« Kolovoz 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Dobro došli na mrežne stranice stručno-razvojne službe!
RADNO VRIJEME:
Pedagoginja:
ponedjeljak: popodne
utorak: popodne
srijeda: jutro
četvrtak: jutro
petak: smjena "A"
Socijalna pedagoginja:
ponedjeljak: popodne
utorak: popodne
četvrtak: jutro
Psihologinja:
ponedjeljak: popodne
utorak: popodne
srijeda: jutro
četvrtak: jutro
petak: smjena "A"
Napomena: Za savjetodavni rad s roditeljima potrebna je prethodna najava.
Za sve krizne situacije možete se obratiti osobno bez najave, ili na bilo koji kontakt Škole.
22.svibnja 2024. smo imali priliku ugostiti još jednog roditelja koji je svoje znanje i iskustvo podijelio s našim učenicima. Predavanje „San - zašto je važno redovito spavati“ i razgovor s učenicima sedmih i osmih razreda održao je doc.dr. sc. Krešimir Čaljkušić, tata naših učenika Mariete i Stjepana.
Dr. Čaljkušić je specijalist neurolog i subspecijalist intenzivne medicine za područje neurologije, koji se vrlo često uključuje u programsku prevenciju, a ovaj put surađujemo na projektu Biram zdravlje. Širu temu spavanja prepoznali smo kao važan faktor u odrastanju, a koji ovisno o svojoj kvaliteti može biti zaštitni ili rizični faktor. Nakon ovog predavanja učenici su opisivali posljedice nedovoljnog sna i umora te su prepoznali znakove osobnoga umora i nedostatka sna. I možda najvažnije za ovu dob, učenici su lakše prepoznali znakove pretjeranoga boravka pred ekranom koji je trenutno vodeći rizični faktor za razvoj brojnih teškoća u školskom, socijalnom i osobnom razvoju, a čega djeca i mladi nisu dovoljno svjesni.
Ovim putem se osobito zahvaljujemo tati Krešimiru!
Rijetko koji pojam danas izaziva toliko zanimanja kao inteligencija. Riječ inteligencija potječe od latinske riječi inteligere i znači razumjeti, shvatiti. Inteligencija se definira kao mentalna karakteristika koja obuhvaća: sposobnost za učenje iz iskustva, prilagodbu na nove situacije, razumijevanje i korištenje apstraktnih pojmova i upotrebu znanja za snalaženje u okolini. Pojednostavnjeno rečeno pod pojmom inteligencije danas se uglavnom smatra skup različitih, pojedinačnih nezavisnih intelektualnih sposobnosti.
Upravo je INTELIGENCIJA središnja tema ovogodišnjeg Festivala znanosti koji se od 22. do 27. travnja 2024. odvija na čak 36 lokacija širom Hrvatske.
Kako smo ovu manifestaciju obilježili u OŠ Žnjan - Pazdigrad, pogledajte pod OPŠIRNIJE.
Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće, od 2018.
Cilj projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti i osigurati što većem broju građana, posebice djece i mladih, prilike za učenje o medijima te pružiti podršku nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje.
Radionicu i predavanje na temu Prekomjerno korištenje interneta – istina ili mit? održala je u 8.b razredu školska knjižničarka.
Nakon odslušanog predavanja otvorena je rasprava na temu jesu li mladi sve više ovisni o internetu? Učenici su došli do zaključka da ponekad znaju pretjerati s korištenjem sadržaja na internetu, pogotovo društvenih mreža i online videoigara ali se slažu je internet neophodan u današnjem svijetu. Na kraju su došli do zaključka da umjereno i odgovorno korištenje interneta treba biti prioritet te da najbolje rješenje uravnotežiti boravak u realnom i virtualnom okruženju.
U nastavku donosimo poveznicu na samotest za učenike Jeste li ovisni o internetu? Riječ je o kvizu za testiranje ovisnosti o internetu koji je pripremilo Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu koji za cilj ima pomoći učenicima u procjeni svojih navika korištenja interneta.
Završili smo još jedan Bookmark Exchange Project. Ove godine partner škola nam je bila Prva osnovna škola iz grada Siemiatycze na sjeveroistoku Poljske.
Bookmark Exchange Project je nastao s ciljem razmjene straničnika među djecom školskog uzrasta, a svrha mu je poticanje čitanja i promocija kulture knjiga i knjižnica. Uz sve navedeno projekt se izvodi na međunarodnoj razini, a često rezultira i razmjenom različitih iskustava između partner škola kao i sklapanjem novih prijateljstava.
