne nedostaje pa se STEM vrtom širi samo zelenilo.
Bravo za naše male Stemovce!
THE GREENNESS OF OUR STEM GARDEN
The diligent children of the district school in Ivanovci take care of the STEM garden even during the summer holidays. For the plants to grow and develop smoothly, it is necessary to clean the garden of unwanted grass. There is no shortage of sun these days, and the earth is becoming drier, so plants need to be watered. However, there is no need to worry because the little students from STEM know very well what is needed for plants to grow and develop. There is no shortage of goodwill for the work action, so the STEM garden spreads only greenery.
Good for our little STEM students!
Vrijedni Stemovci rade i za vrijeme praznika kako bi sušare za bilje bile spremne u rujnu. Reži, buši, lijepi, sastavi! Nitko se nije umorio niti previše oznojio! Radost i veselje, osmjesi i zadovoljstvo rasli su sa svakom izrađenom cijevi od limenki. Sastavljen je i drveni korpus u koji ćemo spremati bilje. Još malo i naše će sušare biti gotove.
DRILLS, BLUES AND ASSEMBLE THE HERB DRYER!
The hard-working STEM students work even during the holidays so that the herb dryers are ready in September. Cut, drill, glue, and assemble! No one got tired or sweated too much! Joy and happiness, smiles, and satisfaction grew with each pipe made from cans. The wooden body in which we will store the herbs has also been assembled. A little more and our dryers will be ready.
Vrućine u Hrvatskoj i ljeto na Islandu nisu jedina poveznica tih dviju zemalja. Suradnja Stemovaca nastavlja se dalje, a o izvrsnoj atmosferi na online sastancima govore nasmijana lica sudionika. Razmjena iskustava i primjeri dobre prakse, nove ideje i metode poučavanja STEM područja motivacija su učiteljima koji neumorno rade na vlastitom usavršavanju. Ovom prilikom zahvaljujemo učiteljici s Islanda, Sinead McCarron, na izvrsnom i inspirativnom predavanju.
MOTIVATION AND CREATIVITY OF A TEACHER FROM ICELAND
The heat in Croatia and the summer in Iceland are not the only links between these two countries. The cooperation of STEM teachers continues, and the smiling faces of the participants speak of the excellent atmosphere at the online meetings. The exchange of experiences and examples of good practice, new ideas, and methods of teaching the STEM field are the motivation for teachers who work tirelessly on their improvement. We would like to take this opportunity to thank the teacher from Iceland, Sinead McCarron, for her excellent and inspiring lecture.
Kako letjelice mogu letjeti? Tko drona drži u zraku? Za što se sve može upotrijebiti bespilotna letjelica? Samo su neka od pitanja na koje će izvannastavna aktivnost dati odgovor. Kroz izvannastavnu aktivnost učenici će se upoznati s konstrukcijom i načinom rada bespilotne letjelice te s istom upravljati na siguran način.Igor Puharić
UNMANNED AIRCRAFT - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
How can spacecraft fly? Who keeps the drone in the air? What can a drone be used for? These are just some of the questions that the extracurricular activity will answer. Through an extracurricular activity, students will learn about the construction and operation of an unmanned aerial vehicle and how to operate it safely.Igor Puharić
Kroz oči fizičara proučimo uvjete na Zemlji. Izvannastavna aktivnost upoznat će učenike s uvjetima na Zemlji kroz reprezentativne pokuse. Učenici će proučavati prirodne pojave i nastanak katastrofa. Cilj izvannastavne aktivnosti je potaknuti učenike na samostalan istraživački rad i osmišljavanje vlastitog odgovora na sprječavanje katastrofa uzrokovanih prirodnim pojavama. Igor Puharić
CONDITIONS ON PLANET EARTH - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Let's study the conditions on Earth through the eyes of a physicist. The extracurricular activity will introduce students to the conditions on Earth through representative experiments. Students will study natural phenomena and the occurrence of disasters. The goal of the extracurricular activity is to encourage students to do independent research work and design their own responses to the prevention of disasters caused by natural phenomena.Igor Puharić
U svakodnevnom životu laboratorij je posebna prostorija u kojoj se izvode različita ispitivanja (kemijska, medicinska ili tehnička). Veliki interes za svoj laboratorij pokazali su učenici u izvannastavnoj aktivnosti Eko laboratorij. U njemu će istraživati, analizirati i bilježiti kako onečišćenje okoliša utječe na naš život. Onečišćenje zraka, vode, tla, svjetlosno i elektronsko onečišćenje te onečišćenje plastikom i smećem kao buka i toplina koja ugrožavaju našu svakodnevnicu učenici će istražiti različitim bilježenjima i pokusima. Reciklirat će stari papir, praviti ljepilo od mlijeka te prirodnu kozmetiku (sapun i kreme).Vesna Seiter
