SAT | VRIJEME |
Jutarnja smjena | |
1. | 7:45 - 8:30 |
2. | 8:35 - 9:20 |
3. | 9:25 - 10:10 |
VELIKI ODMOR 10:10 - 10:30 |
|
4. | 10:30 - 11:15 |
5. | 11:20 - 12:05 |
6. | 12:10 - 12:55 |
7. | 13:00 - 13:45 |
Popodnevna smjena | |
1. | 13:50 - 14:35 |
2. | 14:40 - 15:25 |
3. | 15:30 - 16:15 |
VELIKI ODMOR 16:15 - 16:35 |
|
4. | 16:35 - 17:20 |
5. | 17:25 - 18:10 |
6. | 18:15 - 19:00 |
7. | 19:05 - 19:50 |
Prosinac, mjesec u kojem se obilježava Međunarodni dan volontera za Srednju školu Dugo Selo znači mjesec darivanja i pomaganja potrebitima. U nastavku donosimo priču vjeroučitelja i školskog koordinatora volontera Eduarda Kožula koji će, u suradnji s kolegicama profesoricama Martinom Matasović Pongrac i Klaudijom Boščić, provoditi projekt VolON u Srednjoj školi Dugo Selo.
Kako ste uspjeli potaknuti učenike na humanitarno djelovanje?
Svake godine u školi se provode akcije prikupljanja novčanih priloga ili potrebnih stvari kako bi u predblagdansko vrijeme darivali one kojima je takva pomoć potrebna. Međutim, pomoć je potrebna kroz cijelu godinu, a ne samo u prosincu. Tako da se aktivnosti provode i u drugim mjesecima, a to je obično oko Uskrsa.
Također, vrlo važna je i nematerijalna pomoć, a tu su posebno aktivne naše frizerke koje redovito kroz godinu posjećuju Obiteljski dom za starije i nemoćne Vuković gdje štićenicima doma uređuju frizure i druže se s njima. Ovo je jedan od primjera kojim simbolično možemo reći da „šišamo probleme“ u našoj lokalnoj zajednici.
Dolaskom u Srednju školu Dugo Selo 2012. godine odlučio sam poraditi na razvoju svijesti učenika o surovoj stvarnosti u bližoj i daljoj okolini i našoj dužnosti da obratimo pažnju na bližnjega svoga. Sve smo započeli s filmom „Dijete 31“ koji je dio motivacije projekta međunarodnog projekta “Marijini obroci” gdje smo mi volonteri mogli na razne načine poticati i organizirati prikupljanje sredstava pomoći.
Nakon toga svaki je razred dobio svoju „kasicu prasicu“ (riječ je o kartonskoj kutiji koju je donirala hrvatska udruga koja potpomaže Marijine obroke) na koju se upiše razredni odjel. Na svaki sat sam donosio njihovu kutiju i „puštao da kruži“ po učionici pa bi učenici, ako i koliko žele, ubacivali novce. To se provodilo tijekom studenog i prosinca.
Osim prikupljanja novca, jeste li nešto dodatno pokrenuli?
Naravno, u prosincu sam još organizirao prikupljanje donacija u holu naše škole gdje bi učenici donosili od kuće kolače i slične zalogajčiće te ih darivali svakome tko je dao donaciju. Na taj smo način prikupili dovoljno novca da ga u siječnju uplatimo Marijinim obrocima za jedan cijeli razred bilo u Africi, bilo u Južnoj Americi. Kad su učenici čuli koliko smo uspjeli skupiti i koliko smo toga učinili od našeg suviška sami su tražili „’Ajmo još! ‘Ajmo još!“ te smo slično ponovili prije Uskrsa 2013., ali smo novce usmjerili na poklon-pakete koje smo zajedno kupili i donirali u Caritas župe sv. Martina u Dugom Selu.
Sljedeće se školske godine priča zahuktala pa smo ponovili akcije prikupljanja donacija u studenom i prosincu pomogavši tako dvama školskim razredima u projektu Marijini obroci. Ali, (uvijek taj ali) u svojoj sam župi čuo za potrebe Kuće sv. Josipa u Hrvatskom Leskovcu (doma za nezbrinutu djecu) te smo za njih skupili osjetnu količinu odjeće i higijenskih potrepština pa sam im to odvezao.
Školske smo godine 2014./’15. sve ponovili uz božićne i uskrsne pakete za župni Caritas i pojavilo se novo ali… Čuli smo za udrugu Betlehem i njihovu kuću u Brestju te smo i njih darivali hranom i potrepštinama za bebe.
Počeli ste primjećivati da i u bližoj okolini ima dosta onih kojima treba pomoć, na koje ste sve načine prikupljali donacije za lokalne zajednice?
Školske godine 2015./’16. otkrili smo još više potrebitih pa smo malo „reducirali“ pomaganje Marijinim obrocima i u idućim godinama spašavali „samo“ jedan razred učenika. Svoje aktivnosti usmjerili smo lokalno – na dugoselski župni Caritas i udrugu Betlehem u Brestju, a njima smo priklonili i potrebe zajednice Cenacolo iz Vrbovca kojima sam vozio prikupljenu i kupljenu hranu. Moram spomenuti da nam se proširio i modus prikupljanja pomoći: uz „kasice prasice“ i kolače u školskom holu učenici su mogli zaigrati igru „Pogodi Edu“, tj. mene. Punili smo balone vodom te sam se izložio gađanju balonima u školskom dvorištu. Učenici su mogli za određenu donaciju dobiti nekoliko balona punjenih vodom i ciljati živu metu, a uz veći iznos gađati iz veće blizine.
Nailazite li u radu i na probleme?
Učenici dolaze na razne ideje kako bi oni htjeli pomoći, ali dosad ih nismo sve imali mogućnost realizirati, često zbog krutosti sustava. A dovoljno je vidjeti učenička lica kad se susretnu s korisnicima. Ponekad zajedno plačemo od sreće što smo naišli na nekog tko je s toliko zahvalnosti prihvatio naš suvišak. Poneki put učenici znaju biti onemugućeni u pomaganju zbog opterećujuće školske satnice… ali… ma, tko šiša probleme!
Autorica: Nikolina Ćorković, knjižničarka, Srednja škola Dugo Selo