Ove godine u projektu su sudjelovali učenici 4.b s učiteljicom Natalijom i knjižničarkom te su se kroz niz radionica upoznali s Poljskom, njezinim osnovnoškolskim obrazovanjem te našim partnerima, Prvom osnovnom školom u Siemiatycze. Tema ovogodišnjeg Bookmark Exchange Projecta je bila knjižnica, moje sretno mjesto pa su učenici straničnike ukrasili motivima knjižnice i knjiga. Zauzvrat smo dobili jednako lijepe i vesele straničnike od svojih prijatelja iz Poljske.
Fotografije pod OPŠIRNIJE.
Prelaskom u peti razred, događaju se mnoge promjene za naše učenike; tu su novi predmeti, novi učitelji. Kako bi se lakše prilagodili u novim školskim izazovima, u prosincu i siječnju smo imali ciklus pedagoških radionica na temu komunikacije i metoda učinkovitog učenja.
U nastavku možete preuzeti listiće za učenike i roditelje te pročitati malo više.
Još jednom smo posjetili Staru Sušicu i proveli školu u prirodi s našim trećašima. Učenici 3. c i 3. d sa svojim učiteljicama, pedagoginjom i knjižničarkom opet su se vratili u planinarski dom, dvorac Stara Sušica gdje smo u sklopu projekta Vlakom u snijegu, proveli četiri, odnosno pet predivnih dana. Ovim projektom već treću godinu za redom pokušavamo usvojiti znanja na poseban način istražujući gorski zavičaj. Naši učenici iz prve ruke uviđaju važnost suživota čovjeka i prirode te usvajaju osnovne spoznaje o prirodi. Osim spomenutog, naši trećaši su unaprijedili svoje socijalne vještine i zbližili se jedni s drugima i svojom razrednom zajednicom.
Od 16. do 20. siječnja imali smo priliku upoznati se s velikim zvijerima Gorskog Kotara kroz posjet Muzeju velikih zvijeri i radionicama; naučili nešto o povijesti prvog električnog mlina na ovim prostorima posjetom Popovićevu mlinu; vidjeli prave jelene u Parku jelena te naučili klizati na poznatom klizalištu u Delnicama. Osim svega navedenoga, svi zajedno smo uživali u netaknutoj prirodi, a ono što nas je posebno veselilo je bila ogromna količina snijega koja je pala zadnji dan našeg boravka zbog čega smo u konačnici morali i produžiti svoj ostanak. Ne možemo reći da je ikome od nas to posebno teško palo, budući da smo se upravo tada mogli veseliti svim zimskim radostima: zajedno smo se sanjkali, grudali i igrali na snijegu.
Sutra smo na povratku kući posjetili Ogulin, rodni grad Ivane Brlić Mažuranić, obavili neizostavnu kupnju u jednom trgovačkom centru te se vlakom uputili za Split.
Na kraju smo se svi sretni i zadovoljni vratili kući znajući da smo bogatiji za još jedno neopisivo životno iskustvo.
Naše iskustvo možete pogledati u FOTOGALERIJI.
RADNO MJESTO: POMORAC
Danas smo u 1.A ugostili Leonovog tatu! Djeca su spremno očekivala svoju učiteljicu Anu, ali danas smo iz posebnog razloga napravili zamjenu. Na blagdan sv.Nikole, zaštitnika djece, pomoraca i mornara, potražili smo roditelja koji je najjednostavnije - iz svog iskustva - učenike poučio što to znači biti pomorac i čime se pomorac bavi. U jednom veselom i radnom školskom danu Leonov je tata odgovarao na pitanja naših prvaša, a bilo ih je mnogo! Tako smo doznali kuda sve plove brodovi, kakvi brodovi postoje i što prevoze, koji brod prevozi igračke, može li se na brodu slaviti rođendan, tko slavljeniku radi tortu, koliki valovi mogu biti i još mnogo, mnogo toga. Na kraju smo se počastili, kako to i priliči blagdanu sv. Nikole, raznim kolačima i slatkišima, jer to se već zna, 1.A razred je bio jako dobar ove godine.
Hvala Našem Leonu i njegovom tati!
Foto pod Opširnije!