ECO LABORATORY - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
In everyday life, a laboratory is a special room where various tests (chemical, medical or technical) are performed. The students showed a great interest in their laboratory in the extracurricular activity Eco laboratory. In it, they will research, analyze and record how environmental pollution affects our lives. Air, water, soil pollution, light, and electronic pollution, as well as plastic and garbage pollution, as well as noise and heat, which threaten our everyday life, will be investigated by students through various notes and experiments. They will recycle old paper, and make glue from milk and natural cosmetics (soap and creams).Vesna Seiter
Mali znanstvenik je izvannastavna aktivnost koja učenicima na zabavan način omogućava uočavanje pojava i procesa u prirodi te njihovo razumijevanje. Učenici će istražiti najznačajnije znanstvenike novijeg doba i njihova otkrića. Upoznat će rad u laboratoriju i izvoditi jednostavne, interaktivne i zabavne pokuse te upoznati fizikalne veličine, pojmove, svojstva i zakone koji su temelj tehničkih znanosti i tehnologija. Ovim aktivnostima razvijamo i ljubav prema znanosti, a možda i netko od ovih učenika postane budući znanstvenik. Marijeta Grubeša
LITTLE SCIENTIST - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Little Scientist is an extracurricular activity that enables students to observe and understand phenomena and processes in nature in a fun way. Students will research the most important scientists of recent times and their discoveries. They will get to know the work in the laboratory, perform simple, interactive, and fun experiments, and learn the physical quantities, concepts, properties, and laws that are the basis of technical sciences and technologies. With these activities, we also develop a love for science, and maybe one of these students will become a future scientist.Marijeta Grubeša
Učenici 1., 2., 3. i 4. razreda PŠ Ivanovci, uključeni u izvannastavnu aktivnost „Od biljke do gotovog proizvoda“ su tijekom proteklog razdoblja vrijednim ručicama pripremali tlo u dvorištu škole za sadnju biljaka. Ovoj aktivnosti su prethodili pokusi kojima su učenici uočili koje uvjete života biljke moraju imati za nesmetani rast i razvoj. Upoznavanje i istraživanje bioraznolikosti je prethodilo sadnji. Nakon sadnje nastavljena je briga o biljkama redovitim zalijevanjem, okopavanjem i čupanjem trave. Potaknuti navedenim aktivnostima učenici su izvodili zaključke vezane uz rast i razvoj biljke i pri tome uočavali životne cikluse na biljkama. Aktivnostima oko biljaka učenici razvijaju svijest i o potrebi smanjenja utjecaja onečišćenja na biljke i život na Zemlji, a sve u svrhu očuvanja planeta. Nada NIkolić
FROM THE PLANT TO THE FINISHED PRODUCT - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Students of the 1st, 2nd, 3rd, and 4th grades of PŠ Ivanovci, involved in the extracurricular activity "From a plant to a finished product", prepared the soil in the schoolyard for planting plants with their hard hands during the past period. This activity was preceded by experiments in which the students observed the living conditions that plants must have for unhindered growth and development. Getting to know and researching biodiversity preceded the planting. After planting, the care of the plants continued with regular watering, hoeing, and pulling the grass. Stimulated by the mentioned activities, the students drew conclusions related to the growth and development of plants and observed the life cycles of plants. Through activities around plants, students develop an awareness of the need to reduce the impact of pollution on plants and life on Earth, all to preserve the planet.Nada Nikolić
Kroz izvannastavnu aktivnost „Sušare za bilje” učenici će osvijestiti važnost očuvanja planeta Zemlje kroz različita kreativna rješenja. Učenici uključeni u ovu aktivnost istražiti će mogućnosti gospodarenja otpadom i prikupiti informacije o postupcima sakupljanja, skladištenja i konačnog odlaganja otpada. Prikupljati će i obrađivati informacije o energetskoj učinkovitosti, objasniti potrebe i načine uštede energije, racionalno korištenje energije. Kroz ovu izvannastavnu aktivnost učenici će istražiti različite modele sušara i sunčanih kolektora. Učenici će primijeniti stečeno znanje i izraditi sušaru za bilje i sunčani kolektor. Ružica Jaman