U petak, 24. 11. 2023., učenici naše škole sudjelovali su u sedmom po redu međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti koje se ove godine održavalo u OŠ Strožanac. Završnica je to projekta poznatijeg pod nazivom „Pretežno vedro“ koje naša škola provodi u suradnji s NZZJZ Split.
Više o natjecanju pod OPŠIRNIJE.
Ulaskom u hladniji dio godine, za roditelje i djecu počinju još neki izazovi. Jedan od njih je i sve duži boravak u zatvorenim i grijanim prostorima te kontakt sa tek relativno zdravim kolektivom. Većina bolesti koje se tako pojavljuju kod školske djece je simptomatska te prolazi bez većih neugoda i poteškoća. Međutim, zbog utjecaja i visokog rizika na ranjive skupine društva (prvenstveno bebe, trudnice i sve imunološki kompromitirane osobe) vrlo je važno prepoznati moguću zaraznu bolest te reagirati čim prije na način da kontaktirate obiteljskog ili školskog liječnika te postupite prema uputama.
Kada se sumnja na bolest pojavi, molimo vas, kontaktirajte i razrednika ili školskog pedagoga za više informacija i uputa vezanih za pohađanje nastave. Na ovaj način nastojimo pratiti eventualno grupiranje zaraznih bolesti u pojedinom razrednom odjelu.
Ovime pomažete sebi, ali još i više našoj zajednici i obiteljima, kako bismo što bolje očuvali vlastito zdravlje i zdravlje onih kojima se najteže izboriti za oporavak.
Više o najčešćim zaraznim bolestima školske djece pročitajte na poveznici, a obzirom na aktualnu epidemiološku situaciju posebno upućujemo na tekst o hripavcu (Pertussis)
Izvor: NZJZ Splitsko-dalmatinske županije
U životu djece škola zauzima veliko i značajno mjesto. U školi djeca provode svoje djetinjstvo, sa svim svojim radostima i ushitima, ali i brigama i povremenim lošim osjećanjima. Boji li se vaše dijete škole? Doživljava li ono školu kao radosno mjesto učenja i druženja ili kao nesretnu učionicu u koju mora ići svaki dan? Važno je ponekad zapitati se kako se vaše dijete osjeća i koja su vaša očekivanja od škole. Kako vi kao roditelji gledate na uspjeh djeteta i što mu time (ne)svjesno poručujete?
Više možete pročitati u Listiću za roditelje!
Prošli tjedan smo u našoj školi ugostili profesorice Andreu Bilandžić i Maju Pivčević iz Turističko-ugostiteljske škole Split. One su održale info radionicu s ciljem informiranja učenika osmih razreda i njihovih roditelja o uvjetima upisa, zanimanjima i mogućnostima koje pruža školovanje u sklopu Turističko-ugostiteljske škole kao Regionalnog centra kompetentnosti u sektoru turizma i ugostiteljstva. Našim učenicima je posebno bila zanimljiva pokazna radionica flambiranja palačinki i vafli koje su pripremile slastičarka Milica Livaja i djelatnica Studentskog centra Tea Ramljak.
U proširenom dijelu projekta, ostvarili smo i suradnju s Hrvatskom gospodarskom komorom. HGK – Županijska komora Split organizirala je tako 18. svibnja 2023. posjet učenika osmih razreda Osnovne škole Žnjan – Pazdigrad hotelu Emotheo u Imotskom, kao jedan od posjeta učenika sektorskim tvrtkama pod nazivom 'Posjeti tvrtku - upiši struku'.
Cilj je posjeta bio upoznavanje učenika sa svim segmentima rada u hotelu, kako bi im se na licu mjesta približila zanimanja u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti te ih se zainteresiralo za nastavak obrazovanja za ugostiteljska i turistička zanimanja u sklopu RCK-a. Tijekom posjeta, učenicima je pobliže prezentiran koncept heritage hotela i važnost bogatog kulturnog naslijeđa i identiteta u formiranju ideje i plasmana na turističkoj mapi Hrvatske. Također, učenici su obišli različite dijelove hotela, od luksuznih soba do same kuhinje i restorana, a imali smo čast da nas je ugostio i stručno vodio gospodin Davor Pojatina, vlasnik hotela.
Zahvaljujemo našim suradnicima u projektu i aktivnostima profesionalnog informiranja učenika, a osobito gđi. Sanji Baković iz HGK te svim djelatnicima Emothea koji su naše učenike strpljivo i ljubazno upoznali sa FIT programom (Future in Tourism).
Više pod opširnije!
I ove godine naši učenici su se vratili u već poznati dvorac Stara Sušica u istoimenom mjestu pokraj Ravne Gore. Ovaj dvorac svojim ambijentom i smještajem u srcu netaknute prirode Gorskog kotara, stvara idealnu kulisu za veselo druženje s vršnjacima i stvaranje prijateljstava te boravak u prirodi i upoznavanje svih njezinih ljepota.
Naši su se učenici 6. razreda sa svojim razrednicama Ivom Jurišić Sokić i Josipom Tomičić te voditeljicama projekta Istraživačkog učenja u prirodi, Anitom Dujelom i Jelenom Poljak, 17. siječnja vlakom zaputili prema Gorskom kotaru. U već poznatom mjestu Oštarije čekao ih je autobus te su putovanje nastavili prema Ravnoj Gori. Međutim, snijeg koji je bio najavljen kasnije tog dana, počeo je padati ranije...
Više pod Opširnije!
Prelaskom u peti razred, događaju se mnoge promjene za naše učenike; tu su novi predmeti, novi učitelji. Kako bi se lakše prilagodili i savladavali nove izazove, u prosincu smo imali ciklus pedagoških radionica na temu komunikacije i metoda učinkovitog učenja.
U nastavku možete preuzeti listiće za učenike i roditelje te pogledati što su naši učenici naučili o učenju.
Arhitektura je oduvijek činila neizostavan dio naše svakodnevice. Osim razumijevanja da smo u neprekidnoj interakciji s njome, arhitektura može stimulativno utjecati na stvaranje pozitivnih društvenih odnosa, stoga su njezina društvena odgovornost i civilizacijski značaj izuzetno veliki. Serija posvećena hrvatskoj suvremenoj arhitekturi Čovjek i prostor u 4 epizode predstavlja najbolja ostvarenja domaće arhitektonske produkcije, nominirane ili nagrađene na godišnjim izložbama Udruženja hrvatskih arhitekata upravo s ciljem podizanja društvene svijesti o važnosti prostora koji nas okružuje i u kojem živimo.
U trećoj epizodi, čija je tema nagrada "Viktor Kovačić" za najuspješnije ostvarenje u svim područjima arhitektonskog stvaralaštva u 2017. godini, predstavljen je projekt naše škole, Osnovne škole Žnjan-Pazdigrad u Splitu Mirele Bošnjak, Mirka Buvinića i Maje Furlan Zimmermann.
U ovoj epizodi naši djelatnici Željko Jurin, Anita Dujela i Petar Jeličić govore o važnosti prostora u funkciji odgoja i obrazovanja.
Serijal pogledajte u ponedjeljak, 7.studenog 2022. u 23.20 na HRT1 ili u utorak, 8.studenog 2022. u 18 sati na HRT3.
Serijal je naknadno moguće pogledati u videoteci HRTi.
Svjetski dan oživljavanja obilježen je 14. 10. 2022. u našoj školi, u sklopu aktivnosti Centra za interdisciplinarna istraživanja i promicanje kulture zdravlja. U obilježavanju su, osim naših učenika 8. i 4. razreda, sudjelovali i studenti Filozofskog fakulteta u Splitu.
Voditelji programa bili su prof. dr. sc. Julije Meštrović, dr. sc. Mila Bulić, dr. med. Tatjana Čatipović i dr. med. Ivan Brdar koji već godinama provode edukaciju djece kako bi i oni mogli reagirati u hitnim situacijama i spasiti život. Cilj ovog programa je sustavna prevencija i ukazivanje na važnost žurne i pravilne reakcija u svrhu spašavanja života, a u našoj školi program je prepoznat u projektu Reanimacija (vod. Sikirica, sur. Dujela i Domazet).
Više pod opširnije!
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja bio je domaćin 63. IEA Opće skupštine koja se održavala u Splitu 3.- 5. listopada 2022. godine. U sklopu ove međunarodne konferencije, naša škola je bila domaćin radnog posjeta sudionika konferencije. Tom prilikom smo za naše goste iz područja obrazovanja pripremili prigodan program dobrodošlice, a kasnije smo prezentirali odgojno-obrazovni rad škole u Republici Hrvatskoj neposredno kroz učionice i centre aktivnosti.