HERB DRYERS - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Through the extracurricular activity "Herb Dryer", students will become aware of the importance of preserving the planet Earth through various creative solutions. The students involved in this activity will investigate the possibilities of waste management and collect information about the procedures of collection, storage, and final disposal of waste. They will collect and process information on energy efficiency, explain the needs and ways of saving energy, and rational use of energy. Through this extracurricular activity, students will explore different models of dryers and solar collectors. Students will apply the acquired knowledge and make a dryer for herbs and a solar collector.Ružica Jaman
Mnogima je vlastiti vrt bijeg iz užurbane svakodnevice. No kako danas ljudi imaju sve manje slobodnog vremena i prostora, i u vrtovima pribjegavamo pametnim rješenjima. Izvannastavnom aktivnosti Drži biljku na životu, učenici upoznaju tehnike pametnog vrtlarenja koje će koristiti za uzgoj začinskog bilja u školi od sjemenke do mlade biljke. Upoznaju dijelove biljke i njihovu ulogu. Promatraju biljke kojima mijenjaju i uskraćuju životne uvjete. Pokusima istražuju i analiziraju životne uvjete (Sunce, vodu, zrak i tlo) koji su potrebni biljci kako bi opstala. Otkrivaju prednosti i moguće nedostatke pametnog vrtlarenja. Ana Brataljenović
KEEPS THE PLANT ALIVE - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
For many people, their garden is an escape from the hectic everyday life. But as people today have less and less free time and space, we also resort to smart solutions in gardens. In the extracurricular activity Keep the plant alive, students learn smart gardening techniques that they will use to grow herbs at school from seed to young plant. They get to know the parts of the plant and their role. They observe the plants with which they change and deny living conditions. Through experiments, they investigate and analyze the living conditions (sun, water, air, and soil) that a plant needs to survive. They reveal the advantages and possible disadvantages of smart gardening.Ana Brataljenović
Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost Budimo odgovorni, istražuju i proučavaju važnosti zaštite okoliša i recikliranja, uočavaju vlastite životne navike. Povezivanjem STEM područja prikupljaju, obrađuju i prezentiraju informacije o okolišu, raznim sirovinama i otpadu. Koristit će opremu kompostera i izraditi svoj eko komposter i uključiti se u pametno vrtlarenje. Veselimo se provedbi i razvoju radionice Budimo odgovorni sa svrhom podizanja svijesti o važnosti STEM-a i znanstvenim postignućima iz STEM područja koja ćemo našoj djeci s intelektualnim teškoćama prilagoditi tako da i oni razumiju projekt i nastavljaju biti dio zajednice, dio svijeta u kojem smo svi odgovorni za stvari oko sebe. Antonija Klemen
LET'S BE RESPONSIBLE - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Students, involved in the extracurricular activity Let's be responsible, research and study the importance of environmental protection and recycling, and observe their lifestyle habits. By connecting STEM areas, they collect, process, and present information about the environment, various raw materials, and waste. They will use composter equipment and build their eco-composter and engage in smart gardening. We are looking forward to the implementation and development of the workshop Let's be Responsible to raise awareness about the importance of STEM and scientific achievements in the STEM field, which we will adapt to our children with intellectual disabilities so that they too understand the project and continue to be part of the community, part of the world in which we are all responsible for things around you. Antonija Klemen
Prvi organizmi na Zemlji nisu izgledali kao što danas izgledaju, mijenjali su se s vremenom i utjecajem vremenskih prilika. Tijekom geoloških doba mijenjali su se vremenski uvjeti pa tako i životni uvjeti za živa bića što je utjecalo na razvoj i mijenjanje organizama. Izvannastavna aktivnost Prvi organizmi proučavat će prve organizme na Zemlji, istraživat će kako su se mijenjali bosiljak i jagoda kroz vrijeme, istraživat će fosile nalaze u bližoj okolici te će 3D printerom printati ih. Učenici će provoditi pokuse utjecaja svjetlosti na živa bića. Učenici će proučavati važnost ozonskog omotača i utjecaj čovjeka na njegovo uništenje. Ana Maršić
FIRST ORGANISMS - EXTRACURRICULAR ACTIVITY