Navedeno su gosti najbolje vidjeli u direktnom nastavnom procesu, u velikoj mjeri odmaknutoj od tradicionalne frontalne nastave. Odgojno-obrazovni rad s učenicima prezentirale su naše učiteljice razredne nastave Petra Boljat, Daniela Kuić i Ana Domazet, a potom učiteljica biologije i kemije Nela Sikirica te učiteljica likovne kulture i voditeljica učeničke zadruge Ivona Mustapić-Jelavić. Uvaženi gosti su tako imali priliku vidjeti nastavu utemeljenu na novim smjernicama obrazovne politike i reforme, a u području likovne i glazbene kulture, matematike te poduzetništva i kreacije u projektnoj i iskustvenoj nastavi. Odgojno-obrazovni sustav su kroz razgovor s gostima prezentirali ravnatelj škole Željko Jurin i pedagoginja Anita Dujela koja je nešto više govorila o integraciji učenika s posebnim zahtjevima i potrebama, izvannastavnim aktivnostima STEAM područja te produženom boravku kao prijelaznom modelu prema konceptu cjelodnevne nastave.
Više pod opširnije!
Terenska nastava jedan je od oblika izvanučioničke nastave, a potiče učenike na intelektualnu radoznalost (otkrivanje, istraživanje, stvaranje...) te utječe na stvaranje kvalitetnih odnosa unutar odgojno-obrazovne skupine. Ove godine u OŠ Žnjan-Pazdigrad smo željeli isprobati nešto novo te smo spojili dječju znatiželju s jednim od najljepših klasika hrvatske književnosti Vlakom u snijegu Mate Lovraka. Iz ove suradnje je proizašao projekt u kojem su naši učenici stjecali svoja odgojno-obrazovna iskustva iz prve ruke vlakom putujući do srednjovjekovnog dvorca Stara Sušica. O cjelokupnom projektu i tome kako smo se proveli na ovom veselom putovanju pročitajte pod OPŠIRNIJE.
Naša škola sudjelovala je u istraživanju Europskog ureda Svjetske zdravstvene organizacije „European Childhood Growth Surveillance Initiative“ koje provodi Hrvatski zavod za javno zdravstvo, uz potporu Ministarstva zdravstva te Ministarstva znanosti i obrazovanja. Istraživanje se provodi u 40ak zemalja, a Hrvatska je do sada sudjelovala u dva kruga istraživanja.
Ovo istraživanje je obuhvatilo 260 škola u Republici Hrvatskoj, a bazirano je na dobrovoljnom sudjelovanju djece u dobi 8-9 godina, uz aktivan pristanak roditelja.
Kako bi roditelji bili upoznati i motivirani na sudjelovanje u ovom projektu, organizirali smo roditeljski sastanak na temu Prehrane i životnih navika djece. Nakon sastanka, roditelji su pristupili anketiranju i opsežnom popunjavanju upitnika samoprocjene vlastitih životnih i prehrambenih navika. Posljednja etapa istraživanja bila je antrometrijsko mjerenje naših učenika, kako bi uz anonimne, ali konkretne rezultate mjerenja tjelesne mase, visine te opsega struka i bokova, istraživači pratili status uhranjenosti u djece.
Ovom prilikom želimo zahvaliti roditeljima naših učenika 2.b i 3.b na sjajnom odazivu od 88%, čime su uvelike pridonijeli ostvarivanju ciljeva ovog izvrsnog istraživanja.
Više o ciljevima i podatcima dosadašnjih istraživanja možete vidjeti u prezentaciji.
Učenici šestih razreda sudjelovali su na radionici Abeceda osjećaja gdje su učili i razgovarali o osjećajima. Na kraju prvog sata radionice učenicima je podijeljen listić za domaći rad te su trebali nabrojiti sve osjećaje po abecedi koristeći se Abecedom osjećaja, izdvojiti pet ugodnih i pet neugodnih osjećaja te opisati dva osjećaja po želji uz pomoć primjera iz svakodnevnog života (pod opširnije možete vidjeti radove učenika).
Na drugom satu radionice učenici su proširili svoja znanja igrajući digitalnu igru Pretežno vedro. Na taj način učenici su se pripremali za školsko natjecanje koje će se održati:
u ČETVRTAK, 21. listopada u 16 i 45 u UČIONICI 20.
Vidimo se!
pedagoginje Anita Dujela i Nikolina Klein
Dana 23.listopada 2020. održano je školsko natjecanje iz emocionalne pismenosti. Nakon provedenih razrednih aktivnosti, na školskom natjecanju sudjelovalo je 13 učenika jednog razreda.
Natjecanje se odvijalo putem digitalne igre Pretežno vedro, u učionici. Zbog boljeg uvida u rad učenika, djeca nisu igrala individualno na računalu, već su frontalno slušali mentora i pratili projekciju digitalne igre na pametnoj ploči. Odgovore su zapisivali na pripremljeni listić za učenike. Za provedbu natjecanja je bio potreban 1 školski sat.
Više o pripremama i aktivnostima s učenicima možete pročitati pod Opširnije!
Pobjedom na 3. međuškolskom natjecanju iz emocionalne pismenosti naši učenici su osvojili domaćinstvo sljedećeg natjecanja te vrijednu nagradu. Mogli smo izabrati između nekoliko „izloga“. Što nam sve treba i koja bi se nagrada najbolje uklopila u naše učionice? Gledajući oko sebe, brzo smo shvatili da ćemo teško doći do točnog odgovora. Pohađamo novu školu i imamo toliko toga. Zato su naši pobjednici odlučili jednoglasno: poklonit ćemo našu nagradu!
Nakon nekoliko tjedana planiranja i dogovora, u četvrtak, 12.prosinca 2019., našu smo nagradu zamijenili za velikodušnu donaciju Službe za mentalno zdravlje prema udruzi Sindrom Down 21. Zajedno smo posjetili Udrugu i proveli poslijepodne u druženju s najmlađim članovima. Oni su bili presladak mamac za naše superjunake; nakon samo par minuta, zajedno s Mašom, Mihaelom, Ivanom, Marinom i Marijom, naši su učenici otvorili kutije didaktičkog materijala i započeli igru.
Bilo je to jedno iznenađujuće iskustvo, darujući druge, darovali smo i sebi nešto neprocijenjivo.
Naši učenici pobjednici su 3. međuškolskog natjecanja iz emocionalne pismenosti! Svoju pobjedu i naslov ukupnog pobjednika za školsku godinu 2019./20. izborili su u jakoj konkurenciji svojih vršnjaka iz škola Splitsko-dalmatinske županije. Ovim naslovom ujedno smo postali domaćin i suorganizator natjecanja u idućoj školskoj godini.
Svoju prednost učenici su ostvarili na temelju ukupnog broja bodova na grupnoj razini natjecanja u formi društvene igre s karticama „Pretežno vedro“ te bodovima dramatizacije i zadatka u kreativnom dijelu natjecanja.
Centralni događaj obilježavanja Mjeseca borbe protiv ovisnosti 15.11 do 15.12.2019. održan je se 15.11.2019 u 9,00 h u OŠ Srinjine. Tom prigodom 3. međuškolsko natjecanje iz emocionalne pismenosti okupilo je oko 250 učenika i 30 mentora iz 21 škole na području naše županije.
Više pod opširnije!
Radno mjesto: Stomatolog
Prigodom izvanučioničke nastave u Žrnovnici, naši učenici prvih razreda su posjetili i stomatološku ordinaciju. Tamo nas je dočekao naš roditelj volonter koji je za učenike pripremio kratak obilazak ambulante te je najhrabrijim učenicima poklonio i pravi stomatološki pregled. Dok su jedni neustrašivo gledali u zujalice, drugi su samo veselo promatrali svoje prijatelje na stolici koje se svi ponekad bojimo. No, da je briga o zdravlju zubi važna - to smo naučili svi!
Ovom prilikom zahvaljujemo se tati našeg učenika, gdinu. Srđanu Nedoklanu na održanom prvom dijelu radionice! Nastavak slijedi...
Klikom na sliku pogledajte video uradak koji smo pripremili u suradnji sa Službom za mentalno zdravlje Splitsko-dalmatinske županije!
Ove školske godine uključili smo se u javnozdravstveni projekt Pretežno vedro koji afirmira teme iz područja zdravlja. U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo ishode i aktivnosti u našoj školi. Kao najistaknutija aktivnost predstavljena je suradnja sa Školom likovnih umjetnosti Split. Uz njihovu pomoć i dizajn oslikali smo unutarnji zid naše škole prozorima širom otvorenim u svijet!
Tijekom ove godine, školski prostor postao je omiljeno mjesto druženja i susreta naših učenika. Posebnost našeg zida je trajna uspomena na prvu generaciju učenika koji su zakoračili u novootvorenu Osnovnu školu Žnjan-Pazdigrad. Bravo za naše učenike!