The first organisms on Earth did not look like they do today, they changed with time and weather conditions. During the geological ages, the weather conditions changed and so did the living conditions for living beings, which influenced the development and changes of organisms. Extracurricular activity The first organisms will study the first organisms on Earth will investigate how basil and strawberry changed over time, will investigate fossils found in the immediate vicinity, and will print them with a 3D printer. Students will conduct experiments on the effects of light on living beings. Students will study the importance of the ozone layer and man's influence on its destruction.Ana Maršić
Zemlja nije oduvijek izgledala kao što danas izgleda niti danas izgleda kao što će izgledati u budućnosti. Životni uvjeti tijekom povijesti Zemlje, ali i zastupljenost pojedinih vrsta i skupina, su različiti. Prošlost Zemlje podijeljena je na nekoliko većih razdoblja – geoloških doba. Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost pod nazivom Geološka doba, istražuju, bilježe i analiziraju životne uvjete tijekom geoloških doba. Istražuju razvoj biljnih vrsta kroz geološku povijest Zemlje te važnost prilagodbi organizama u svrhu preživljavanja. Ana Grizelj
EXTRACURRICULAR ACTIVITY - THE GEOLOGICAL AGE
The earth has not always looked like it does today, nor does it look like it will look like it in the future. Living conditions throughout the history of the Earth, as well as the representation of individual species and groups, are different. The Earth's past is divided into several major periods - geological ages. Students, involved in an extracurricular activity called Geological Age, research, record and analyze living conditions during geological ages. They investigate the development of plant species through the geological history of the Earth and the importance of adaptations of organisms for survival.Ana Grizelj
Svjedoci smo mnogih promjena do kojih dolazi posljednjih godina. Više nemamo strogo definirana četiri godišnja doba u vremenskim okvirima o kojima smo učili u nižim razredima. Iz debelih, zimskih jakni nerijetko uskačemo u laganiju odjeću, a da pri tome nismo niti primijetili proljeće kao prijelazno godišnje doba između zime i ljeta. Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost pod nazivom Promjene godišnjih doba, istražuju, bilježe i analiziraju vrijednosti vezane za navedene promjene. Istražuju uzroke nastalih promjena i pokušavaju pronaći način na koji možemo utjecati na njih.Marijana Matković
CHANGES OF THE SEASONS – EXTRACURRICULAR ACTIVITY
We have witnessed many changes in recent years. We no longer have the strictly defined four seasons in the time frames we learned about in the lower grades. We often jump from thick, winter jackets into lighter clothes, without even noticing spring as a transitional season between winter and summer. Students, involved in an extracurricular activity called Changes of Seasons, research, record, and analyze the values related to said changes. They investigate the causes of the changes and try to find a way in which we can influence them.Marijana Matković
Učenici, uključeni u izvannastavnu aktivnost Veliki prasak, istražuju i proučavaju različite teorije nastanka svemira. Svemir je čitav svijet što nas okružuje: prostor, vrijeme, materija, energija, planeti, zvijezde, galaktike, intergalaktički prostor i sve iza toga. Pretpostavlja se da je svemir star oko 13,8 milijarda godina, te da je nastao u Velikom Prasku (Big Bang). Svemir se ugrubo sastoji od galaktika (nakupina milijuna zvijezda), praznog prostora, te međuzvjezdane tvari. Učenici s nestrpljenjem čekaju istražiti i Sunčev sustav kojem pripada naš planet Zemlja.Marijana Matković
BIG BANG – EXTRACURRICULAR ACTIVITY
Students, involved in the extracurricular activity Big Bang, research and study different theories of the origin of the universe. The universe is the entire world that surrounds us: space, time, matter, energy, planets, stars, galaxies, intergalactic space, and everything beyond. It is assumed that the universe is about 13.8 billion years old and that it was created in the Big Bang. The universe roughly consists of galaxies (clusters of millions of stars), space, and interstellar matter. Students are looking forward to exploring the solar system to which our planet Earth belongs.Marijana Matković
Nakon povratka sa studijskog putovanja sa Islanda, učitelji su razgovarali s učenicima uključenima u projektni zadatak o zajedničkoj suradnji s partnerom te novim spoznajama, zaključcima do kojih su došli u toj suradnji.