Više pod OPŠIRNIJE!
„Znamo da je mentalno zdravlje globalno javno dobro te treba biti dostupno uvijek i svima. Ono nije važno samo za ljude s mentalnim poteškoćama, mentalno zdravlje je opća osobina svakog čovjeka i neizostavni dio općeg zdravlja. Kao takvo je i osnovno ljudsko pravo. Projekti su svakim danom sve potrebniji obzirom na zahtjevnost i složenost interakcije psihofizickog rasta i razvoja djece i mladih u kontekstu (pre)brzih promjena i često nerealnih zahtjeva i pritisaka medija i suvremenog društva.“
Voditelj Službe za mentalno zdravlje
Željko Ključević dr.med. spec.psihijatar
U raznolikom programu Dana preventive ( 7.4.-31.5.2019.) predstavili smo sažetak projekta kroz aktivnosti u našoj školi:
Foto pod OPŠIRNIJE
Posebno se zahvaljujemo voditeljici projekta, prof.Mireli Grbić!
Jučer je za učitelje naše škole održana uvodna edukacija na temu oživljavanja i pružanja prve pomoći. Zanimljivo je da smo ovo predavanje s demostracijom pripremili u suradnji s roditeljem našeg učenika. Uvod u ciklus predavanja i neformalnu obuku proširit ćemo u budućim mjesecima, i to za sve djelatnike naše škole.
Ovim putem se zahvaljujemo mami volonteru, gđi. Divni, liječnici na Prijemu hitne pomoći, koja se rado odazvala našem pozivu i radu na projektu „I roditelji su učitelji“.
Svjesni smo toga kako se u današnjem svijetu mnogo toga promijenilo. Ne samo od obaveza, prijateljstava, već su i neke druge stvari postale vrijednije od onoga prijašnjeg. Ljudi su puno zaposleniji, nemaju mogućnosti provoditi vrijeme sa svojim bližnjima, kako bi to oni htjeli, što dovodi do smanjenja topline, radosti i ljubavi među odraslima, ali i djecom. Učenici naših razreda svjesni su kako nismo izgledom svi jednaki, ali srcem i onim što nosimo u sebi jesmo.
Djeca su najveća radost i pravi primjer sreće i ljubavi i s tim ciljem učiteljice J. Strikić i T. Ćurčija krenule se u realizaciju svoga projekta. U nastavku pogledajte prikaz dijela projekta "Male ruke, velika sreća"!
Tijekom prosinca naši su učenici interaktivno razgledavali putujuću izložbu te su putem anketnih listića ocijenjivali prikazane radove. Izloženi plakati nastali su tijekom jednog desetljeća rada djece i mladih na projektima Službe za mentalno zdravlje, koja je i nosioc izložbe i projekta Pretežno vedro. Kroz stručni obilazak sa voditeljicama projekta u školi, učenici su prepoznali različite vrste poruka o važnosti očuvanja zdravlja, ali i potrebu prepoznavanja osnovnih psiholoških potreba. Mlađi učenici su uglavnom radije odabirali plakate koji simboliziraju potrebe ranog djetinjstva, a to su sigurnost i pripadanje te optimizam i radost. Stariji učenici su uglavnom birali plakate koje su povezivali s odrastanjem i osamostaljivanjem.
Nakon obrade svih prikupljenih listića, dobili smo i ukupni poredak odabira učenika OŠ Žnjan-Pazdigrad te proglašavamo prva tri mjesta u tom poretku:
3.mjesto: Svijet se mijenja
2.mjesto: Jedan povezan svijet
1.mjesto: ZAGRLI ŽIVOT!
Na kraju, možemo samo potvrditi ono što znamo kroz iskustva rada s djecom; djeca donose radost i optimizam te ih, uz pomoć odraslih, uvijek radije biraju ispred negativnih i mračnih poruka. Budimo našim učenicima oslonac i podrška te zajedno...Zagrlimo život!
Dragi učenici i roditelji, u duhu blagdanskog darivanja pozivamo vas da se uključite u akciju prikupljanja poklona za djecu Malog doma. Već vam je poznato da je Mali dom sretno mjesto u srcu Afrike. Dom je to za nezbrinutu djecu o kojoj brinu volonteri uz pomoć dobrih ljudi diljem svijeta. Hrvatske misije nerijetko su vodeće ruke za akcije i projekte kojima ne samo da pomažemo drugima, već učimo i poučavamo našu djecu o vrijednostima solidarnosti i zajedništva u borbi protiv siromaštva.