Druga faza projekta je eksperimentalni dio (prikupljanje podataka i bilježenje zapažanja kroz izvođenje pokusa/eksperimenta, obrada i analiza prikupljenih podataka, izrada prezentacije rezultata i tijeka izvođenja pokusa/eksperimenta). Učenici su odradili drugu fazu projektnog zadataka dok su učitelji pomagali, usmjeravali i nadzirali njihov rad.
PROJECT TASK - SECOND PHASE
After returning from the study trip from Iceland, the teachers talked with the students involved in the project assignment about the collaboration with the partner and the new insights and conclusions they reached in that collaboration.
The second phase of the project is the experimental part (data collection and recording of observations through the execution of the experiment/experiment, processing, and analysis of the collected data, making a presentation of the results and the course of the experiment/experiment). The students completed the second phase of the project tasks while the teachers helped, guided, and supervised their work.
Briga o STEM vrtu je velika, a posla ima preko glave. Vremenski uvjeti pogodovali su rastu trave, a kako bi sačuvali biljke, vrijedni Stemovci uzeli su stvar u svoje ruke. Pljevi, okopaj, njeguj! Nema tu čarobnog štapića kojim bi zamahnuli i sredili vrt, ali ima puno, malih i vrijednih ruku koje složno rade. Nakon rada, slijedi zasluženi odmor!
GRASS GROWS GREEN!
Taking care of the STEM garden is a lot, and there is a lot of work to do. The weather conditions were favorable for the growth of grass, and to preserve the plants, the hardworking citizens of Stemov took matters into their own hands. Weed, dig, nurture! There is no magic wand to wave and tidy up the garden, but many small, hardworking hands work in unison. After work, a well-deserved rest follows!
Od 5. lipnja do 9. lipnja 2023. godine učitelji uključeni u STEM projekt realizirali su studijsko putovanje na Island. Domaćin studijskog putovanja bio je partner u projektu GeoCamp. Učitelji su sudjelovali u nizu edukacija, razmjenjivali primjere dobre prakse, raspravljali o implementiranju novih metoda podučavanja u STEM područjima, uspoređivali dva različita sustava obrazovanja (hrvatski i islandski). Provedeno je puno sati rada na zajedničkom projektnom zadatku pod nazivom „Svjetlosno onečišćenje“, a sve u svrhu traženja rješenja za spas planeta Zemlje. Međusobna suradnja partnera provodi se i nakon studijskog putovanja, a novi izazovi tek slijede.
STUDY TRIP TO ICELAND
From June 5 to June 9, 2023, teachers involved in the STEM project made a study trip to Iceland. The host of the study trip was a partner in the GeoCamp project. Teachers participated in a series of training, exchanged examples of good practice, discussed the implementation of new teaching methods in STEM fields, and compared two different education systems (Croatian and Icelandic). Many hours of work were spent on a joint project task called "Light pollution", all to search for a solution to save planet Earth. Cooperation between partners is carried out even after the study trip, and new challenges are yet to come.
Učenici trećeg razreda i članovi STEM tima u sklopu projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje“ sudjelovali su na zanimljivim radionicama koje je vodila predavačica Romana Čečura iz Otvorene računalne radionice iz Zagreba. Učenici su kroz zabavne i interaktivne pokuse upoznali različita svojstva vode, statički elektricitet, pH indikator itd. Cilj ovih pokusa je kod učenika razviti osjećaj čuđenja i divljenja, ali i ljubav prema znanosti. Na jednostavan i učenicima prihvatljiv način učili su o pojavama i procesima koje ih okružuju u svakodnevnom životu, a pri tome i jako uživali.
OUR STUDENTS HAVE BECOME REAL LITTLE SCIENTISTS!
Third-grade students and members of the STEM team as part of the project "STEM for planet Earth" participated in interesting workshops led by lecturer Romana Čečura from the Open Computer Workshop from Zagreb. Through fun and interactive experiments, students learned about the different properties of water, static electricity, pH indicator, etc. These experiments aim to develop in students a sense of wonder, admiration, and a love for science. In a simple and student-friendly way, they learned about the phenomena and processes that surround them in everyday life and enjoyed it a lot.
U sklopu projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje” partneri iz Otvorene računalne radionice, Mladen Plazibat i njegov volonter iz Zagreba izradili su dvije drvene konstrukcije koje su temelj sušarama za bilje. U radu im je pomogao majstor naše škole Zdenko Erceg, a svoje vještine u izradi pokazali su i učitelji uključeni u projekt. U sljedećim aktivnostima učitelji i učenici izrađivat će cijevi od limenki koje su sastavni dio sušara za bilje.
PLANT PLANTS, AND BUILD A DRYER!
As part of the project "STEM for planet Earth", partners from the Open Computer Workshop, Mladen Plazibat and his volunteer from Zagreb, made two wooden structures that are the basis of herb dryers. Zdenko Erceg, the master of our school, helped them in their work, and the teachers involved in the project also showed their skills in making. In the following activities, teachers and students will make tubes from cans that are an integral part of the herb dryer.
Svečanom sjednicom Županijske skupštine u petak je u Gospodarskom centru OBŽ obilježen Dan Osječko-baranjske županije, odnosno 30. obljetnica njezina osnutka. U nizu predstavljenih projekata bio je i STEM projekt naše škole pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Earth“. Tom prigodom, imali smo posebnu čast upoznati i razgovarati s veleposlanikom Kraljevine Norveške u Republici Hrvatskoj Nj. E. Haakonom Blankenborgom.
PRESENTATION OF THE PROJECT AS PART OF THE CELEBRATION OF THE DAY OF OSJEČKO-BARANJA COUNTY
Osijek-Baranja County Day, i.e. the 30th anniversary of its foundation, was celebrated with the solemn session of the County Assembly on Friday in the Economic Center of the OBŽ. In the series of presented projects, there was also a STEM project of our school called "STEM for Planet Earth". On that occasion, we had the special honor of meeting and talking with the ambassador of the Kingdom of Norway in the Republic of Croatia, H.J. E. Haakon Blankenborg.
Zalijevaj, okopaj, plijevi - samo su neki od glagola kojima se koriste naši mali Stemovci područne škole Ivanovci. Pogodni vremenski uvjeti i još bolja briga naših najmanjih razlog su ovog raskošnog zelenila STEM vrta. Kad se male ruke slože, sve se može!
STEM GARDEN
Water, dig, weed - these are just some of the verbs used by our little Stemovci from the Ivanovci district school. Favorable weather conditions and even better care of our little ones are the reason for this lush green STEM garden. When little hands come together, anything is possible!
Učenici i učitelji uključeni u STEM projekt jučer su završili prvu fazu projektnog zadatka pod nazivom Svjetlosno onečišćenje. Istraživanjem i prikupljanjem informacija o uzrocima i štetnim učincima svjetlosnog onečišćenja na živa bića (ljude, životinje i biljke) te prezentacijom navedenog završena je prva faza.
FIRST PHASE OF THE PROJECT TASK – LIGHT POLLUTION
Students and teachers involved in the STEM project completed the first phase of the Light Pollution assignment yesterday. The first phase was completed with the research and collection of information on the causes and harmful effects of light pollution on living beings (humans, animals, and plants) and the presentation of the aforementioned.
Županijsko stručno vijeće učitelja biologije održano je u četvrtak, 17. svibnja, u OŠ Vladimir Nazor, u Čepinu. Na skupu su sudjelovale učiteljice Ana Maršić i Marijana Matković, predstavljajući STEM projekt naše škole. Sudionici skupa bili su oduševljeni ciljem i vrijednošću projekta te s velikom znatiželjom očekuju prezentaciju provedbe projekta i projektnog zadatka koja će se održati na završnoj konferenciji, u zadnjem mjesecu provedbe projekta.
Ovom prilikom zahvaljujemo se voditeljici županijskog stručnog vijeća, Moniki Pavić, na pozivu.
PROJECT PRESENTATION - COUNTY EXPERT COUNCIL OF BIOLOGY TEACHERS
The county expert council of biology teachers was held on Thursday, May 17, at Vladimir Nazor elementary school in Čepin. The meeting was attended by teachers Ana Maršić and Marijana Matković, presenting the STEM project of our school. The participants of the meeting were enthusiastic about the goal and value of the project and are eagerly awaiting the presentation of the implementation of the project and the project task, which will be held at the final conference, in the last month of the project's implementation.