Stoga pripremite i vi nešto lijepo za Mali dom. Djeci je najpotrebnija dobro očuvana obuća, odjeća i školski pribor, a pomoći će i poneki slatkiš. Važno je naglasiti da je i mali znak pažnje nekome čitav svijet. Zato vas očekujemo u narednim danima i unaprijed se zahvaljujemo na vašim doprinosima. Asante!
Više o Malom domu na poveznici.
Hajduk u srcu ide dalje. U 2.b ugostili smo roditelja volontera, našeg poznatog nogometaša, nekadašnjeg Hajdukovca i hrvatskog nogometnog repezentativca, Milana Rapaića. U konferencijskom kutku novinari Lovre i Marta postavili su mu pitanja o sportskim uspjesima, saznali smo voli li više Messija ili Ronalda, te što je najvažnije da bismo postigli uspjeh u sportu. I ostali su se učenici priključili brojnim pitanjima o privatnom životu i profesionalnim uspjesima. Nakon intervjua otišli smo u dvoranu na nogometni trening koji je završio utakmicom. Momčadi su bile izjednačene, te je rezultat, unatoč izvrsnim intervencijama Mešina, Nedoklana, Mihanovića i Bralića bio 0:0.
U nastavku pročitajte intervju 2.b!
Projekti: Hajduk u srcu, I roditelji su učitelji
U tjednu obilježavanja stradanja Vukovara nametnula su se važna povijesna pitanja i istina o Domovinskom ratu kojeg ne smijemo zaboraviti. Jednako tako naša djeca imaju pitanja o današnjem vremenu, o sigurnosti i očuvanju mira u našoj domovini, ali i u svijetu. Iako je rat prošao, danas našu domovinu čuvaju ljudi koji su svoj profesionalni život posvetili Hrvatskoj vojsci. U razdoblju mira njihov zadatak je jednako važan, a što sve radi jedan profesionalni vojnik učenici 7.b razreda doznat će sutra, 21.studenog 2018.g, 6.školski sat. Tada nam, u sklopu projekta „I roditelji su učenici“, u školu kao učitelj dolazi roditelj, g. Petar Buljan.
Više pod opširnije.
U tjednu obilježavanja Dana mentalnog zdravlja učenici petih razreda su radili na radionicama „Učenjem do uspjeha“. I sami su odmah prepoznali povezanost dobrog i lošeg raspoloženja s osjećajem uspjeha u školi. Važno je pritom reći da se uspjeh ne odnosi samo na brojčanu ocjenu, već na ukupnu sliku o sebi koju učenici grade na temelju osjećaja postignuća i prihvaćenosti u grupi. Ni jedan učenik ne želi ostaviti loš dojam pred vršnjacima, kako u druženju, tako i u iskazivanju svojih znanja i vještina. Zato je jako važno učiti kako učiti, učiti s razumijevanjem i pomalo otkrivati radost učenja.
Radionice su se sastojale od nekoliko vježbica, vođenog razgovora te spoznajnog dijela u kojem smo učili korake učinkovitog učenja. U grupnom radu učenici su se „dosjećali“ važnih preduvjeta za dobro učenje, a kako nam ne bi bilo „dosadno“, metodom oluje ideja učenici su navodili svoje asocijacije na pojam učenja. Bilo je, dakako, smiješnih ideja, a jednako tako su učenici bili slobodni u evaluaciji radionice i radnih listića koje su rješavali - ocijenili su ih od 1 do 5+!
Nastavak pod opširnije...
Projekt „I roditelji su učitelji“ ide dalje. U mjesecu obilježavanja zahvalnosti za kruh i plodove zemlje bilo je korisno upoznati najvažnije zanimanje na svijetu. Pogađate, radi se o radnom mjestu mame i domaćice! U ovoj ulozi u 3.c razredu je bila mama Nada koja je tu srijedu bila i učiteljica. Djeca su bila iznenađena i začuđena kad su, umjesto svoje učiteljice, vidjeli „Lucinu mamu“! Krenuli su s pitanjima, a onda pitanjima nije bilo kraja. Mama Nada s djecom je učila, razgovarala, čak i pekla kolače. Bio je to zanimljiv, ali i poučan dan, u kojem smo se prisjetili da nas ponekad najbolje uče naši roditelji!
Hvala mami Nadi!