On this occasion, we would like to thank the head of the county expert council, Monika Pavić, for the invitation.
Danas je bio prvi susret timova koji sudjeluju u zajedničkom projektnom zadatku na relaciji Đakovo – Island, pod nazivom „Svjetlosno onečišćenje“. Upoznavanje učenika, razmjena ideja te postavljanje glavnog cilja projektnog zadatka, samo su neke od točaka današnjeg dnevnog reda. Dokaz da će suradnja timova biti odlična je vedra i vesela atmosfera koja je vladala svo vrijeme sastanka. Ovim putem još jednom zahvaljujemo kolegi Jón Aðalsteinn Brynjólfsson i njegovim učenicima na prihvaćanju našeg poziva za suradnju.
ONLINE MEETING - PROJECT ASSIGNMENT
Today was the first meeting of the teams participating in the joint project task on the route Đakovo - Iceland called "Light pollution". Getting to know the students, exchanging ideas, and setting the main goal of the project assignment are just some of the items on today's agenda. Proof that the cooperation between the teams will be excellent is the bright and cheerful atmosphere that reigned throughout the meeting. We hereby once again thank our colleague Jón Aðalsteinn Brynjólfsson and his students for accepting our invitation to cooperate.
Inovativne metode u STEM podučavanju jedan su od važnih ishoda projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje“. Učitelji, uključeni u projekt, sudjeluju u brojenim edukacijama i radionicama od strane GeoCamp-a s Islanda, a brigu o njihovoj provedbi vodi Sigrun Svafa Olafsdottir. Kroz online sastanke učitelji izmjenjuju primjere dobre prakse kako bi usavršili svoje metode i što bolje ih implementirali u nastavni proces svog predmeta.
METHODOLOGY OF STEM TEACHING – INNOVATIVE METHODS
Innovative methods in STEM teaching are one of the important outcomes of the project "STEM for planet Earth". The teachers involved in the project participate in numerous pieces of training and workshops by GeoCamp from Iceland, and Sigrun Svafa Olafsdottir takes care of their implementation. Through online meetings, teachers exchange examples of good practices to improve their methods and implement them as best as possible in the teaching process of their subject.
Naziv zajedničkog projektnog zadatka kojeg provode učitelji i učenici uključeni u STEM projekt je „Svjetlosno onečišćenje“. Aktualna tema o kojoj priča cijeli svijet kako bi se osvijestila potreba za smanjenjem utjecaja svjetlosnog onečišćenja na život svih živih bića na planeti Zemlji. Učenici, u suradnji s učiteljima, istražuju i donose zaključke kako i u kojoj mjeri svjetlosno onečišćenje utječe na kvalitetu života svih živih bića. Kroz zajedničku suradnju učenika i učitelja naše škole s učiteljem Jón Aðalsteinn Brynjólfsson i njegovim učenicima sa Islanda cilj je predstaviti navedeni problem, potkrijepiti tvrdnje dokazima istraživanja te pronaći zajedničko, inovativno rješenje za smanjenje svjetlosnog onečišćenja.
JOINT PROJECT TASK - CROATIA AND ICELAND
The name of the joint project task carried out by teachers and students involved in the STEM project is "Light pollution". This a topical topic that the whole world is talking about to raise awareness of the need to reduce the impact of light pollution on the life of all living beings on planet Earth. Students, in cooperation with teachers, research and conclude how and to what extent light pollution affects the quality of life of all living beings. Through the cooperation of students and teachers of our school with teacher Jón Aðalsteinn Brynjólfsson and his students from Iceland, the goal is to present the stated problem, support the claims with research evidence, and find a joint, innovative solution to reduce light pollution.
U sklopu projekta "Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje / STEM for planet Earth" jedan od mjerljivih ishoda je uređenje dviju STEM učionica u kojima će učitelji, uključeni u projekt, provoditi izvannastavne aktivnosti s ciljanom skupinom učenika korištenjem inovativnih metoda u STEM podučavanju.
FINAL WORKS IN STEM CLASSROOM
As part of the "STEM for Planet Earth" project, one of the measurable outcomes is the arrangement of two STEM classrooms in which teachers, involved in the project, will conduct extracurricular activities with a target group of students using innovative methods in STEM teaching.
"The STEM FOR PLANET EARTH project/program is funded by Iceland, Liechtenstein, and Norway through the EEA Grants and Norway Grants".
U sklopu projekta „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje“ učenici 1., 2., 3. i 4. razreda PŠ Ivanovci jučer su sate izvannastavnih aktivnosti u pratnji svojih učiteljica, učitelja Igora Puharića, učitelja informatike Dražena Matasovića i ravnatelja škole Andrije Šuška posadili biljke u školski vrt. U prethodno obrađenu i pognojenu zemlju učenici su posadili biljke lavande, ružmarina, nevena i celera. Uskoro će posaditi i lovor. Učenici će, nastaviti brinuti o biljkama koje će zalijevati, okopavati, pratiti njihov rast i razvoj cvjetova i plodova. Učenici će osvijestiti važnost praćenja rasta biljaka i razvijati osjećaj zahvalnosti što svojim rukama mogu njegovati dragocjene biljke.
(Piše: učiteljica Nada Nikolić)
WE START WITH PLANTING PLANTS
As part of the project "Stemovci in the fight to save the planet Earth", students of the 1st, 2nd, 3rd, and 4th grades of PŠ Ivanovci spent hours of extracurricular activities yesterday accompanied by their teachers, teacher Igor Puharić, IT teacher Dražen Matasović and school principal Andrije Šuško planted plants in the school garden. The students planted lavender, rosemary, calendula, and celery plants in the previously cultivated and fertilized soil. Soon they will also plant laurel. The students will continue to take care of the plants that they will water, hoe, and monitor their growth, and the development of flowers and fruits. Students will become aware of the importance of monitoring plant growth and develop a sense of gratitude for being able to care for precious plants with their own hands.
(Written by: teacher Nada Nikolić)
Slike pogledajte pod opširnije! (See the pictures below for more details!)
Partneri u projektu pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje / STEM for planet Earth“ su Otvorena računalna radionica iz Zagreba (https://web-orr.com/) koja provodi edukacije i radionice s timom učitelja uključenima u projekt i GeoCamp Iceland (https://www.geocamp.is/) koji sudjeluje u razmjeni iskustava, izradi kurikuluma za 12 izvannastavnih aktivnosti, izradi i realizaciji zajedničkog projektnog zadatka te je domaćin studijskog putovanja učitelja.
PROJECT PARTNERS
Partners in the project called "STEM for planet Earth" are the Open Computer Workshop from Zagreb (https://web-orr.com/), which conducts education and workshops with a team of teachers involved in the project and GeoCamp Iceland (https://www.geocamp.is/), which participates in the exchange of experiences, the creation of a curriculum for 12 extracurricular activities, the creation and implementation of a joint project assignment, and the host of a teacher's study trip.
Na županijskom stručnom vijeću učitelja matematike osnovnih škola održanom u četvrtak, 27. travnja 2023. godine, predstavili smo projekt pod nazivom "Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje/STEM for planet Eart". Svoja dosadašnja iskustva u radu na projektu podijelili smo s ostalim članovima županijskog stručnog vijeća s ciljem poticanja na provođenje i sudjelovanje u projektima s naglaskom na njihovu važost u obrazovanju. Članovi vijeća oduševljeni su temom projekta kao i njegovim ciljevima, a posebno zadovoljstvo pokazali su nakon saznanja da ćemo svoja iskustva i primjere dobre prakse (kurikulume 12 izvannastavnih aktivnosti) nesebično podijeliti nakon završetka projekta (31. siječnja 2024. godine).
PROJECT PRESENTATION AT THE COUNTY PROFESSIONAL COUNCIL OF MATHEMATICS TEACHERS
At the county expert council of elementary school mathematics teachers held on Thursday, April 27, 2023, we presented a project called "STEM for Planet Earth". We shared our previous experience working on the project with the other members of the county expert council to encourage them to implement and participate in projects emphasizing their importance in education. Council members are enthusiastic about the topic of the project as well as its goals, and they showed particular satisfaction after learning that we will selflessly share our experiences and examples of good practice (curriculum 12 extracurricular activities) after the end of the project (January 31, 2024).